Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-01@08:33:40 GMT

مشارکت ۶۱.۶۹ درصد اصفهانی‌ها در انتخابات

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۹۶۱۲

مشارکت ۶۱.۶۹ درصد اصفهانی‌ها در انتخابات

اخبار لحظه به لحظه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستای استان اصفهان را می‌توانید اینجا بخوانید.

به گزارش مشرق،‌ «دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» و «پنجمین دوره انتخابات شوراهایشهر و روستا» در استان اصفهان امروز جمعه (29اردیبهشت‌ماه) همزمان با سایر استان‌های کشوردر حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد را از طریق صفحه استانیتسنیم اصفهاندنبال کنید.

مشارکت 2 میلیون و 158 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ میزان مشارکت 61.69 درصد

احمدرضا ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون 2 میلیون و 158 هزار و 78 نفر در استان اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، میزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 61.69 درصد بوده است.

مشارکت مردم شهرضا در انتخابات به 70 درصد رسید

محسن گلابی در جمع خبرنگاران شهرستان با بیان اینکه امروز 29 اردیبهشت ماه جشن انتخابات و جشن ملی برای کشور و جمهوری اسلامی ایران بود، اظهارداشت: بیش از 107 هزار نفر در شهرستان شهرضا واجد شرایط رأی دادن در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

وی افزود: تا ساعت21 بیش از 65 هزار نفر در شهرستان شهرضا در انتخابات شرکت کردند و پیش‌بینی می‌کنیم که بیش از 70 هزار نفر در انتخابات این دوره مشارکت کنند که این امر مشارکت 70 درصدی مردم شهرستان شهرضا را رقم می‌زند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه انتخابات شورای شهر به صورت کاملا الکترونیکی در شهرضا برگزار می‌شود، گفت: 100 شعبه اخذ رأی در شهرستان پیش‌بینی شده که از این تعداد 67 شعبه ثابت شهری در شهر شهرضا و 7 شعبه ثابت در شهر منظریه و 17 شعبه ثابت در مناطق روستایی وجود دارد که جمع آنها به 91 شعبه ثابت می‌رسد.

وی بیان کرد: در شهرستان شهرضا حدود 3 هزار نفر در فرایند برگزاری انتخابات مسئولیت دارند که از این تعداد 700 نفر به طور مستقیم درگیر برگزاری انتخابات هستند.

گلابی افزود: در مرحله ثبت نام انتخابات در مجموع در شهرستان شهرضا در بخش‌های شهری و روستایی 430 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی ثبت نام کردند که از این تعداد 362 نفر مرد و 68 نفر زن بودند.

وی با اشاره به اینکه در این مرحله برای انتخابات شورای اسلامی شهر 203 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 166 نفر مرد و 37 نفر زن بودند، گفت: برای این انتخابات در شهر منظریه نیز مجموعاً 23 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 19 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.

فرماندار شهرضا با بیان اینکه برای شوراهای اسلامی مناطق روستایی شهرستان 204 نفر ثبت نام کردند که از این تعداد 177 نفر مرد و 27 نفر زن بودند، اظهارداشت: از زمانی که کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، 27 نفر از این افراد از ادامه رقابت‌های انتخاباتی انصراف داده‌اند و به این وسیله شمار این افراد به 150 نفر رسید.

وی با بیان اینکه هیچ حادثه خاصی در شهرستان درباره انتخابات نداشته‌ایم، بیان کرد: تمام بداخلاقی‌های انتخابات رصد شده و بعد از انتخابات گزارشی از آن تهیه می‌شود.

گلابی با بیان اینکه امروز بیش از 270 خودرو و 42 دستگاه اتوبوس ستاد انتخابات را یاری کردند، افزود: شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان در این دوره 80 درصد نسبت به دور قبل افزایش داشته است.

وظیفه عوامل اجرایی و نظارت صیانت از آرا مردم است

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون میزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه مردم ایران بسیار فهیم و پایبند به اسلام و انقلاب هستند و برای پیشرفت کشور خود تلاش می‌کنند که در این راستا شاهد مشارکت چشمگیر مردم در انتخابات هستیم، همچنین امیدواریم مردم با عقلانیت به فرد اصلح رای دهند تا کشور به سمت پیشرفت صعود کند.

وی با بیان اینکه وظیفه عوامل اجرایی و نظارت صیانت از آرا مردم است، افزود: براساس آموزه‌های دینی و شرعی و مسائل قانونی آن گونه که مقام معظم رهبری فرمودند آراء حق‌الناس و امانت به دست افرادی است که در هیئت‌های اجرایی و نظارت مشغول به فعالیت هستند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس تصریح کرد: امیدواریم انتخابات سالم و بدون هیچ مشکلی به پایان برسد، همچنین همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همگان باید به نتیجه آرا مردم تمکین کنند.

وی گفت: انتخابات یک رقابت و مسابقه است و ما امیدواریم که مردم با شور و در حالی که به این عرصه وارد شدند یک فرد صالح، کارکنان، جهادی و انقلابی را انتخاب کنند تا حافظ خون شهدا و اسلام و انقلاب باشد و رونق خوبی در معیشت و وضعیت اقتصادی کشور حاصل کند تا سبب کوری چشم دشمنان شود.

ترکی با بیان اینکه دشمنان خارجی و عوامل آن‌ها در داخل کشور به دنبال این هستند که ما پیشرفتی در کشور نداشته باشیم، بیان کرد: مشکل اصلی در سال‌های اخیر مسائل اقتصادی بوده است که امیدواریم با انتخاب فردی شایسته مشکلات مردم مرتفع شود.

تاکنون تخلف انتخاباتی در شهرستان اردستان نداشتیم

علیرضا غیور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون روند انتخابات با صحت و سلامت در شهرستان اردستان پیش رفته و شاهد هیچ گونه تخلفی در روند انتخابات نبوده‌ایم.

وی افزود: ما امروز در 92 شعبه اخذ رای که در شهرستان اردستان پیش بینی شده بود از ساعات اولیه شروع انتخابات کار اخذ رای با حضور خوب مردم آغاز شد که خوشبختانه تا این لحظه شاهد حضور خوب مردم در سطح شهرستان هستیم و مردم در شعب اخذ رای حاضر شدند و روند انتخابات در حال انجام است.

فرماندار اردستان گفت: نکته قابل توجهی که باید به آن اشاره کرد این است که در ساعات اولیه رای‌گیری مشارکت مردم نسبت به دوره‌های قبل پرشورتر و بیشتر بوده است.

وی به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با حضور حداکثری و مشارکت بالای مردم در انتخابات، اشاره کرد و ادامه داد: در سطح شهرستان اردستان شاهد تحقق و شکل گیری تاکید مقام معظم رهبری هستیم و امیدواریم تا پایان ساعات رای گیری شاهد حضور و مشارکت بیشتر مردم نسبت به دوره‌های قبل در انتخابات باشیم.

غیور بیان کرد: تا این لحظه خوشبختانه با توجه به پیگیری و نظارت خوبی که توسط هیئت‌های نظارت ریاست جمهوری و شوراها داشتیم گزارشی دال بر تخلف مشهود و یا تخلفی که سببب ایجاد ایراد و اشکال در انتخابات باشد، نبوده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: ما براساس واجدین شرایط رای دادن تا این لحظه شاهد مشارکت حدود 50 درصدی مردم شهرستان اردستان بوده‌ایم.

پیش بینی مشارکت 80 درصدی مردم سمیرم تا پایان ساعات اخذ رای

محمد حسن نصرتی فرماندار سمیرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به میزان مشارکت مردم سمیر م در انتخابات اظهار داشت: معمولا مردم سمیرم مشارکت بالایی در انتخبات دارند این بار هم در انتخابات شاهد حضور پر شور و میزان مشارکت مردم این شهرستان هستیم.

وی افزود: در دوره قبل برای دهمین دوره انتخابات مجلس شاهد میزان مشارکت 92 درصدی مردم سمیرم بودیم، امسال هم برای انتخابات دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا شاهد میزان مشارکت پرشور مردم این شهرستان هستیم.

فرماندار سمیرم گفت: با سرکشی‌هایی که به حوزه‌های انتخابیه در شهرستان داشتیم تاکنون شاهد تخلف و مشکلی در فرآیند انتخبات و رای گیری به وجود نیامده استمیزان مشارکت مردم تا این ساعت حدود 55 درصد بوده است و پیش بینی می شود تا پایان ساعات رای گیری میزان مشارکت مردم این شهرستان حدود 80 درصد باشد.

واکنش معاون استاندار اصفهان به احتمال تخلف در انتخابات

سیدرضا عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در واکنش به احتمال تخلف در انتخابات اصفهان و اخباری که در این زمینه مطرح می‌شود، اظهار داشت: اگر تخلفی قبل و بعد از انتخابات صورت بگیرد، حتماً به آن رسیدگی می‌شود.

تخلفات انتخاباتی در اصفهان به صورت هماهنگ و سازمان‌یافته/ مسئولان با تخلفات برخورد کنند

سید فرهاد قادریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،پیرامون تخلفات انتخاباتی صورت گرفته از سوی طرفداران یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری در اصفهان اظهار داشت: چنین رفتارهایی در همه انتخابات وجود داشته ولی اکنون این تخلفات به صورت سازمان یافته و هماهنگ در حال انجام است.

رئیس ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی در استان اصفهان با بیان اینکه تخلفات هماهنگ و متعدد از سوی طرفداران دیگر کاندیداها سبب نگرانی ما شده، تصریح کرد: موارد مورد نظر ما به مسئولان مربوط منتقل شده و امیدوار هستیم نتیجه برخورد قانونی که از سوی مسئولان انجام می‌شود به مردم نیز اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش تسنیم، به گفته محمدرضا اکرمی، عضو هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان در بررسی‌های میدانی تعدادی از شعب مرتکب تخلف شدند.

در خارج از تعدادی شعب اصفهان عناصری از ستاد خاص، تبلیغات نامزدی خاص را توزیع کردند که با کمک عوامل انتظامی جلوی این کار گرفته شد و با این تخلف صورت گرفته در چند حوزه انتخابیه برخورد شد.

*کمبود تعرفه رای در ‌حوزه‌های انتخابیه شرق اصفهان

رئیس ستاد انتخاباتی استان اصفهان گفت: با اتمام تعرفه‌های حوزه‌های انتخابیه در شرق اصفهان، تعرفه جدید برای این مناطق ارسال شد.

سید رضا عقدایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان،اظهار داشت:در شرق اصفهان تعرفه‌ها به اتمام رسیده بود که دوباره برای حوزه‌های انتخابیه این مناطق از جمله بهارستان و شرق اصفهان تعرفه ارسال کردیم.

ویافزود: در دیگر مناطق استان اصفهان با مشکل کمبود تعرفه مواجه نیستیم و تنها دو مورد در شرق اصفهان و بهارستان بود که با ارسال تعرفه مشکلبرطرف شد و رأی‌گیری در این مناطق نیز همچنان ادامه دارد.

* مشارکت یک میلیون و 560 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ میزان مشارکت 45 درصد

احمدرضا ضیایی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون یک میلیون و 560 هزار نفری مردم اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، میزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 45 درصد بوده است.

* بازدید سرزده استاندار اصفهان از برخی شعب اخذ رای

استاندار اصفهان با حضور در برخی شعب اخذ رای تعدادی از شهرستان های استان از مراحل رای گیری بازدید کرد.

‌‌استاندار اصفهان که پیش از ظهر امروز با حضور در شعبه میدان خواجو رای خود را به صندوق انداخت با سفر به برخی شهرستان های استان تعدادی از شعب اخذ رای را مورد بازدید قرار داد.

رسول زرگرپور با حضور در شعبه مسجد رضوی اصفهان، مسجد مصلای خمینی شهر، دبیرستان امام صادق (ع) نجف آباد و فلاورجان از مراحل رای گیری بازدید کرد و در جریان روند برگزاری انتخابات قرار گرفت.

استاندار اصفهان در این بازدیدها بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم استان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز با حضور پرشور و حماسی خود صحنه ای از قدرت و صلابت ایران را به نمایش گذاشتند.

وی تاکید کرد: مردم فهیم اصفهان با حضور گسترده و سراسر شور و حماسه خود در پای صندوق های رأی چشم دشمنان ایران اسلامی را کور و دل دوستداران انقلاب اسلامی را شاد کنند.

زرگرپور افزود:خوشبختانه روند برگزاری انتخابات در استان اصفهان با امنیت، آرامش، سلامت و دقت در حال برگزاری است و حضور گسترده مردم در ساعات اولیه، نوید بخش مشارکت حداکثری ملت غیور ایران خواهد ‌بود.

* بررسی میدانی شعب اخذ رای اصفهان برای مشخص شدن توزیع تعرفه‌های بدون مُهر

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: برای مشخص شدن توزیع تعرفه های بدون مهر نیروهای ما به صورت میدانی شعب را بررسی می کنند.

مرتضی طبیبی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره احتمال وجود تعرفه‌های بدون مهر انتخاباتی که سبب تخلف و باطل شدن آرا می شود، اظهار داشت: هنوز به صورت دقیق در این زمینه نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم.

وی افزود: در حال حاضر برای بررسی این موضوع نیروهای خود را به میدان فرستاده‌ایم تا بررسی‌های لازم صورت گیرد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن بررسی‌های میدانی می‌توانیم به صورت دقیق در این باره صحبت کنیم.

به گزارش تسنیم، همزمان با آغاز رای گیری در سراسر کشور اخباری مبنی بر توزیع تعرفه‌های بدون مهر در برخی شعب که منجر به باطل شدن آرا می‌شود منتشر شد.

‌*حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود

آیت‌الله‌العظمی حسین مظاهری صبح امروز پس از انداختن رأی خود در صندول با بیان اینکه حضور مردم پای صندوق‌های رأی باعث تقویت نظام می‌شود، اظهار داشت: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی سبب تقویت نظام می‌شود که تقویت نظام از اوجب واجبات است.

وی با بیان اینکه حضور حماسی مردم در انتخابات موجب افزایش امنیت و اقتدار نظام اسلامی است،تصریح کرد: با توجه به این موضوع مردم باید در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شرکت مردم پای صندوق‌‌های رأی اهمیت بسیاری دارد، ادامه داد: در حال حاضر توجه دوست و دشمن به ایران است و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی اهمیت بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه شرکت همگانی مردم پای صندوق‌های رأی، موجب نگرانی دشمن و خوشحالی دوستان به شمار می‌رود، ادامه داد: شرکت گسترده مردم زمینه تقویت نظام را فراهم کرده و به نظر من از اوجب واجبات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری این انتخابات اضافه کرد: امروز امنیت کشور ایران در جهان نمره ا

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۹۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: از آغاز اجرای طرح فجرانه (در بهمن ۱۴۰۲) تاکنون اصفهانی‌ها ۱۵ هزار میلیارد ریال از فروشگاه‌ها ۱۱ قلم کالای اساسی شامل شیر بطری، پنیر، ماست، تخم مرغ، گوشت مرغ، روغن مایع، ماکارونی، برنج، قند و شکر، حبوبات و گوشت منجمد گوساله را خریداری کنند.
میثم مداحی با اشاره به اینکه طرح فجرانه کالا برگ الکترونیکی از خدمات دولت سیزدهم برای حمایت از امنیت غذایی خانوار‌های یارانه بگیر دهک اول تا هفتم است، افزود: سرپرستان خانوار متقاضی استفاده از این طرح می‌توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* و برنامه کاربردی شما، از میزان اعتبار کالابرگ خود مطلع شوند.
وی ادامه داد: در این طرح ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به ازای هر فرد برای خرید کالای اساسی به حساب سرپرست خانوار‌ها واریز شده است.
مداحی با بیان اینکه طرح فجرانه به مدت سه ماه از هفدهم بهمن سال گذشته تا هفدهم اردیبهشت امسال تاکنون اجرا شده است، افزود: اجرای این طرح علاوه بر کمک به اقتصاد استان به امنیت غذایی خانوار‌ها هم کمک می‌کند.
وی گفت: طرح فجرانه با یارانه تشویقی متفاوت است و مردم علاوه بر بهره‌مندی از طرح فجرانه می‌توانند یارانه نقدی خود را هم دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ۷۷۰ هزار خرید کالابرگی توسط مردم/ مشارکت ۸۹ درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه
  • سخنگوی شورای نگهبان: مفتخر به بهره‌گیری از مشارکت معلمان در نظارت بر انتخابات هستیم
  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است
  • تماس بیش از ۱۰ هزار اصفهانی با ۱۳۷ در هفته نخست اردیبهشت
  • خرید ۱۵ هزار میلیاردی اصفهانی‌ها در طرح فجرانه
  • مرگ جوان اصفهانی به دنبال سقوط در کانال آب
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد