Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@09:40:09 GMT

نقش بنزین سبز در لیگ برتر هفدهم فوتبال

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۱۵۸۰

نقش بنزین سبز در لیگ برتر هفدهم فوتبال

در فصل آینده لیگ برتر فوتبال بنزین سبز( بازیکنان جوان و امید) نقشی پررنگ در سرنوشت تیم‌ها خواهند داشت.

به گزارش مشرق، هر باشگاه لیگ برتری در فصل آینده مانند فصل قبل مجاز به جذب 18 بازیکن با سن آزاد و9 بازیکن زیر 23 سال( متولدین 11 دی ماه 1373 به بالا) هستند. با این حال قرار است تعداد بازیکنان امید و جوانان هر تیم لیگ برتری به زودی از سوی مسئولان سازمان لیگ اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا قرار است برای بها دادن بیشتر به جوانان سهمیه بازیکنان امید و جوانان(متولدین 11 دی ماه 1375 به بالا) تیم‌های لیگ برتر افزایش پیدا کند. بازیکنان جوان و امید در فوتبال ایران به بنزین سبز معروف شده‌اند. باید دید فصل آینده تیم‌ها در لیگ برتر چقدر از این بنزین سبز استفاده می‌کنند.

فصل گذشته پرسپولیس تیمی که قهرمان شد کمترین استفاده را از بنزین سبز کرد. در فهرست برانکو در پرسپولیس فقط چند بازیکن مثل رضا کرملا چعب،احسان علوان‌زاده، ابوالفضل درویشوند و حامد آقایی را در فهرست اصلی خود داشت و شاید به دلیل همین بی‌توجهی به بنزین سبز بود که در برخی مقاطع تیم پرسپولیس با کمبود شدید بازیکن مواجه می‌شد. هرچند پرسپولیس فصل را با تقریبا 14 -15 بازیکن ثابت به خوبی پایان رساند ولی این هنر برانکو بود که سرخپوشان را به مقام قهرمانی رساند. فصل آینده شرایط برای پرسپولیس سخت‌تر و دشوارتر از قبل هم خواهد شد ضمن اینکه مدام در رسانه‌ها خبر از پیشنهادهای نجومی تیم‌های خارجی به بازیکنان اصلی سرخپوشان مثل طارمی، کامیابی‌نیا، بیرانوند و... می‌شود. بنابراین پرسپولیس از هم اکنون باید به فکر جایگزین مناسبی برای این ستاره‌ها باشد.

پرسپولیس اگر می‌خواهد در فصل آینده کمتر دغدغه بازیکن داشته باشد باید به جوانانش فرصت بیشتری بدهد و برانکو نفرات بیشتری را از فهرست امید و جوانان به بزرگسالان اضافه کند. شاید تنها ایرادی که بتوان به پرسپولیس قهرمان وارد دانست بی‌توجهی‌اش به بازیکنان تیم‌های جوانان و امیدش بوده است.

این در حالی است که استقلال به دلیل محرومیتی که از سوی فیفا برایش در نظر گرفته شد توفیقی اجباری نصیب آبی‌پوشان پایتخت شد. استقلال وقتی نتوانست سرور جباروف و آندرانیک تیموریان را جذب کند به استفاده از جوانانی مثل امید نور افکن، مجید حسینی، زکی‌پور، فرشید اسماعیلی و... روی آورد البته نباید از دور اندیشی سرمربی تیم استقلال غافل بود که بنزین سبز را به فهرست استقلال تزریق کرد و همین جوانان عصای دست منصوریان در لیگ برتر شدند و تیمی که شروع ضعیفی در لیگ برتر داشت را به مقام نایب قهرمانی رساندند.

فصل آینده را می‌توان فصل جوانان نامید؛ فصلی که باشگاه‌های لیگ برتری توجه ویژه‌ای به بازیکنان، امید و جوانان و بازیکنان زیر 23 سال خواهند داشت زیرا این بازیکنان جوان یا همان بنزین سبز است که فصل آینده نقش مهمی در لیگ برتر خواهد داشت.

به همین دلیل احتمال دارد که باشگاه‌ها در فصل نقل و انتقالات به جای آنکه بر سر جذب بازیکنان مشهور و برخی ستاره‌ها با یکدیگر رقابت کنند به دنبال بازیکنان با کیفیت جوانان و امید باشند.

امیدواریم در عرصه جذب بازیکنان جوان و امید باشگاه‌ها منطقی عمل کنند و کار را به دلال‌ها و واسطه نسپرند تا شاهد اتفاقات ناخوشایند در حضور بنزین سبز در لیگ برتر نباشیم البته قطعا باشگاهی که آکادمی و تیم‌های پایه قدرتمندی داشته باشد با خیالی آسوده در لیگ برتر هم گام می‌گذارد زیرا می‌تواند از دست پروده‌های باشگاه خودش در تیم بزرگسال تغذیه کند اما آیا دو باشگاه بزرگ و محبوب کشور یعنی پرسپولیس و استقلال واقعا آکادمی فوتبالی پویا دارد که بتواند استعدادهای بزرگی به فوتبال ملی تحویل بدهد یا سرخابی‌ها همچنان به دنبال حاضری خوری خواهند بود!

منبع: فارس

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول

نفت آبادان با تغییرات گسترده در کادر فنی امیدوار به بقا در لیگ برتر است

طرفداری | باشگاه صنعت نفت آبادان در راستای نجات از بحران و صعود در جدول رده بندی لیگ برتر، کادر فنی خود را متحول کرد و اعضای جدیدی را به کادر فنی اضافه کرد.

حسن آذرنیا، غلام خلیفه، امید شریفی نسب، مهدی حق جویی و بابک عبادی به عنوان اعضای جدید کادر فنی، فراز کمالوند، سرمربی تیم را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر همراهی خواهند کرد. عبدالرضا برزگری، ملقب به الماس سیاه، حسین مزرعه و علی یزدان دوست نیز از دیگر اعضای کادر فنی هستند.

امید صالحیان نیز به عنوان مدیر جدید تیم صنعت نفت انتخاب شد.

نفت آبادان در حال حاضر در قعر جدول رده بندی لیگ برتر قرار دارد و امیدوار است با تغییرات ایجاد شده در کادر فنی، نتایج خود را در ادامه فصل بهبود بخشد.

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • معرفی اعضای کادر فنی جدید صنعت نفت آبادان؛ امید به نجات در قعر جدول
  • معرفی کادر فنی و مدیر تیم صنعت نفت آبادان
  • «صفر دو» سال تابش خورشید فوتبال در قزوین
  • تغییرات در کادر فنی نفت آبادان: نفتی‌ها با کادری جدید به دنبال بقا در لیگ برتر
  • برتری ازبکستان با گل و پاس گل بازیکنان پرسپولیس و استقلال
  • توفانی که باعث اخراج ۸ پرسپولیسی شد
  • برگزاری اردوی تیم ملی فوتبال جوانان بانوان
  • برنامه مسابقات هفته‌های دوم تا چهارم لیگ برتر فوتبال امید‌
  • نگاهی به بازیکنان همنام معروف در تاریخ فوتبال ایران
  • افشاگری در خصوص بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس