Web Analytics Made Easy - Statcounter

امروز روز خاص و سرنوشت سازی برای ایرانیان بود، روزی که میلیون ها ایرانی در ایران و سراسر کشور به پاس ایرانی بودنشان به کارزار رقابتی انتخابات پا گذاشتند و هر یک نامزد اصلح خود را برگزیدند، امروز لنز دوربین خبرنگاران و عکاسان یارای به تصویر کشیدن آنچه می دیدند، نبود.

به گزارش جماران، امروز صندوق های اخذ رای در سراسر کشور مملو از کاغذهایی بود که به دست مردان و زنان این سرزمین به نام اصلح ترین فرد از نگاهشان، نگاشته شد، همه اقشار از جامعه ایرانی در صندوق های رای حضور داشتند، از احزاب مختلف گرفته تا اقلیت های مذهبی، از نوجوانان و رای اولی ها گرفته تا جوانان و میان سالان، از جانبازان گرفته تا بیمارن مراکز درمانی، آری سرنوشت این مرز و بوم برای همه مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امروز تا این ساعت از روز که حدود 10 ساعت از آغاز برگزاری دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره از انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، گذشته است، در کنار سایر اقشار، حضور مسئولان لشکری و کشوری نیز حائز اهمیت است.
امروز- جمعه- مرتضی اشراقی نوه امام راحل با حضور در حسینیه جماران،آرای خود را به صندوق انداخت. علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک نیز رای خود را به صندوق انداخت.
آیت‌الله احمد جنتی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات نیز رای خود را به صندق سیار شماره ١٦١٦ شورای نگهبان، انداخت.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور مستقر در وزارت امور خارجه به نامزد اصلح ریاست جمهوری رای داد.
محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور با حضور در شعبه اخذ رای سازمان تبلیغات اسلامی در میدان فلسطین رای خود را برای دو انتخابات به صندوق انداخت.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات نیز رای خود را در شعبه اخذ رای وزارت کشور انداخت. اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری نیز با حضور در حسینیه ارشاد، به نامزد اصلح خود رای داد.
آری امروز بسیاری از شخصیت های سیاسی با حضور در صندوق های اخذ رای در کنار مردم قرار گرفته و به نامزد مورد نظر خود رای دادند.
اما اخذ رای با حاشیه های جالبی همراه بود که خبرنگاران ایرنا روایت می کنند.

**انداختن رای وزیر بهداشت با لباس اتاق عمل
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور در شعبه ثبت نام و اخذ رای شماره 3688 (سیار) در حالی در یکی از بیمارستان های تهران رای خود را به صندوق های انتخاباتی انداخت که لباس اتاق عمل به تن داشت.

*برخی کشورهای عربی باید دموکراسی را از ایران بیاموزند
مدیر خبرگزاری النخیل عراق گفت: برخی کشورهای عربی از قبیل عربستان سعودی، قطر و امارات باید از دموکراسی ایران بیاموزند و ببینند که چه اختلاف نظرهایی در این دموکراسی واقعی شرکت می کنند.
محمد علی الحکیم در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: حضور امروز مردم ایران در انتخابات بسیار عالی است و دموکراسی ایران همچون همیشه نشان داد که بهترین دموکراسی را در خاورمیانه دارد و هیچکس تا این لحظه نمی تواند بگوید رییس جمهور آینده چه کسی است.
این کارشناس مسایل خاورمیانه اظهار داشت: در دموکراسی ایران همه گرایش ها با اختلاف نظر و دیدگاه چه داخل و چه خارج از کشور در انتخاباتی که اسوه برای منطقه است، شرکت می کنند.
وی ادامه داد: من بسیاری از انتخابات منطقه همچون عراق و لبنان را از نزدیک دیده ام، اما دموکراسی ایران بهتر از همه است چه برسد به کشورهایی همچون عربستان قطر و امارات که انتخابات ندارند.
الحکیم گفت: انتخابات با چنین دموکراسی باعث قوی تر شدن نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
مدیر خبرگزاری النخیل عراق تصریح کرد: حضور انبوه جمعیت در انتخابات ایران، مشت محکم و شوک بزرگی برای ترامپ، اسراییل و کشورهای استعمارگر خواهد بود.

**حضور حداکثری رای اولی ها/ ثبت اثر انگشت و گرفتن سلفی
امروز حضور تمام رای اولی ها نیز در تمام صندوق های رای مشهود بود بویژه اینکه اقدام به سلفی های انتخاباتی و ثبت اولین حضور خود در سرنوشت سیاسی کشورو انعکاس آن در تلگرام و اینستاگرام می کردند.

** حضور پرشور جوانان در پای صندوق های اخذ رای/ امیدمان را ناامید نکنید
در کنار رای اولی ها، حضور جوانان نیز بیش از سایر اقشار پررنگ بود، همه به گفته خبرنگاران حاضر در شعب اخذ رای، خواست همه آن ها از رئیس جمهور آینده و منتخب خود، حل مشکل بیکاری و تسهیل ازدواج بود.

**کیش و آیین مهم نیست، یک ایرانی ام
اقلیت های مذهبی نیز حضور برجسته ای در پای صندوق های اخذ رای داشتند.سنی و شیعه، مسلمان و زرتشتی، کلیمی ،آشوری و ارمنی همه و همه آمده بودند تا در سرنوشت کشور خود سهیم باشند.

**اول رای، بعد اتاق عمل
صندوق اخذ رای به بیمارستان میلاد آورده شد اما به دلایل امنیتی، صندوق را به بخش های بستری یا نزد پزشکان برده نمی شود بلکه این بیماران و پزشکان و پرستاران هستند که روی تخت های بستری یا در لباس فرم اتاق عمل و پرستار ی با اشتیاقی وصف نشدنی به پای صندوقهای رای آمده اند.
ابتدا تصمیم بر این گرفته می شود که ابتدا پزشکان، پرستاران و همراهان بیمار در بیمارستان میلاد رای دهند و هنگامی که خلوت شد، بیماران به پای صندوقهای رای آورده شوند اما صف رای، خلوت شدنی نیست.
بنابراین چند نفر از بیماران روی تخت در فاصله ای نزدیک به صف رای دهندگان قرار می گیرند تا رای خود را به صندوق بیاندازند.
بیماری روی تخت بستری در حالی که سرم به دستش است، به خبرنگار سلامت ایرنا می گوید: سرنوشت مملکت اسلامی ام برایم خیلی عزیز است که با این حالم آمده ام رای دهم.
وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه از رئیس جمهور آینده چه انتظار ی داری، می گوید: رئیس جمهور آینده باید فقط به فکر جوانان، اشتغال و رفع بیکاری باشد.
وی همچنین از رئیس جمهور آینده می خواهد که وضعیت بیمارستان ها را از نزدیک ببیند و به آن رسیدگی کند.
یک پیرمرد بیمار دیگر که روی تخت بستری برای رای دادن آمده است، می گوید: توقع من از رئیس جمهور آینده این است که بیشتر به قشر مستضعف و دهک های پایین جامعه توجه شود.
در همین حین گروهی از پزشکان اتاق عمل به صف رای دهندگان می پیوندند و با توجه به اینکه عمل پیش رو داشتند، خارج از صف ، رای های خود را به صندوق می اندازند.
یکی از پرسنل اتاق بیهوشی به خبرنگار ایرنا می گوید: تمام اقشار جامعه باید پای صندوقهای رای بیایند و در آینده سیاسی کشور خود سهیم شوند.

**سایه انتخابات ریاست جمهوری بر شورای شهر
شور و شوق مردم برای انتخاب رئیس جمهور به اندازه ای است که انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را به حاشیه برده است.
مردم در گوشه و کنار کشور و خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران با حضوری پررنگ و بی نظیر در صف های رای گیری در انتظار اخذ برگه های رای هستند تا نام کاندید موردنظر خود را در صندوق های رای بریزند.
در این میان پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در سراسر کشور به صورت همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود ولی برخی از رای دهندگان که مصمم برای انتخاب رئیس جمهور خود هستند، نمی دانند به کدام نامزد شورا باید رای داد.
مسجد لرزاده در جنوب تهران و نزدیک میدان خراسان شاهدی برای ثبت حضور پرشور مردم برای انتخابات است و پیر و جوان، زن و مرد در گرمای اواخر اردیبهشت برای ثبت پایداری خود به اهداف نظام و انقلاب را رقم می زنند ولی هنوز برخی افراد نمی دانند برای انتخابات شورای شهر چه کنند.
علی علی گلزاده که 27 بهار از عمرش را سپری کرده در پاسخ به ایرنا گفت که فقط برای انتخابات ریاست جمهوری آمده است. چون شناخت 21 نامزد شورای اسلامی شهر تهران نیازمند تحقیقات فراوان است.

**جنوب تهرانی ها هم آمدند/پررنگ تر از همیشه در پای صندوق های رای
مردم جنوب تهران نیز با حضور گسترده خود در پای صندوق های رای آمده‌اند تا از گوشه دیگری از پایتخت ایران، حماسه حضور خود را پررنگ تر از همیشه به نمایش در آورند.
مردم فهیم این منطقه برغم گرمی هوا و صف طولانی آمده اند تا با انتخاب فردی که بر اساس معیارهای خود انتخاب کرده اند، نشان دهند که می توانند با هر برگ رای خود در مسیر سازندگی و توسعه کشور سهیم باشند.
اینجا قشرهای مختلف مردم حضور دارند و در این میان کودکانی که هنوز به سن رای دادن نرسیده اند همراه والدینشان خودنمایی می کند آنها با کنجکاوی کودکانه خود آمده اند تا حضور در عرصه های مختلف سیاسی را در آینده تمرین کنند.
در این میان رای دهندگان در کنار انتخاب فرد مورد نظر خود برای ریاست جمهوری، مشغول نوشتن افراد مدنظر خود برای شورای شهر هستند و این انتخابات را برای توسعه و آبادانی شهر موثر می دانند.
مسوول صندوق مسجد ابوذر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا حضور مردم در این شعبه اخذ رای را غیر قابل توصیف دانست و گفت : این حجم از جمعیت باور کردنی نیست و مردم قبل از آغاز رای گیری پشت در مسجد حضور داشتند و تجمع به حدی بود که نزدیک بود درهای مسجد از جا کنده شود.
حسن شماخی ادامه داد : سیل جمعیت و صف طولانی رای از ساعات اولیه اخذ رای تاکنون کم نشده و لحظه به لحظه به این جمعیت اضافه می شود به گونه ای که از فرمانداری درخواست کرده ایم نیروی کمکی بفرستند.
وی یادآور شد : تاکنون 12 نفر نیروی کمکی به این شعبه اخذ رای از طرف فرمانداری آمده‌اند اما باز هم نیاز داریم منشی های صندوق اضافه شود تا مردم بتوانند سریع تر رای خود را به صندوق بیاندازند.

**احتمال درخواست تعرفه های رای
مسوول صندوق مسجد ابوذر گفت: به نظر می رسد این میزان تعرفه رای که در اختیار این شعبه گذاشته شده تا بعد از ظهر به پایان برسد.
شماخی با بیان اینکه تاکنون هیچ گونه مشکلی پیش نیامده و نظم و کنترل و نظارت به خوبی انجام شده است، افزود : از مردم در خواست می شود رای دادن را به ساعات پایانی موکول نکنند.

**صف ١٥ کیلومتری مردم مقابل حسینیه ارشاد
ساعت ١٢ و ٣٠ دقیقه ظهر است، داخل حسینیه ارشاد مملو از جمعیت است، اما بیرون از حسینیه صف طولانی مردم؛ صحنه ای عجیب و خارق العاده خلق کرده است که شاید باور کردنش سخت باشد.
مردم با صبر و حوصله در صف ایستاده اند و برخی نیز بر روی زمین نشسته اند، با اینکه میدانند که ممکن است تا غروب نوبتشان نیز نرسد.
مرد جوانی کناره نرده های حسینیه داخل صف نشسته است، و در حال مطالعه رمانی ایرانی است، غرق در مطالعه.
داخل حسینیه تعداد بسیاری خبرنگار که شاید تعداد زیادی نیز از رسانه های خارجی باشند در حال پوشش خبری و تصویری این رویداد بزرگ دموکراسی، اتفاقی بی نظیر در خاورمیانه و جهان هستند.

** مساجد مملو از جمعیت
خبرنگار ایرنا مستقر در مسجد امیر (ع) واقع در خیابان کارگر شمالی، گزارش می دهد که این حوزه رای گیری (حوزه 765) از ساعت 8 صبح شاهد حضور تعداد زیادی از رای دهندگان بود و افزایش گرمای آفتاب، نتوانسته است از شور و شوق آنان در این ظهر بهاری برای مشارکت در سرنوشت خود بکاهد.
در این حوزه رای گیری حضور سالمندانی که به سختی در صف ایستاده اند، قابل توجه است. همچنین حضور زنان که صندوق رای گیری آنان در طبقه دوم مسجد تعبیه شده از تعداد مردان بیشتر است.

**حضور مولاوردی در مسجد امیر(ع) تهران
حوزه رای گیری مسجد امیر(ع) امروز مهمان شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز بود که اذعان داشت: میزان مشارکت در مقایسه با دوره های قبل بسیار چشمگیر بوده است.

** حضور اسقف کلیسای شرق آشوری ایران در پای صندوق رای
-اسقف کلیسای شرق آشوری ایران گفت: انتخابات امروز بسیار باشکوه و میزان مشارکت مردم ایران بیش از حد انتظار است.
اسقف مارنرسای بنیامین افزود: این حضور بالا ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
وی اظهار داشت که حضور مردم نشانگر پشتیبانی از رهبر معظم انقلاب و ارکان مقدس نظام جمهوری اسلامی است که باید قدر این مردم وحمایت آنها را بدانیم.
اسقف کلیسای شرق آشوری ایران اضافه کرد: مشارکت در این دوره از انتخابات به طور مشهود بیش از گذشته است و این عشق مردم ایران به وطن را نشان می دهد.
اسقف بنیامین گفت: یک نفر؛ مسئول و مدیر می شود و یک نفر هم با رای خود در برابر جامعه احساس مسئولیت و
وظیفه می کند.

**حضور بدلکاران در حسینیه ارشاد
در کنار حضور هنرمندان و سیاستمدارانی که برای رای دادن به حسینیه ارشاد آمده بودند، حضور بدلکاران نیز جالب و دیدنی بود به گونه ای که شهروندان با دیدن آن ها به وجد آمده بودند.

**شعبه اخذ رای و زندان / اوین هم انتخاباتی شد
کمی دیر اقدام شد، روز جمعه بود و تعطیل ، اما هماهنگی ها همچون گذشته با همت سازمان زندان ها ساعت 11 صبح انجام شد و 11 و 50 دقیقه بود که خبرنگار و عکاس ایرنا با گذراندن فرایند بازرسی ها وارد حیاط ندامتگاه اوین شدند.
خودرو داشت به سمت محوطه بندها حرکت می کرد چون گفته بودند صندوق ها در بندها مستقر است که تعدادی مامور زندان خبردادند؛ رای گیری در بندها انجام شده است و صندوق های رای در حال انتقال به باشگاه ورزشی اوین است.
صندوق های رای پایین آمد و در باشگاه ورزشی اوین مستقر شد. شاید باور کردنش کمی سخت باشد اما شور و هیجان مددجویان ، سربازان و کادر زندان اوین کمتر از دیگر شهروندان در سطح شهر نبود.
رای دهندگان، تیشرت های زرد پوشیده بودند، گفتند: فرم زندان است.
صندوق ها مستقر شد و اسامی اعضای شورای اسلامی شهر و چهار نامزد ریاست جمهوری روی دیوار باشگاه ورزشی الصاق شد.
پای صندوق های رای از هر چهره و صنفی حاضر شده بودند، از افراد مشهور در زندان گرفته که به دلیل مسائل مالی در حبس به سر می برند تا زندانیان سیاسی و امنیتی و زندانی های دیگر، همه و همه حاضر شدند تا با احترام به حق شهروندی خود به وظیفه دینی و ملی خود جامه عمل بپوشانند.
حین اذان ظهر، دو فرش در گوشه ای از باشگاه پهن شد تا افراد بتوانند به فریضه نماز بپردازند.
غیر از نماینده فرماندار و شورای نگهبان و دیگر اعضای ناظر بر انتخابات، مصطفی محبی، مدیر کل استان های زندان تهران هم بعد از بازرسی از زندان های قزلحصار و رجایی شهر به این اوین آمد تا از نزدیک در جریان روند اخذ رای قرار بگیرد؛ البته رئیس زندان اوین و یگان حفاظت زندان ها قبل از

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

سید عباس جوهری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد انتخابات استان تهران، ضمن تقدیر از همکاری تمامی دست اندرکاران برگزاری مرحله اول انتخابات اظهار کرد: نتیجه اخلاص و هم افزایی همه عوامل این بود که انتخابات با بهترین شرایط و در امنیت و آرامش کامل با حضور پرشور مردم برگزار شد.

جوهری با اشاره به تلاش ۲۰۰ روزه دست اندرکاران و عوامل و مسؤولان برگزاری مرحله نخست انتخابات، گفت: خوشبختانه تمام برنامه ریزی‌ها به بهترین شکل اجرایی و انتخابات در استان تهران با تعامل بسیار بالا، حضور چشمگیر مردم و بدون کوچک‌ترین چالش و تنش برگزار شد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در دو حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، پیشوا، قرچک، انتخابات مجلس شورای اسلامی به دور دوم کشیده شده است، گفت: ۲۱ اردیبهشت ماه این انتخابات را در استان تهران برگزار خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران به صورت تمام الکترونیک خبر داد و افزود: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رأی ارائه خواهد شد.

جوهری عنوان کرد: سوال مهمی که‌معمولا پرسیده می‌شود این است که چه کسانی می‌توانند در دور دوم رأی بدهند، در پاسخ به این سوال عرض می‌شود دو گروه می‌توانند در دور دوم رأی خود را به صندوق‌ها بیاندازند گروه اول کسانی هستند که در دور اول انتخابات در همان حوزه انتخابیه (تهران یا ورامین) رأی داده اند و گروه دوم افرادی هستند که در دور اول انتخابات در هیچیک از حوزه‌های انتخابیه کشور شرکت نکرده و رأی نداده اند، این دو گروه بر اساس قوانین انتخابات می‌توانند در این دوره حاضر شوند و رأی خود را به صندوق بیاندازند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر اینکه آمار همه افراد شرکت کننده در دور اول انتخابات ثبت شده و در صورت مراجعه به صندوق این مورد مشخص می‌شود، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات در حوزه انتخابیه غیر از تهران، ری، شمیرانات، پردیس، اسلامشهر و ورامین، قرچک و پیشوا رأی داده باشند نمی‌توانند در این دو حوزه رأی بدهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هاشمی پیگیر عدم‌حضور سرپرست‌ها در انتخابات/ مبینی نمی‌آید؟
  • تقدیر از ۱۸۰ فعال عرصه مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۲
  • استخر شهدای دانش آموز سمنان به بهره‌برداری رسید
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پریدر استعفایش را پس گرفت و نیامد/ ثبت نام ۱۵ کاندیدا برای ریاست شطرنج
  • همایش فرهنگسازان حضور در قم برگزار شد
  • هر جایی که مردم حاضر شدند نگرانی‌ها برطرف شد
  • دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران الکترونیک برگزار می‌شود
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • توضیحات زاکانی در خصوص نصب دوربین روی لباس حریم بانان