Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:07:02 GMT

انتخابات در آذربایجان شرقی به زبان آمار

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۴۹۷۴۶

انتخابات در آذربایجان شرقی به زبان آمار

به گزارش ایرنا، 2 میلیون و 955 هزار و 332 نفر از مردم آذربایجان شرقی واجد شرایط رای دادن در انتخابات امروز (جمعه) 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 66 هزار و 102 نفر به عنوان رای اولی برای اولین بار می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.
در برگزاری انتخابات سه گانه در آذربایجان شرقی، متشکل از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری،پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم، 60 هزار نفر در استان مشارکت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برای انتخابات ریاست جمهوری سه هزار و 241 شعبه و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا سه هزار و 637 شعبه در سطح آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.
در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان 12هزار و 832 نامزد با هم رقابت می کنند.
در انتخابات شوراهای اسلامی از بین 13هزار و 750 نفر ثبت‌ نام ‌شده، 293 نفر ردصلاحیت شدند، 625 نفر انصراف دادند و 285 نفر نیز در روستاهایی که تعداد داوطلبان در آن به حد نصاب نرسیده بود، از گردونه رقابت‌ها خارج شدند.
آذربایجان شرقی در این دوره از انتخابات علاوه بر برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شاهد برگزاری انتخابات میان دوره ای در دو حوزه مراغه - عجبشیر و اهر - هریس است.
در انتخابات میان دوره ای مجلس در استان 522 صندوق اخذ رای پیش‌ بینی شده که 145 صندوق در شهرستان اهر، 100 صندوق در شهرستان هریس، 201 صندوق در شهرستان مراغه و 76 صندوق در شهرستان عجب‌شیر مستقر شده است.
در حوزه انتخابیه مراغه - عجبشیر 25 نفر و در حوزه انتخابیه اهر- هریس 20 نفر برای انتخابات میان دوره ای مجلس دهم رقابت می کنند که در نهایت از هر حوزه یک نفر به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.
در آذربایجان شرقی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، سه‌ میلیون و 145هزار برگ رای و برای انتخابات میان‌ دوره‌ای مجلس 421 هزار برگ رای تهیه و توزیع شده است.
به گزارش ایرنا در این دوره از انتخابات در شهرستان های اهر، مرند، میانه، بناب، مراغه و سهند، انتخابات علاوه بر دستی به صورت الکترونیکی نیز برگزار می‌شود.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس دهم امروز (جمعه) 29 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در آذربایجان شرقی برگزار می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده: محمد عزیزی راد
8023/518

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۴۹۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای، از امروز چهارشنبه به تدریج سامانه بارشی وارد استان می‌شود و از نظر وضعیت دمایی نیز تا پایان هفته دما به طور نسبی در استان افزایش می‌یابد.

دیروز هم در برخی مناطق استان به ویژه در نواحی غربی و جنوبی بارش پراکنده باران و باد رخ داد و امروز هوای بیشتر مناطق استان ابری است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

 

دیگر خبرها

  • در زندگی قرآنی، گمراهی راه ندارد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟