Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:56:00 GMT

استفاده نسخه نهایی باج گیر سایبری از روش رمزنگاری قوی

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۱۶۱۸

استفاده نسخه نهایی باج گیر سایبری از روش رمزنگاری قوی

مرکز ماهر اعلام کرد: باج افزار سایبری «واناکرای» در نسخه نهایی خود از روش رمزنگاری قوی استفاده می کند که تاکنون هیچ روشی برای رمزگشایی فایلهای آسیب دیده از سمت این بدافزار، یافت نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، اوایل هفته گذشته، نرم افزار مخربی تحت عنوان «واناکرای» با قابلیت خود انتشاری در شبکه حدود ۱۰۰ کشور شیوع یافته و بالغ بر ۷۵ هزار سیستم کامپیوتری را آلوده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس رصدهای انجام شده توسط مرکز ماهر، این بدافزار باج گیر، در سطح شبکه کشور ما نیز مشاهده شده به نحوی که طبق آخرین آمار این مرکز، بیش از ۵۰ اپراتور ارتباطی و سازمان، قربانی این باج افزار در کشور شده اند که بیشتر این آلودگی ها نیز در حوزه اپراتورهای ارتباطی و حوزه پزشکی، سلامت و دانشگاهها و در تهران و اصفهان شناسایی شده است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای در اطلاعیه جدید خود در خصوص انتشار سریع آسیب پذیری بدافزار رایانه ای «واناکرای» اعلام کرد: «با توجه به حمله گسترده باج‌افزار wannacry در سطح جهان و شیوع سریع آن و نیز آلودگی کاربران ایرانی به این بدافزار، به کاربران توصیه اکید می‌شود که منحصرا از روش‌ها و راه‌کارهای معرفی شده توسط مراجع شناخته شده، از جمله مرکز ماهر برای رفع آلودگی به این بدافزار استفاده کنند. »

این مرکز با تاکید براینکه نسخه نهایی این باج‌افزار از روش رمزنگاری قوی استفاده می‌کند، هشدار داد: «نرم افزارها و وب‌سایت‌های ناشناخته‌ای که گاهی در جستجوهای اینترنتی ظاهر می‌شوند، خود منتشر کننده بدافزارهای دیگری هستند که با شناسایی سیستم‌های آسیب دیده و آسیب‌پذیر می‌توانند به آنها از همان طریق ورود این بدافزار نفوذ کرده و سبب ایجاد آسیب‌های بیشتر شوند.»

برخی از این وبسایتهای ناشناخته مانند شکل زیر در جستجوهای اینترنتی ظاهر می شود و کاربران باید توجه داشته باشند که وبسایتهای ناشناخته را باز نکنند:

طبق اعلام مرکز ماهر، با اینکه در بسیاری از موارد، این باج افزار موفق به رمزگذاری تمام فایل‌ها در سیستم ‌های قربانی نشده است، اما با این وجود در خصوص موارد رمزگذاری موفق، تاکنون هیچ روش موثری برای رمزگشایی فایل‌های آسیب دیده در هیچ‌ یک از کشورهای مورد حمله یافت نشده است.

این مرکز با تاکید براینکه در صورت پیدا شدن راه حل مناسب، به سرعت و به شکل مطمئن، موضوع از طریق مرکز ماهر اطلاع رسانی می شود، یادآور شد: کاربران در صورت مبتلا شدن به آسیب‌های ناشی از این باج‌افزار، ضروری است تا پس از حذف آن، نسبت به حذف دیگر بدافزارهایی که به همراه آن نصب شده‌اند نیز اقدام کنند.

نحوه پیشگیری و حذف بدافزار باج گیر در وبسایت مرکز ماهر از این لینک در دسترس قرار دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون اجتماعی و مشارکت‌های شهرداری مشهد گفت: پارسال بیش از چهار هزار و ۷۰۰ متکدی در سطح شهر شناسایی و به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند که ۷۵ درصد این افراد مرد، ۱۹ درصد زن و ۶ درصد هم کودکان کمتر از ۱۸ سال بودند.

مهدی ابراهیمی افزود: آزمایش اعتیاد بیش از هزار و ۸۹۰ متکدی، مثبت بوده است که با هماهنگی مقام قضایی و همکاری بهزیستی به کمپ‌های درمان اعتیاد رایگان و دولتی تحویل شده‌اند.

وی افزود: ساماندهی متکدیان اطراف حرم مطهر رضوی نیز با همکاری مسوولان مربوطه صورت گرفت و در این راستا، بیش از ۷۹۰ نفر به مرکز رسیدگی به آسیب‌دیدگان اجتماعی منتقل شدند.

ابراهیمی افزود: سالمندان و زنان، بیش از سایر گروه‌های سنی در معابر و چهارراه‌ها حضور دارند و دلیل آن هم، کمک بیشتر مردم به این گروه‌های سنی است.

وی ادامه داد: تکدی‌گری به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود از این رو طبق قانون، شناسایی و جمع‌آوری متکدیان در معابر شهری، با همکاری نیروی انتظامی در دستور کار است.

دیگر خبرها

  • ۵ اقدام برای جلوگیری از آلوده شدن تلفن همراه به بدافزار
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوتر‌ها است
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ یک بد‌افزار خطرناک در کمین کامپیوترها
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • هشدار به ایرانی‌ها؛ بد‌افزار خطرناک PlugX در حال نفوذ به کامپیوترها است
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید