Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@09:32:11 GMT

نوسان تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۰۱۱۶

نوسان تالار شیشه‌ای در هفته‌ای که گذشت

به گزارش خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل قیمت و بازده نقدی، با افزایش ۱۴ واحدی به عدد ۸۰ هزار و ۱۴۲ واحد دست یافته است، این درحالی است که شاخص کل هم وزن با کاهش ۶۳ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۵۶۶ واحد رسیده است.
معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پتروشیمی مبین با ۳۴ واحد، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۲۵ واحد و صنعتی و معدنی گل گهر با ۱۸ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزش کل معاملات بورس، به بیش از ۲۴۲ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۸۵ میلیون و ۷۲۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۷ هزار و ۳۱۰ نوبت داد و ستد شده است.
در بازار سرمایه، دو بورس تهران که به معاملات درون گروهی اختصاص دارد اندکی بیش از ۱۰۹ میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از ۴۴. ۵ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده با معاملات انتقالی به کدهای درون گروهی روبرو بوده است.
*** در دومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس، با کاهش ۱۷۹ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۹۶۳ واحد رسید، درحالیکه شاخص کل هم وزن با کاهش ۱۳۶ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.
معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پتروشیمی پردیس با ۲۵ واحد، مخابرات ایران با ۲۳ واحد و گروه مپنا با ۱۴ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را برمحاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
ارزش کل معاملات بورس به بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۸۶۹ میلیون و ۷۰۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۹ هزار و ۳۸۸ نوبت داد و ستد شد.
بازار سهام، بازاری کم حجم و بی انگیزه بود که به دلیل فقر نقدینگی در بازار میان دوکانال ۷۹ و ۸۰ هزار واحدی شاهد رفت و برگشت ناپایدار نماگر بازار سهام بوده است.
*** درسومین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس با کاهش ۵ واحدی به عدد ۷۹ هزار و ۹۵۷ واحد رسید، درحالیکه شاخص کل هم وزن با کاهش ۲۹ واحدی به عدد ۳۲۳ واحد رسید.
معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت پالایش نفت اصفهان با ۲۰ واحد، مخابرات ایران با ۱۴ واحد و سرمایه گذاری البرز با ۱۰ واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
ارزش کل معاملات بورس، به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۷۹۷ میلیون و ۱۳۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۳۸ هزار و ۵۱۱ نوبت داد و ستد شد.
بازار سرمایه در حالی معاملات کم حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی نظاره‌گر بوده که با افزایش معاملات درون‌گروهی و کد به کد حقوقی‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری شبه دولتی در کنار فعال شدن بازار گردان‌ها در گروه‌های شاخص‌ساز بازار، در نهایت اغلب معاملات سهام در محدوده صفر تابلو نوسان کرد، این در حالی است که به نظر می‌رسید با پایان اصلاح قیمت‌ها در گروه‌های پیشرو بازار سیگنال خرید برای معامله‌گران کوتاه مدت‌نگر دوباره ایجاد شده است.
*** درچهارمین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس، با افزایش ۱۷۱ واحدی به عدد ۸۰ هزار و ۱۲۹ واحد دست یافت درحالیکه شاخص کل هم وزن با افزایش ۷۴ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۳۹۸ واحد رسیده است.
ارزش کل معاملات بازار سرمایه به بیش از ۱۲۹ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۵۱۲ میلیون و ۱۷۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۴۱ هزار و ۴۰۴ نوبت داد و ستد شده است.
بازار سهام، بازاری کم‌عمق و بی‌حجم بوده که به لطف حمایت حقوقی‌های سنتی اغلب شبه دولتی از گروه‌های پیشرو همچون پالایشی‌ها و خودرویی‌ها شاهد جای‌گیری دوباره شاخص کل بورس در سطح ۸۰ هزار واحدی بوده است.
*** در آخرین روز از بازار سرمایه، شاخص کل قیمت با افزایش ۲۱۴ واحدی به عدد ۸۰ هزار و ۳۴۴ واحد رسید درحالیکه شاخص کل هم وزن با افزایش ۲۳ واحدی به عدد ۱۷ هزار و ۴۲۱ واحد رسید.
ارزش کل معاملات بازار سرمایه، به بیش از ۱۸۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن ۹۴۳ میلیون و ۲۰۹ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۵۶ هزار و ۳۶۸ نوبت داد و ستد شده است.
نماد معاملاتی شرکت‌های لیزینگ رازی، سیمان خزر، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، سرمایه‌گذاری سبحان، کی‌بی‌سی، مدیریت سرمایه‌گذاری امید، شیر پاستویزه پگاه اصفهان، چرخشگر، سیمان شاهرود، خدمات انفورماتیک، مخابرات ایران، سبحان‌دارو، حق تقدم خرید سهام سیمان شاهرود و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی متوقف شدند.
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز دوشنبه (۳ اردیبهشت) ۳ هزار و ۹۲۱ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۱۶ هزار واحدی ایستاد. بدین ترتیب در این روز شاخص کل بازار ۰.۱۷ درصد تقویت شد.

شاخص هم وزن ۰.۵۷ درصد رشد کرد و در کانال ۷۵۷ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۶۶ هزار معامله به ارزش ۵۱ هزار میلیارد ریال انجام شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رشد ۱۰۶۹ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • بورس امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • بورس امروز ۴ اردیبهشت۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • گزارش روزانه بورس ۳ اردیبهشت؛ شاخص بورس ۴ هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه