Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@08:15:51 GMT

بهترين کپشن هاي اينستاگرام و نکات مربوط به آنها

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۷۸۶۱

خبرگزاري آريا - وب‌سايت آي بازاريابي - صبا روفه گر حق: اينستاگرام يکي از موثرترين رسانه‌هاي اجتماعي عکس محور موجود است. اين شبکه‌ي اجتماعي مي‌تواند فرآيند رشد و توسعه‌ي کسب و کارها را تسهيل کرده و سبب افزايش ميزان فروش شود. با توجه به عکس محور بودن اين رسانه مي‌توان گفت که در حقيقت اين نوشتن کپشن متفاوت است که مي‌تواند سبب جذب مخاطب و افزايش تعامل با او شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به بيان ديگر محتواي تصويري و کپشن اينستاگرام دست به دست هم مي‌دهند تا فرآيند جذب مخاطب و تعامل با او را تا جاي ممکن افزايش دهند. در واقع مي‌توان گفت که در عصر حاضر کيفيت کپشن اينستاگرام برندها وجه تمايز بين آن‌ها را نشان مي‌دهد. بهتر است بدانيد که بر خلاف تصور بسياري از افراد که کپشن نويسي را امري ساده مي‌دانند، اين بخش مهم‌ترين و حياتي‌ترين بخش در انتشار يک پست اينستاگرامي است. از اين‌رو در اين مطلب نکات مهمي که در ارتباط با نوشتن کپشن اينستاگرام بايد مورد توجه قرار گيرند، گردآوري شده است.

نکات مهمي که در ارتباط با کپشن اينستاگرام بايد مورد توجه قرار گيرد

1) مخاطبان خود را بشناسيد

شناخت مخاطب موثرترين و مهم‌ترين گام در نوشتن يک کپشن مناسب است. زيرا معمولا محتواي هر رسانه متناسب با نوع مخاطب آن انتخاب مي‌شود تا بتواند با درگير کردن احساسات مشتري او را تحت تاثير قرار دهد. بنابراين کپشن اينستاگرام بايد به گونه‌اي انتخاب شود که براي مخاطب آن قابل درک و ملموس باشد. نوشتن کپشني که متناسب با اطلاعات مخاطب است سبب ايجاد حس همدلي در او مي‌شود. از اين رو مي‌تواند رضايت مشتريان را جلب کند.

2) شعار تبليغاتي برند خود را مشخص کنيد

همانگونه که هنگام بررسي عوامل موثر در محبوبيت برند کيت کت گفته شد داشتن شعار تبليغاتي يکي از عوامل توسعه و موفقيت برند است. استفاده از اين شعار تبليغاتي در بسته‌بندي محصولات و پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي مي‌تواند تاثير مثبتي در بازاريابي يک برند داشته باشد. در صورتي که اين شعار تبليغاتي بتواند در قسمت پاياني کپشن تمام پست‌ها قرار بگيرد، هماهنگي خاصي را در بين پست‌ها ايجاد مي‌کند. از آنجايي هم که کپشن پست‌هاي اينستاگرام تاثير زيادي بر مخاطبان دارد، مي‌تواند با تثبيت نام برند در ذهن مشتري ميزان فروش را افزايش دهد.



3) کپشن کوتاه و جذاب بنويسيد

اين نکته را به ياد داشته باشيد که کاربران شبکه‌ي اجتماعي اينستاگرام معمولا علاقه‌اي به خواندن ادامه کپشن در قسمت بيشتر بخوانيد ندارند. بنابراين از آنجايي که تنها جملات نخست کپشن اينستاگرام مورد مطالعه قرار مي‌گيرند. بهتر است کپشني کوتاه اما بسيار جذاب براي پست‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي خود تهيه کنيد. جملات جذاب باعث مي‌شود کاربر تصميم به مطالعه ادامه مطلب و مراجعه به لينک مربوطه مي‌گيرد.

4) کپشن اينستاگرام را با کلمات کليدي آغاز کنيد

کلمات آغازين کپشن اينستاگرام مهم‌ترين بخش پست اينستاگرام برند شما است. اگر بتوانيد کپشن خود را با کلمات کليدي جذب کننده‌اي آغاز کنيد، نيمي از مسير را طي کرده‌ايد. اگر کلمات شما قدرت جلب نظر مشتري را در نگاه اول داشته باشد مي‌تواند ادامه مسير را با اطمينان بيشتري طي کنيد. بنابراين شناخت مشتري و آگاهي از علم روانشناسي مي‌تواند در انتخاب کلمات کليدي جادويي کمک زيادي به شما بکند.

5) سوال بپرسيد

طرح سوالات نظرسنجي در پايان کپشن اينستاگرام مي‌تواند سبب افزايش تعامل با مخاطبان شود. نظرسنجي و طرح سوالات اثربخش علاوه بر تحت تاثير قرار دادن احساسات مخاطب تعامل برند با مخاطبان را نيز افزايش مي‌دهد. طرح سوالات خاص با به چالش کشيدن مشتري مي‌تاند ذهنيت مثبتي نسبت به برند در مشتري ايجاد کند.

طرح سوالات خاص با به چالش کشيدن مشتري مي‌تواند ذهنيت مثبتي نسبت به برند در مشتري ايجاد کند.

6) کپشن را تا هر جا که لازم است ويرايش و بازنويسي کنيد

به عنوان يک فرد حرفه‌اي که مديرت شبکه‌هاي اجتماعي يک برند را به عهده داريد از سعي و خطا و اجراي استراتژي‌هاي مختلف نترسيد. ممکن است براي رسيدن به يک کپشن ايده‌آل لازم باشد که چندين بار به ويرايش و بازنويسي آن بپردازيد. فراموش نکنيد که پست‌هاي شبکه‌هاي اجتماعي شما بارها توسط مخاطبان جديدي مرور مي‌شوند. بنابراين کپشن پست‌هاي قديمي خود را نيز تا جايي که نياز است تغيير دهيد و از نو بنويسيد تا بيشترين تاثير را بر مخاطب بگذارد.

7) از هشتگ‌هاي مناسب استفاده کنيد

استفاده از هشتگ‌هاي مناسب در کپشن اينستاگرام تاثير به سزايي در بازديد پست‌هاي آن دارد. براي تاثيرگذاري بيشتر پست‌ها لازم است که هشتگ‌ها با هوشمندي انتخاب شوند تا بتوانند اهداف برندها را تحت پوشش قرار دهند. در استفاده از هشتگ اين نکته را فراموش نکنيد که نبايد هشتگ‌ها سبب ناخوانايي کپشن اينستاگرام شوند. زيرا در اين صورت تاثير منفي بر روي ذهن مشتري ايجاد مي‌شود.

8) از ايموجي استفاده کنيد

کپشن اينستاگرام نيز مانند تلگرام به کمک ايموجي‌ها قابل فهم‌تر و جالب‌تر خواهد بود. بسياري از مخاطبان با مشاهده‌ي ايموجي اشتياق بيشتري نسبت به خواندن ادامه مطلب از خود نشان مي‌دهند. بنابراين به کمک ايموجي‌ها مي‌توانيد تاثير کپشن اينستاگرام را چندين برابر کنيد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۷۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اسپیس، ماموریت کاوشگر ناسا به قمر پوشیده از یخ سیاره مشتری قرار است حاوی پیام منحصربفردی باشد. 

دانشمندان سازمان آمریکایی «متی اینترنشنال» (METI International) نیز در همین راستا تاکید کرده‌اند که کاوشگر جست‌و‌جوی حیات در قمر یخی مشتری اهداف تعریف شده‌ای دارد که در یک قدمی دستیابی به آنها است. این سازمان نیز به انتقال پیام‌های رادیویی قدرتمند به حیات فرازمینی اختصاص دارد.

فضاپیمای اروپا کلیپر ناسا که در اکتبر ۲۰۲۴ (شش ماه دیگر) به قمر پوشیده از یخ مشتری می‌رسد، حامل پیامی حکاکی شده با لیزر است که ارتباط بشریت با قمر یخی را جشن می‌گیرد و ادای احترامی به ماموریت‌های گذشته این سازمان است که همگی به دنبال حیات در سیاره‌های فرازمینی بودند.

پژوهشگران اطمینان دارند اقیانوس عظیمی از آب شور کیلومتر‌ها زیر سطح پوشیده از یخ اروپا وجود دارد که این قمر را به نامزد اصلی میزبانی از حیات فرازمینی در منظومه شمسی تبدیل می‌کند. با این حال تعیین اینکه آیا این اقیانوس پنهان دارای عناصر شیمیایی مناسب برای حمایت از حیات است یا نه، دشوار بوده است.

دانشمندان سازمان آمریکایی «متی اینترنشنال» اظهار کرده‌اند، ما صدا‌های ضبط شده را به ۱۰۳ زبان جمع آوری کردیم و تصمیم گرفتیم آنها را به شکل موج‌هایی تبدیل کنیم که این صدا‌ها را به صورت بصری نشان می‌دهد. 

همکاران ناسا این شکل از موج‌ها را در صفحه فلزی حک کردند که از الکترونیک حساس فضاپیما در برابر تشعشعات شدید سیاره مشتری محافظت می‌کند. از آنجا که آب برای برقراری حیات اولویت اصلی کاوش‌های سازمان هوانوردی و فضای ایالات متحده آمریکا است، بخش دیگری از پیام نیز به طوری طراحی شده که طول موج‌های اجزای آب را به صورت بصری به تصویر می‌کشد.

حک کردن پیام‌ها در فضاپیما روش جدیدی نیست و پیام کلیپر پیروی از سنتی است که قدمت به آن چند دهه می‌رسد.

این ماموریت هدف اصلی خود را بررسی و تحقیق درباره قمر یخی و جستجوی اطلاعات در مورد وجود حیات در آن قرار داده است. یکی از جوانب این ماموریت، ارسال یک پیام میان دو سیاره آبی است که به زبان‌های مختلف و شکل‌های مختلف ارسال می‌شود و به عنوان نمونه تلاشی برای حضور انسان در فضا و کشف اسرار آن به جا می‌ماند.

ماموریت ناسا اطلاعاتی ارزشمند از این قمر را در اختیار می‌گذارد و شاید ادله‌ای برای وجود زندگی در فضا را ارائه دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نکات کلیدی برای خرید و فروش ملک در ستارخان
  • انتقال پیام صوتی به قمر مشتری به شکل موج‌های بصری
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • عکس| تازه‌ترین عکس بهرام رادان با ظاهری جدید
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • پنجره دوجداره upvc چی بخرم؟ معرفی بهترین برند پنجره دوجداره upvc
  • 0 تا 100 ایستگاه پمپاژ فاضلاب؟ تجهیزات و قیمت | مزایا و نکات مهم در انتخاب
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر