Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس سلامت و پزشکی بی باک؛ بخش مهمترین عناوین:

امروزه همه می خواهند در کمترین زمان ممکن به خواسته خود برسند به همین سبب در این را از هیج عملی فروگذار نمی کنند! رسیدن به تناسب اندام هم از جمله همین اقدامات است؛ امروزه استفاده از دارو های لاغری بسیار رواج یافته است که مصرف آنها عوارض جبران ناپذیری را برای بدن در پی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با دکتر سلام همراه باشید.

داروهای لاغری دارای مواد مضری همچون کافئین هستند. بی‌خوابی، ضعف، افزایش فشار خون و مشکلات گوارشی تنها برخی از عوارض مصرف داروهای لاغری است.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند معمولا به هر روشی برای رسیدن به تناسب اندام و وزن بدنی مطلبوشان پناه می‌برند. اگرچه بهترین راهکار برای کاهش وزن و لاغری داشتن یک رژيم غذایی مناسب به همراه ورزش است اما گاه افراد دوست دارند خیلی سریع به نتیجه دلخواه خود برسند و بنابراین وسوسه می‌شوند که به سراغ داروهای لاغری در این زمینه بروند. داروهای لاغری بر پایه گیاهان معمولا بدون ضرر هستند اما برخی از این داروها با ترکیباتی که دارند می‌توانند عوارضی را برای شخص مصرف کننده به دنبال داشته باشند. با “ستاره” همراه باشید تا با عوارض داروها و قرص‌های لاغری آشنا شوید.

قرص‌های لاغری را می‌توان از داروخانه، با نسخه پزشک و یا به صورت آنلاین خرید کرد. به دلیل سهولت دسترسی به این قرص‌ها از طریق آنلاین یا تهیه آن از فروشگاه‌ها، اغلب افراد وسوسه می‌شوند مصرف این قرص‌ها با نام‌های مختلف را تجربه کنند.

ساز و کار داروهای لاغری چست؟

قرص‌های لاغری شامل مواد مختلفی است که مجموع آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود. در عین حال روش کاهش وزن در قرص‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال بعضی از این قرص‌ها با کاهش اشتها و کم خوردن به کاهش وزن کمک می‌کنند در حالی که سایر قرص‌ها، مانع جذب چربی در بدن می‌شوند. بنابراین قرص‌های لاغری نمی‌توانند متابولیسم بدن را بالا برده و از این طریق به لاغر کردن انسان‌ها بپردازند و تبلیغاتی که در این زمینه میشه غیر قابل قبول هست. چراکه متابولیسم بدن توسط غده تیروئید و هورمونی که ترشح می‌کند کنترل می‌شود.

توجه: درمان اصلی برای افرادی که اضافه وزن و چاقی شدید دارند رژیم لاغری و ورزش است.

ترکیبات موجود در داروهای لاغری چیست؟

قرص‌های چربی‌سوز اغلب دارای کافئین و افدرین هستند و براساس این دو ماده باعث افزایش مصرف کالری می‌شوند. افدرین باعث انبساط ریه‌ها شده و ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهد. علاوه بر این افدرین باعث کاهش اشتها و افزایش دفع ادرار می‌شود. البته اگر شما آسپرین یا یک نوع داروی قلبی یا نوع دیگری از داروی ضدآسم (غیر از افدرین) را مصرف می‌کنید یا اینکه نسبت به کافئین حساسیت دارید، نباید از قرص‌های چربی‌سوز استفاده کنید زیرا باعث نامنظم شدن ضربان قلب، مشکل شدن تنفس و بروز حملات دردناک می‌شود.

قرص کافئین یا قرص‌های حاوی این ماده نیز مثل افدرین باعث افزایش تولید گرما در بدن می‌شود و تحقیقات نشان داده اضافه کردن آسپرین به مواد حاوی کافیئن و افدرین، تولید این گرما را بیشتر می‌کند. هنگامی که دمای قسمت مرکزی بدن افزایش یابد، شما به طور خودکار انرژی بیشتری می‌سوزانید. داروهای چربی‌سوز به علت کاهش سریع وزن، خیلی استفاده می‌شوند اما بعضی افراد به این داروها خوب پاسخ نمی‌دهند.

عوارض مصرف خودسرانه داروهای لاغری

از آنجایی که بسیاری از این قرص‌ها با نام مکمل‌های غذایی به فروش رفته و فاقد استانداردهای دارویی هستند استفاده از آن‌ها می‌تواند عوارضی را برای فرد مصرف‌کننده به دنبال داشته باشد. برخی از شایع‌ترین عوارض آن عبارتند از:

 افزایش ضربان قلب افزایش فشار خون سردرد و سرگیجه

علاوه بر عوارض و مشکلاتی که در بالا ذکر شد این داروها باعث از بین رفتن چربی‌های سلولی شده و به بدن آسیب می‌رسانند. همچنین بالا رفتن سوخت و ساز روی دستگاه گوارش نیز اثرگذار بوده و باعث ناراحتی‌های گوارشی می‌شود. از آنجایی که برخی از این داروها روی غده تیرویید اثر کرده و سوخت و ساز را از آن طریق بالا می‌برند، در افرادی که مشکلات قلبی عروقی دارند، ممکن است حتی موجب مرگ شوند

طرز تهیه یک نوع قرص لاغری بسیار مفید در خانه

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شما خودتان در منزل و به آسانی می‌توانید قرص لاغری و بدون عوارض بسازید. برای این کار، کافی است یک قاشق زردچوبه، یک قاشق زنجبیل، یک قاشق زیره (سیاه یا سبز) و یک قاشق دارچین را با هم در ظرفی کوچک مخلوط کنید. حالا این مخلوط را با یک قاشق عسل به صورت یک خمیر آماده کنید و از آن به اندازه یک نخود برداشته ، در دست گرد کنید و به شکل قرص درست کرده و کنار بگذارید تا خشک شود. حالا یک یا دو قرص را در روز مصرف کرده و تا رسیدن به وزن مطلوب ادامه دهید. این قرص طبیعی ، سوخت و ساز و متابولیسم بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن شما می‌شود.

در پایان فراموش نکنید افرادی که این قرص‌ها را مصرف می‌کنند اما سبک زندگی خود را تغییر نمی‌دهد، تضمینی وجود ندارد که به نتیجه دلخواه برسند. بنابراین توصیه ما به شما عزیزان برای لاغری و کاهش وزن این است که به جای استفاده از داروها به خصوص استفاده خودسرانه از داروهای لاغری با ورزش و رژیم غذایی مناسب به فکر لاغری و تناسب اندام خود باشید و همچنین با استفاده از داروهای لاغری مضر یا بدون تاثیر و تایید نشده سلامتی و آرامش خود را به خطر نیندازید.

منبع: ستاره

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، بازرسان واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا‌های سلامت محور و واحد نظارت و ارزیابی فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو به همراه نماینده اتحادیه عطاران و سقط فروشان، در بازرسی روزانه از یک عطاری مقادیر قابل توجهی داروی مخدر کشف و ضبط کردند.

اقلام کشف شده شامل ۱۸۰۰ عدد داروی مخدر متادون و بوپرونورفین، ۴۵۰۰ عدد داروی چاقی و لاغری قاچاق، ۳۲۰ عدد قرص ترامادول خارج از شبکه رسمی توزیع و ۵۲ عدد داروی دست ساز تقلبی بود که تمام اقلام جمع آوری و به محل معاونت غذا و دارو منتقل شد تا پرونده تخلف پس از بررسی‌های لازم به مراجع قضائی ارسال گردد.

سازمان غذا و دارو به شهروندان توصیه اکید دارد که از تهیه هرگونه اقلام دارویی و مکمل خارج از داروخانه‌ها خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لاغری با یک دمنوش/ مضر و اعتیادآور هم نیست
  • چگونه می توانیم به داروهای کمیاب دسترسی پیدا کنیم
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • مصرف داروی میگرن احتمال ابتلا به اتیسم را در نوزاد افزایش نمی دهد
  • وضعیت نامناسب تامین داروی بیماران تالاسمی / سازمان غذا و دارو و بانک مرکزی به تعهداتشان عمل نکردند
  • انواع داروی مخدر از یک عطاری کشف و ضبط شد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ عرضه دارو باید تحت کنترل باشد
  • چرایی توزیع داروخانه ای متادون/ توزیع دارو باید کنترل شود
  • بیماران در سفرهای نوروزی به اندازه کافی دارو همراهشان داشته باشند
  • علائم بزرگ شدن پروستات چیست؟ (+ گیاه درمانی )