Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مردم مشتاق به حضور در عرصه سرنوشت ساز انتخابات، از اولین دقایق آغاز رسمی رای گیری با حضور در شعب اخذ رای در مناطق شهری و روستایی، برای انتخابی دوباره و رای اعتماد به نظام اسلامی به پای صندوق های رای رفتند.
حضور مردم از اولین لحظه های رای گیری انتخابات در شهرستان های جنوب استان از جمله مراغه، هشترود، عجب شیر و چاراویماق نیز همگام با سایر شهرهای آذربایجان شرقی نوید انتخاباتی پرشور را در این خطه از آذربایجان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رای گیری در این انتخابات در شهرستان مراغه در 201 شعبه اخذ رای، در هشترود در 192شعبه، در عجب شیر در قالب 76 شعبه و در چاراویماق در 65 شعبه انجام می شود.
در حوزه انتخابیه مراغه و عجب شیر نیز علاوه بر برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مردم این شهرستان ها برای انتخاب نماینده این حوزه از بین 23 نامزد این انتخابات به پای صندوق های رای می روند.
انتخابات شوراهای اسلامی در شهرهای خداجو، قره آغاج، عجب شیر، جوان قلعه، هشترود و نظر کهریزی برای انتخاب پنج نفر به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و در شهر مراغه نیز برای انتخاب هفت نفر به عنوان اعضای شورای اسلامی شهر برگزار می شود.
بر اساس مصوبه ستاد برگزاری انتخابات و اجرای تمهیدات لازم، انتخابات شورای اسلامی شهر مراغه به عنوان یکی از 6 شهر استان به صورت الکترونیکی در شعب اخذ رای در این شهر برگزار می شود.
در شهرستان مراغه، 97 نفر از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی در شهر مراغه و 19 نفر نیز در شهر خداجو برای شورایی شدن به رقابت می پردازند.
در شهرستان هشترود 682 نفر در انتخابات شوراهای شهر و روستای این شهرستان نام نویسی کرده اند که از این تعداد 635 نفر برای شورای روستاها و مابقی برای شوراهای شهر به رقابت می پردازند که از این تعداد 36 نفر در هشترود و 11 نفر در نظرکهریزی برای ورود به شورای شهر رقابت می کنند و در نهایت پنج نفر برای شورای شهر هشترود و پنج نفر نیز برای نظرکهریزی انتخاب می شوند و 366 نفر نیز برای شوراهای روستاها انتخاب خواهند شد.
در شهرستان عجب شیر نیز 33 نفر در انتخابات شورای شهر در شهر عجب شیر و 10 نامزد نیز در شهر جوان قلعه برای انتخاب به عنوان اعضای شوراهای اسلامی شهر و 229 نفر نیز در روستاهای این شهرستان به رقابت می پردازند.
در شهرستان چاراویماق نیز 28 نفر برای کسب پنج کرسی شورای اسلامی در شهر قره آغاج به رقابت می پردازند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون حدود 192 هزار نفر در شهرستان مراغه، حدود 47 هزار نفر در شهرستان هشترود، 51 هزار نفر در عجب شیر و حدود 24 هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند.
گزارش: ابراهیم مطلوبی**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز شد.

به گزارش ایسنا، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، فعالیت های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت  ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳ /۰۲ /۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰ /۰۲ /۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود. در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

در هشت حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه  تهران انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد. آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صدا و سیما و سایر مراکز اطلاع رسانی، داده خواهد شد.

وزارت کشور برگزاری انتخابات الکترونیکی در برخی حوزه‌های انتخابیه در دور اول را موفقیت‌آمیز دانسته و اعلام کرده است که مقدمات برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس فراهم شده است.

البته رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفته است که انتخابات ۲۱ اردیبهشت در حوزه انتخابیه ورامین تمام الکترونیک نخواهد بود.

در دور دوم انتخابات، ۳۲ نامزد در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس برای تصاحب ۱۶ کرسی مجلس و در حوزه انتخابیه ورامین ۲ نامزد برای یک کرسی مجلس با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند