Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@06:58:15 GMT

اعتقاد مردم به نظام اسلامی و روند دمکراسی

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۱۷۸۳

اعتقاد مردم به نظام اسلامی و روند دمکراسی

ایران>سیاست داخلی - حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه:
ماراتن انتخابات روز گذشته به پایان رسید و مردم کشورمان در چند هفته گذشته شاهد تبلیغات مناظرات و کمپین‌های انتخاباتی بودند و این روند را با صبر و حوصله خود پشت‌سر گذاشتند.

شواهد نشان مي‌دهد كه مردم حماسه ديگري را خلق كردند و حضور مردم در پاي صندوق‌هاي رأي گسترده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صف‌هاي طويلي كه از صبح زود روز گذشته تشكيل شد، نشان داد كه مردم به نظام اسلامي و روند دمكراسي اعتقاد دارند و براي سرنوشت خود اهميت قائل‌اند.

در اين خصوص لازم است در ادامه به چند نكته اشاره كنيم:
1-فارغ از اينكه چه‌كسي مي‌تواند اعتماد مردم را جلب كند، بايد گفت كه برنده انتخابات مردم هستند. در منطقه ما خيلي از پول‌ها خرج مي‌شود و خيلي از كشورهاي وابسته به قدرت‌هاي جهاني وجود دارند كه مردمشان حسرت مشاركت در تعيين سرنوشت سياسي خود را دارند. امروز خيلي از روشنفكران جهان عرب هستند كه اظهار تأسف مي‌كنند كه نمي‌توانند در كشورشان دمكراسي را به نمايش بگذارند.

2-نكته ديگري كه بايد در ادامه به آن اشاره كنم اين است كه آحاد مردم به مشاركت گسترده به‌عنوان يكي از مولفه‌هاي قدرت ايمان دارند و در عين حال صندوق انتخابات را به تابوت اختلافات تبديل خواهند كرد. آنها روز بعد از رأي‌گيري به تصميم اكثريت مردم احترام مي‌گذارند و رقابت‌هاي سياسي را به رفاقت‌هاي سياسي براي كمك به كشور تبديل مي‌كنند. اين موضوعي است كه بايد مدنظر همه قرار بگيرد و لازم است نخبگان، مردم را به آن راهنمايي كنند.

3-ما مي‌دانيم درست در زماني كه جمهوري اسلامي ايران در حال برگزاري انتخابات است، رژيم صهيونيستي و رژيم عربستان سعودي به‌عنوان 2بازيگري كه بيشترين دشمني را عليه كشورمان دارند، ميزبان دونالد ترامپ رئيس‌جمهور آمريكا هستند؛ ميزبان رئيس‌جمهور كشوري هستند كه او هم بيشترين دشمني را عليه نظام اسلامي تا به حال نشان داده است. آمريكايي‌ها اما روز پنجشنبه چراغ سبزي هم نشان دادند و تعليق تحريم‌هاي هسته‌اي را تمديد كردند چون شرايط را كاملادرك كرده‌اند. اما ما معتقديم كه اصل حضور مردم توانسته است مولفه قدرت نظام را در برابر بيگانگان تقويت بخشد.

مولفه‌هاي قدرت امروز نرم هستند و شامل دمكراسي و توجه به مردم مي‌شود. برخلاف ايران، عربستان امروزه فكر مي‌كند كه با خريد 100ميليارد دلار تسليحات نظامي از آمريكا مي‌تواند قدرت خود را افزايش دهد. مردم ايران با حضور خودشان خيلي بيشتر از اين 100ميليارد دلار تسليحات نظامي، قدرت كشورمان را در ساختار بين‌الملل افزايش دادند.

4-و نهايتا اينكه كشور ما جزيره امن در منطقه است. در منطقه‌اي كه همه با تروريست‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنند، كشور ما با برگزاري يك انتخابات با‌شكوه، قدرت خود را به رخ دنيا كشيد و توانست اثبات كند كه مردمش پاي كار نظام ايستاده‌اند. مردم نيز اين موضوع را درك كرده‌اند و در عين حال در تلاش براي بهبود اوضاع كشورمان هستند.

نماينده مجلس

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان ظهر شنبه در همایش روز ملی شوراها اظهار کرد: ولایت و مردم دو رکن اصلی پایداری انقلاب اسلامی طی این سالیان هستند و این مردم بودند که با حضور پر شورشان موجب پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه عامل تاب‌آوری جمهوری اسلامی حضور مردم در صحنه‌های مختلف است، عنوان کرد: این شوراها هستند که مسبب قدرت گیری نظام جمهوری اسلامی ایران شدند.

وی با بیان اینکه مرتفع نمودن بسیاری از مشکلات در شوراها حاصل می‌شود، ابراز کرد: شورای اسلامی دقیقاً مقابل نظام استبدادی قرار دارد و اینچنین نظام‌هایی از مردم و مشارکت آنها غافل هستند.

متقیان بیان اینکه عوارض سنگین موجب کاهش ساخت و ساز و افزایش تخلفات در این خصوص می‌شود، خاطرنشان کرد: معماری ایرانی اسلامی در ساختمان سازی و این قبیل مباحث بسیار حائز اهمیت بوده و امروز سبک آپارتمان نشینی یکسری آسیب‌های را در پی دارد.

کد خبر 6090233

دیگر خبرها

  • تشکیل شوراها اسباب تحکیم پایه‌های نظام را فراهم کرده است
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • سبک آپارتمان نشینی امروزی آسیب‌هایی را در پی دارد
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • «وعده صادق» و تثبیت جایگاه ویژه ایران در نظام امنیتی غرب آسیا
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • اعتقاد عملی به اقتصاد مقاومتی لازمه تحقق حماسه اقتصادی است
  • مردم در دور دوم انتخابات به افراد «توانمند» و «تحول‌گرا» رأی دهند
  • انتقاد دبیر کل حزب مجمع ایثارگران از حذف اندیشه و تصاویر امام
  • تحقق شعار سال جزو وظایف ارکان نظام اسلامی است