Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@14:01:04 GMT

کویت نگران تمایل جوانان به داعش

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۷۹۷۹

کویت نگران تمایل جوانان به داعش

به رغم ادامه تلاش مسئولان کویتی برای مبارزه با ترویج افکار تروریستی، جدیدترین داده‌ها حکایت از تمایل نگران کننده جوانان این کشور به گروههای افراطی و بازدید از سایت‌های خبری و اینترنتی آنها دارد.

به گزارش مشرق، «عبدالله الشریکه» مدیرکل مرکز حمایت از میانه روی کویت با ارائه آمار نگران کننده از فعالیت‌های افراط گرایانه جوانان کویتی نوشت: در حال حاضر روزانه 40 تن از مردم کویت از سایت‌های اینترنتی داعش بازدید می کنند و تلاش‌های نهادهای امنیتی و وزارت اوقاف کویت برای اصلاح افکار آنها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس همچنین تعداد زیادی از خانواده‌های کویتی ضمن ابراز نگرانی از نفوذ افکار گروه داعش در میان فرزندان شان خواستار چاره اندیشی دولت این کشور در این زمینه شده‌‌اند.
این خانواده‌های کویتی با ارسال پیام‌هایی به وزارت اوقاف کویت اعلام کرده اند که فرزندانشان از نظر فکری و عاطفی با گروه داعش اعلام همبستگی می‌کنند و از عواقب منفی رویکرد آنها نگران هستند.

این گزارش می افزاید، همراهی و اعلام همبستگی جوانان کویتی شامل دختران نیز می‌شود و وزارت اوقاف وعده کرده است تا این شرایط را به دقت بررسی کند و با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد نسبت به ترویج فرهنگ میانه روی اقدام کند.وزارت اوقاف کویت همچنین از سیاست دولت این کشور برای مبارزه با افکار تروریستی و ارائه دستوراتی به مراکز دینی و ائمه جمعه در این زمینه خبر داده است.

به گفته فرید عمادی معاون وزیراوقاف کویت دستورات لازم به ائمه جماعت مساجد ارسال شده است که خطبه‌های نماز جمعه باید به بهترین شکل ممکن و به دور از هرگونه تعصب مذهبی و فرقه گرایانه ارائه شود و ائمه جمعه موظف هستند که سخنانی به دور از احساس خشونت آمیز به مردم منتقل کنند.

منبع: ایرنا

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۷۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بعدازظهر امروز کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان با حضور در مسجد بلال صداوسیما در مراسم ترحیم مرحوم مسعود اسکویی پیشکسوت رادیو و رسانه شرکت کرد.

سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز در این مراسم حضور یافت.

کد خبر 6098281

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش در مراسم ترحیم مرحوم اسکویی
  • دعوای زنان هواپیمای کویتی را وادار به فرود اضطراری کرد
  • سرمربی تیم هندبال جوانان: برای کسب سهمیه جهانی می‌جنگیم
  • تیم هندبال ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چین
  • قرعه‌کشی آسیا: ایران همگروه کویت و چین
  • هم‌گروهی تیم هندبال جوانان با کویت و چبن
  • تیم هندبال جوانان ایران با کویت و چین هم گروه شد
  • هندبال قهرمانی جوانان آسیا؛ پسران ایران با کویت و چین هم گروه شدند
  • هم‌گروهی تیم ملی هندبال پسران ایران با کویت و چین