Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:33:19 GMT

دوباره مردم و خلق حماسه ای دیگر

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۸۵۹۰

دوباره مردم و خلق حماسه ای دیگر

معلوم بود که ایرانی ها دیشب را شاید اصلا نخوابیده اند یا تا صبح بیدار مانده اند چون قرار بود فردایی که امروز باشد، در پیشگاه جهانیان محکی جدی بخورند و کیست که نخواهد از یک آزمون ملی و جهانی سربلند بیرون آید.
ساعت 7:30 دقیقه صبح، اینجا کوچه حسنی کیا که حسینیه جماران هم در آنجاست؛ هنوز درب شعبه اخذ رای حسینیه از سوی ماموران حفاظتی باز نشده اما سیل جمعیت و دلباختگان ایران چنان چشمگیر و چشم نواز بود که انگاری همه منازل منطقه جماران و منظریه و جمشیدیه و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. خالی از سکنه است!
راس ساعت هشت صبح که درب شعبه اخذ رای باز شد، موج جمعیت چنان بود که تنها یکساعت بعد برای اینکه همه این جمعیت بتوانند آرای خود را به نامزد ریاست جمهوری و نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر بدهند، از سوی مسئولان تدبیری اتخاذ شد و آن هم استقرار 2 صندوق دیگر در مسجد پایین دست حسینیه جماران بود.
مردان همیشه محبوب هم یکی یکی از راه رسیدند؛ در میان سکوت نسبی و آرامش رای دهندگان به یکباره صدای صلوات و جیغ و هورا و دست زدن های جمعیت مشتاق سقف حسینیه جماران را به لرزه انداخت؛ شخص تازه وارد کسی نبود جز محمد جواد ظریف، مردی که سند افتخار برجام برای همیشه در کارنامه اش حک شده و ابردیپلماتی است که حالا حالا ها از قلب ایرانیان خارج نخواهد شد.
نوه های پسری و دختری امام راحل، سید علی و سید یاسر و مرتضی اشراقی هم در میان ابراز احساسات رای دهندگان به صحن جماران آمدند و آرای شان را به صندوق ها ریختند.
یادگار آیت الله؛ محسن هاشمی رفسنجانی هم آمد و او هم بشدت مورد تفقد جمعیت قرار گرفت.
محمدرضا عارف و همسرش، وزرای نفت، ارتباطات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر شخصیت های اجرایی کشور که در ساعات عصرگاهی سید حسن خمینی و حجت الاسلام ناطق نوری هم به آنها اضافه شدند نیز یکی یکی از راه رسیدند و رای دادند و در جملاتی الهام بخش برای حاضران سخنانی ایراد کرده و با خبرنگاران هم گفت وگویی انجام دادند.
حضور چشمگیر خبرنگاران خبرگزاری ها، سایت ها، روزنامه ها و برخی شبکه های خارجی از جمله کانال تلویزیونی k24 و... نیز بسیار پررنگ بود و لحظه لحظه رخدادهای حسینیه را مخابره می کردند و با رای دهندگان هم دمی همکلام می شدند.
در تجسم ذهن خود، حسینیه جماران امروز را با 19 دی و چند روز پس از آن که خبر دلخراش درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی جامعه ایران را تکان داد، مقایسه می کردم و گرچه آن روزها همه به عشق هاشمی در جماران حضور یافته بودند و اشک می ریختند اما امروز هم می شد حب و عشق هاشمی را در جماران مشاهده کرد آن هم در میان جوانانی که گرچه هاشمی را دیگر نداشتند اما یاد او را همواره در سینه های خود حک کرده اند.
یکی می گفت برای حفظ ایران و دفاع از کیان میهن به پای صندوق های رای آمده ام، دیگری می گفت که وظیفه و تکلیف ملی و انسانی اوست و آن دیگری هم انتخابات و رای دادن را تمرین دموکراسی و به کرسی نشاندن حرف ملت ارزیابی می کرد.
دختران و پسران رای اولی هم کم نبودند که از برگه های رای خود عکس می گرفتند و می گفتند در شبکه های اجتماعی قرار می دهند.
بعضی ها هم با اینستالایو (iNSTALIVE) به قول معروف حال می کردند و از خود ویدئوهای لایو در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار می دادند.
زن و شوهر جوانی را دیدم که مقیم خارج از کشور بودند و در این روزها که برای دیدن خانواده و اقوام خود به تهران آمده بودند، اظهار می کردند که برای حفظ اعتبار ایران در جهان رای می دهند. بهنام، جوانی که ساکن آلمان است به همراه همسرش به حسینیه جماران آمده تا رای دهند.
با این جوان قد بلند و 36 ساله همکلام شدم تا بدانیم حضور در انتخابات برای یک ایرانی خارج نشین چه معنایی می دهد.
او ابتدا به گشایشی که برای ایران در عرصه بین الملل در چهار سال اخیر حاصل شده اشاره کرد و البته برخی تلخکامی های گذشته که به تعبیر او با بی درایتی ها سالها ملت می رنجند، سخن گفت.
«بهنام» که مهندس مکانیک است، گفت: حدود یک هفته است که برای دیدار با خانواده و اقوام به ایران آمده ام و وقتی هیجان و شور مردم و احساس مسئولیتشان را برای حضور در انتخابات دیدم، راستش تصمیم اولیه ام که مشارکت نکردن بود را برای احترام به این مردم و عزت و اعتبار بین المللی ایران، تغییر دادم.
وی گفت: سالهای قبل واقعا شان پاسپورت ایرانی بسیار تنزل یافته بود و اکثر کشورهای جهان نیز همراه ما نبودند و این مساله علاوه بر اینکه با فشار تحریم ها برای مردم ما همراه بود، ما ایرانیان خارج ازکشور را هم عذاب می داد.
او گفت: همواره تغییرات در راستای بهبود اوضاع از صندوق های رای آغاز می شود و ما هم باید بهبود اوضاع را از این طریق انجام دهیم.
همسر بهنام هم معتقد است که ایران در چند سال اخیر پیشرفت هایی داشته که حاصل روابط بهتر این کشور با جهان است.
«فریده» این را هم گفت که مردم قطعا بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد چرا که از گذشته درس های زیادی گرفته اند و بنظرم دیگر مرتکب خطا نخواهند شد و مسیر تدبیر و عقلانیت را دنبال خواهند کرد.
شاهد تماس تلفنی یکی از رای دهندگان در شعبه خیابان شهید نامجو بودم و چون با صدایی نسبتا بلند سخن می گفت، نیازی به تیز کردن گوش ها نبود و می شد آنچه را که به آنسوی خط می گفت، درک کرد.
اینگونه پیدا بود که او با یکی از خاکستری هایی که قصد رای دادن نداشت، مکالمه می کرد و مصرانه درخواست می کرد که «تنبلی را کنار بگذار، با خانم راه بیفتید بیاید اینجا؛ من و سهراب و... اینجا منتظریم».
بنظرم این جوان با چیدمان کلمات و جملات اقناع گرش موفق شد آن هموطن خاکستری که ظاهرا قصد شرکت در انتخابات را نداشت به رای دادن ترغیب کند چون بعد از قطع تماس رو به دوستانش کرد و گفت: «آقا حله».
در دبستان اندیشه خیابان سرباز تهران هم جمعیت موج می زند؛ دختر جوانی که تکیه گاه مادر پیرش بود و ظاهرا بعلت گرمای هوا دچار افت فشار شده بود، با اینکه حاضران اصرار می کردند که مادرش را به درمانگاه ببرند اما جوابش چنین بود: «از یکساعت و نیم پیش در صف هستیم حالا که چند نفر بیشتر به نوبتمان نمانده، اول رای می دهیم بعد به درمانگاه می رویم» و جالب این بود که این حاج خانم حدودا 70 ساله هم ترجیحش بر رای دادن بود و بعد درمان!
خلاصه امروز رستاخیزی بود برای مردم ایران؛ همان مردمی که برای آغازی دگر بار و با اندیشه زندگی بهتر و عزتمندی فزون تر به پای صندوق های رای آمدند؛ امروز را باید این چنین نام گذاشت: حماسه «دوباره ملت»!
گزارش از یحیی معماری - انتشار دهنده: محسن فتاحی
تهرام/6539**1625

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۸۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!

ستاره فوتسال ایران می گوید تا جایی که بتواند به تیم ملی کمک می کند

طرفداری | علی اصغر حسن زاده در بازگشت به ایران از هم پیمانی اعضای تیم ملی فوتسال برای شاد کردن مردم صحبت کرد.

کاروان تیم ملی فوتسال پس از کسب سیزدهمین قهرمانی آسیا به ایران بازگشت. علی اصغر حسن زاده در بازگشت به ایران پیرامون قهرمانی در جام ملت های فوتسال تایلند گفت:

همه بازیکنان و کادر فنی با هم‌، هم‌پیمان شدیم که جام را به ایران برگردانیم و خدا را شکر که توانستیم به قول‌مان وفا کنیم و دل مردم ایران را شاد کردیم. مهمترین اتفاق شادی مردم ایران بود که اتفاق افتاد و برای ما ارزشمند بود.

وی در واکنش به طرح این موضوع که تا سن 40 سالگی می‌تواند بازی کند، تصریح کرد:

من تا جایی که بتوانم به تیم ملی و باشگاهم کمک کنم، بازی خواهم کرد. من تمام تلاشم را کردم که در زمین و بیرون زمین به جوانان کمک کنم. این خواسته را هم از من داشتند که به بازیکنان کمک کنم. خدا را شکر که تلاش همه بازیکنان و اعضای کادر فنی به ثمر نشست و شرمنده مردم نشدیم.

کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در پاسخ به این پرسش که «تیم ملی فوتسال به چه امکاناتی نیاز دارد تا حداقل مقام سوم سال 2016 را تکرار کند؟»، خاطر نشان کرد:

بازی‌های جام ملت‌ها را دیدیم، فوتسال در آسیا پیشرفت کرده است و جام جهانی هم قطعاً شرایط سختی خواهد داشت. خیلی کارمان سخت است، اما ما تفکرمان سورپرایز کردن تیم‌ها در جام جهانی است. البته فقط پتانسیل انسانی نمی‌تواند این اتفاق را رقم بزند و برای تکرار آن تلاش زیاد و امکانات خوب می‌خواهند. ما سه ماه تا جام جهانی فرصت داریم و از مسئولان می‌خواهیم که امکانات خوبی در اختیار تیم بگذارند تا با بردهایی که در جام جهانی به دست می‌آوریم دل مردم را شاد کنیم.

حسن‌زاده درباره قهرمانی تیم ملی با وحید شمسایی تصریح کرد:

من با وحید شمسایی از 15، 16 سالگی سابقه همکاری و بازی کردن دارم، در زمان بازی کردن قهرمانی‌های زیادی کسب کردیم و خدا را شکر این بار آقا‌وحید به‌عنوان مربی و من به‌عنوان بازیکن توانستیم قهرمان شویم و دل مردم را دوباره شاد کنیم.

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • مردم این کشورها کُشته مُرده بستنی ایرانی هستند
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • زیر گرفتن وحشتناک مردم توسط یک راننده فراری (فیلم)
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • سوخت موشک ها و پهپادهای ایران در حمله به اسرائیل چه بود؟
  • حسن‌زاده: تیم‌های جام جهانی را سوپرایز می‌کنیم
  • علی اصغر حسن زاده: تفکر ما سورپرایز کردن تیم ها در جام جهانی است!