Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - با رونمايي از Creators Update در بهار 2017 شرکت مايکروسافت ويژگي ها، تنظيمات و اپليکيشن هاي جديدي را به کاربران عرضه کرد که البته غربال کردن برخي از آن ها يکي از اولين کارهاي است که بايد پس از به روز رساني ويندوز خود به اين نسخه جديد انجام دهيد. ما در اين مطلب آموزشي قصد داريم با پيشگيري از تبليغاتي که به صورت پاپ آپ در سيستم شما ظاهر مي شوند و غيرفعال کردن برخي از ويژگي هاي ديگر سرعت کامپيوتر شما را بهبود ببخشيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراين در ادامه با ما همراه باشيد.

1 – Microsoft Experiments
بسياري از شرکت هايي که در حوزه فناوري فعاليت مي کنند قصد دارند تا به صورت Live آزمايشاتي را بر روي سيستم شما انجام دهند. در واقع اين آزمايشات و تجزيه و تحليل ها در شرايطي انجام مي شود که شما مشغول کار با سيستم خود هستيد. يکي از اين شرکت ها مايکروسافت است.
البته در برخي از مواقع آزمايش هاي Live مي تواند مزايايي نيز داشته باشد. به عنوان مثال شما مي توانيد زودتر به برخي از ويژگي هاي جالب و جديد ويندوز دسترسي پيدا کنيد. ويژگي هايي که بعدها پس از گذراندن اين آزمايش ها به صورت عمومي به عنوان بخشي از ويندوز در دسترس عموم قرار مي گيرند. اما در برخي مواقع نيز شما حتي از وجود اين ويژگي ها در ويندوز خود خبر نداريد. به طوري که ممکن است اين ويژگي ها حتي بر روي عملکرد و سرعت سيستم شما تاثير منفي بگذارد. در مجموع بايد گفت خوشبختانه اين آزمايشات را مي توان به سادگي غيرفعال نمود. شما مي توانيد براي راحتي بيشتر از نرم افزار ShutUp10 استفاده کنيد. در اين نرم افزار جانبي گزينه اي با نام Disable Conducting Experiments With This Machine By Microsoft وجود دارد که به راحتي ويژگي Experiments ويندوز را غيرفعال مي کند.

هم چنين شما مي توانيد با ويرايش ريجستري ويندوز اين کار را انجام دهيد. براي اين منظور به منوي استارت رفته و عبارت Regedit را تايپ کنيد. سپس اين گزينه را انتخاب کرده و وارد محيط Registry Editor شويد. حال از ساختار درختي موجود در پنل سمت چپ به مسير زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftPolicyManagercurrentdeviceSystem
در اين قسمت از پنل سمت راست مقدار کليد Allow Experimentation را برابر صفر قرار دهيد تا تمام آزمايش ها (experiments) غيرفعال شود.
2 – پنهان کردن بخش Settings
ممکن است از خود بپرسيد چرا بايد بخش Settings را پنهان کرد؟ پاسخ اين است که اگر افراد زيادي از کامپيوتر شما استفاده مي کنند، به خصوص بچه ها، اين کار مي تواند يک روش عالي به منظور جلوگيري از بهم ريختن شدن تنظيمات سيستم شما باشد.
دستورالعمل اين کار ممکن است پيچيده به نظر برسد اما در واقع بايد گفت کاملا ساده است. براي شروع وارد منوي استارت شويد و عبارت gpedit.msc را وارد کرده و کليد Enter را بزنيد. زماني که وارد محيط Local Group Policy Editor شديد به مسير Computer Configuration > Administrative Templates > Control Panel رفته و از سمت راست اين پنجره بر روي Settings Page Visibility دوبار کليک کنيد.

در پنجره بعدي گزينه Enabled را از گوشه بالا و سمت چپ انتخاب کنيد و سپس عبارت hide:display را در زير بخش Settings Page Visibility تايپ کنيد. در نهايت نيز بر روي گزينه Apply و Ok کليک نماييد.

براي فعال سازي مجدد Settings بار ديگر به قسمت Settings Page Visibility باز گرديد و اين بار گزينه Not Configured را انتخاب کنيد.
توجه: از آن جايي که انجام اين روش وابسته به بخش Group Policy Editor است در نتيجه شما فقط مي توانيد زماني آن را به کار بگيريد که ويندوز نسخه professional بر روي سيستم شما نصب باشد.
3 – نوتيفيکيشن هاي Windows Defender Security Center
به عنوان بخشي از Creators Update مايکروسافت ويژگي تحت عنوان Windows Defender Security Center را معرفي نمود.
هدف از اين اپليکيشن ساده کردن فرايندهاي ارزيابي سلامت، عملکرد و امنيت سيستم شما است. اين بخش از پنج زيرمجموعه تشکيل شده است: حفاظت سيستم در مقابل تهديدات و ويروس ها، بررسي عملکرد و سلامت دستگاه، فايروال و حفاظت از شبکه، کنترل مرورگر و اپليکيشن ها و Family Options.
به عنوان قسمتي از اين اپليکيشن شما يک آيکن نوتيفيکيشن در بخش system tray مشاهده خواهيد کرد. اين موضوع براي کاربراني که با مسايل امنيتي سيستم آشنا هستند، آزار دهنده است. زيرا اين پيغام ها هميشه براي مسايل بسيار جزيي و بديهي نيز از جانب شما انتظار عکس العمل را دارند. اين موضوع تا جايي مي تواند پيش رود که شما به ستوه آييد.
به منظور غيرفعال کردن اين ويژگي کليدهاي CTRL+ALT+Delete را به صورت ترکيبي بفشاريد. سپس از پنجره Task Manager به تب Start-Up برويد. در نهايت وضعيت Windows Defender Notification Icon را بر روي حالت Disabled تنظيم کنيد.

4 – نصب اپليکيشن هاي تاييد نشده
آيا تا به حال برايتان پيش آمده است که به دليل معتبر نبودن يک اپليکيشن از سوي فروشگاه مايکروسافت (verified app from the Store) قادر به نصب آن بر روي سيستم خود نباشيد؟ اگر تا به حال با صفحه زير روبرو شده باشيد، مطمئن مي دانيد منظور ما چيست.

خوشبختانه در اين مورد هم شما به سادگي مي توانيد از ظاهر شدن اين صفحه و دخالت آن در کار خود جلوگيري کنيد. به مسير Start > Settings > Apps > Apps and Features برويد. اولين آپشني که در اين بخش از تنظيمات وجود دارد Installing Apps است. از منوي کشويي اين قسمت گزينه Allow Apps From Anywhere را انتخاب نماييد.

هشدار: غيرفعال کردن اين گزينه مي تواند به صورت بالفعل راه را براي نفوذ فايل هاي مخرب باز کند. اگر احساس مي کنيد که توانايي تشخيص يک اپليکيشن جعلي از يک اپليکيشن قانوني و بي خطر را نداريد بنابراين به شما پيشنهاد مي کنيم تا به جاي انتخاب گزينه Allow Apps From Anywhere گزينه Warn Me Before Installing Apps from Outside the Store را برگزينيد.
5 – تبليغات File Explorer
از آن جايي که شما از Creators Update استفاده مي کنيد، مايکروسافت چندين مکان مختلف را به منظور نمايش تبليغات در آن مکان ها در نظر گرفته است. برخي از اين مکان ها در نسخه هاي قبلي ويندوز وجود داشتند و برخي ديگر نيز بخش تبليغاتي جديدي از سيستم عامل هستند. در ادامه قصد داريم تا سه نمونه از پربازديدترين مکان هاي تبليغاتي را با يکديگر بررسي کنيم و توضيح دهيم که چطور مي توان آن ها را غيرفعال نمود. اول از همه به تبليغات بخش File Exploreمي پردازيم.
تبليغات بحث برانگيزي که توسط Creator Update نمايش داده مي شود بيشترين موج انتقادات را در انجمن مايکروسافت دريافت کرده است. واضح است که مايکروسافت نمي خواهد تا کاربران بتوانند به راحتي اين تبليغات را حذف کنند. بنابراين نياز است که شما به بخش file settings برويد تا بتوانيد آن ها را غيرفعال کنيد.

کليد windows را از روي صفحه کليد بفشاريد و سپس عبارت File Explorer Options را تايپ کرده و کليد Enter را بزنيد. حال از پنجره ظاهر شده به تب View برويد. در اين تب صفحه را به سمت پايين اسکرول کنيد تا گزينه Show Sync Provider Notifications را مشاهده نماييد. مطمئن شويد که اين گزينه تيک نخورده باشد. سپس بر روي Apply و Ok کليک کنيد.

6 – تبليغات Spotlight ويندوز
مورد بعدي تبليغات مربوط به Spotlight ويندوز است. اين آگهي ها به صورت تمام صفحه در صفحه قفل (lock screen) نمايش داده مي شوند.
البته اين مورد پيش از Creators Updates در ويندوز وجود داشت. معمولا اين آگهي ها شامل بازي ها و ساير محتويات فروشگاه ويندوز است. اگرچه برخي از کاربران ويندوز گزارش داده اند که وسعت اين تبليغات در سيستم عامل آن ها از اين سطح هم فراتر رفته است.

به منظور رهايي يافتن از شر اين تبليغات وارد بخش Settings شويد و سپس به مسير Personalization > Lock Screen برويد. مطمئن شويد که در منوي کشويي که مربوط به بخش Background است گزينه Windows Spotlight انتخاب نشده است. در اين قسمت گزينه Picture يا گزينه Slideshow instead را انتخاب نماييد.
7 – اپليکيشن هاي پيشنهادي
آخرين نوع از تبليغاتي که شما بايد غيرفعال کنيد، اپليکيشن هاي پيشنهادي است. شما اين تبليغات را مي توانيد هم در منوي استارت و هم در پنجره Share مشاهده کنيد. تبليغاتي که در پنجره Share ديده مي شوند به تازگي در نسخه Creators Update اضافه شدند.
متاسفانه تنظيمات مربوط به اين دو قسمت، در دو بخش جداگانه قرار دارند. همان طور که قبلا نيز گفته شد مايکروسافت دوست ندارد که شما اين تبليغات را غيرفعال کنيد!

به منظور غيرفعال کردن تبليغات در منوي استارت به مسير Start > Settings > Personalization > Start و سپس صفحه را به سمت پايين اسکرول نماييد. به دنبال تنظيمي با نام Occasionally Show Suggestions in Start بگرديد و اسلايدر آن را در حالت Off قرار دهيد.

هم چنين به منظور حذف پيشنهادات از پنجره Share کافي است تا در هر نقطه اي از سيستم عامل که مي توانيد بر روي دکمه Share کليک کنيد. زماني که در حال مشاهده پنجره Share هستيد بر روي يکي از اپليکيشن هاي موجود کليک راست کنيد و تيک گزينه Show App Suggestions را برداريد. (در حالي که مشغول نوشتن اين مطلب آموزشي براي شما هستيم، هنوز هيچ راهي براي غيرفعال کردن اين اپليکيشن ها از بخش Settings پيدا نشده است.)
8 – HomeGroup
احتمالا بسياري از شما اين موضوع را نمي دانيد که غيرفعال کردن ويژگي HomeGroup مي تواند باعث افزايش سرعت سيستم و شبکه شما شود. هم چنين با انجام اين کار برخي از گزينه هاي غير ضروري از منوها و منوي کليک راست حذف خواهند شد.
حذف کردن HomeGroup
پيش از اين که شما بتوانيد HomeGroup را از سيستم خود حذف کنيد بايستي ابتدا از HomeGroup موجود خارج شويد. (البته اگر کامپيوتر شما بخشي از HomeGroup باشد.) خوشبختانه اين قسمت ساده ترين بخش از کل فرايند حذف HomeGroup است. به منظور دسترسي به تنظيمات HomeGroup هم مي توانيد از بخش جستجوي ويندوز استفاده نماييد و هم مي توانيد از طريق Control Panel به اين قسمت دسترسي پيدا کنيد.

اگر قبلا در يک HomeGroup بوده ايد، گزينه اي به نام Leave the HomeGroup را مشاهده خواهيد کرد. بر روي اين لينک کليک کنيد و براي بار دوم به منظور تاييد اين غمل گزينه Leave the HomeGroup را انتخاب نماييد. در نهايت بر روي گزينه Finish کليک کنيد تا اين فرايند به پايان برسد.

انجام همين کار (خروج از HomeGroup ) کافي است تا شما بهبود قابل توجه اي در سرعت شبکه خود احساس کنيد.
غيرفعال کردن سرويس HomeGroup
از اين قسمت به بعد کار کمي پيچيده مي شود. با غيرفعال کردن HomeGroup شما افزايش سرعت را در هسته سيستم عامل خود حس خواهيد کرد.
بخش Services مي تواند در بسياري از مواقع گره گشا باشد و به شما کمک کند تا با متوقف کردن يا غيرفعال کردن يک سرويس مشکل خود را حل کنيد.
به منظور دسترسي به بخش Services، هم مي توانيد از منوي استارت عبارت Services را جستجو نماييد و هم مي توانيد از طريق مسير Control Panel > Administrative Tools به اين بخش دسترسي پيدا کنيد. پس از ورود به اين قسمت با ليستي از سرويس هايي روبرو خواهيد شد که در حال حاضر در سيستم شما قرار دارند.

دو سرويس مربوط به HomeGroup وجود دارد: HomeGroup Listener و HomeGroup Provider. شايد بايد هر دو سرويس را غيرفعال نماييد.

به منظور غيرفعال کردن يک سرويس بر روي آن کليک راست کرده و سپس از منوي ظاهر شده گزينه Properties را انتخاب نماييد. در پنجره Properties به تب General برويد. سپس از منوي کشويي مربوط به Startup Type مقدار Disabled را انتخاب کنيد. در نهايت نيز براي اعمال تغييرات بر روي Apply و Ok کليک نماييد.

اين مراحل را براي هر دو سرويس مربوط به HomeGroup تکرار کنيد.
با اين کار سرويس هاي HomeGroup براي هميشه غيرفعال مي شوند و اگر شما از ويندوز 7 استفاده مي کنيد اين گزينه از بخش File Explorer و منوهاي کليک راست نيز به کلي حذف مي شود. اما اگر از نسخه هاي جديدتر ويندوز استفاده مي کنيد يک گام ديگر براي حذف هميشگي HomeGroup از سيستم شما باقي مانده است.
ويرايش رجيستري
بخش نهايي کار پيچيده ترين بخش اين فرايند است. در اين مرحله شما بايد رجيستري را ويرايش نماييد. به خاطر داشته باشيد که رجيستري بسيار حساس است. در واقع رجيستري زيربناي کل سيستم عامل ويندوز شما است و اگر به اشتباه چيزي را در اين بخش تغيير دهيد مي توانند سبب از کار افتادن کل سيستم شما شود. اگر احساس مي کنيد با اين بخش آشنايي نداريد کار را در همين جا متوقف کنيد. در غير اين صورت چنانچه از قبل اطلاعاتي در مورد اين بخش داريد در ادامه با ما همراه باشيد.
توجه: حتي اگر در استفاده از رجيستري تجربه داريد به شما توصيه مي کنيد قبل از انجام هرگونه تغييري يک بک‌آپ از آن تهيه کنيد.
براي شروع کار با وارد نمودن عبارت regedit در منوي استارت و زدن کليد Enter وارد محيط Registry Editor شويد. اين پنجره به دو قسمت تقسيم مي شود. از پنل سمت چپ و از طريق ساختار درختي موجود به مسير زير برويد:
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareClassesCLSID{B4FB3F98-C1EA-428d-A78A-D1F5659CBA93}
مطمئن شويد که کليد .CLSID را اشتباها به جاي کليد CLSID انتخاب نکرده ايد. اين دو کليد با يکديگر تفاوت دارند.

زماني که به مسير ذکر شده وارد شديد، بر روي آن کليک راست کرده و به مسير New > DWORD (32-bit) Value برويد نام اين مقدار جديد را System.IsPinnedToNameSpaceTree بگذاريد. ويندوز به طور خودکار مقدار DWORD جديد را برابر صفر قرار خواهد داد. با اين کار ديگر HomeGroup بخشي از File Explorer نخواهيد بود.

اگر ويندوز به شما اجازه ايجاد يک مقدار DWORD جديد را نمي دهد بر روي کليد رجيستري موردنظر کليک راست کنيد و به مسير Permissions > Advanced > Change برويد و سپس نام کاربري ويندوز خود را در تکست باکسي که روبروي دکمه Check Names قرار دارد وارد نماييد و سپس بر روي Ok کليک کنيد.

سپس به صفحه ابتدايي permissions باز گرديد و بر روي خط مربوط به Users کليک کرده تا مانند تصوير بالا انتخاب گردد. حال به قسمت Permission for Users که در پايين همين پنجره قرار دارد بياييد و گزينه Full Control را تيک بزنيد.
فعال سازي مجدد HomeGroup
اگر شما تمايل داريد تا بار ديگر HomeGroup را به حالت قبلي برگردانيد، به سادگي مي توانيد اين کار را انجام دهيد. براي اين کار تنها نياز به انجام 2 مرحله داريد.
ابتدا مقدار ورودي رجيستري که اخيرا ايجاد کرده ايد را حذف کنيد. سپس سرويس هاي مربوط به HomeGroup را که پيش تر درباره آن ها توضيح داده شد از حالت Disabled به حالت Manual برگردانيد. انجام اين کارها سبب مي گردد تا بار ديگرHomeGroup به File Explorer باز گردد و شما باز هم مي توانيد مانند گذشته به گروه ها بپيونديد يا گروه جديدي براي کاميپوتر خود بسازيد.
9 – غيرفعال کردن ميکروفون داخلي
ميکروفون ها و وب‌کم ها جزو نقاط ضعيف امنيتي در يک سيستم به حساب مي آيند. چنانچه قصد داريد تا در برابر آسيب پذيري هاي موجود از خود محافظت کنيد، پيشنهاد مي کنيم تا ميکرفون خود را غيرفعال نماييد. شما مي توانيد تنها در زمان هايي که تصميم به شرکت در يک ويديو کنفرانس را داريد يا اين که قصد داريد از نرم افزاري مانند اسکايپ استفاده کنيد، ميکروفون خود را فعال کنيد. بنابراين غيرفعال کردن اين ويژگي در حالت عادي کارهاي روزمره شما را مختل نخواهد کرد.

براي غيرفعال کردن ميکروفون وارد منوي استارت شويد و عبارت Device Manager را تايپ کنيد و کليد Enter را بزنيد. سپس در پنجره Device Manager بر روي فلشي که در کنار گزينه Audio Input and Output قرار دارد کليک کنيد تا گزينه هاي مربوط به آن ظاهر شود. سپس بر روي ميکروفون کليک راست کرده و گزينه Disable Device را انتخاب کنيد.
10 – Game DVR
از ديد گيمرها آپگريد ويندوز 8 به ويندوز 10 يه تغيير بزرگ و تاثيرگذار محسوب مي شود. يکي از بهترين ويژگي هايي که در ويندوز 10 معرفي شده است تابع DVR است. اين تابع به شما اجازه مي دهد تا گيم پلي خود را ضبط کنيد به طوري که مي توانيد دستاوردها و افتخاراتي را که در بازي به دست مي آوريد با ديگران به اشتراک بگذاريد.
اما يک مشکل در اين زمينه وجود دارد، DVR مي تواند به طور قابل توجه اي بر روي سرعت FPS تاثير بگذارد. حتي اگر شما از آن استفاده نکنيد.
شما مي توانيد آن را در اپليکيشن Xbox غيرفعال کنيد. براي اين منظور اپليکيشن را باز کرده و به مسير Settings> Game DVR برويد. سپس اسلايدري که در زير گزينه Record Game Clips and Screenshots Using Game DVR وجود دارد بر روي حالت Off قرار دهيد.

در اين مطلب آموزشي به شما نشان داديم که چطور مي توانيد ده ويژگي و تنظيم ويندوز 10 نسخه Creators Update را غيرفعال کنيد. انجام دادن مجموعه اين کارها باعث افزايش سرعت سيستم شما خواهد شد و در نتيجه حس لذت بخش تري در هنگام کار در محيط ويندوز خواهيد داشت. از شما مي خواهيم که اگر ويژگي خاص ديگري را سراغ داريد که با غيرفعال کردن آن عملکرد ويندوز بهبود مي يابد، آن را با ما به اشتراک بگذاريد.



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری راکد و غیر فعال در استان گفت: این محدوده ها از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار می شود.

عبدالحمید سرتیپی افزود: در راستای استمرار روان‌سازی فعالیتهای کسب‌وکار بخصوص توسعه اقتصادی معدنی استان، اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در نیم سال اول امسال ۲۸۹ محدوده معدنی، اکتشافی و بهره برداری را که بنا به دلایلی راکد و یا غیر فعال شده بودند، شناسایی کرده و برای فعال سازی، این معادن را از طریق مزایده عمومی به اشخاص دارای صلاحیت فنی و مالی لازم واگذار خواهد کرد.

سرتیپی، با اشاره به اینکه ۷۶۰ محدوده معدنی و اکتشافی در سال گذشته به مزایده گذاشته شد، اظهارکرد: در راستای سیاستهای ابلاغی وزارت صمت و همچنین روان‌سازی و توسعه کسب ‌وکارهای استان علی الخصوص فعالیتهای اقتصاد معدنی استان، نخستین مزایده محدوده‌های معدنی استان در سالجاری از امروز آغاز شده و بر این اساس ۸۷ محدوده اکتشافی، ۱۱۳ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشافی، ۷۴ معدن دارای پروانه بهره برداری، ۱۳ معدن دارای گواهی نامه کشف و دو محدوده دارای مجوز برداشت برای سرمایه گذاری جدید از طریق مزایده عمومی واگذار خواهد شد.

سرتیپی تصریح کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی واجد شرایط برای شرکت در مزایده عمومی معادن استان باید در سامانه الکترونیکی دولت(ستاد) به نشانی www.setadiran.ir ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان مزایده می‌توانند از امروز شنبه ۸ اردیبهشت تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه از طریق سامانه ستاد مدارک لازم برای حضور در این مزایده را اخذ و پس از تکمیل مدارک درخواستی مجدد نسبت به بارگذاری آنها در سامانه ستاد اقدام کرده و اصل ضمانت نامه بانکی یا اصل برگ واریزی نقدی حداکثر تا ساعت ۱۲:۰۰ روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت در قالب یک پاکت مهر و موم شده به دبیرخانه اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تحویل دهند.

 

 

دیگر خبرها

  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان‌غربی
  • هوش مصنوعی گوگل معلم زبان انگلیسی می‌شود
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • سرعت بازرگانی در راه آهن شمال غرب افزایش یافته است
  • استفاده از فیبر نوری قدمی برای افزایش سرعت اینترنت
  • چرا با افزایش سن سرعت حرکت ما کم می‌شود؟
  • مقاومت ترموود در برابر آتش یک ویژگی مهم این چوب صنعتی است
  • خروج ۵ پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است