Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@00:24:13 GMT

ميزان مشارکت اصفهاني‌ها در انتخابات 96

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۵۹۹۷۵

خبرگزاري آريا - اخبار لحظه به لحظه انتخابات رياست‌جمهوري و شوراهاي شهر و روستاي استان اصفهان را مي‌توانيد اينجا بخوانيد.

به گزارش مشرق،‌ «دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري» و «پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا» در استان اصفهان امروز جمعه (29 ارديبهشت‌ماه) همزمان با ساير استان‌هاي کشور در حال برگزاري است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشش لحظه به لحظه خبرهاي مرتبط با اين رويداد را از طريق صفحه استاني تسنيم اصفهان دنبال کنيد.
مشارکت 2 ميليون و 158 هزار نفري مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ ميزان مشارکت "61.69 درصد"
احمدرضا ضيايي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون 2 ميليون و 158 هزار و 78 نفر در استان اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.
رئيس کميته اطلاع‌رساني انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، ميزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 61.69 درصد بوده است.
مشارکت مردم شهرضا در انتخابات به 70 درصد رسيد
محسن گلابي در جمع خبرنگاران شهرستان با بيان اينکه امروز 29 ارديبهشت ماه جشن انتخابات و جشن ملي براي کشور و جمهوري اسلامي ايران بود، اظهارداشت: بيش از 107 هزار نفر در شهرستان شهرضا واجد شرايط رأي دادن در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا هستند.
وي افزود: تا ساعت21 بيش از 65 هزار نفر در شهرستان شهرضا در انتخابات شرکت کردند و پيش‌بيني مي‌کنيم که بيش از 70 هزار نفر در انتخابات اين دوره مشارکت کنند که اين امر مشارکت 70 درصدي مردم شهرستان شهرضا را رقم مي‌زند.
فرماندار شهرضا با بيان اينکه انتخابات شوراي شهر به صورت کاملا الکترونيکي در شهرضا برگزار مي‌شود، گفت: 100 شعبه اخذ رأي در شهرستان پيش‌بيني شده که از اين تعداد 67 شعبه ثابت شهري در شهر شهرضا و 7 شعبه ثابت در شهر منظريه و 17 شعبه ثابت در مناطق روستايي وجود دارد که جمع آنها به 91 شعبه ثابت مي‌رسد.
وي بيان کرد: در شهرستان شهرضا حدود 3 هزار نفر در فرايند برگزاري انتخابات مسئوليت دارند که از اين تعداد 700 نفر به طور مستقيم درگير برگزاري انتخابات هستند.
گلابي افزود: در مرحله ثبت نام انتخابات در مجموع در شهرستان شهرضا در بخش‌هاي شهري و روستايي 430 نفر براي انتخابات شوراهاي اسلامي ثبت نام کردند که از اين تعداد 362 نفر مرد و 68 نفر زن بودند.
وي با اشاره به اينکه در اين مرحله براي انتخابات شوراي اسلامي شهر 203 نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 166 نفر مرد و 37 نفر زن بودند، گفت: براي اين انتخابات در شهر منظريه نيز مجموعاً 23 نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 19 نفر مرد و 4 نفر زن بودند.
فرماندار شهرضا با بيان اينکه براي شوراهاي اسلامي مناطق روستايي شهرستان 204 نفر ثبت نام کردند که از اين تعداد 177 نفر مرد و 27 نفر زن بودند، اظهارداشت: از زماني که کدهاي انتخاباتي نامزدهاي انتخاباتي شوراي اسلامي شهر شهرضا اعلام شده تاکنون، 27 نفر از اين افراد از ادامه رقابت‌هاي انتخاباتي انصراف داده‌اند و به اين وسيله شمار اين افراد به 150 نفر رسيد.
وي با بيان اينکه هيچ حادثه خاصي در شهرستان درباره انتخابات نداشته‌ايم، بيان کرد: تمام بداخلاقي‌هاي انتخابات رصد شده و بعد از انتخابات گزارشي از آن تهيه مي‌شود.
گلابي با بيان اينکه امروز بيش از 270 خودرو و 42 دستگاه اتوبوس ستاد انتخابات را ياري کردند، افزود: شمار ثبت نام کنندگان در انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستاي شهرستان در اين دوره 80 درصد نسبت به دور قبل افزايش داشته است.
وظيفه عوامل اجرايي و نظارت صيانت از آرا مردم است
اکبر ترکي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان پيرامون ميزان مشارکت مردم در انتخابات اظهار داشت: خوشبختانه مردم ايران بسيار فهيم و پايبند به اسلام و انقلاب هستند و براي پيشرفت کشور خود تلاش مي‌کنند که در اين راستا شاهد مشارکت چشمگير مردم در انتخابات هستيم، همچنين اميدواريم مردم با عقلانيت به فرد اصلح راي دهند تا کشور به سمت پيشرفت صعود کند.
وي با بيان اينکه وظيفه عوامل اجرايي و نظارت صيانت از آرا مردم است، افزود: براساس آموزه‌هاي ديني و شرعي و مسائل قانوني آن گونه که مقام معظم رهبري فرمودند آراء حق‌الناس و امانت به دست افرادي است که در هيئت‌هاي اجرايي و نظارت مشغول به فعاليت هستند.
عضو فراکسيون ولايت مجلس تصريح کرد: اميدواريم انتخابات سالم و بدون هيچ مشکلي به پايان برسد، همچنين همان گونه که مقام معظم رهبري فرمودند همگان بايد به نتيجه آرا مردم تمکين کنند.
وي گفت: انتخابات يک رقابت و مسابقه است و ما اميدواريم که مردم با شور و در حالي که به اين عرصه وارد شدند يک فرد صالح، کارکنان، جهادي و انقلابي را انتخاب کنند تا حافظ خون شهدا و اسلام و انقلاب باشد و رونق خوبي در معيشت و وضعيت اقتصادي کشور حاصل کند تا سبب کوري چشم دشمنان شود.
ترکي با بيان اينکه دشمنان خارجي و عوامل آن‌ها در داخل کشور به دنبال اين هستند که ما پيشرفتي در کشور نداشته باشيم، بيان کرد: مشکل اصلي در سال‌هاي اخير مسائل اقتصادي بوده است که اميدواريم با انتخاب فردي شايسته مشکلات مردم مرتفع شود.
تاکنون تخلف انتخاباتي در شهرستان اردستان نداشتيم
عليرضا غيور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون روند انتخابات با صحت و سلامت در شهرستان اردستان پيش رفته و شاهد هيچ گونه تخلفي در روند انتخابات نبوده‌ايم.
وي افزود: ما امروز در 92 شعبه اخذ راي که در شهرستان اردستان پيش بيني شده بود از ساعات اوليه شروع انتخابات کار اخذ راي با حضور خوب مردم آغاز شد که خوشبختانه تا اين لحظه شاهد حضور خوب مردم در سطح شهرستان هستيم و مردم در شعب اخذ راي حاضر شدند و روند انتخابات در حال انجام است.
فرماندار اردستان گفت: نکته قابل توجهي که بايد به آن اشاره کرد اين است که در ساعات اوليه راي‌گيري مشارکت مردم نسبت به دوره‌هاي قبل پرشورتر و بيشتر بوده است.
وي به تاکيد مقام معظم رهبري در ارتباط با حضور حداکثري و مشارکت بالاي مردم در انتخابات، اشاره کرد و ادامه داد: در سطح شهرستان اردستان شاهد تحقق و شکل گيري تاکيد مقام معظم رهبري هستيم و اميدواريم تا پايان ساعات راي گيري شاهد حضور و مشارکت بيشتر مردم نسبت به دوره‌هاي قبل در انتخابات باشيم.
غيور بيان کرد: تا اين لحظه خوشبختانه با توجه به پيگيري و نظارت خوبي که توسط هيئت‌هاي نظارت رياست جمهوري و شوراها داشتيم گزارشي دال بر تخلف مشهود و يا تخلفي که سببب ايجاد ايراد و اشکال در انتخابات باشد، نبوده‌ايم.
وي خاطر نشان کرد: ما براساس واجدين شرايط راي دادن تا اين لحظه شاهد مشارکت حدود 50 درصدي مردم شهرستان اردستان بوده‌ايم.
پيش بيني مشارکت 80 درصدي مردم سميرم تا پايان ساعات اخذ راي
محمد حسن نصرتي فرماندار سميرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان با اشاره به ميزان مشارکت مردم سمير م در انتخابات اظهار داشت: معمولا مردم سميرم مشارکت بالايي در انتخبات دارند اين بار هم در انتخابات شاهد حضور پر شور و ميزان مشارکت مردم اين شهرستان هستيم.
وي افزود: در دوره قبل براي دهمين دوره انتخابات مجلس شاهد ميزان مشارکت 92 درصدي مردم سميرم بوديم، امسال هم براي انتخابات دوزادهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي شهر و روستا شاهد ميزان مشارکت پرشور مردم اين شهرستان هستيم.
فرماندار سميرم گفت: با سرکشي‌هايي که به حوزه‌هاي انتخابيه در شهرستان داشتيم تاکنون شاهد تخلف و مشکلي در فرآيند انتخبات و راي گيري به وجود نيامده است ميزان مشارکت مردم تا اين ساعت حدود 55 درصد بوده است و پيش بيني مي شود تا پايان ساعات راي گيري ميزان مشارکت مردم اين شهرستان حدود 80 درصد باشد.
واکنش معاون استاندار اصفهان به احتمال تخلف در انتخابات
سيدرضا عقدايي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان در واکنش به احتمال تخلف در انتخابات اصفهان و اخباري که در اين زمينه مطرح مي‌شود، اظهار داشت: اگر تخلفي قبل و بعد از انتخابات صورت بگيرد، حتماً به آن رسيدگي مي‌شود.
تخلفات انتخاباتي در اصفهان به صورت هماهنگ و سازمان‌يافته/ مسئولان با تخلفات برخورد کنند
سيد فرهاد قادريان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان، پيرامون تخلفات انتخاباتي صورت گرفته از سوي طرفداران يکي از کانديداهاي رياست جمهوري در اصفهان اظهار داشت: چنين رفتارهايي در همه انتخابات وجود داشته ولي اکنون اين تخلفات به صورت سازمان يافته و هماهنگ در حال انجام است.
رئيس ستاد انتخاباتي حجت‌الاسلام رئيسي در استان اصفهان با بيان اينکه تخلفات هماهنگ و متعدد از سوي طرفداران ديگر کانديداها سبب نگراني ما شده، تصريح کرد: موارد مورد نظر ما به مسئولان مربوط منتقل شده و اميدوار هستيم نتيجه برخورد قانوني که از سوي مسئولان انجام مي‌شود به مردم نيز اطلاع‌رساني شود.
به گزارش تسنيم، به گفته محمدرضا اکرمي، عضو هيئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان در بررسي‌هاي ميداني تعدادي از شعب مرتکب تخلف شدند.
در خارج از تعدادي شعب اصفهان عناصري از ستاد خاص، تبليغات نامزدي خاص را توزيع کردند که با کمک عوامل انتظامي جلوي اين کار گرفته شد و با اين تخلف صورت گرفته در چند حوزه انتخابيه برخورد شد.
*کمبود تعرفه راي در ‌حوزه‌هاي انتخابيه شرق اصفهان
‌رئيس ستاد انتخاباتي استان اصفهان گفت: با اتمام تعرفه‌هاي حوزه‌هاي انتخابيه در شرق اصفهان، تعرفه جديد براي اين مناطق ارسال شد.
سيد رضا عقدايي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان، اظهار داشت: در شرق اصفهان تعرفه‌ها به اتمام رسيده بود که دوباره براي حوزه‌هاي انتخابيه اين مناطق از جمله بهارستان و شرق اصفهان تعرفه ارسال کرديم.
وي افزود: در ديگر مناطق استان اصفهان با مشکل کمبود تعرفه مواجه نيستيم و تنها دو مورد در شرق اصفهان و بهارستان بود که با ارسال تعرفه مشکل برطرف شد و رأي‌گيري در اين مناطق نيز همچنان ادامه دارد.
‌* مشارکت يک ميليون و 560 هزار نفري مردم اصفهان در انتخابات تاکنون/ ميزان مشارکت "45 درصد"
احمدرضا ضيايي دقايقي پيش در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي با اشاره به استقبال قابل توجه مردم اصفهان از انتخابات امسال اظهار داشت: تا کنون يک ميليون و 560 هزار نفري مردم اصفهان در انتخابات شرکت کرده‌اند.
رئيس کميته اطلاع‌رساني انتخابات استان اصفهان افزود: براساس آمار، ميزان مشارکت مردم اصفهان در انتخابات، تا کنون 45 درصد بوده است.
* بازديد سرزده استاندار اصفهان از برخي شعب اخذ راي‌
استاندار اصفهان با حضور در برخي شعب اخذ راي تعدادي از شهرستان هاي استان از مراحل راي گيري بازديد کرد.
استاندار اصفهان که پيش از ظهر امروز با حضور در شعبه ميدان خواجو راي خود را به صندوق انداخت با سفر به برخي شهرستان هاي استان تعدادي از شعب اخذ راي را مورد بازديد قرار داد.
رسول زرگرپور با حضور در شعبه مسجد رضوي اصفهان، مسجد مصلاي خميني شهر، دبيرستان امام صادق (ع) نجف آباد و فلاورجان از مراحل راي گيري بازديد کرد و در جريان روند برگزاري انتخابات قرار گرفت.
استاندار اصفهان در اين بازديدها بر لزوم حضور حداکثري مردم در انتخابات تاکيد کرد و گفت: مردم استان اصفهان از ساعات ابتدايي صبح امروز با حضور پرشور و حماسي خود صحنه اي از قدرت و صلابت ايران را به نمايش گذاشتند.
وي تاکيد کرد: مردم فهيم اصفهان با حضور گسترده و سراسر شور و حماسه خود در پاي صندوق هاي رأي چشم دشمنان ايران اسلامي را کور و دل دوستداران انقلاب اسلامي را شاد کنند.
زرگرپور افزود: خوشبختانه روند برگزاري انتخابات در استان اصفهان با امنيت، آرامش، سلامت و دقت در حال برگزاري است و حضور گسترده مردم در ساعات اوليه، نويد بخش مشارکت حداکثري ملت غيور ايران خواهد ‌بود.
* بررسي ميداني شعب اخذ راي اصفهان براي مشخص شدن توزيع تعرفه‌هاي بدون مُهر
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان گفت: براي مشخص شدن توزيع تعرفه هاي بدون مهر نيروهاي ما به صورت ميداني شعب را بررسي مي کنند.
مرتضي طبيبي در گفتوگو با خبرنگار تسنيم در اصفهان درباره احتمال وجود تعرفه‌هاي بدون مهر انتخاباتي که سبب تخلف و باطل شدن آرا مي شود، اظهار داشت: هنوز به صورت دقيق در اين زمينه نمي‌توانيم اظهار نظر کنيم.
وي افزود: در حال حاضر براي بررسي اين موضوع نيروهاي خود را به ميدان فرستاده‌ايم تا بررسي‌هاي لازم صورت گيرد.
رئيس هيئت نظارت بر انتخابات استان اصفهان خاطرنشان کرد: بعد از مشخص شدن بررسي‌هاي ميداني مي‌توانيم به صورت دقيق در اين باره صحبت کنيم.
به گزارش تسنيم، همزمان با آغاز راي گيري در سراسر کشور اخباري مبني بر توزيع تعرفه‌هاي بدون مهر در برخي شعب که منجر به باطل شدن آرا مي‌شود منتشر شد.
‌* حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي سبب تقويت نظام مي‌شود
آيت‌الله‌العظمي حسين مظاهري صبح امروز پس از انداختن رأي خود در صندول با بيان اينکه حضور مردم پاي صندوق‌هاي رأي باعث تقويت نظام مي‌شود، اظهار داشت: حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي سبب تقويت نظام مي‌شود که تقويت نظام از اوجب واجبات است.
وي با بيان اينکه حضور حماسي مردم در انتخابات موجب افزايش امنيت و اقتدار نظام اسلامي است،تصريح کرد: با توجه به اين موضوع مردم بايد در پاي صندوق‌هاي رأي حضور پيدا کنند.
رئيس حوزه علميه اصفهان با بيان اينکه شرکت مردم پاي صندوق‌هاي رأي اهميت بسياري دارد، ادامه داد: در حال حاضر توجه دوست و دشمن به ايران است و حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي اهميت بسياري دارد.
وي با بيان اينکه شرکت همگاني مردم پاي صندوق‌هاي رأي، موجب نگراني دشمن و خوشحالي دوستان به شمار مي‌رود، ادامه داد: شرکت گسترده مردم زمينه تقويت نظام را فراهم کرده و به نظر من از اوجب واجبات نظام جمهوري اسلامي است.
وي با تشکر از دست‌اندرکاران برگزاري اين انتخابات اضافه کرد: امروز امنيت کشور ايران در جهان نمره اول است و کشورهاي ديگر حسرت امنيت کشورمان را مي‌خورند که اميدوار هستم که اين امنيت در کشور پابرجا بماند.
* برگزاري انتخابات در 107 شهر استان اصفهان
امروز در 50 بخش، 107 شهر، هزار و 349 روستا و 131 دهستان استان اصفهان انتخابات در حال برگزاري است.
جمعيت استان اصفهان 5 ميليون و 120 هزار و 850 نفر است که از اين تعداد 2 ميليون و 599 هزار و 477 نفر مرد و 2 ميليون و 521 هزار و 373 نفر زن هستند.
سه هزار و 861 کرسي از آنِ اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان اصفهان است که 571 کرسي متعلق به شوراهاي اسلامي شهرها و سه هزار و 290 کرسي متعلق به شوراهاي روستايي استان است.
تعداد نهايي نامزدهاي پنجمين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا در استان اصفهان 9 هزار و307 نفر هستند که از اين تعداد 3 هزار و 852 نفر در انتخابات شوراي شهر و 5 هزار و 455 نفر در انتخابات شوراي روستا براي به دست آوردن صندلي شورا باهم رقابت مي‌کنند.
شهر اصفهان هم امروز شاهد رقابت حدود 800 نامزد انتخاباتي براي به دست آوردن 13 کرسي شوراي اسلامي شهر است.
اصفهاني‌ها امروز علاوه بر شرکت در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و شوراهاي اسلامي شهرو روستا ، در انتخابات ميان دوره‌اي مجلس شوراي اسلامي هم با 33 نامزد تاييد صلاحيت شده براي به دست آوردن يک کرسي، شرکت مي‌کنند.
* توزيع 10 ميليون تعرفه در شعب اخذ راي استان اصفهان
سيدرضا عقدايي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استان اصفهان 10 ميليون تعرفه انتخاباتي براي هر سه انتخابات رياست جمهوري، شوراهاي شهر و روستا و ميان دوره‌اي مجلس توزيع شده است.
وي افزود: در شهرستان‌هاي اصفهان براي دو انتخابات رياست جمهوري و شوراهاي شهر و روستا به ازاي 15 درصد صندوق‌هاي راي برگه اضافه ارسال شده است و 5 درصد از اين برگه‌ها را در مرکز استان داديم به اين دليل که اگر بعد از وقت حدود 8 ساعت اوليه هريک از شعب تعرفه کم آورد، بتوانيم از 5 درصد توزيع کنيم ضمن اينکه 15 درصد در هر فرمانداري موجود است که پشتيباني نمي‌کنيم و مطمئن هستيم که تعرفه به اندازه کافي وجود دارد.
رئيس ستاد انتخاباتي استان اصفهان با اشاره به اينکه بالگرد براي فرستادن صندوق‌هاي راي به مناطق محروم وجود دارد، گفت: اما با امکاناتي که داريم در شهرها صندوق‌ها به تمامي مناطق اصفهان همچون فريدن و فريدون شهر و پشت کوه فرستاده شده است اما باز هم يک فروند بالگرد در صورت نياز آماده اعزام است.
وي تصريح کرد: به احتمال زياد عمده صندوق‌هاي ما با هم باز مي‌شود در مرحله نخست شمارش آرا را انجام مي‌دهند و بعد اگر برگه راي رياست جمهوري به اشتباه در صندوق شوراي شهر و روستا انداخته شده بود برگه راي رياست جمهوري برداشته مي‌شود و به صندوق‌هاي رياست جمهوري باز مي‌گردد.
عقدايي بيان کرد: اعضاي پاي صندوق و افرادي که برگه راي را اخذ مي‌کنند، راي دهنده‌ها را توجيه مي‌کنند که کدام صندوق مختص رياست جمهوري و مجلس و شوراها است احتمال دارد چون در اصفهان يک نماينده مجلس و يک رئيس جمهوري در برگه‌هاي جداگانه با جايگاه تکي نوشته مي‌شود اين اشتباه صورت بگيرد که در برگه رئيس جمهور نام نماينده مجلس و بالعکس درج شود.
وي افزود: تعداد کل شعب اخذ راي در استان اصفهان 3180 شعبه است از اين تعداد شعب ثابت 2892 و سيار 288 شعبه است، همچنين شعب اخذ راي مراکز شهري در کل استان 2150 که از اين تعداد 2065 شعبه ثابت و 85 سيار است.
رئيس ستاد انتخاباتي استان اصفهان اظهار داشت: شعب اخذ راي روستايي 1030 شعبه و ثابت 827 وسيار 203 شعبه است، همچنين تعداد شعب اخذ راي ويژه خواهران (مجريان و دست اندرکاران انتخابات) 91 شعبه است.
وي با بيان اينکه 10 شهر استان اصفهان انتخابات الکترونيکي تمام مکانيزه دارند که کاشان، آران و بيدگل، شاهين شهر، نطنز، نجف آباد، خميني شهر، گلپايگان، زرين شهر، مبارکه، شهرضا و فولادشهر است، بيان کرد: تعداد شعب تمام مکانيزه در استان 755 صندوق است که البته آموزش‌هاي مفصلي در شهرها به عوامل دست اندرکار داده شده است همچنين تعداد شعب شهرستان اصفهان 964 شعبه است.
عقدايي ادامه داد: در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نهايتا با انصرف 5 نفر از کانديداها تعداد نامزدهاي نهايي 24 نفر شده است که از اين تعداد 23 مرد و يک زن هستند.
وي با اشاره به تعداد داوطلبان شوراهاي شهر و روستا گفت: تعداد کل داوطلبان در استان 11 هزار و 136، تعداد کل کرسي 3 هزار و 862 است و تعداد کل داوطلبان شهري 4 هزار و 505 نفر، تعداد کرسي‌هاي شهري 571 کرسي است و ميزان استقبال 26.09 درصد است همچنين تعداد داطلبان روستايي 6 هزار و 63 نفر، تعداد کرسي هاي روستايي 3 هزار و 291 کرسي است.
رئيس ستاد انتخاباتي استان اصفهان خاطرنشان کرد: کل افرادي که در انتخابات شوراهاي شهر و روستا در استان اصفهان انصراف دادند 1319 نفر و در شهرهاي استان 771 نفر و انصراف‌هاي روستايي 550 نفر است.
* برقراري امنيت انتخابات با حضور 14 هزار مامور نيروي انتظامي در اصفهان
جانشين فرمانده انتظامي اصفهان گفت: انتخابات در استان اصفهان به صورت مستقيم توسط 14 هزار نفر از کارکنان نيروي انتظامي تامين امنيت مي‌شود.
سرهنگ حسين حسين زاده به آمادگي فرماندهي انتظامي اصفهان براي تامين امنيت انتخابات اشاره کرد و اظهار داشت: در نگاه نخست مجموعه برآوردهاي نيروي انتظامي اين پيام را به ما مي‌دهد که يکي از امن‌ترين انتخابات در طول 4 دهه انقلاب اسلامي را خواهيم داشت.
وي افزود: در نيروي انتظامي تمام ساز و کارهاي لازم براي برگزاري شايسته انتخابات در نظر گرفته شده است و از مدت‌ها قبل براي مديريت هفته منتهي به انتخابات که هيجانات گاهي نيز به اوج خود مي‌رسيد آمادگي پيشگيري از تخلفات را داشتيم.
جانشين فرمانده انتظامي اصفهان تصريح کرد: حدود 14 هزار نفر از کارکنان نيروي انتظامي به صورت مستقيم وظايف خود را ب

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۵۹۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران

حامد شایان دوشنبه شب در جلسه انتخابات شهرستان تهران با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات سالم و پیگیری چهار مولفه مهم انتخابات که مقام معظم رهبری برآن تاکید فرمودند، افزود: صندوق‌های سیار اخذ رای ویژه مسیر‌های خاص برای سهولت در امر رای ریزی و ادای فریضه دینی و سیاسی مردم در روز ۲۱ اردیبهشت ماه آماده انتقال است.

وی اظهار کرد: در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی ۱۳۲ شعبه سیار اخذ رای در کنار صندوق‌های ثابت در شهرستان تهران آماده ثبت شکوهی دیگر است.

شایان ادامه داد: تلاش برای مشارکت حداکثری و همچنین میزبان خوب بودن در روز رای گیری بسیار مهم است که همه توان خود را برای برگزاری مطلوب آن بکار گرفته‌ایم.

وی با تقدیر از همراهی نیرو‌های امنیتی انتظامی و بازرسین انتخابات گفت: با حمایت و همراهی نیرو‌های امنیتی انتظامی بویژه بازرسین و سربازرسین انتخاباتی خوبی را در سایه امنیت خواهیم داشت، در کنار این امنیت نیز حضور باشکوه و اقتدار مشارکت نیز دارای اهمیت است که در این رقابت سیاسی سالم محقق خواهد شد.

شایان همچنین با ابراز خرسندی در زمینه اقدامات مثبت صورت گرفته توسط دستگاه‌ها در برگزاری دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: به جهت برگزاری تمام مکانیزه انتخابات در دور دوم، لزوم ارتباط پایدار شعب اخذ رای بر بستر شبکه فیبر نوری مورد تاکید و ضروری است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در برگزاری انتخابات اسفندماه سال گذشته، تسریع در شناسایی و رفع موانع و نیز ساماندهی هر چه بهتر دکل‌های مخابراتی در جهت پوشش دهی مناسب خدمات به شعب اخذ رای را خواستار شد.

۳۲ کاندیدای راه یافته به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس برای کسب ۱۶ کرسی بهارستان رقابت می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری از فردا
  • رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی نوبت اول آزمون سراسری
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • مستند ستاره دنباله دار؛ روایت حضور جهادگران اصفهانی در بزنوید لرستان +فیلم
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید