Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرگزاری رویترز، ژاپن امروز جمعه اعلام کرد جت‌های جنگنده این کشور دیروز بر فراز چهار فروند کشتی گارد ساحلی چین که وارد آبهای سرزمینی این کشور در مجاورت جزایر مورد اختلاف در دریای چین شرقی شده بودند، به پرواز درآمدند.

در بیانیه گارد ساحلی ژاپن نیز در این باره آمده است برای نخستین بار یک شی پرنده مشابه هواپیماهای بدون سرنشین در حال پرواز بر روی یکی از کشتی ها مشاهده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هر حال از ابتدای سال 2017 این سیزدهمین باری است که کشتی های گارد ساحلی چین وارد آبهای مورد اختلاف در منطقه می شوند.

چین و ژاپن سالهاست که بر سر مالکیت یک رشته مجمع الجزایر غیرمسکونی که در ژاپن سنکاکو و در چین دیائویو خوانده می شوند، اختلاف دارند. در هر حال حاضر این جزایر تحت کنترل ژاپن قرار دارند ولی چین نیز بر آنها ادعای مالکیت دارد.

تومومی اینادا، وزیر دفاع ژاپن امروز با شرکت در کنفرانس خبری با اشاره به این موضوع اعلام کرد: «این اقدام موجب تشدید تنش‌ها می شود و کاملا غیرقابل قبول است و ما آن را نقض جدی تمامیت ارضی خود می دانیم.»

اینادا افزود دو فروند جت جنگنده اف - 15 و یک فروند هواپیمای شناسایی آواکس و هواپیمای هشداردهنده ایی - 2 سی به منطقه اعزام شده اند.

گزارشها همچنین از تماس تلفنی مدیرکل دفتر اسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ژاپن با سفارت چین در توکیو و اعتراض شدید ژاپن به چین حکایت دارد. با این همه سفارت چین با تکار مواضع قبلی پکن در باره این جزایر در مقام پاسخگویی به توکیو بر آمد.

اداره دولتی امور اقیانوسیه چین امروز با انتشار بیانیه ای کوتاه، موضوع گشت زنی قایقهای گارد ساحلی خود را در اطراف این جزایر مورد تایید قرار داد لیکن به پرواز هواپیمای بدون سرنشین هیچ اشاره ای نکرد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۰۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت

وحید شادی نیا اعلام کرد: عصر امروز یکشنبه براثر انفجار در چاه فاضلاب چهار نفر دچار مصدومیت شدند و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز انتقال یافتند.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی همچنین گفت: عصر امروز بر اثر انفجار کپسول گاز در منزل مسکونی در روستای ایرانق شهرستان بستان آباد ۶ نفر راهی بیمارستان شدند که اقدامات لازم درمانی اورژانس برای آنها انجام پذیرفت.

شادی نیا با اشاره به اینکه ۶ نفر در این حادثه دچار سوختگی اندام شدند، گفت: مصدومان توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی بستان آباد به بیمارستان سینا در تبریز منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • احداث ۲۷ شهر جدید در نقاط ساحلی
  • تراژدی جدید برای پناهندگان در نزدیکی جزایر قناری اسپانیا
  • لحظه تصادف گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی از چند نمای مختلف | ویدئو
  • ببینید | لحظه برخورد گارد ساحلی چین با کشتی فیلیپینی
  • گنج‌زاده مدرس کمپ تمرینی چین شد
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • رژه قایق‌ها در خلیج فارس
  • ۴ مصدوم در اثر انفجار در پارک پرواز تبریز
  • انفجار گاز فاضلاب در پارک پرواز تبریز چهار مصدوم به جا گذاشت
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!