Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@21:18:06 GMT

بهترين فبلت‌ هاي بازار را بشناسيد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۷۹۲۷

خبرگزاري آريا - وب‌سايت گجت نيوز - دانيال حجاري: در اين مطلب بهترين فبلت‌ هاي بازار در ماه جاري را معرفي خواهيم کرد. مزيت اصلي برترين فبلت هاي ماه، بزرگ بودن صفحه نمايش آن‌هاست که تماشاي محتواهاي مختلف روس گوشي موبايل را لذت‌بخش مي‌کند.




دستگاه‌هاي داراي صفحه نمايش بزرگ طرفداران خاص خود را دارند. اين دستگاه‌ها کوچک‌تر از تبلت بوده و از طرفي از گوشي هاي هوشمند عادي به مراتب بزرگ‌تر هستند، به همين دليل آن‌ها را فبلت مي‌نامند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با خريد يک فبلت، در کنار لذت بردن از يک صفحه نمايش عريض، دردسر جابه‌جايي يک دستگاه بزرگ همچون يک تبلت را نخواهيد داشت. به عنوان يکي از مهمترين نقاط ضعف تبلت‌ها بايد به دوربين‌هاي ناکار آمد آن‌ها اشاره کرد، مشکلي که در فبلت‌ها وجود نداشته و در آن‌ها شاهد به کار رفتن دوربين‌هايي قدرتمند همچون گوشي هاي هوشمند متداول هستيم.

بهترين فبلت‌ هاي بازار

در اين ماه تصميم گرفتيم تا برترين دستگاه‌هاي داراي سيستم عامل اندرويد و آي او اس را طي چند دسته‌بندي متفاوت معرفي کنيم. بعد از معرفي گوشي هاي هوشمند برتر ماه، نوبت به بهترين فبلت‌ هاي بازار مي‌رسد. در مطالب بعدي اقتصادي‌ترين پرچمداران، اقتصادي‌ترين گوشي هاي موبايل ميان‌رده و در نهايت دستگاه‌هاي داراي ويژگي‌هاي خاص را معرفي خواهيم کرد.

سامسونگ گلکسي اس 8 پلاس

قيمت جهاني : 850 دلار / قيمت در ايران : 3 ميليون و پانصد هزار تومان







مزايا: طراحي بسيار شکيل و خاص، نمايشگر منحني زيبا و بسيار باکيفيت، ظرفيت داخلي 64 گيگابايت در نسخه پايه، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، پشتيباني از فناوري‌هاي شارژ سريع و شارژ بدون سيم، درگاه يو اس بي نسخه C، دستيار هوشمند به همراه کليد فيزيکي اختصاصي براي فراخواني آن، دوام باتري خوب

معايب: ظاهر نه چندان دلچسب آيکون‌هاي رابط کاربري تاچ ويز، نبود دوربين اصلي با طراحي دوگانه، جذب فوق‌العاده سريع اثر انگشت توسط پنل شيشه‌اي پشت دستگاه، قيمت بسيار بالا، استحکام پايين دستگاه در برابر ضربه، نمايشگر حساس و آسيب‌پذير

سامسونگ در سال جاري، دو پرچمدار از سري S معرفي کرد. دومين مدل گلکسي اس 8 پلاس (+Galaxy S8) نام داشته و برخلاف دو دستگاه ساخت دست اپل در سال گذشته، تفاوت زيادي با برادر کوچک‌تر خود ندارد. به جز اندازه نمايشگر بزرگ‌تر که به داشتن اندازه بدنه و باتري بزرگ‌تر نيز ختم مي‌شود، تفاوت محسوس ديگري بين گلکسي اس 8 و گلکسي اس 8 پلاس وجود ندارد.

با خريد گلکسي اس 8 پلاس بيشتر به اعجاب طراحي در پرچمداران جديد سامسونگ و دليل متمايز شدن آن‌ها از ساير بهترين فبلت‌ هاي بازار پي خواهيد برد. اين دستگاه نيز همچون مدل کوچک‌تر به نسبت ابعاد تصوير 18.5:9 مجهز شده است، به همين دليل در مقايسه با ديگر بهترين فبلت‌ هاي بازار با اين اندازه نمايشگر، بهتر در دست جاي مي‌گيرد. به عنوان مهمترين قابليت‌هاي آن بايد به دوام باتري کاملا قابل قبول، دوربين بسيار قدرتمند، دستيار صوتي بيکسبي به همراه کليد فيزيکي اختصاصي براي فراخواني آن و مجهز شدن به قدرتمندترين چيپست موبايل سال يعني اسنپدراگون 835 اشاره کرد.


اپل آيفون 7 پلاس

قيمت جهاني : 770 دلار / قيمت در ايران : 3 ميليون و ششصد هزار تومان








مزايا: دوربين اصلي دوگانه با قابليت زوم آنالوگ و اعمال افکت‌هاي فوق‌العاده حرفه‌اي، توانايي بالاي دوربين اصلي براي ثبت تصوير در شرايط نوري نامناسب، تطبيق رابط کاربري با صفحه نمايش بزرگ‌ دستگاه، دوام باتري بسيار خوب، نمايشگر بسيار باکيفيت با رزولوشن بالا در مقايسه با ديگر محصولات اپل، مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، اسپيکرهاي دوگانه، مناسب براي طرفداران بازي‌هاي موبايل

معايب: عدم پشتيباني از جک صوتي 3.5 ميلي‌متري، نسبت ابعاد صفحه نمايش به بدنه بسيار پايين، آسيب‌پذيري بالاي نسخه داراي رنگ جت بلک، قيمت بسيار بالا در بيشتر کشورهاي دنيا، اکوسيستم بسته آي او اس، زمان شارژ مجدد بسيار طولاني

تاکنون هرگز گوشي موبايل بزرگ‌تر آيفون از برادر کوچک‌تر خود بهتر ظاهر نشده است، اما با معرفي آيفون 7 پلاس (iPhone 7 Plus) شاهد از بين رفتن اين روال هستيم. برخلاف دو محصول جديد سامسونگ، دو دستگاه معرفي شده توسط اپل در سال 2016 علاوه بر اندازه نمايشگر، در بسيار از مشخصه‌ها با يکديگر متفاوتند. به عنوان نمونه بايد به ساختار دوگانه دوربين اصلي آيفون 7 پلاس اشاره کرد که آن را تبديل به يکي از قدرتمندترين فبلت هاي بازار کرده است. تفاوت بسيار مهم ديگر آن، استفاده از 3 گيگابايت حافظه رم است.

دوربين آيفون 7 پلاس را بايد نقطه قوت اصلي آن دانست، به طوري که تصاوير پورتره ثبت شده با آن تفاوت چنداني با تصاوير پورتره دوربين‌هاي حرفه‌اي ندارند. لنز دوم دوربين اين گوشي موبايل تله فوتو بوده و علاوه بر اعمال افکت‌هاي خاص، براي بزرگ‌نمايي آنالوگ کارايي دارد. اگر در بين بهترين فبلت‌ هاي بازار به دنبال محصولي مناسب براي عکاسي مي‌گرديد، آيفون 7 پلاس بهترين انتخاب براي شماست.




همانند مدل کوچک‌تر، در آيفون 7 پلاس نيز خبري از درگاه جک صوتي 3.5 ميلي‌متري نيست. در عوض با خريد اين محصول ويژگي‌هايي همچون مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار و همچنين اسپيکرهايي دوگانه با توان بالاي پخش موسيقي دريافت خواهيد کرد. مهمترين نقطه قوت آيفون 7 پلاس در بخش سخت افزاري چيپست اپل A10 به کار رفته در آن است. با توجه به صفحه نمايش 5.5 اينچي و چيپست قدرتمند آيفون 7 پلاس، اين دستگاه را همچنين بايد انتخابي مناسب براي طرفداران بازي‌هاي موبايل دانست.

نسخه پايه اين گوشي موبايل در ابتدا داراي 16 گيگابايت ظرفيت داخلي بود، اما اپل با حذف اين نسخه، ظرفيت داخلي نسخه پايه را به 32 گيگابايت افزايش داد. از آنجايي که در گوشي هاي موبايل آيفون امکان افزودن کارت حافظه جانبي وجود ندارد، بهتر است کاربران به خريد نسخه 128 و يا 256 گيگابايتي اين دستگاه نيز فکر کنند. يکي از نقاط قوت و همچنين نقاط ضعف آيفون 7 پلاس مربوط به باتري آن است. اگرچه دوام باتري اين دستگاه با يک بار شارژ کامل حدود 9 ساعت است، اما شارژ شدن مجدد آن بيش از سه ساعت زمان مي‌برد.

نکته منفي ديگر درباره آيفون 7 پلاس اندازه به مراتب بزرگ‌تر آن در مقايسه با ساير بهترين فبلت‌ هاي بازار با اندازه نمايشگر 5.5 اينچي است. حاشيه‌هاي زيادي در اطراف نمايشگر اين مدل وجود دارند که با در نظر گرفتن سبک متفاوت طراحي امروزي، چندان جالب به نظر نمي‌رسد.


گوگل پيکسل ايکس ال

قيمت جهاني : 770 دلار / قيمت در ايران : 3 ميليون و هشتصد هزار تومان






مزايا: طراحي بسيار شکيل و استفاده از مواد مرغوب در ساخت بدنه، دريافت مرتب آپديت‌هاي نرم افزاري از سوي خود گوگل، يکي از قدرتمندترين فبلت هاي بازار در زمينه عکاسي، مجهز به تمامي امکانات دستيار هوشمند گوگل، دوام باتري بسيار خوب

معايب: نبود قابليت‌هاي منحصربه‌فرد و متفاوت، قيمت بسيار بالا با در نظر گرفتن سخت افزار به کار رفته، عدم امکان افزايش حافظه با استفاده از کارت حافظه جانبي

مهمترين مزيت خريد دستگاه‌هاي اندرويدي ساخت دست خود گوگل، دريافت مرتب به‌روزرساني‌ نرم افزاري است. اين محصول را بايد مدل بزرگ‌تر گوگل پيکسل دانست که قابليت خاصي در مقايسه با آن ندارد و تنها در برخي زمينه‌ها همچون اندازه و رزولوشن نمايشگر، ظرفيت و دوام باتري و همچنين کمي در قسمت دوربين بهبود يافته است.

مزيت ديگر خريد گوگل پيکسل ايکس ال (Google Pixel XL) بهره بردن از تمامي امکانات دستيار هوشمند گوگل است. با استفاده از اين ابزار مي‌توانيد با صدور فرمان‌هاي صوتي دستورات زيادي را اجرا کنيد.


موتورولا موتو زد فورس درويد

قيمت جهاني : 500 دلار / قيمت در ايران : 2 ميليون و پانصد هزار تومان







مزايا: قيمت مناسب، دوربين باکيفيت با وضوح تصوير بالا، دريافت مرتب به‌روزرساني نرم افزاري، طراحي ماژولار و موجود بودن ماژول‌هاي متعدد براي آن در بازار

معايب: افزايش حجم و اندازه گوشي موبايل بعد از اتصال ماژول‌ها به آن، رابط نرم افزاري سطح پايين بخش دوربين

موتورولا موتو زد فورس درويد (Moto Z Force Droid) را بايد محصولي متفاوت در مقايسه با قدرتمندترين فبلت هاي بازار کنوني دانست. اين گوشي موبايل داراي طراحي ماژولار است. برخلاف ال جي جي 5 که با وجود داشتن طراحي ماژولار نتوانست موفق ظاهر شود، استقبال از گوشي هاي موبايل ماژولار موتورولا بسيار خوب است. دليل اين امر را مي‌توان وجود ماژول‌هاي گوناگون براي هر محصول دانست. با استفاده از ماژول‌هاي اين گوشي موبايل مي‌توان ظرفيت باتري را افزايش داد و يا اينکه صداي اسپيکرهاي آن را فوق‌العاده زياد کرد. همچنين مي‌توان دستگاه را تبديل به يک پروژکتور کرد.

يکي از مهمترين مزاياي موتورولا موتو زد فورس درويد در مقايسه با ساير قدرتمندترين فبلت هاي بازار ، استحکام فوق‌العاده بالاي آن است. نمايشگر اين گوشي موبايل به لطف مجهز شدن به تکنولوژي ShatterScreen، حتي حين سقوط مستقيم از ارتفاع چند متري بر روي سطحي سخت آسيب نمي‌بينيد. همچنين لنوو به عنوان مالک شرکت موتورولا، آخرين نسخه اندرويد را در اين گوشي موبايل به کار برده و هر از گاهي براي آن آپديت نرم افزاري منتشر مي‌کند. در نهايت بايد به دوربين 21 مگاپيکسلي آن اشاره کنيم که در مقايسه با ساير بهترين فبلت هاي بازار رزولوشن بسيار بالايي دارد.


هواوي ميت 9

قيمت جهاني : 600 دلار / قيمت در ايران : 1 ميليون و نهصد هزار تومان







مزايا: ظرفيت و دوام باتري بسيار بسيار بالا، بدنه فلزي بسيار شکيل، دوربين دوگانه مهندسي شده به دست شرکت Leica، نسبت ابعاد نمايشگر به بدنه بالا، قيمت مناسب

معايب: ظاهر نه چندان دلچسب رابط کاربري هواوي، رزولوشن پايين صفحه نمايش، نبود قابليت خاص و منحصربه‌فرد

تمامي گوشي موبايل سري Mate هواوي داراي دو ويژگي ثابت هستند. داشتن صفحه نمايش بسيار بزرگ و مجهز شدن به باتري غول پيکر را بايد مهمترين مزيت اين دستگاه‌ها دانست. براي افرادي که حين جستجو براي خريد يک پرچمدار اولويت خود را دوام باتري بالا قرار مي‌دهند، هيچ محصولي بهتر از هواوي ميت 9 (Huawei Mate 9) وجود ندارد. دوام باتري اين گوشي موبايل با يک بار شارژ کامل بيش از دوازده ساعت است که در مقايسه با ساير قدرتمندترين فبلت هاي بازار سه الي چهار ساعت بيشتر است.




مهمترين ويژگي هواوي ميت 9 در بخش طراحي، بدنه فلزي بسيار شکيل آن است که حس خاصي حين در دست نگه داشتن به کاربر مي‌دهد. اين گوشي موبايل در مقايسه با ساير بهترين فبلت‌ هاي بازار معرفي شده همچون گوگل پيکسل ايکس ال قابليت‌هاي مشابهي را ارائه کرده و از طرفي قيمت به مراتب ارزان‌تري نسبت به آن دارد.

اگرچه همه رسانه‌هاي خبري از دوربين دوگانه هواوي ميت 9 به عنوان يک ويژگي متمايزکننده ياد مي‌کنند، اما نمي‌توان تفاوت فاحشي ميان تصاوير ثبت شده توسط آن و ساير بهترين فبلت‌ هاي بازار پيدا کرد. در هر صورت مهمترين مزيت هواوي ميت 9 در مقايسه با ديگر قدرتمندترين فبلت‌ هاي بازار دوام باتري بالاي آن است، به طوري که با خريد آن از حمل پاوربانک بي‌نياز خواهيد شد.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung

گوشی سامسونگ a۵۴ در میان گوشی‌های میان‌رده سری A سامسونگ، با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، این گوشی هوشمند در طول سال ۲۰۲۳ پرفروش بوده، چرا که قیمت مناسب در کنار ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به روز باعث شده است که این گوشی‌ محبوب شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گوشی a۵۴ میان‌رده قدرتمند و جدید کره‌ای‌ها به صورت رسمی در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۲۳ معرفی شد و مطابق انتظار مشخصات بسیار خوبی در همه زمینه‌ها دارد. سامسونگ با عرضه گوشی A۵۴ نشان داده که همچنان می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار را تولید کند. گوشی هوشمندی که در حال حاضر قیمت مناسبی دارد و از ویژگی‌های بسیار خوبی هم بهره می‌برد. این گوشی سامسونگ جعبه کوچکی دارد؛ جعبه‌ای که با دیدن آن متوجه می‌شوید، در بسته‌بندی این گوشی خبری از شارژر نیست. داخل بسته‌بندی این گوشی تنها خود گوشی و کابل شارژ و دفترچه‌ها را مشاهده می‌کنید.

مشخصات ظاهری گوشی a۵۴ سامسونگ

این گوشی به سبک و شکل گوشی‌های S۲۳ ساخته شده و به همین دلیل ظاهر گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. اولین چیزی که باعث این شباهت می‌شود، شکل قرار گرفتن دوربین‌های پشت است.

سه دوربین پشت این گوشی به صورت عمودی در زیر هم قرار گرفته‌اند. خود گوشی هم به شکلی براق و زیبا طراحی شده و حس خوبی در دست کاربران ایجاد می‌کند. ضخامت این گوشی به زحمت به ۲ میلی‌متر می‌رسد و به همین دلیل بسیار خوب دست به نظر می‌رسد. ابعاد گوشی به شکلی است که به راحتی با انگشت می‌توانید به اکثر قسمت‌های صفحه نمایش دسترسی داشته باشید.

سامسونگ برای قاب پشتی این گوشی از یک لایه گوریلا گلس ۵ استفاده شده که البته اثر انگشت هم روی آن جذب می‌شود. با این حال این گوشی به عنوان یک محصول پرچم‌دار، همچنان ظاهر جذاب و رده بالایی دارد.

روی لبه سمت راست گوشی A۵۴ می‌توانید دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده کنید. روی لبه سمت چپ هم دکمه خاصی دیده نمی‌شود. میکروفن و محل قرار گرفتن سیم‌کارت روی لبه بالای گوشی دیده می‌شود و روی لبه پایین گوشی هم اسپیکر و پورت شارژ و میکروفن دیده می‌شود.

صفحه نمایش گوشی a۵۴ سامسونگ

این گوشی از صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی بهره می‌برد. صفحه نمایشی با پنل OLED که وضوح تصویر Full HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. وضوح صفحه نمایش این گوشی به ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌رسد که نسبت تصویر آن ۱۹٫۵:۹ خواهد بود و تراکم پیکسلی ۴۰۳ پیکسل در هر اینچ را پیش روی کاربر قرار خواهد داد. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی می‌توانیم به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز آن اشاره کنیم.

باید بگوییم که صفحه نمایش A۵۴ از روشنایی بسیار خوبی بهره می‌برد. این صفحه نمایش می‌تواند تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که میزان روشنایی صفحه نمایش A۵۳ به ۸۰۰ نیت می‌رسید.

میزان روشنایی فوق‌العاده صفحه نمایش A۵۴ باعث شده که بتوانید در زیر نور خورشید به خوبی با گوشی کار کنید. پس شک نکنید که با یکی از باکیفیت‌ترین صفحه‌های نمایش موجود در بازار سروکار داریم.

در ادامه بررسی گوشی a۵۴ سامسونگ باید بگوییم که صفحه نمایش این گوشی از ویژگی Vision Booster بهره می‌برد. این ویژگی باعث می‌شود که صفحه نمایش نسبت به محیط و میزان روشنایی آن رنگ‌ها را بهتر نشان دهد و روشنایی مناسب‌تری تولید کند. این ویژگی را به نوعی در گوشی‌های سری S هم دیده بودیم.

صفحه نمایش A۵۴ از دو استاندارد نمایش رنگ استفاده می‌کند. این استانداردها Vivid و Natural هستند. به صورت پیش فرض تنظیمات رنگی صفحه نمایش روی حالت Vivid قرار دارد و به همین دلیل رنگ‌ها قوی به نمایش در می‌آیند. استاندارد Vivid از پوشش رنگی DCI-P۳ پشتیبانی می‌کند و حتی تنظیمات بیشتری را هم دارد. این تنظیمات بیشتر شامل پنج حالت برای تغییر قدرت رنگ‌های صفحه نمایش می‌شود. استاندارد رنگی Natural هم برای پوشش رنگی sRGB مناسب است.

بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که صفحه نمایش این گوشی از استانداردهای HDR۱۰ و HDR۱۰+ بهره می‌برد که برای نمایش محتوای HDR در یوتیوب و نتفلیکس مناسب است.

از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش این گوشی هوشمند می‌توانیم به تغییر نرخ نوسازی صفحه نمایش این گوشی اشاره کنیم. دو حالت برای مشخص کردن نرخ نوسازی وجود دارد. می‌توانید نرخ نوسازی را روی حالت ۶۰ هرتز و روی حالت ۱۲۰ هرتز قرار دهید. اگر می‌خواهید بازی‌های جدید را با این گوشی با نرخ نوسازی بالا تجربه کنید، باید نرخ نوسازی را روی ۱۲۰ هرتز قرار دهید.

مشخصات فنی گوشی a۵۴ سامسونگ

امکانات گوشی SAMSUNG A۵۴ کم نیست و به همین علت است که کاربران را حسابی راضی می‌کند. این گوشی، بر پایه اندروید ۱۳ و رابط کاربری ONE UI ۶ عرضه شده اما آپدیت پذیر است. سامسونگ برای این موبایل میان رده خود از تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده کرده که دارای ۸ هسته است. ۴ هسته با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۴ هسته دیگر با فرکانس ۲ گیگاهرتز. پردازنده گرافیکی گوشی نیز Mali-G۶۸ است. در پشت گوشی دوربین سه‌گانه آن جای گرفته است. دوربین اصلی یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید است که از فوکوس خودکار با تشخیص فاز بهره می‌برد. دوربین دوم یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز اولتراواید است. دوربین ماکرو گوشی نیز حسگر ۵ مگاپیکسلی می‌باشد. در جلوی گوشی حسگر ۳۲ مگاپیکسلی را می‌بینیم که باعث می‌شود عکس‌های سلفی بسیار باکیفیت ثبت شوند. گوشی a۵۴ حافظه ۱۲۸ گیگابایت دارد و ۸ گیگابایت هم رم برای آن در نظر گرفته شده. البته این میزان حافظه با کمک کارت حافظه microSDXC قابل ارتقا است.

باتری گوشی a۵۴ سامسونگ

میان رده‌های اخیر سامسونگ همگی به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپری مجهز شدند؛ این مدل نیز برای تأمین انرژی خود از یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری کمک گرفته که طول عمر رضایت بخشی دارد و در استفاده‌های سبک حتی تا ۲ روز دوام می‌آورد. البته اگر مدام به اینترنت وصل باشید و با آن بازی کنید، در بهترین حالت یک روز دوام خواهد داشت.

فست شارژ ۲۵ واتی نیز برای باتری گوشی a۵۴ در نظر گرفته شده تا در مدت زمان کمی بتوانید آن را فول شارژ کنید. با اینکه طول عمر باتری بسیار خوب است، اما فست شارژ ۲۵ واتی در این کلاس قیمتی، فقط از کارشناسان سامسونگ برمی‌آمد. گرچه نمی‌توان آن را نقطه ضعف بزرگی دانست، اما قابل مقایسه با رقبای چینی نیست و شاید بهتر بود سامسونگ برای فست شارژ a ۵۴ هزینه بیشتری می‌کرد تا فروش بالاتری را نصیب خود کند.

یکی از منابع که گوشی‌های موبایل را مورد بررسی قرار می‌دهد، اطلاعاتی را در خصوص تست‌های عملکردی باتری این گوشی منتشر کرده که طبق آن a۵۴ می‌تواند تا ۱۲۰ ساعت در حالت استندبای شارژدهی داشته باشد و نزدیک ۱۸ ساعت می‌توانید با آن بی‌وقفه به تماشای فیلم و ویدئو بپردازید. البته در گیمینگ این عملکرد افت می‌کند و به‌طور متوسط ۵ ساعت و ۴۰ دقیقه می‌توانید با آن به صورت مداوم بازی کنید. در کل این تست‌ها نشان از طول عمر بالای باتری دارد و بعید است شما را ناامید کند.

دوربین گوشی a۵۴ سامسونگ

سامسونگ a۵۴ برای عکاسی هم گزینه بسیار خوبی است. در واقع یکی از بهترین دوربین‌ها در میان گوشی‌های میان‌رده را روی این گوشی مشاهده می‌کنیم. در زمان خرید a۵۴ باید به این موضوع توجه داشته باشید که این گوشی از دوربین اصلی با حسگر ۵۰ مگاپیکسل استفاده می‌کند. دوربینی که هم OIS دارد و هم از فوکوس خودکار تشخیص فاز استفاده می‌کند. در کنار دوربین اصلی دوربین اولتراواید با حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود. یک دوربین ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی هم روی این گوشی دیده می‌شود. دوربین سلفی این گوشی هوشمند هم ۳۲ مگاپیکسلی است. با دوربین اصلی این گوشی می‌توانید ویدئوهای ۴K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کنید.

بررسی ارزش خرید گوشی a۵۴ سامسونگ

خیلی از مدل‌های سامسونگ، به‌خصوص سری A آن همیشه ارزش خرید بالایی داشتند، اما چندسالی است که چینی‌های بازار امکانات بهتری را با قیمت کم‌تری به کاربران ارائه می‌دهند که همین امر باعث شده کارشناسان سامسونگ، هم قیمت محصولاتشان را عادلانه‌تر کنند و هم کیفیت متریال خود را بالا ببرند و پشتیبانی نرم افزاری چند ساله برای گوشی‌های سری A در نظر بگیرند. مشخصات a54 تقریباً در همه زمینه‌ها عالی است و شاید تنها قسمتی که می‌توانست بهتر کار کند، فست شارژ آن باشد.

اگر اهل بازی کردن یا تماشای فیلم با گوشی هستید و دنبال یک مدل با سخت‌افزار قوی و نمایشگری فوق‌العاده می‌گردید، گوشی a۵۴ می‌تواند در اول لیست شما قرار بگیرد. همچنین دوربین‌های سه‌گانه خوب این مدل را نباید نادیده گرفت و برای علاقه‌مندان به عکاسی نیز مناسب است. نظر شما درباره خرید a۵۴ چیست؟ آیا قیمت گوشی a۵۴ با توجه به امکانات که ارائه می‌دهد منصفانه است و شما را برای خرید ترغیب می‌کند؟ در آخر بد نیست نیم‌نگاهی به مزایا و معایب این گوشی داشته باشیم.

قیمت گوشی a۵۴ سامسونگ

گوشی سامسونگ A۵۴ ۵G

۱۲۸-۸؛ قیمت از ۱۴,۷۰۰,۰۰۰ تومان

۱۲۸-۶؛ موجود نیست

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۱۶,۷۵۰,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۶؛ موجود نیست

کد خبر 748458

دیگر خبرها

  • مرگ موبایل‌ قاپ فراری با شلیک پلیس
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • گوشی Vivo Y36s در کنسول گوگل پلی مشاهده شد
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • مرگ سارق موبایل قاپ با شلیک پلیس
  • رونمایی از ارزان‌ترین گوشی تاشو دنیا با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • قیمت گوشی سامسونگ a۵۴ امروز (۹ اردیبهشت) + مشخصات و دوربین galaxy a۵۴ Samsung