Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برای جمع آوری آرای مردم در استان سمنان 742 شعبه اخذ در نظر گرفته که از این تعداد 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
بر اساس سرشماری سال 95 استان سمنان 702 هزار و 360 نفر جمعیت دارد که از این تعداد 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند.
از مجموع واجدین شرایط رای در استان سمنان 10 هزار و 188 نفر رای اولی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین 10 هزار و 33 عوامل اجرایی و نظارتی ، امنیتی و پشتیبانی برگزاری انتخابات در استان سمنان را بر عهده دارند.
2 هزار و 707 نفر برای داوطلبی در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا در استان سمنان ثبت نام کردند و از این تعداد 2 هزار و 492 نفر تایید صلاحیت شدند.
22 نفر از ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان تایید صلاحیت نشدند و 193 نفردیگر نیز انصراف دادند.
انتخابات شواراهای اسلامی شهر در سمنان، شاهرود و دامغان به صورت تمام الکترونیکی برگزار می شود.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد.
در استان سمنان 38 هیات اجرایی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تشکیل شده است.
از مجموع 20 شهر استان سمنان، اعضای شورای اسلامی در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو انتخاب می شوند.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش می یابد که 5.5 درصد افزایش خواهد داشت، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار است.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@. کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ محمد اصغرزاده رییس حوزه هنری استان سمنان گفت : این مدرسه ب اهزینه بازسازی دو میلیارد تومان با هدف روایتگری بومگرایانه در دو بخش تولیدات فرهنگی هنری و برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف رویات قابلیت‌های گوناگون استان سمنان حتی در بخش گردشگری روایت  فعالیت می‌کند
درمراسم افتتاح این مدرسه که با حضور مهدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی هم حضور داشت ، سعید لشکری معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: در این مدرسه با فعالیت بومگرایانه روایت‌های انقلاب اسلامی با زبان هنر ماندگار خواهد شد
فرج الله شوشتری سرپرست معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان هم گفت: جنگ امروز جنگ روایتهاست و حفظ هویت و اصالت ملی در سایه روایت درست از خدمات ارزشمند به انقلاب است
در این مراسم حکم مدیریت مدرسه ملی روایت به حسینعلی جعفری از نویسندگان بنام استان سمنان و کشور اعطا شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • آمادگی برای دور دوم انتخابات/ پیش بینی ۲۸۷ شعبه اخذ رای
  • فعالیت ۶۲ شعبه سیار در دومین مرحله انتخابات گنبد
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی