Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@09:52:34 GMT

حضور پرشور مردم سراسر کشور پای صندوق های رای+ تصاویر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۴۶۸۵

حضور پرشور مردم سراسر کشور پای صندوق های رای+ تصاویر

اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت 8 صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت 8 صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور پررنگ مردم درساعات اولیه انتخابات استان سمنان /تشکیل صف‌های طولانی مقابل شعب اخذ رای

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات استان سمنان تعداد 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 10 هزار و 180 نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات 742 شعبه اخذ رأی شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار آماده حضور هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل 2 صندوق اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان های سمنان، شاهرود و دامغان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.

بر این اساس 10 هزار و 33 عوامل اجرایی و نظارتی ، امنیتی و پشتیبانی برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند.

آیت‌الله شاهچراغی رای خود را به صندوق انداخت

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی با حضور در شعبه اخذ رأی مسجد عابدینیه سمنان، برگه‌های رأی خود را در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی به صندوق‌های آرا انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در حاشیه حضور خود در پای صندوق رأی از مردم استان سمنان برای حضور پرشور در انتخابات امروز دعوت کرد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا از ساعت هشت صبح امروز(جمعه) در 742 شعبه اخذ رای همزمان با سراسر کشور در استان سمنان آغاز شد.

505 هزار نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند که امروز می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر استان سمنان آرای خود را به صندوق بریزند.

برنده واقعی انتخابات مردم هستند/ملت ایران پای ارزش های خود ایستاده اند

محمدرضا خباز استاندار سمنان با حضور در حوزه اخذ رای مستقر در مسجد المهدی سمنان، ضمن اطلاع از فرایند رای گیری، رای خود را به صندوق انداخت.

جمعی از معاونان استانداری و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و فرماندهان نظامی، فرماندار سمنان و جمعی از مسئولان شهرستانی، استاندار سمنان را همراهی کردند.

استاندار سمنان با حضور در مسجدالمهدی سمنان در انتخابات شرکت کرده و مردم ولایت‌مدار این استان را به شرکت در انتخابات دعوت کرد.

خباز در حاشیه انداختن رای خود به صندوق مستقر در مسجد المهدی سمنان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه امروز ملت ایران اثبات خواهند کرد که پای ارزش ها ایستاده اند، گفت: همانطور که جان خود را برای ارزش ها دادند جان و وقتشان را نیز برای حفظ این ارزش ها می دهند

استاندار سمنان همچنین تصریح کرد: ملت ایران حماسه دیگر خواهند آفرید که از دیگر حماسه ها مهمتر است

خباز با بیان اینکه روز انتخابات برای ملت ایران روز جشن است، گفت: انتخابات، جشن پایداری، پیروزی، و یاس و نا امیدی دشمنان است.

وی با بیان اینکه برنده واقعی در این انتخابات مردم هستند، افزود: یکی از کاندیداها باید با انتخاب مردم به روی کار بیایند چراکه پیروز واقعی ملت خواهند بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه انتخابات شکست ندارد، اظهار کرد: هرچه میزان آرا بالاتر باشد دوستی تمامی دوستداران انقلاب اقزایش پیدا می کند و دشمن دندان طمع برای برگشتن به این کشور را برای همیشه خواهند کند.

حضور همیشه در صحنه مردم و مسئولان دارالعباده یزد

صبح امروز مردم پرشور دارالعباده در جای جای استان یزد برای شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای حضور یافتند. مسئولان نیز همگام با مردم در ساعات ابتدایی روز با حضور در شعب اخذ رای، آرا خود را به صندوق ها اندختند.


امام جمعه یزد: حضور مردم جمهوری اسلامی را بیمه می کند
آیت الله محمد رضا ناصری صبح امروز پس از حضور در مسجد حظیره یزد گفت: بدون شک حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای، جمهوری اسلامی را در مقابل نقشه های شوم دشمنان بیمه خواهد کرد.
وی حضور در انتخابات را پایبندی به راه شهیدان و پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: مردم ایران اسلامی به ویژه مردم استان یزد امروز با حضور گسترده خود در پای صندوق‌های رای، شکوه اقتدار، استقلال، عزت و پیروزی جمهوری اسلامی و وحدت و ولایتمداری خود را با نمایش خواهند گذاشت.




فراهم شدن زیر ساخت ارتباطی 875 شعبه اخذ رای در استان یزد

رئیس کمیته فناوری و اطلاعات ستاد انتخابات استان یزد گفت: بنابر پیش بینی هایی که قبلا انجام داده بودیم و زیر ساخت های ارتباطی فراهم شده از مجموع 876 شعبه اخذ رای زیرساخت ارتباطی 875 شعبه فراهم شد.

مردم برای رأی به نامزد اصلح خود را به پای صندوق ها برسانند

حجت الاسلام و المسلمین سیدناصر محمدی مسئول دفتر شورای نگهبان در یزد در حاشیه رای گیری در مسجد روضه محمدیه گفت: خوشبختانه مردم دارالعباده از همین ساعت های ابتدایی رای گیری حضور چشم گیری در صحنه دارند.

محمدی افزود: شرکت در انتخابات بسیار مهم است و در همه شئون زندگی انسان تاثیرگذار است و برای همین مردم باید با شناخت کافی خود را برای رای به نامزد اصلح به مراکز رای گیری برسانند.

تاکنون 200 هزار نفر در استان یزد در شعب اخذ رای حضور پیدا کردند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد از حضور نزدیک به 200 هزار نفر در شعب ثبت نام و اخذ رای در استان یزد خبر داد و گفت: با وجود اینکه تقریبا 44 ساعت از شروع انتخابات گذشته است این آمار نسبت به ادوار قبلی، آمار خوبی است.

محمد علی طالبی با بیان اینکه روند انتخابات بسیار خوب ادامه دارد، گفت: جلسه ستاد امنیت نیز برگزار شده است و دستگا‌ه های مرتبط با امنیت گزارش‌های خود را ارائه کرده‌اند و رضایت نسبی بین این دستگاه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت حضور مردم در شهرستان‌ها و بخش‌های استان نوید دهنده مشارکت خوب در انتخابات است، ادامه داد: امیدواریم تا پایان زمان اخذ رای حداکثر مشارکت رای را در انتخابات داشته باشیم.

گفتنی است نزدیک به 678 هزار نفر در استان یزد واجد شرایط رای دادن هستند و 876 شعبه انتخابات ریاست جمهوری و 837 شعبه انتخابات شوراهای شهر و روستای استان یزد کار رای گیری را انجام می‌دهند.

کمبود تعرفه در برخی از روستاهای استان به دلیل استقبال پرشور مردم

دبیر ستاد انتخابات استان یزد با اشاره به روند برگزاری انتخابات در استان یزد گفت: آخرین آماری که از سامانه انتخابات اخذ شده است بالاترین مشارکت را تا این ساعت داشتیم که تاکنون برای 200 هزار نفر تعرفه استفاده شده است. استقبال پرشور مردم در برخی از روستاها باعث شده است با کمبود تعرفه مواجه شویم که تعرفه ها ارسال شده است.

محمد محامدی افزود: امیدواریم مشارکت مردم همچنان پرشور ادامه داشته باشد و بتوانیم حضور حداکثری مردم را داشته باشیم. کسانی که می خواهند در روستاها رای دهند باید در این روستاها سکونت داشته باشند یا افرادی که دارای اموال غیرمنقولی در آن جا داشته باشند.

وی تاکید کرد: تا صبح امروز که آخرین مهلت انصراف نامزدها بوده است نهایتا 468 نفر انصراف داده اند. در شمارش آرا دقت زیادی وجود دارد و این دقت به صورتی است که اگر کد نامزدها نیز نوشته نشود آرا به مجموع آرای کاندیدای مورد نظر اضافه خواهد شد.

پیش بینی مشارکت 80 درصدی مردم استان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابت استان یزد با حضور در جمع خبرنگاران اتاق خبر این ستاد، گفت: استان یزد دومین استان در شروع انتخابات بود که اکنون ارتقا پیدا کرده است.

محمد علی طالبی ادامه داد: به لحاظ تعداد شعب متصل به سامانه جامع انتخابات استان یزد، رتبه اول را در بین استان‌های کشور دارد که این رتبه برای ما بسیار ارزشمند است و نشاندهنده مدیریت خوب در شعب ثبت رای است.

وی آمار 200 هزار تعرفه ثبت شده در شعب اخذ رای در ساعات ابتدایی نشاندهنده استقبال خوب مردم یزد از انتخابات عنوان کرد و گفت: نسبت به انتخابات دوره قبل میزان تعرفه مصرف شده 23 درصد رشد داشته است و ان‌شاءالله شاهد مشارکت حداکثری در انتخابات باشیم.

طالبی ادامه داد: به لحاظ تعرفه هیچ مشکلی در شعب اخذ رای وجود ندارد، تعدادی از شعب روستاها و سیار روستایی با کمبود تعرفه مواجه شدند که اکنون تعرفه آنها تامین شده است و هیچ مشکلی به لحاظ تعرفه در انتخابا نداریم.

وی با پیش بینی مشارکت 80 درصدی مردم استان در انتخابات عنوان کرد: استان یزد در انتخابات ریاست جمهوری در ادوار قبلی رکورد 86.7 درصدی دارد و امیدواریم در این انتخابات نیز مشارکت حداکثری باشد.

مردم و رسانه ها به شایعات انتخاباتی دامن نزنند

مسئول هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان یزد گفت: حماسه برگزاری انتخابات در حال جریان است و تا این لحظه خبرها حاکی از این است که مردم با احساس مسئولیت هر چه بیشتر در شعبه ها حضور پیدا کرده اند و رای خودشان را به نامزد مورد نظرشان داده اند.

حجت الاسلام ناصر محمدی با تشکر از حضور پر شور مردم اعلام کرد: حضور مردم در شعب اخذ رای چشمگیر بوده و عوامل اجرایی و ناظرین محترم مشغول فعالیت هستند. همچنین هیچ گونه مشکلی تا این لحظه گزارش نشده به جز اینکه در بعضی از روستاهای حومه شهرستان تعرفه روستایی کم بوده است و انتخابات را برای یک ساعت متوقف کرده بودند و حتی انتخابات ریاست جمهوری هم برگزار نشده بود تا تعرفه شورای روستا برسد.

وی با بیان این که این مشکل هم بر طرف شده عنوان داشت: برگ تعرفه به این مناطق رسانده شد و تا آخرین لحظه انتخابات این مشکل تکرار نخواهد شد.ضمناً اگر برگه تعرفه شوراها در جایی کم بود انتخابات ریاست جمهوری نباید متوقف شود، توقف انتخابات جایز نیست و باید انجام شود.

حجت الاسلام محمدی از مردم و رسانه ها درخواست کرد به شایعات دامن نزنند و تاکید کرد: امروز طبیعتا شایعه های زیادی شنیده می شود، کسی به این شایعات توجه نکند و آن را بازگو هم نکند. فقط مردم پیگیری کنند تا مستند شوند، اگر مستندی داشتند برای رسیدگی به مسئولین مربوطه گزارش دهند.

مسئول دفتر شورای نگهبان در پایان تاکید کرد این نهاد تنها بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت می کند و به شکایات افراد در زیمنه انتخابات شورای شهر ورود نمی کند.

تشکیل صف‌های طولانی مقابل شعبه‌های اخذ رای در استان چهارمحال و بختیاری

مردم چهارمحال و بختیاری از صبح امروز و همزمان با سراسر کشور پای صندوق‌های رای حاضر شدند تا بار دیگر حماسه‌ای عظیم را در تاریخ کشورشان ثبت کنند.


صف‌های طولانی و گسترده مردم استان در شعب اخذ رأی نشان‌دهنده مشارکت بالای مردم در انتخابات است.


حضور پرشور مردم شهرستان شهرکرد پای صندوق‌های رای











حضور گسترده مازندرانی‌ها در پایی صندوق های اخذ رای/مسئولان و علمای مازندران رای دادند

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا همانند سایر نقاط کشور از ساعت 8 صبح در مازندران آغاز شده است.

در بسیاری از شعبات مردم از همان دقایق ابتدایی

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است

یک روزنامه عبری‌زبان با اشاره به گسترش دامنه تحریم‌های جهانی علیه رژیم صهیونیستی در حوزه‌های فرهنگی چون ساخت فیلم و سریال، تاکید کرد که این رژیم به عنصری نامطلوب در جشنواره‌ها تبدیل شده و طرد شده است.

به گزارش ایسنا، در اوایل نوامبر گذشته سه فلسطینی در افتتاحیه جشنواره معتبر فیلم‌های مستند در آمستردام به روی سکو رفته و پلاکاردی را به دست گرفتند که روی آن نوشته شده بود «فلسطین از بحر تا نهر آزاد خواهد شد»، در ادامه مشاهده شد که ابتدا مدیر جشنواره با دیدن این صحنه شروع به کف زدن کرد و پس از آن موجی از تشویق سالن جشنواره را فرا گرفت.

روزنامه عبری زبان «هاآرتص» این اتفاق را نشانه زود هنگامی برای تحولات آتی دانست و در گزارشی که پنجشنبه منتشر کرد، نوشت: این رویکرد در حال گسترش است که اسرائیل طرد شده است، ما عناصری نامطلوب هستیم، تقریباً شیطانیم و تحریم فرهنگی اسرائیل در جهان رو به افزایش است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، با وجود اینکه فیلمسازان اسرائیلی اتفاق رخ داده را محکوم کردند و شبکه‌های اجتماعی مختلف به شکل گسترده‌ای به این موضوع پرداختند و رادیو تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این جشنواره را تحریم می‌کند، اما شرایط پس از آن خطرناک‌تر و جدی‌تر شد، در ۵ ماه پس از این جشنواره تا امروز تقریباً تمامی جشنواره‌های مهم فیلم در جهان مجبور هستند تظاهرات‌ها در حمایت از فلسطینی‌ها را در نظر بگیرند تا هرگونه حضور فیلمی اسرائیلی یا حضور هنرمندان اسرائیلی به یک رسوایی تبدیل نشود.

هاآرتص به نقل از «آوی نیچر» کارگردان اسرائیلی نوشت: اسرائیل در حال حاضر ستاره جدیدی برای فرهنگ تحریم جهانی است و متاسفانه با این شرایط نامعلوم روبرو است، جنبش‌های تحریم، خارج کردن سرمایه‌ها، اعمال تحریم‌ها و دیگر موارد از سوی نهادهای حامی فلسطین امروز با قدرت و به شکلی موثر در حوزه فرهنگی حضور داشته و بر مدیران جشنواره فشار می‌آورند تا فیلم‌های اسرائیلی را نمایش ندهند و از فیلمسازان نیز می‌خواهند از حضور در جشنواره‌هایی که فیلمی اسرائیلی وجود دارد، خودداری کرده و علیه این جشنواره‌ها تظاهرات و اعتراض کنند، در نتیجه مدیران جشنواره‌ها ترجیح می‌دهند از تنشی که ممکن است با حضور فیلم‌های اسرائیلی ایجاد شود حتی اگر مخالف این مسئله هم باشند، خودداری کنند.

هاآرتص در ادامه تاکید کرد: حتی در حوزه سریال‌های تلویزیونی نیز که اسرائیل در سال‌های گذشته حضور چشمگیری داشته، این کنار گذاشتن‌ها ملموس شده و شرکت اپل پخش سریال‌های ساخت اسرائیل را به تعویق می‌اندازد، حتی مسایل عادی نیز دیگر آسان نیستند.

به نوشته این روزنامه عبری، دعوت از مهمان‌ها به جشنواره سالانه نویسندگان قدس به عنوان بزرگترین و برجسته‌ترین رویداد ادبی در اراضی اشغالی در اواخر مه با مشکل روبرو شده و پیش از این نیز برگزاری دور دوازدهم این جشنواره برای برگزارکنندگان آن به دلیل مخالفت‌های گسترده به دلایل سیاسی با مشکل روبرو شده بود.

این رسانه رژیم صهیونیستی درباره استقبال از نویسندگان اسرائیلی در خارج نیز نوشت، شرایط از یک مخالفت ساده با ایده میزبانی از آنها به درخواست از نویسنده‌ها برای ارائه بیانیه‌ای درباره رویکرد سیاسی خود به عنوان شرطی برای حضور در برنامه‌ها تغییر کرده و یا حتی حضور آنها به آسانی لغو می‌شود.

هاآرتص با اشاره به مخالفت‌های گسترده نویسندگان خارجی به ویژه نویسندگان جوان به صورت مستقیم یا فراری ناشیانه از ترجمه کتاب‌هایشان به زبان عبری و انتشار آنها در اراضی اشغالی در پایان نوشت: رویکرد روبه‌گسترش این است که اسرائیل طرد شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هاآرتص: ما «عنصری نامطلوب» هستیم/ تحریم فرهنگی اسرائیل در سراسر جهان رو به گسترش است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • تحویل صندوق‌های اخذ رأی الکترونیکی به حوزه انتخابیه قائم شهر
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه واحد در دادسرا‌های سراسر گلستان
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • اهمیت «دور دوم انتخابات مجلس» نباید کمتر از دور اول تلقی شود
  • آمادگی ستاد انتخابات لرستان برای برگزاری دور دوم انتخابات
  • انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات