Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@02:50:32 GMT

آخرین رای ها، شعبه های شلوغ و جمعیت زیاد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۹۰۳۵

آخرین رای ها، شعبه های شلوغ و جمعیت زیاد

به نظر می رسد که این رابطه معکوس سر هر انتخاباتی در کشور تکرار می شود؛ اینکه هر چه زمان کمتری برای رای داشته باشیم و ساعات رای گیری ، آخرین مهلت ها را نشان دهند ، شمار مردم رای دهنده بیشتر می شود.
بیشتر شعبه های رای از جمله مساجد ، مملو از جمعیت است و برخی هم که انگار از ایستادن در صف طولانی خسته شده باشند روی زمین چهار زانو نشسته اند و گاهی هم درباره نامزدهایی که می خواهند به آنان رای بدهند گفت و گویی بین هم رد و بدل می کنند و البته برخی هم در حال چانه زنی کوتاه که کدام نامزد از همه بهتر است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این را می شود به حساب چاشنی یک روز گرم انتخاباتی تا چهار سال دیگر گذاشت.
مسجدالنبی و مسجد ولیعصر از جمله شعبه هایی به شمار می آیند که در آن جمعیت زیادی به چشم می خورد . بیش از 200 تن در چندین صف در مسجد قائم شهران ایستاده اند.
آهسته آهسته گلایه مردم از معطل شدن زیاد در صف رای مسجد النبی نارمک شنیده می شود که برای رای دادن در صف انتظارند. آنان، خواستار سرعت دادن به روند رای گیری هستند.
زن و شوهر جوانی انگار خیلی به دنبال شعبه گشته اند، نرسیده به مسجد امام علی (ع) محله پونک بر می گردند و دوان دوان به سمت خودروشان می روند تا شاید شعبه خلوتی بیابند.
به گزارش ایرنا ، هم اکنون جمعیت زیادی که هر لحظه به تعداد آنان افزوده می شود در صف مسجد قبا، منتظر برای ارایه رای خود هستند.
اما شعبه های اخذ رای واقع در مدارس هم در زمان حاضر شلوغ است که به نظر می رسد ، مردم ، این بار از مدارس به عنوان شعبه رای، نسبت به مساجد ، بیشتر استقبال کرده اند . چرایی آن ساده است .دلیلش وجود صندلی هایی است که مدرسه ها بیشتر از مساجد دارند و مردم خسته و مانده در صف ، حداقل می توانند روی صندلی بنشینند.
همه امیدوارند که به رای برسند.
عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور دقایقی پیش اعلام کرد: رای گیری در ساعت 24 امشب به پایان می رسد چرا که حداکثر تا ساعت 12 شب می توانیم زمان اخذ رای را تمدید کنیم زیرا بر اساس قانون تنها در روز جمعه باید رای گیری شود.
اجتمام**9136** 1776
خبرنگار: فرزانه جلالیان ** انتشار: لیلا خطیب زاده
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۹۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

 در آن روز‌ها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیما‌های کوچک از کشور‌های مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، اینها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم، اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازار‌های اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

فروشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادر‌هایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

منبع: همشهری آنلاین

tags # عربستان سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد
  • مهار تمساح عظیم الجثه با دست در خیابان شلوغ | ویدئو
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل + عکس
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • شهر شلوغ پلوغ
  • مردم کدام کشور‌ها بیشتر کتاب می‌خوانند؟ (اینفوگرافی)
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم