Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، عقربه‌های ساعت که روی 8 صبحِ بیست و نهم اردیبهشتماه ایستاد، زنگ دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شوراهای شهرو روستا هم نواخته شد؛ بالاخره روز موعود رسید و بعد از ماه‌ها فعالیت و هیجاناتانتخاباتی، مانند همیشه مردم و مسوولان ارشد نظام پای صندوق‌های رای در شعبه‌های مختلف حاضر شدند و رای‌شانرا به صندوق انداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از حسینیه امام خمینی (ره) گرفته که محل اخذ رای از رهبرمعظم انقلاب بود تا حسینیه جماران و حسینیه ارشاد و مسجد لرزاده و ...که اغلب رای‌دهندگان دولتی وچهره‌های سیاسی را برای رای‌ دادن به خود جذب کرده بود. چهره‌هایی که اغلب اظهاراتشان مانند همیشه در روزرای‌گیری به دور از طرفداری‌های جناحی و البته توصیه‌آمیز برای مردم بود؛ توصیه برایحضور گسترده در انتخابات.

در جدول زیر اظهارنظرها و مکانی را که مسوولان نظامو چهره‌های مختلف سیاسی در آنجا رای داده اند به ترتیب زمان حضور در شعب اخذ رای می‌خوانید؛

عباس جعفری دولت آبادی

نام و سمت

اظهار نظر

شعب اخذ رای

حضرت آيت‎الله خامنه‎اي، مقام معظم رهبری

هرچه بیشتر در انتخابات شرکت کنید و هرچه زودتر پای صندوق بیایید؛ چرا که کار نیک را در اول وقت باید انجام داد و به تاخیر نباید انداخت. سرنوشت کشور دست آحاد مردم است که رئیس قوه مجریه را انتخاب می کنند. انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز مهم است چون کسانی انتخاب می شوند که مسائل روزمره مردم را در اختیار دارند. از این رو مردم باید با دقت و شناخت در انتخابات شرکت کنند.

حسینیه امام خمینی

 

عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزير کشور

از مردم می خواهم حضور به موقع و مستمر پای صندوق رای داشته باشند تا از فرصت 12 ساعته استفاده کنیم و نیازی به تمدید زیاد زمان انتخابات نداشته باشیم. احتمال وجود شایعات و گمانه زنی ها درفضای مجازی و رسانه ها وجود دارد بنابراین بدون توجه به این شایعات نگاه آنها به صدا و سیما و اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور باشد.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محمدرضا عارف، رئيس فراکسيون اميد

انشالله مثل انتخابات گذشته مردم حضور جدی در انتخابات داشته باشند؛ نتیجه انتخابات هرچه که باشد و مردم هرکسی را که انتخاب کنند، محترم است و باید به آن احترام گذاشت و از نتیجه رای مردم تمکین کرد تا رئیس جمهور آینده هر که بود به وظایفش عمل کند.

حسینیه جماران

حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور

هر نامزدی که انتخاب می شود باید به او کمک کرد تا این مسئولیت سنگین را به سرانجام برساند و هر کس که انتخاب می شود باید از فردا با وحدت، همدلی و نشاط و شادی به او کمک کنیم. امروز روز بسیار مبارکی برای مردم ایران است. مردم در واقع حق تعیین سرنوشت کشور را دارند و با حضور خود سرنوشت کشور را خودشان تعیین می کنند. یکی از آورده ها و آثار نظام جمهوری اسلامی حاکمیت ملی است و این حاکمیت را حضور مردم در شهرها و روستاها و در صفوف طولانی صندوق های رای به اثبات می رسانند. کشور فقط با قانون اداره می شود و متاسفانه دو مشکلی که همواره وجود داشته قانون گریزی و اخلاق گریزی است که باید برای حل این دو مشکل به هم کمک کنیم.

حسینیه ارشاد

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با این شکوه و عظمت و مشارکت گسترده مردم یکی از مهم‌ترین اتفاقات است و در منطقه مختص ایران است.وزارت خارجه با همکاری شورای نگهبان امسال در 102 کشور دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را برگزار کرده است. به همه ایرانیان در خارج از کشور این اطمینان داده می‌شود که تک تک این آراء اهمیت دارد و از رای آنها صیانت می‌شود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور

امروز، روز بزرگی برای ملت ایران است و مردم ایران بعد از شنیدن نظرات کاندیداها فرصت انتخاب داشتند و امروز به صحنه انتخابات آمدند.
مردم، امروز یک حماسه بسیار بزرگی خلق می کنند که در تاریخ ایران ماندگار است و این حضور هم برای دشمنان بیرونی و هم برای ملت ایران پیام های بزرگی دارد. تنها خواهشم این است که رای گیری را به ساعت های پایانی نیاندازید با این ترافیک جمعیتی که در صندوق های رای هست هرچه زودتر بیایند کمتر معطل می شوند با این معطلی این چندساعته، سرنوشت چندین ساله خودتان و فرزندانتان رقم می خورد.

حسینیه ارشاد

مصطفی هاشمی‌طبا، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری

مردم به آقای روحانی بدهند و امیدوارم که ایشان پیروز انتخابات باشند. رئیس جمهوری که به قانون تمکین نکند یا بخواهد فراتر از قانون عمل کند اساسا شخصیت رئیس جمهوری ندارد.

مدرسه شهید قاسم زاده خیابان شهید عراقی

حجت‎الاسلام علی اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

پيروز اين انتخابات مردم هستند، سرنوشت كشور با افكار و آرا مردم تعيين مي شود و از ديرباز در بحراني ترين شرايط ممكن چون جنگ، با راي مردم، سرنوشت كشور رقم خورده است.

به طور میانگین سالی یک انتخابات برگزار کردیم. گرچه الان دو مورد از الان کسی که پیروز این انتخابات خواهد بود مردم هستند که در مقابل همه منفی‌بافی‌های دشمنان اینطور پرشور حضور پیدا می‌کنند و معادلات دشمن را به هم می‌ریزند.

حسینیه ارشاد

غلامحسین غیب‎پرور، رییس سازمان بسیج مستضعفان

انتخابات جلوه‌ای از حضور و مشارکت مردم است و امسال رسانه‌های بیگانه و معاند هم در صحنه آمده‌اند. تشویق و یا ترغیب مردم به حمایت از افراد یا لیست‌های خاص دلیل دلسوزی آنها برای نظام نیست بلکه آنها تلاش می‌کنند تا هرچند شده حتی اندک این پیروزی را به خود نسبت بدهند.

مسجدالنبی در میدان نبوت تهران

حسين دهقان، وزیر دفاع

امروز توسط ملت بزرگ ما حماسه با شکوهی رقم زه می شود و دنیا می بیند آنچه در کشور ما به عنوان مردم سالاری دینی مطرح است که یک حقیقت غیرقابل انکار است. برای بار اول نیست که آمریکایی ها دشمنی و عناد می کنند و کینه شان را نسبت به انقلاب و ما در قالب تحریم افراد یا شرکتها اعمال می‌کنند، این مسئله هم در شمار اقدامات قبلی آنها است. آنها می دانند که مردم ما می دانند آنچه برای ما مهم است تامین امنیت ملی ما است و برای آن هم هر نوع توانی را به کار می گیریم واز هیچ کسی هم ابایی نداریم.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام

در این دوره مردم امکان استفاده از فضای مجازی را داشتند که با توجه به اینکه امکان کنترل کامل فضای مجازی وجود نداشت، شاهد تخریب هایی بودیم. امید است در جامعه ایرانی شاهد استوار بودن اخلاق و اخلاق مداری باشیم؛ چرا که کمرنگ شدن اخلاق موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی می شود.

مسجد امام حسن عسگری (ع) مسجد قم

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه

 فارغ از نتیجه، مسلما پیروز واقعی این انتخابات، ملت بزرگ ایران است که با حضور خود، همبستگی، اتحاد و حمایت از نظام را نشان می‌دهند و ضمن خنثی ساختن توطئه‌های دشمنان در منطقه و جهان، سطح اقتدار و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشند. امروز دشمنان ما هم اعتراف می‌کنند که در جمهوری اسلامی، مردم با وجود همه فشارها و تحریم‌ها پای نظام ایستاده‌اند و بنا به تعبیر آنها یک روند دموکراتیک در کشورمان برقرار است و مردم آزادانه رای می‌دهند.

حوزه ریاست قوه قضائیه 

علی مطهری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی

مهم مشارکت بالای مردم است که کشور ما را از نظر اقتصادی و سیاسی بیمه می‌کند. این که چه کسی پیروز می‌شود مساله درجه دوم است. برنده انتخابات، انقلاب اسلامی و نظام جهوری اسلامی است.

حسینیه ارشاد

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی

رای مردم امانت است و کنترل و نظارت دقیق بر انتخابات و صیانت از آرای مردم به خوبی انجام می شود، حضور گسترده مردم در این دوره از انتخابات، امنیت جمهوری اسلامی را در منطقه بالا می برد، امید است این انتخابات دستاورد خوبی برای مردم داشته باشد. استقبال خوبی را از طرف مردم در انتخابات شاهد بودیم، مردم با علاقه شرکت کرده و به وظیفه ملی خود عمل می کنند.

مسجد حضرت ابوالفضل(ع) در شهر قم

حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت

 امروز ملت ایران افتخار دارد که مستقل از قدرت های جهانی سرنوشت خود را تعیین می کند و این افتخار میراث انقلاب اسلامی ایران است.
امیدوارم نتیجه انتخابات هرگونه باشد به نفع مردم باشد. هر دولتی که روی کار بیاید موظف است طرح تحول سلامت را ادامه دهد؛ به دلیل اینکه مردم در این حوزه مشکل دارند.

یکی از مراکز درمانی تهران

معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست

مردم ایران همواره برای ایستادگی در صحنه های مهم از جمله انتخابات حاضر بوده اند، انتخابات نمایشی از همبستگی، وحدت و اقتدار ملی جمهوری اسلامی است. حضور پر شور مردم از همه اقشار، قومیت ها، گروه ها و زنان و مردان در پای صندوق های رای نماد مردم سالاری دینی است.

حسینیه ارشاد

ابراهیم رئیسی، نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری

ملت ایران در همه صحنه‌ها و حضور در انتخابات همواره افتخارآفرین بوده‌اند. یکی از افتخارات بزرگ جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای کشور بوده است. رای مردم در نظام جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست. در دنیا با رای مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می زنند اما در نظام جمهوری اسلامی رای مردم یک واقعیت است. پیش بینی می‌کنم که حضور مردم در انتخابات حداکثری و بسیار خوب باشد.

مسجد ارشاد شهرستان شهر ری

شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان 

امروز شاهد مشارکت حداکثری هستیم و امیدواریم دولتی مستقر شود که با پشتوانه قوی برنامه های خود را پیش ببرد. توصیه می‌کنم اول وقت پای صندوق های رای بیایند و حضور گسترده ای داشته باشند؛ زیرا اگر در ساعات پایانی رای گیری به مراکز اخذ رای مراجعه کنند، ممکن است با شلوغی جمعیت روبرو شوند.

مسجد امیر (ع)

مصطفی میرسلیم نامزد انتخابات ریاست جمهوری

 انتخابات زیادی از اول انقلاب اسلامی تاکنون برگزار شده که در برخی نتایج موافق و برخی مخالف نظر ما بوده و این بار هم همینطور است. ما به نظر مردم  احترام می‌گذاریم. ما به مردم توصیه می‌کنم با مشارکت بالا، در تمام فرآیندهای مردم سالاری شرکت و به طور قاطع حفظ کنند و به ویژه به طور قاطع به نظارت عمومی بپردازند. مردم باید عملکرد مسئولان را نقادی کنند.

مسجد قبای تهران

محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت

اين انتخاباتي است كه شخصيت محبوب ما حضرت آيت الله هاشمي، يار ديرين حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري در اين راي گيري شركت ندارند، ما ارادتمندان ايشان در اين محل كه هميشه راي خود را به صندوق ها ميسپردند، حضور پيدا كرديم تا ضمن اينكه به تعهد اجتماعي و اخلاقي خود عمل مي‌كنيم، ارادتمان را نيز به ايشان نشان دهيم. 

حسينيه جماران

علی ربیعی وزیر کار

به عنوان یک کارگر قدیمی که امروز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مسئولیت اقتصادی و اجتماعی دارد از همه مردم خصوصا مخاطبان این وزارتخانه می‌خواهم که با مشارکت در امر انتخابات فرصت دستیابی به امکانات برابر و بهتر را برای همگان از طریق مشارکت در امر انتخابات فراهم کنند.

کارخانه‌ شیشه مینا

علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد

من بیش از یک ساعت است که در صف رای دهندگان هستم، این انتظار بسیار شیرین است چون نشان می‌دهد مردم از همین ساعات آغازین حضور پررنگ و با نشاطی دارند. حضور در انتخابات را نه تنها یک حق شهروندی بلکه یک مسولیت ملی برای هر شهروند ایرانی است. هر رای که ما می دهیم نه تنها سرنوشت امروز ما بلکه سرنوشت نسل های بعد را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مسجد رسول شهرک غرب

غلامعلی حداد عادل رئیس بنياد سعدي

باید از مردم با هر سلیقه‌ای که پای صندوق‌های رأی حضور یافته‌اند تشکر کرد. حضور مردم پای صندوق‌های رأی معنای مهمی در حفظ ثبات جمهوری اسلامی ایران دارد. اگر مردم به آزادی و نظام اعتماد نمی‌داشتند اینگونه پای صندوق‌های رأی حضور نمی‌یافتند. اگر آزادی نباشد، مردم پای صندوق‌ها نمی‌آمدند و اگر به نظام اعتماد نداشتند با خود فکر می‌کردند «گیرم آزاد هم بودیم، رفتیم رأی هم دادیم، اگر رأیمان باطل شود یا خورده شود یا رعایت نشود، چه فایده دارد؟»

مسجد لرزاده

مسعود سلطانى‌فر وزير ورزش 

دوم خرداد ١٣٧٦ تكرار خواهد شد و ما شاهد پيروزى بزرگ و سرنوشت ساز ملت ايران خواهيم بود.

مسجد هدايت

محمود علوی، وزیر اطلاعات

همه دستگاه ها با هم افزایی کار برگزاری انتخابات را انجام می دهند. طبیعی است که در بحث امنیت داخلی نقش وزارت اطلاعات یک نقش محوری است. الحمدلله همه با هم به لطف پروردگار تا کنون هیچ مورد ضد امنیتی ای نداشتیم و انشالله تا پایان رای گیری هم هیچ اتفاقی را شاهد نباشیم. در دوران دفاع مقدس نیز زیر موشک باران صدام، انتخابات مختلفی را برگزار کردیم. همواره حضور مردم در انتخابات ضامن و حافظ کشور است.

ستاد انتخابات وزارت کشور

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی

همواره نظرم این بوده که این انتخابات یک ویژگی پیچیده ای دارد. انتخاب بین خوب و خوبتر نیست بلکه انتخاب بین راه و بیراهه است. انتخاب آگاهانه نقش بسیار مهمی در آینده ایران دارد. امیدوارم آگاهی در انتخابات پیروز شود.

ستاد انتخابات وزارت کشور

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران

انتخابات جشن جمهوریت نظام است، بنده هم در کنار حضور گسترده مردم در سراسر کشور، امروز توفیق دارم در جمع امت شهیدپرور، ولایتمدار و با غیرت اردبیل حضور داشته باشم و در انتخابات شرکت کنم. امیدوارم حضور مردم مایه افتخار و مهر مجدد بر نظام اسلامی باشد، حضور مردم با هر گرایش و سلیقه ای نشان می دهد که این نظام یک نظام مردمی و برخواسته از میان مردم است. بعد از انتخابات حتما رقابت ها به پایان خواهد رسید و آغاز کار و خدمت برای مردم در مبارزه با فقر و مشکلات اقتصادی آغاز می شود، امیدوارم با هر گرایشی دست به دست هم دهیم و به این مردم عزیز خدمت کنیم و با توجه به حضور مردم، فکر می کنم مشارکت در سراسر کشور در سطح عالی باشد.

مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهرک سینا در شهر اردبیل

آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان

مردم همیشه به دعوت امام و رهبر انقلاب توجه داشته اند و به همین جهت با عقیده و ایمان سر صندوق حضور یافته‌اند و می‌دانند که این وظیفه شرعی و ملی است. بنده هم به همین دلیل در انتخابات شرکت می‌کنم و وظیفه خودم می دانم و امیدوارم آثار و برکات زیادی داشته باشد. این آرا سرنوشت آینده کشور را تعیین می‌کند، مردم باید احساس کنند که دینی به گردن دارند و باید ادا کنند.

صندوق مستقر در شورای نگهبان

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری

همانگونه که تعبیر مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) بوده، پیروز نهایی انتخابات ملت ایران است و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و در تمامی صحنه ها ملت بزرگ ایران با رای خود، برگ زرین افتخارات کشور را ورق زدند و این بار نیز با حضور خود در تعیین سرنوشت کشور مشارکت خواهند داشت.

...

محمود واعظی وزیر ارتباطات

حضور مردم در سراسر کشور اعم از روستاها، شهرهای کوچک و شهرهای بزرگ پای صندوق های رأی فوق العاده بود. معمولا در گذشته می دیدیم عصرهای انتخابات شلوغ می شود اما امروز دیدیم که مقابل مرکز اخذ رأی قبل از ساعت 8 ص

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۹۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران

عصرایران ؛‌ رضا غبیشاوی - خبرگزاری رسمی دولت کره شمالی روز چهارشنبه گذشته (5 اردیبهشت) خبر داد هیات اقتصادی به ریاست یک وزیر این کشور (وزیر تجارت بین المللی) پیونگ یانگ را به مقصد تهران ترک کرد.

این اتفاق نادری بود که در عرصه اطلاع رسانی کره شمالی رخ می داد. 

خبرگزاری دولت کره شمالی ، اولین رسانه ای بود که خبر سفر وزیر  را اعلام کرد. بعد از آن هم خبرگزاری رویترز آن را در قالب گزارش خبری،  منتشر کرد. در گام بعدی هم خبرگزاری ها و رسانه های جهان و ایران آن را بازنشر کردند. 

این خبر با ارزشی بود. کره شمالی کشور منزوی است و با همسایگان و کشورهای جهان، رفت و آمد سطح بالا و گسترده ای ندارد.

 روابط نزدیک تجاری و اقتصادی کره شمالی به چین و روسیه محدود می شود. در جهان هم دوستان کره شمالی علاوه بر روسیه و چین محدود می شود به بلاروس، کوبا و ایران و احتمالا چند کشور دیگر.

سفر مقامات کره شمالی به ایران هم اتفاقی کم‌رخداد است. بعد از انقلاب 57 تاکنون،‌ هیچ کدام از رهبران کره شمالی به ایران سفر نکرده اند. تنها یک بار نخست وزیر کره شمالی به ایران آمد (سال 91 نشست سران کشورهای عضو عدم تعهد). 

آخرین باری که یک وزیر کره شمالی به ایران آمد مربوط به 5 سال یعنی سال 97 قبل است.  وزیر خارجه کره شمالی در سفر به تهران با روحانی رئیس جمهوری و ظریف وزیر خارجه وقت دیدار و گفتگو داشت. در  سه دهه اخیر هیچ وزیر خارجه ای از ایران، به کره شمالی سفر نکرده است.

از روز انتشار اولین خبر درباره سفر وزیر کره شمالی به ایران بیش از 5 روز می گذرد اما هیچ خبرگزاری در ایران هیچ خبری دیگری درباره این سفر و این وزیر کره شمالی  منتشر نکرده است.  اینکه سرنوشت این هیات و این وزیر کره شمالی چه شد؟ به ایران آمد یا نیامد؟ اگر آمد با چه کسی در ایران دیدار داشت؟ هدف از سفر چه بود؟ درباره چه موضوعاتی با مقامات ایران گفتگو کرد؟ 

اگر نیامد یعنی سفرش لغو شد؟ اگر بله چرا سفر لغو شد؟ 

به ویژه که وزیر تجارت بین الملل کره شمالی است. قرار است دو کشور تحت تحریم چه چیزی باهم مبادله و خرید و فروش کنند؟ ما قرار است چه چیزی بخریم و چه چیزی می توانیم بفروشیم؟ کلا داستان جذاب و مهمی است.

 

"یون جونگ هو" وزیر روابط اقتصادی خارجی کره شمالی (سمت راست) در عکس آرشیوی در پیونگ یانگ در کنار سفیر روسیه در کره شمالی

 هیچ خبرگزاری در ایران از هیچ مقام ایرانی درباره سرنوشت این هیات سوال نکرد. هیچ خبرگزاری در ایران نتوانست از منابع آگاه خود سوال کند و خبری اختصاصی در این باره منتشر کند که این هیات کره شمالی چه شد؟

هیچ مقام مسوولی هم در ایران، در این مدت، احساس مسوولیت نکرد تا به افکار عمومی توضیح دهد آیا این وزیر آمده یا نیامده ؟ اگر آمده ...

این است وضعیت اطلاع رسانی در ایران. خبرگزاری کره شمالی به عنوان بسته ترین کشور جهان ، خبر سفر وزیرشان به ایران را منتشر می کند اما در ایران خودمان، خبری از سرنوشت این سفر و این وزیر نیست. انگار نه انگار. خلاصه اینکه هیچ ارزشی برای مخاطب ایرانی قائل نشدند.

نکته دیگر اینکه، سکوت در برابر اتفاقات با ارزش خبری ،‌ آن اتفاق را از بین نمی برد بلکه به ابهامات و گمانه زنی های اطراف آن رنگ واقعیت می دهد. 

 سکوت در ایران و کره شمالی بعد از انتشار خبر اول سفر وزیر کره شمالی به تهران، به ایران آسیب می زند. بزرگترین آسیب این است که گمانه زنی ها و احتمالات رسانه ها را درباره روابط دو کشور تایید می کند.

خبر را اولین بار خبرگزاری کره شمالی اعلام و بعد از آن، رویترز این خبر را در قالب گزارش خبری منتشر کرد. خبر رویترز به صورت گسترده در همه رسانه های جهان و ایران بازنشر شد. خبر رویترز احتمالات و گمانه زنی هایی را درباره روابط و همکای های نظامی مطرح می کند که به لحاظ چارچوب افکارعمومی، سکوت دربرابر آنها، یعنی تایید غیرمستقیم و ضمنی.

این رفتارها نه تنها به اعتبار رسانه ها و مسوولان ایرانی آسیب می زند بلکه ابهام ها را تقویت و راه رای برای تولید و تقویت شایعه ها و گمانه زنی ها باز می کند.

 

بعد از متن

بعد از انتشار متن مشخص شد وزیر تجارت بین المللی کره شمالی دیروز در نمایشگاه صادراتی اکسپو تهران حاضر بوده و از جمله از غرفه سایپا هم بازدید داشته است. این خبر را هم روابط عمومی سایپا اعلام کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: صداوسیما، برکناری معاون سیاسی و مشکل اطلاع رسانی رسانه ، بالاتر از خانواده سلطنتی چگونه رسانه قوی داشته باشیم؟  / ایران نیازمند خودکفایی رسانه ای وزیر نفت یا وزیر ابهام بنزینی؟ آیت الله کاظم صدیقی ؛ زنده باد ابهام 10 نکته درباره اختلاس ۲ میلیون دلاری در بندر امام / چرا رسانه ها اختلاس را کشف نکردند؟ / روابط با کانادا را عادی کنید 10 ویژگی سخنگوی خوب برای قوه قضائیه موشک های ایران در آسمان قدس ؛ عکس تاریخی  سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • اعتراض شماری از مسوولان فنی و کنترل کیفی کارخانه های مواد غذایی
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از مسوولان ایران
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • زنگ سپاس معلم در مدارس آذربایجان غربی نواخته شد
  • مراسم بزرگداشت مرحومه خانم معصومه حائری ویژه خانم ها/ 5شنبه، حسینیه شماره2 جماران
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود