Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-29@19:39:51 GMT

تغییر نگرش به فرزند، عامل گرایش به تک فرزندی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۹۶۴۶

جامعه>سلامت - ایسنا نوشت: یک پژوهشگر خانواده، عواملی مانند تاخیر سن ازدواج و تغییر سبک زندگی را در فرزندآوری و رواج تک فرزندی موثر دانست.

طیبه میرزا اسکندری در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه در موضوعی مانند تک فرزندی به مجموعه عواملی قائل هستیم، گفت: این عوامل فردی، میان فردی، خانوادگی و اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن چیزی که از لحاظ اجتماعی قابل توجه است، عواملی مانند تاخیر سن ازدواج و تغییر سبک زندگی دخیل هستند.


وی تصریح کرد: در حقیقت عوامل ذکر شده، موضوعی مانند فرزند دار شدن را تحت تاثیر می گذارد. اگر بخواهیم برای این مسئله فکری کنیم، برای عوامل باید راه حلی در نظر بگیریم زیرا این عوامل مسبب مسئله‌ای مانند تک فرزندی هستند.


این پژوهشگر خانواده با اشاره به تاخیر سن ازدواج، عنوان کرد: اگر این طرز فکر که جوانان ازدواج را در سن بالا انجام دهند ایجاد کنیم، آنها نیز طبیعتا به این نتیجه می رسند که تک فرزندی امری مطلوب است زیرا نوع نگاهی که به زندگی ایجاد می شود، از عدم مسئولیت پذیری و طلب راحتی نشات می گیرد.


به گزارش ایسنا دکتر حسین مروتی ،پژوهشگر حوزه فرزندآوری و بحران جمعیت نیز در این برنامه رادیویی با بیان اینکه تک فرزندی در اقشار مختلف، عوامل متعددی دارد، اظهار کرد: در اقشاری که وضع مالی مناسبی دارند، علت تک فرزندی فرد گرایی و خودخواهی است که البته این مسئله در نهایت دامن گیر خودشان خواهد شد.


وی افزود: اقشاری که فقیر هستند کمتر تک فرزندی را شاهد هستیم اما گرایش به تک فرزندی در این قشر از افراد، ناشی از مشکلات اقتصادی است که امان یکسری از اقشار مردم را بریده است. البته این مشکل اقتصادی ناشی از نبود ثروت نیست، بلکه ناشی از بی عدالتی است.


این پژوهشگر حوزه فرزندآوری و بحران جمعیت، تغییر نگرش به فرزند را عامل اصلی کل جامعه در گرایش به تک فرزندی دانست و عنوان کرد: در حال حاضر عبارت‌هایی در فرهنگ کشور ساخته شده است که پیش از این وجود نداشته است؛ به عنوان مثال بارداری ناخواسته یکی از این عبارت ها است. در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی، فرزند نعمت تلقی می شد و هر چه هم بیشتر بود آن را بهتر می دانستند اما امروز "نغمت" یعنی بدبختی تلقی می شود.


وی ادامه داد: برای سال ها کار فرهنگی در زمینه تک فرزندی در ایران انجام شده و این مسئله در گرایش های امروز مردم به تک فرزندی بسیار مهم است.

۴۲۴۲

کلید واژه‌ها : رابطه والدین و فرزندان - تولد -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره

پاتریسیو شاید در‌ رم ماندنی شود.

روی پاتریسیو دروازه بان 36  ساله و پرتغالی آاس رم پس از ورود دنیله ده روسی با درخشش میله اسویلار به دروازه ذخیره جالوروسی تبدیل شده است. قرارداد او با رم در انتهای فصل به پایان می‌رسد اما شاید این دروازه بان با تجربه در پایتخت ایتالیا ماندنی‌ شود.

به نقل از کوریره دلو اسپورت؛ به دنبال درخشش خیره کننده میله اسویلار، روی پاتریسیو به نیمکت نشینی مطلق در رم تبدیل شده است. با این حال دنیله ده روسی از نگرش پاتریسیو در تمرینات و رختکن بسیار راضی است. پاتریسیو بدون توجه به از دست رفتن جایگاه خود در ترکیب، همچنان بسیار با روحیه است و نقش یک رهبر را در رختکن دارد. ده روسی درخواست تمدید قرارداد پاتریسیو را به باشگاه ارائه داده است و اگر این دروازه بان پرتغالی مشکلی با نیمکت نشینی نداشته باشد، به عنوان دروازه بان ذخیره به فعالیت خود در رم ادامه خواهد داد.

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • رضایت ده روسی از نگرش پاتریسیو در رختکن؛ احتمال تمدید قرارداد او به عنوان دروازه‌بان ذخیره
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم
  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • حادثه‌ای که زندگی ژوزه را تغییر داد؛ مورایس چگونه مسلمان شد
  • هوینس: توخل نگرش متفاوتی دارد