Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-27@14:06:05 GMT

ایران دروازه فرصت‌ها؛ پیام اصلی سمینار لجستیک ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۱۸۵۵

ایران دروازه فرصت‌ها؛ پیام اصلی سمینار لجستیک ایران

تین نیوز |

سمینار بازار لجستیک ایران، فرصت‌ها و قواعد بازی با حضور شرکت‌کنندگانی از شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی، فورواردرهای بین‌المللی، شرکت‌های لجستیک، شرکت‌های بزرگ تولیدکننده و صاحب تکنولوژی از سراسر اروپا در محل برگزاری نمایشگاه لجستیک حمل‌ونقل ۲۰۱۷ مونیخ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این سمینار سرکنسول ایران در مونیخ، نمایندگان کنسولگری ایران در مونیخ و هیات راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که در نمایشگاه مونیخ شرکت کرده بود، حضور داشتند و این سمینار ۱۰ مه‌۲۰۱۷ برابر با ۲۰اردیبهشت ۹۶ به میزبانی و دعوت انجمن لجستیک آلمان در محل برگزاری نمایشگاه لجستیک حمل‌ونقل ۲۰۱۷ مونیخ برگزار شد.

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، هدف از برگزاری این سمینار آشنا کردن تجار و شرکت‌های اروپایی به‌ویژه شرکت‌های آلمانی برای چگونگی ورود به بازار ایران، زمینه‌های موفقیت در بازار ایران و نیز حمل‌ونقل ریلی از اروپا به ایران و برعکس بود. مهندس حسین عاشوری، عضو هیات‌مدیره و رئیس کمیته ترانزیت راه‌آهن جمهوری اسلامی یران به‌عنوان سخنران اصلی این سمینار دعوت شده بود که کریدورهای بین‌المللی عبوری ایران و نیز بازار لجستیک ایران را تشریح کردند.

در این سمینار ابتدا «سیون –بوریس برونر»، مدیرعامل شرکت REF Group، به ارائه گزارشی از فرصت‌های موجود در بازار ایران، شرایط مهیا شده برای تجارت با ایران در دوران پسابرجام، بازار لجستیک و نیز صنعت لجستیک ایران پرداخت و اشاره کرد که بحث‌های این سمینار حول محورهای زیر بنایی ریلی، ترخیص گمرکی، ایران به‌عنوان کریدور حمل‌ونقلی و شبکه‌های توزیع در ایران خواهد بود.

سپس حسین عاشوری عضو هیات‌مدیره راه‌آهن با ارائه اطلاعات مختصری از وضعیت شبکه ریلی راه‌آهن ایران و برنامه‌های مورد نظر برای توسعه شبکه ریلی به تشریح کریدورهای بین‌المللی عبوری از ایران، مسیرهای حمل کالا از چین و کشورهای آسیای میانه به ایران سپس به اروپا و بر عکس پرداخت که بسیار مورد توجه حضار قرار گرفت. همچنین در این سمینار پانلی با حضور نمایندگان شرکت‌های آلمانی که در ایران کار می‌کنند همانند شرکت زیمنس، شرکت‌های فورواردری و حمل‌ونقل بین‌المللی همانند شرکت اتریشی panalpina و نیز شرکت DB Cargo (شرکت حمل بار ریلی راه‌آهن آلمان) برگزار شد که به بحث و بررسی درخصوص فرصت‌های موجود در ایران، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران، چالش‌های فرا روی حمل‌ونقل ریلی از آلمان به ایران و برعکس، نوع کالاهای ارسالی به ایران و اسناد لازم حمل به ایران پرداختند. در این پانل اعلام شد که هم اکنون فرصت‌های خوبی برای ارسال تجهیزات و ماشین‌آلات از آلمان به‌ویژه برای محصولات ساخت آلمان به ایران وجود دارد که در آینده با توجه به رشد اقتصادی ایران بیشتر حمل‌ونقل به ایران نیز رشد خواهد کرد و برای اینکه شرکت‌های آلمانی در ایران موفق شوند باید اقدام به پیدا کردن و برقراری روابط با شرکای تجاری و دایر کردن دفترشان در ایران بکنند.

شرکت‌های آلمانی می‌توانند به انتقال تکنولوژی و نیز رفع بیکاری در ایران کمک کنند که این امر با وجود نیروی جوان تحصیلکرده و با سواد ایرانی به راحتی انجام می‌گیرد و موفقیت حضور شرکت‌های آلمانی در ایران را بیشتر می‌کند. همچنین بحث‌های خوبی برای توسعه محصولات ریل محور به ایران و راه‌اندازی قطار از آلمان به ایران صورت گرفت. در این خصوص اعلام شد که مساله اصلی انتخاب کریدور و مسیر درست است که دارای زمان و نرخ رقابتی با سایر شقوق حمل‌ونقل به‌ویژه با کامیون و دریا برای مشتریان باشد ضمن اینکه زمان حمل حداکثر از ۱۳ یا ۱۴ روز نباید بیشتر باشد. راه‌آهن آلمان به‌دنبال راه‌اندازی قطار باری به ایران و نیز حمل کالا از چین به اروپا از طریق مسیر ایران و بر عکس است ولی باید در برگشت قطارها نیز از ایران به ‌سمت اروپا پر‌ باشند و محصولات صادراتی ایران یا ترانزیتی از طریق این قطار به اروپا حمل شود.

در انتهای سمینار باز به این نکته که ایران دروازه فرصت‌ها است و چشم‌انداز روشنی برای ورود به بازار ایران، حمل‌ونقل از مسیر ایران و سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد، تاکید شد.انجمن لجستیک آلمان بزرگ‌ترین انجمن لجستیک در این کشور است که در سال ۱۹۷۸ تاسیس شده و ماموریت آن ایجاد پایگاهی بی‌طرف برای شناساندن و ارتقای اهمیت لجستیک و زنجیره تامین در صنعت، علم و فضایی عمومی است. امروزه، انجمن لجستیک آلمان، بیش از ۱۱ هزار عضو دارد، از شرکت‌ها و افراد از دنیای صنعت، تجارت، خدمات و علم دارد که فعالانه در تجارت لجستیک و تامین زنجیره مدیریت درگیر هستند و در واقع این انجمن عمدتا شبکه‌ای افتخاری از کارشناسان است که هدف آنها حمایت از تبادل دانش و ایده‌ها در بین اعضا است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۱۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است

فریبا ولیپور بیان کرد: دومین رویداد ملی و استانی جایزه جوانی جمعیت همزمان با روز ملی جوانی جمعیت (۳۰ اردیبهشت ماه) برگزار و با توجه به اینکه این رویداد در ۲ سطح ملی و استانی برگزار می‌شودُ تمام افرادیکه در مرحله استانی شرکت می‌کنندُ همزمان می‌توانند در سامانه ملی ورود و اسناد و مدارک مربوطه را بارگذاری کنند.

وی اظهار داشت: سطح ملی و استانی این رویداد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می‌گیرند و برگزیدگان هرکدام از این سطوح در روز ملی جمعیت در مراسمی تجلیل خواهند شد.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان ادامه داد: آئین تجلیل استانی این رویداد ملی در شهرستان خرم آباد و برگزیدگان سطح ملی نیز در ستاد ملی جمعیت در استان تهران تجلیل خواهند شد.

ولیپور با اشاره به اینکه علاقمندان می‌توانند مجموعه آثار شرکت کنندگان در بخش‌های هفتگانه خانواده، رسانه، مدیران، دستگاه‌های اجرایی، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد و شرکت‌های خصوصی در حوزه جوانی جمعیت و فرزند آوری را در سایت بارگذاری کنند عنوان کرد: مهلت ارسال آثار تا ۱۰ اردیبهشت است و پس از آن مراحل داوری و تعیین نفرات برتر مشخص می‌شود.

وی افزود: علاقمندان به شرکت در این رویداد می‌توانند به آدرس اینترنتی https://jameyat.ir مراجعه و آثار و مستندات خود را ارسال کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با تاکید بر اینکه همزمان امکان ثبت نام در هر ۲ سطح این رویداد امکان پذیر است ادامه داد: افرادی که علاقمند به شرکت در سطح استانی هستند می‌توانند به ایمیل دفتر امور بانوان banovanlr@gmail.com و شماره ۰۹۱۶۸۵۰۱۵۶۳ و ۰۶۶۳۳۱۹۱۱۵۲ جهت ارسال مستندات خود اقدام کنند.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که در ارسال اثار مشکل دارند و نمی‌توانند در فضای مجازی آثار خود را ارسال و می‌توانند آثار خود را به مراجعه حضوری مجموعه مستندات خود را به دفتر امور بانوان تحویل دهد.

ولیپور گفت: هیات داوران هفت نفر از گروه‌های مختلف هستند و در نشست‌های مختلف مجموعه مستندات را بررسی و از هرکدام از بخش‌های هفت گانه سه عضو را انتخاب می‌کنند و ۲۱ برتر در حوزه جوانی جمعیت در روز ۳۰ اردیبهشت طی مراسمی رسمی با میزبانی دفتر امور بانوان استانداری مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • ایران به هاب ترانزیت داده نزدیک می‌شود؟
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری فارس در اکسپو معرفی می‌شود
  • ۱۰ اردیبهشت آخرین فرصت ارسال اثر به رویداد ملی جوانی جمعیت است
  • سمینار «خلیج‌فارس؛ بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای» برگزار می شود
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • پیام پا به توپ شد: گرم کردن برای پرسپولیس