Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به قازان، انجمن تجار مسلمان فدراسیون روسیه، به مدت 6 است که فعالیت خود را آغاز کرده و در 46 منطقه این کشور دارای نمایندگی است؛ این انجمن همچنین حوزه فعالیت خود را به 12 کشور دنیا گسترش داده است.
بنا بر گفته رئیس این انجمن، نمایندگی آنها در تهران هم به صورت رسمی در پاییز سال جاری افتتاح و مشغول به فعالیت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس انجمن درباره فعالیت هایشان گفت: ما در سه حوزه برای تجار کار می کنیم؛ اول مشاوره های اقتصادی. ما با 1600 کارخانه در روسیه در ارتباط هستیم و به سرمایه گذاران، کسانی که نیازمند سرمایه بوده، شرکتهایی که به دنبال نیروی انسانی هستند و افرادی که در جست و جوی شغل هستند، کمک می کنیم و این اصلی ترین هدف ماست.

به گفته نئیل گالیاویو، حفظ تجارت و پیگیریهای حقوقی با کمک بهترین وکلای مسلمان، دیگر خدمت این انجمن است.
وی تصریح کرد: همچنین ما به تجار جایگاه می بخشیم؛ بدین معنا که امکان ملاقات و دیدار با مسئولان بلندپایه دولتی و پارلمان و همچنین شرکتهای بزرگ را برای تجار فراهم می کنیم.
انجمن تجار مسلمان روسیه در سازمان ملل و سازمان همکاری های اسلامی نیز فعال و در حال بازاریابی است.
این انجمن فرصتی مناسب برای تجار ایرانی فراهم می آورد که بتوانند کالاهای صادراتی خود را بهترین نحو در روسیه به ویژه جمهوری تاتارستان عرضه کنند و کالاهای مورد نیاز را نیز به راحتی وارد کنند و این یعنی امنیت تجارت.
بنابر گفته رئیس انجمن، آنها تفاوتی بین مذاهب و ادیان قائل نیستند و مهم ترین شرط آنها این است که تجارت فرد حرام نباشد به همین دلیل با برخی سازمانهای مسیحی و یهودی که محصولات حلال تولید می کنند، ارتباط دارند و از این نظر محدویتی قائل نمی شوند.
در دیداری که روز جمعه، 21 اردیبهشت ماه به وقت محلی بین حمید صافرفرزام و رئیس و برخی مدیران انجمن تجار مسلمان روسیه انجام گرفت، رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور به معرفی این سازمان و مراکز پنج گانه آن پرداخت.

وی با اشاره به جایگاه محصولات قرآنی و دینی تصریح کرد: متأسفانه امروز اقتصاد این محصولات در درست مسلمانان نیست؛ به طور مثال ما 1/5 میلیارد مسلمان داریم که اگر به فرض هر مسلمان بخواهد هر 15 سال یکبار یک قرآن بخرد، ما در سال نیازمند چاپ 50 میلیون جلد قرآن هستیم در حالی که متأسفانه تنها نیمی از آن توسط مسلمانان تولید می شود و بقیه تولیدات در اختیار چین است.
فرزام ادامه داد: ما در مرکز رشد فناوری ها و هنر قرآنی، به دنبال حمایت از تولید محصولات دینی و قرآنی هستیم و به همین منظور در 30 استان کشور نمایندگی داریم و از جوانان علاقمند حمایتهای قانونی و مالیاتی می می کنیم.
رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی دانشگاهیان کشور با بیان اینکه در حوزه محصولات دینی و قرآنی، استارتاپ‌هایی را با استانداردهای جدید تحت عنوان «طلوع برکت» تعریف کرده ایم، به کوچکترین قرآن جهان اشاره کرد که با خط نیم میکرون تمام قرآن بر روی یک سنگ عقیق در ابعاد یک سانتیمتر در یک سانتیمتر توسط همین جوانان علاقمند نقش بسته است که در نمایشگاه کتاب مسکو مورد توجه جدی رئیس دومای روسیه نیز قرار گرفته است.
وی همچنین به حضور تعدادی از طراحان لباسهای اسلامی و ایرانی در هیئت اعزامی جهاد دانشگاهی به قازان اشاره کرد و گفت: ما آماده همکاری با انجمن تجار مسلمان روسیه هستیم.
در ادامه این نشست نئیل گالیاویو؛ رئیس انجمن تجار مسلمان فدراسیون روسیه، با بیان اینکه نکته مهم بازاریابی در دو کشور است، تصریح کرد: معتقدم که محل فروش محصولات دینی و قرآنی باید زیبا و در شأن باشد. از طرفی محصولات ایرانی از جمله پارچه های آن برای مردم ما بسیار جذاب است و می توانیم در این زمینه ها همکاری کنیم.
صابرفرزام هم در این بخش از این نشست یادآور شد که ما می توانیم محصولات خود را به روشهای مختلف اعم از فروش مجازی، ارسال پستی و یا با حضور در نمایشگاه های روسیه به مردم این کشور عرضه کنیم.

رئیس سازمان فعالیتهای قرآنی همچنین در ادامه به برخی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف به ویژه طب اسلامی، حوزه درمان ناباروری با تکنیکهای حلال در پژوهشگاه رویان با هزینه یک سوم هزینه در سایر نقاط دنیا، روشهای درمانی سرطان سینه در زنان، فعالیت در حوزه گردشگری از طریق مرکز گردشگری دانشجویان کشور و غیره اشاره کرد که مورد توجه طرف تاتارستانی قرار گرفت.
رئیس انجمن تجار مسلمان روسیه هم در این بخش از نشست به سفر 90 درصد گردشگران روسیه به ترکیه و مصر در سالهای قبل اشاره کرد و یادآور شد: بعد از اینکه امکان سفر به این دو کشور فراهم نشد، ما به شدت به دنبال ایجاد شرایطی برای حضور گردشگران در ایران بودیم؛ چرا که فضا به ویژه از نظر محصولات غذایی حلال برای آنها در ایران کاملا فراهم است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۰۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایران اکسپو ۲۰۲۴ نمایشگاهی از کالاهای ایرانی در حوزه صادرات است که برای ششمین بار در اردیبهشت ۱۴۰۳ در نمایشگاه بین‌المللی در تهران برپا شد، در این نمایشگاه نزدیک به ۲۰۰۰ تاجر و بازرگان از حدود ۸۰ کشور دنیا به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی از داخل کشور حضور داشتند.

کد خبر 750543

دیگر خبرها

  • آمادگی استان قزوین برای سرمایه گذاری‌های خارجی
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • مکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود
  • اصفهان؛ میزبان اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در برخورد با جنگ غزه در تاریخ ثبت خواهد شد
  • مصائب فلسطینیان خواهد گذشت، اما چگونگی نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در تاریخ ثبت می‌شود
  • فیلم| نظرات جالب تجار خارجی در مورد ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • سرمایه‌گذاری در ۱۰۰ شرکت بورسی ایران هیچ ریسکی ندارد | بزرگ‌ترین بازار بورس ناشناخته جهان مربوط به ایران است