Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-06@20:25:06 GMT

طرز تهیه خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۰۶۸۷

طرز تهیه خورش فسنجان با کوفته قلقلی گیاهی

گروه اجتماعی: برای ۵ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۱۲۰ دقیقه

مواد لازم:

۳۰۰ گرم مغز گردوی چرخ شده
۶ ق س رب انار
۳ ق س شکر
۱ عدد پیاز
به میزان لازم روغن مایع
مواد لازم برای کوفته قلقلی:
۱ پیمانه سویای ریز
۱ عدد پیاز متوسط
به میزان لازم آرد نخودچی
به میزان لازم زردچوبه و ادویه دلخواه

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله ی آشپزی مثبت، پیاز را نگینی خرد کرده و در مقدار کمی روغن داخل قابلمه مناسبی تفت دهید تا نرم و طلایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس گردو را به آن اضافه کرده و حدود ۳-۴ دقیقه تفت دهید. فقط مواظب باشید گردو نسوزد و ته نگیرد. حالا مقداری آب داخل قابلمه بریزید؛ در دی که خورش شل نشود. صبر کنید تا آب جوش بیاید و گردو چند دقیقه‌ای بجوشد، نرم شود و به روغن بیفتد. در این مرحله مقداری رب انار و شکر به خورش اضافه کرده و به آرامی هم بزنید. رب انار و شکر را به میزانی که دوست دارید اضافه کنید.

حالا کوفته قلقلی‌ها را آماده کنید. سویا را چند دقیقه‌ای در آب گرم خیس کنید تا نرم شود. سپس در آبکش بریزید و آن را خوب فشار دهید تا آب اضافه‌اش گرفته شود. بعد آن را چرخ کنید. پیاز را رنده کرده و آب آن را بگیرید. سپس به سویای چرخ شده اضافه کنید. مقداری زردچوبه، ادویه و نمک هم بریزید و تا جایی که مواد حالت چسبندگی پیدا کنند، آرد نخودچی اضافه کنید و خوب ورز دهید. مایه کوفته را چند ساعتی داخل یخچال استراحت دهید.

بعد ازاینکه مایه را از یخچال بیرون آوردید، کوفته قلقلی‌هایی به اندازه گردو درست کنید و سپس آنها را در مقداری روغن سرخ کنید.

وقتی فسنجان کاملا به روغن افتاد، کوفته‌قلقلی‌های سرخ شده را به آن اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را خاموش کنید، سپس بلافاصله خورش را سرو کنید.

یه جور دیگه در خورش فسنجان می‌تونید از نسبت مساوی مغز گردو و مغز بادام زمینی هم استفاده کنید.


منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۰۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم)

 

 

 

مواد لازم برای تهیه سوپ گوشت و هویج:   ۶ عدد هویج   ۱ عدد پیاز   ۲ عدد فلفل دلمه ای قرمز   ۶ حبه سیر   ۱۵۰ گرم گوشت چرخ شده   ۲ عدد نان تست   ۱و نیم الی ۲ لیوان شیر   ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون   روغن به مقدار لازم   نمک و فلفل به مقدار لازم ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه چیز کیک نسکافه، خوشمزه و دلپذیر (فیلم) طرز تهیه سوپ شیر؛ پرطرفدارترین پیش غذای مجلسی (فیلم) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه (فیلم)

دیگر خبرها

  • (ویدیو) طرز تهیه نان پیده ترکی، یک نان خوشمزه برای صبحانه
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی
  • طرز تهیه دمی گوجه یا استانبولی خوشمزه ؛ فوت و فن پختن دمی گوجه در کمترین زمان | با این ترفند سس گوجه فرنگی را خوشمزه کنید
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ۲۸.۵۰۰ تومانی برگشت
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • ترفندی برای خوشمزه‌تر شدن خورش بادمجان که هر کسی نمی‌داند
  • بازگشت برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی
  • برنج و روغن به لیست کالاهای مشمول ارز ترجیحی برگشت
  • طرز تهیه کوکی شکلاتی + نکات مهم و فوت و فن‌ها
  • طرز تهیه سوپ گوشت و هویج؛ یک سوپ متفاوت و مقوی (فیلم)