Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-04@23:42:37 GMT

۷۲ درصد مردم اصفهان در انتخابات مشارکت کردند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۰۶۳۶

با اعلام پایان زمان رای گیری در سراسر کشور، کار شمارش آرا در شعب شهرستان‎‌های استان اصفهان آغاز شد که بنا به گفته رئیس انتخاباتی استان میزان مشارکت نهایی استان اصفهان ۷۲ درصد بود.

خبرگزاری تسنیم: اصفهانی‌ها امروز علاوه بر شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهرو روستا، در انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی هم با 33 نامزد تایید صلاحیت شده برای به‌دست آوردن یک کرسی، شرکت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در 10 شهر به صورت تمام الکترونیک شد که کار شمارش آرا با اعلام پایان زمان رای گیری آغاز شد.

امروز در 50 بخش، 107 شهر، هزار و 349 روستا و 131 دهستان استان اصفهان انتخابات برگزار شد.

جمعیت استان اصفهان 5 میلیون و 120 هزار و 850 نفر است که از این تعداد 2 میلیون و 599 هزار و 477 نفر مرد و 2 میلیون و 521 هزار و 373 نفر زن هستند.

سه هزار و 861 کرسی از آنِ اعضای شوراهای شهر و روستای استان اصفهان است که 571 کرسی متعلق به شوراهای اسلامی شهرها و سه هزار و 290 کرسی متعلق به شوراهای روستایی استان است.

تعداد نهایی نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در اصفهان 9 هزار و307 نفر هستند که از این تعداد 3 هزار و 852 نفر در انتخابات شورای شهر و 5 هزار و 455 نفر در انتخابات شورای روستا برای به دست آوردن صندلی شورا باهم رقابت می‌کنند.

شهر اصفهان هم امروز شاهد رقابت حدود 800 نامزد انتخاباتی برای به دست آوردن 13 کرسی شورای اسلامی شهر است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۰۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان گفت: فعالیت‌های بزرگ و تاثیرگذاری در راستای حل معضلات استان، به‌ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای رفع این مشکل اختصاص داده شده است و امیدواریم این مشکل زودتر از زمان مقرر رفع شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز_ پنج‌شنبه سیزدهم اردیبهشت_ در جلسه همایش شورای اسلامی شهری و روستایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه برای برگزاری این همایش و دورهمی بیش از یک‌ماه تلاش شده است، اظهار کرد: در طول سال تلاش اعضای شوراها بر این است که در حوزه‌های مربوط به اصفهان بتوانیم در خصوص مشکلات مختلف، طرح موضوع انجام شده و مصوبه‌ها پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین افتخار اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا، نمایندگی مردم است، افزود: سعی داشتیم با استفاده از حیات طیبه‌ای که خدا اهدا کرده است، با فشار، سختی‌ها و موانع موجود غلبه کرده و به رفع مشکلات و حل مسائل مردم بپردازیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان در خصوص چالش آب در اصفهان با بیان اینکه به‌دنبال پیگیری مسائل مربوط به آب اصفهان هستیم، عنوان کرد: نزدیک ۲۵ سال است که آب اصفهان را به بهانه‌های مختلف از شهرستان خارج کردند و با ارائه طرح تونل سوم قصد جبران آن را داشتند، با این وجود تونل تأسیس شد، اما سدی برای آن ساخته نشد.

نادرالاصلی با بیان اینکه آب دریاها مناسب استفاده عموم مردم نیست، چراکه بهره‌برداری آن برای صنایع خواهد بود، ادامه داد: ۱۷۰ میلیون متر مکعب آب مورد انتقال قرار گرفت که فاز نخست آن، ۷۰ میلیون متر مکعب است، همچنین بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان توسط صنایع برای این آب هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل آب در اصفهان به حدی رسید که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در سخنان خود مشکل اصلی استان را مشکل آب بیان کردند، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های بزرگ و تأثیرگذاری در راستای حل معضلات استان به ویژه مسئله آب صورت گرفته است و اعتباراتی از سمت شهرداری برای رفع این مشکل اختصاص داده شده و امیدواریم زودتر از زمان مقرر این مشکل رفع شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اصفهان با تاکید بر اینکه مردم دغدغه‌مند اصفهان نسبت به مسئله آب نگران هستند، اضافه کرد: زیرساخت‌های سامانه تأمین آب شرب حلقه اصفهان بزرگ که علاوه بر انتقال آب، آن را تصفیه می‌کند، انجام شده است، اما در فاز اول نیمه‌کاره ماند، همچنین لوله‌گذاری ۵۳۰ کیلومتر لوله ۲۰۰۰ از دو مسیر کمشچه و ورزنه به سمت سیرجان در ۱۸ ماه انجام شده که در دنیای فنی بی‌سابقه است.

کد خبر 750159

دیگر خبرها

  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • طعنه سنگین روحانی به وضعیت مشارکت در انتخابات
  • طعنه سنگین حسن روحانی به شورای نگهبان و دولت رئیسی / باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس
  • غزه عامل تعیین کننده بر انتخابات محلی انگلیس
  • فعالیت‌های تاثیرگذاری برای رفع مشکل آب اصفهان در حال انجام است
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان