Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@22:18:58 GMT

تخلفات انتخاباتی در سطح روستاها توسط دهیاران قرچک

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۹۶۴۷

تخلفات انتخاباتی در سطح روستاها توسط دهیاران قرچک

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صبح امروز همزمان با سراسر کشور در شهرستان‌های استان تهران آغاز شد.

به گزارش مشرق،‌ «دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری» در شهرستان‌های استان تهران امروز جمعه 29 اردیبهشت‌ماههمزمان با سایر استان‌های کشور در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش لحظه به لحظه خبرهای مرتبط با این رویداد در شهرستان‌های استان تهران را از طریق صفحه استانیتسنیم استان تهران دنبال کنید.

تخلفات انتخاباتی در سطح روستاها توسط دهیاران قرچک

تخلفات گسترده‌ای در سطح روستاها توسط دهیاران صورت گرفته، به‌گونه‌ای که اعتراض بسیاری از رأی‌دهندگان را به همراه داشته است.

از صبح امروز همزمان با آغاز زمان رأی‌گیری، شاهد حضور فعال و مؤثر برخی دهیاران به‌همراه اطرافیان و بستگان آن‌ها در پای صندوق‌های رأی هستیم، به طوری که با تخریب غیراخلاقی درصدد تبلیغ علنی به‌نفع نامزد خاص هستند.

از دستگاه‌های نظارتی، هیئت نظارت، ستاد انتخابات، هیئت اجرایی و دادستان خواهش می‌کنیم با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در حفظ سلامت انتخابات و نظم انتخابات و آرامش و سلامت انتخابات بیش از پیش تلاش کنند.

بازدید فرماندار شهرقدس از شعبات اخذ رأی

لحظاتی پیش سید مهدی محمدی فرماندار شهرقدس از شعب أخذ رأی در این شهرستان بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان و روند انتخابات قرار گرفت.

در این بازدید فرماندار قدس با بیان الکترونیکی شدن رأی‌گیری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: چون این طرح برای نخستین بار در حال اجراست، ممکن است که کُندی‌هایی در جریان رأی‌گیری ایجاد شود، که سریعاً توسط کارشناسان IT بررسی می‌شوند، تا سبب ازدحام جمعیت و اتلاف وقت شهروندان نشود.

وی افزود: خوشبختانه استقبال کم نظیر مردم، شور و شکوه انتخابات را دوچندان کرده و این حاکی از این است که مردم بصیر و آگاه ما همواره پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در مسائل داخلی کشور نمی‌دهند.

بازدید فرماندار شهرقدس از شعبات اخذ رای

لحظاتی پیش سید مهدی محمدی فرماندار شهرقدس از شعب أخذ رأی در این شهرستان بازدید به عمل آورده و از نزدیک در جریان و روند انتخابات قرار گرفت.

در این بازدید فرماندار قدس با بیان الکترونیکی شدن رأی‌گیری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اظهار داشت: چون این طرح برای نخستین بار در حال اجراست، ممکن است که کُندی‌هایی در جریان رأی‌گیری ایجاد شود، که سریعاً توسط کارشناسان IT بررسی می‌شوند، تا سبب ازدحام جمعیت و اتلاف وقت شهروندان نشود.

وی افزود: خوشبختانه استقبال کم نظیر مردم، شور و شکوه انتخابات را دوچندان کرده و این حاکی از این است که مردم بصیر و آگاه ما همواره پای آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاده و اجازه دخالت هیچ بیگانه‌ای را در مسائل داخلی کشور نمی‌دهند.

294 شعبه اخذ رأی در شهریار و 120 شعبه در شهر قدس مستقر است

294 شعبه اخذ رأی در شهرستان شهریار و 120 شعبه در شهرستان قدس با بیش از 13 هزار نفر دست‌اندرکار انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست‌جمهوری در این دو شهرستان غرب استان تهران را بر عهده دارند.

حضور گسترده مردم در مقابل شعب اخذ رأی قبل از آغاز رأی‌گیری بسیار چشمگیر بوده و برخی از مردم تا یک ساعت قبل از آغاز رأی‌گیری در شعب حضور داشتند.

برخی شعب به دلایلی از قبیل آماده‌سازی رأی‌گیری الکترونیکی با مشکلاتی روبه‌رو شدند که همین امر سبب تأخیر در آغاز رأی‌گیری شد.

آیت‌الله محمودی گلپایگانی رأی خود را در ورامین به صندوق انداخت

آیت‌اللّه العظمی سید مرتضی محمودی گلپایگانی پیش از ظهر امروز رأی خود را در مجتمع آموزشی قرآن و عترت ورامین در صندوق انداخت.

وی با اشاره به اینکه هر کس در انتخابات رأی بیاورد رئیس‌جمهور همه مردم است و باید در جهت مصلحت و پیشرفت نظام اسلامی گام بردارد اظهار داشت: همه مسئولان باید ابتدا رضای خدا را در نظر بگیرند و سپس اعتلا و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و خدمت‌رسانی به این مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند.

با سابقه‌ترین امام جمعه کشور ضمن درخواست از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات خاطرنشان کرد: از مردم مومن و ولایی درخواست می‌کنم با حضور حداکثری در انتخابات و به قصد قربت، در جهت تقویت نظام اسلامی گام بردارند.

پیش‌بینی 60 هزار تعرفه اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری در پیشوا

سید جمال جلیلی با اشاره به پیش‌بینی تعرفه‌های انتخاباتی در این شهرستان اظهار داشت: برحسب برآوردهای صورت گرفته و براساس میزان اخذ رأی در ادوار گذشته، 60 هزار تعرفه برای انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در پیشوا پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: از این میزان، 15 هزار تعرفه در بخش جلیل‌آباد و 35 هزار تعرفه برای شهر و روستاهای بخش مرکزی توزیع شده است.

جلیلی با اشاره به تعرفه‌های ذخیره در مخزن انتخابات، تصریح کرد: 10 هزار تعرفه به عنوان ذخیره در مخزن انتخابات نگهداری شده تا در صورت کمبود تعرفه به شعب ثبت نام و اخذ رأی انتخابات ارسال شود.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان پیشوا ضمن تأکید بر حضور حداکثری مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: حضور پرشور مردم ولایتمدار پیشوا در صحنه‌های مختلف انقلاب و به ویژه انتخابات گذشته سند افتخاری برای این شهرستان است که امیدواریم در انتخابات پیش‌رو نیز شاهد حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی باشیم.

از 149 صندوق اخذ رأی در پاکدشت 87 صندوق الکترونیکی است

علی صادقی با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات امروز اظهار داشت: هزار نفر عوامل اجرایی در برگزاری انتخابات در پاکدشت حضور دارند.

وی ادامه داد: از 149 صندوق اخذ رأی در شهرستان پاکدشت، 87 صندوق شهر پاکدشت الکترونیکی است.

فرماندار پاکدشت با اشاره به تعداد کاندیداهای شورای شهر در پاکدشت، تصریح کرد: در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر پاکدشت 88 کاندیدا در شهر پاکدشت برای 9 کرسی، در شهر شریف‌آباد 18 کاندیدا برای 5 کرسی و شهر فرون‌آباد 15 کاندیدا برای 5 کرسی رقابت می‌کنند.

برگزارانتخابات شهرستان فیروزکوه توسط 2 هزار نفر

نوراللّه طاهری با اشاره به روند برگزاری انتخابات در این شهرستان اظهار داشت: 80 شعبه اخذ رأی با160 صندوق برای برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه حدود 2000 نفر در 80 شعبه اخذ رأی، انتخابات شهرستان فیروزکوه برگزار می‌کنند عنوان کرد: نزدیک به هزار و 600 نفر در شعبه‌های اخذ رأی و بیش از 300 نفر اعضای هیئت اجرایی و سربازرس و ناظر هستند که در کل نزدیک به 2000 نفر کار انتخابات انجام می‌دهند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه 374 کاندیدا برای انتخابات شورای شهر فیروزکوه باقی ماندند تصریح کرد: تعداد واجدین شرایط رأی دادن در این دوره انتخابات در فیروزکوه، حدود 23 هزار نفر است؛ در سال 92 میزان مشارکت مردم شهرستان فیروزکوه 72 درصد بود و در سال گذشته نزدیک به 83 درصد مشارکت بود که امیدواریم این دوره هم با همین حدود مشارکت رقم بخورد.

طاهری به حضور مردم شهرستان فیروزکوه دقایقی قبل از شروع رسمی انتخابات در شعب تعیین شده در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: در ساعات ابتدایی شروع رأی‌گیری حضور مردم شهرستان در پای صندوق‌های اخذ رأی، چشمگیر است و امید است مردم شهرستان، چه در روستاها و چه در شهر، هر چه سریع‌تر برای رأی دادن اقدام کنند تا بتوانیم اکثریت حضور را در مجموعه شهرستان داشته باشیم.

رئیسی: در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پس از رأی دادن در مسجد ارشاد شهرری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از افتخارات جمهوری اسلامی حضور مردم برای شکل دادن به نهادهای مختلف است.

وی با اشاره به اینکه رأی مردم در جمهوری اسلامی تشریفاتی نیست تصریح کرد: امام فرمودند میزان رأی ملت است البته این حرف به عنوان تشریفات نیست.

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: در دنیا با رأی مردم قیافه می‌گیرند و حرف آن را می‌زنند در حالی که در نظام جمهوری اسلامی رأی مردم یک واقعیت است.

امام جمعه شهرستان دماوند رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام کاظم فتاح دماوندی دقایقی پیش با حضور در مسجد جامع این شهرستان رأی خود را به صندوق انداخت.

امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه حضور در صندوق رأی‌گیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دماوند اظهار داشت: انتخابات روز جشن بزرگ ملت ایران است و جمهوریت نظام به واسطه انتخابات در ایران تضمین می‌شود.

فتاح دماوندی ادامه داد: خوشبختانه در کشورمان ایران با وجود نعمت آزادی هر شخصی اجازه دارد تا به هر سلیقه، حزب و جناحی که می‌خواهد رأی دهد.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بر وجود امنیت بیشتر در انتخابات تأکید دارند گفت: خوشبختانه دستگاه‌های نظامی و امنیتی به خوبی در حال انجام وظیفه هستند و مشکلی وجود ندارد.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: با پیروی از فرمایشات رهبری بنده نیز از تمام واجدین شرایط شهرستان دماوند تقاضا می‌کنم تا با حضور در پای صندوق‌های رأی سرنوشت خود را رقم بزنند.

فتاح دماوندی با بیان اینکه فرقی نمی‌کند چه کسی پیروز انتخابات شود، برندگان اصلی انتخاب مردم هستند و شیرینی آن را خواهند چشید خاطرنشان کرد: با حضور در انتخابات یاد امام و شهدای عزیز را زنده می‌کنیم، زیرا آن‌ها نیز عنایتشان این است که مردم برای تثبیت پایه‌های نظام در انتخابات شرکت کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی در ‌شهرری رأی خود را به صندوق انداخت

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دقایقی قبل در مسجد جامع ارشاد واقع در شهرری رأی خود را به صندوق انداخت.

از شهرری، دقایقی پیش حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی برای مشارکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و انداختن رأی به صندوق وارد مسجد ارشاد شهرستان شهر ری شد و رأی خود را به صندوق انداخت.

استقرار 850 دستگاه الکترونیکی اخذ رأی در اسلامشهر

گودرز همتی با اشاره به تعداد دستگاه‌های الکترونیکی اخذ رأی اظهار داشت: در راستای برگزاری انتخابات الکترونیکی در سطح شهر اسلامشهر، تعداد850 دستگاه اخذ رأی الکترونیکی مستقر شده‌اند.

وی افزود: با توجه به اینکه در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر اخذ رأی الکترونیکی در شهرستان‌های استان تهران در حوزه شهر اسلامشهر انجام می‌شود، در سطح تمامی233 شعبه این حوزه انتخابیه دستگاه‌های تمام الکترونیکی اخذ رأی استقرار یافته و تجهیزات لازم برای استفاده از این دستگاه‌ها تعبیه شده است.

معاون مالی و برنامه‌ریزی فرمانداری اسلامشهر با اشاره به استقرار دستگاه‌ها متناسب با میزان مراجعه‌کننده، بیان کرد: به طور میانگین برای هر شعبه اخذ رأی 3 تا 5 دستگاه الکترونیکی در نظر گرفته شده و با توجه به میزان جمعیت رأی‌دهندگان در هر شعبه قابل تغییربوده و در شعباتی که مراجعه‌کننده بیشتری دارند، تعداد دستگاه‌های بیشتری اختصاص داده شده است.

همتی تأکید کرد: برای هر شعبه اخذ رأی زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی تعبیه شده و به همین منظور 2 خط تلفن با امکان استفاده از اینترنت تهیه و کلیه تجهیزات و ملزومات موردنیاز تأمین شده است.

وی ضمن اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات به شکل سنتی، ادامه داد: علاوه بر تأمین دستگاه‌های تمام الکترونیکی برای کلیه شعبات اخذ رأی، صندوق‌های رأی‌گیری به شکل سنتی با تعرفه‌های مربوطه تهیه و آمادگی لازم وجود دارد، که در هر لحظه‌ای که وزارت کشور اعلام کند، رأی‌گیری از شکل الکترونیکی به حالت سنتی انجام شود.

مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات اسلامشهر با بیان اینکه با برگزاری 8 دوره آموزشی برای کلیه عوامل اجرایی انتخابات اعم از نمایندگان فرماندار، اعضای شعب، کاربران دستگاه‌ها، گفت: کلیه قوانین و مقررات مربوط به برگزاری انتخابات به این افراد اعلام شده و علاوه بر آن کتابچه‌هایی برای استفاده افراد تهیه شده است.

همتی افزود: بالغ بر430 دستگاه خوروی سواری و 10 دستگاه اتوبوس به منظور پشتیبانی و ارائه خدمات به شعب اخذ رأی پیش‌بینی شده، ضمن اینکه بیش از 10 هزار نفر نیروی اجرایی، نظارتی و امنیتی در این دوره از انتخابات مشغول به فعالیت هستند.

مسئول کمیته پشتیبانی و تدارکات ستاد انتخابات اسلامشهر با قدردانی از کلیه ادارات و دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات در شهرستان اسلامشهر، خاطرنشان کرد: در موضوع پشتیبانی شعب، تأمین وعده‌های غذایی و میان وعده برای عوامل اجرایی و تأمین تجهیزات و امکانات موردنیاز تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته و امید است شاهد برگزاری انتخاباتی پرشور با مشارکت حداکثری آحاد مختلف مردم باشیم.

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۹۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای شهرستان های استان تهران؛همزمان با هفته سلامت،دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک در یک گردهمایی،ضمن اجرای برنامه های گوناگون آموزشی،از فعالان این عرصه به ویژه نوجوانان تجلیل کردند.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقرار شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم
  • استقرار شعب رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تجلیل از دست اندرکاران حوزه سلامت شهرستان قرچک
  • شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟ /جزئیات لیست انتخاباتی برای دور دوم انتخابات از زبان متکی
  • همه جرائم انتخاباتی دور اول انتخابات مجلس رسیدگی شدند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان