Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@14:11:16 GMT

این برندهای کرم ضد آفتاب را در فصل تابستان نخرید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۳۰۴۷

این برندهای کرم ضد آفتاب را در فصل تابستان نخرید

برخی از برندهای کرم ضدآفتاب عددهایی را بر روی محصول درج می‌کنند که با محتویات درون آن همخوانی ندارد و استفاده از آنها برای سلامتی مضر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ در فصل گرم تابستان اشعه ماوراءبنفش خورشید بیشتر می‌شود و بر اساس توصیه متخصصان پوست و به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست باید از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سطح میزان محافظتی کرم ضدآفتاب با عنوان spf بیان می‌شود که spf 15 حدود 93 درصد، spf 30 حدود 97 درصد و spf 50 حدود 98 درصد پوست را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می‌کند. در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که یک سوم برندهای کرم‌های ضد آفتاب در مورد سطح حفاظتی آنها در برابر نورخورشید اغراق می‌کنند و تبلیغات آنها صحت ندارد و این بدین معنی است که میزان سطح حفاظتی ضدآفتاب در برابر اشعه ماورابنفش (spf) دروغین بوده و امکان بروز و سوختگی تاول وجود داشته و موجب افزایش شانس ابتلا به سرطان پوست می‌شود.

در صدر فهرست کرمهای ضد آفتاب که spf کمتر از نصف عدد درج شده بر روی آن بوده ضدآفتاب babyganics mineral-based lotion spf 50 قرار دارد. پنج کرمی که در لیست بدترین ضد آفتاب‌ها قرار دارند: 1. babyganics mineral-based lotion spf 50+ لوسیون بیبی گانیک با اس. پی. اف 50 2. eltamd uv aero continuous spray spf 45 اسپری التا ام دی با اس. پی. اف 45 3. cerave body lotion spf 50 لوسیون بدن سراوی 4. all terrain aquasport lotion spf 30 لوسیون آل‌ترین با اس. پی. اف 30 5. mdsolarsciences mineral moisture defense lotion spf 50 لوسیون ام دی ساینس با اس. پی. اف 50 حفاظت از پوست از نور خورشید در برابر نورخورشید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ضروری بوده، در ایالات متحده سرطان پوست یکی از شایع‌ترین انواع سرطان‌ها است به همین دلیل کارشناسان و متخصصان پوست توصیه می‌کنند که علاوه بر استفاده از ضدآفتاب حتی المکان از ایستادن در معرض نور خورشید اجتناب و در زیر آفتاب از چتر یا کلاه استفاده کنید. گفتنی است؛ میزان spf ضدآفتاب در افراد با پوست روشن بالاتر و در پوست تیره‌تر کمتر است.
برخی از برندهای کرم ضدآفتاب عددهایی را بر روی محصول درج می کنند که با محتویات درون آن همخوانی ندارد و استفاده از آنها برای سلامتی مضر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛در فصل گرم تابستان اشعه ماوراءبنفش خورشید بیشتر می شود و بر اساس توصیه متخصصان پوست و به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی و سرطان پوست باید از کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

سطح میزان محافظتی کرم ضدآفتاب با عنوان SPF بیان می شود که SPF 15 حدود 93 درصد، SPF 30 حدود 97 درصد و SPF 50 حدود 98 درصد پوست را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت می کند.

در یک مطالعه جدید نشان داده شده است که یک سوم برندهای کرم های ضد آفتاب در مورد سطح حفاظتی آنها در برابر نورخورشید اغراق می کنند و تبلیغات آنها صحت ندارد و این بدین معنی است که میزان سطح حفاظتی ضدآفتاب در برابر اشعه ماورابنفش (spf) دروغین بوده و امکان بروز و سوختگی تاول وجود داشته و موجب افزایش شانس ابتلا به سرطان پوست می شود.

در صدر فهرست کرمهای ضد آفتاب که SPF کمتر از نصف عدد درج شده بر روی آن بوده ضدآفتاب Babyganics Mineral-Based Lotion SPF 50 قرار دارد.

پنج کرمی که در لیست بدترین ضد آفتاب ها قرار دارند:

1. Babyganics Mineral-Based Lotion SPF 50+ لوسیون بیبی گانیک با اس.پی.اف 50

2. eltaMD UV Aero Continuous Spray SPF 45 اسپری التا ام دی با اس.پی.اف 45

3. CeraVe Body Lotion SPF 50 لوسیون بدن سراوی

4. All Terrain AquaSport Lotion SPF 30 لوسیون آل ترین با اس.پی.اف 30

5. MDSolarSciences Mineral Moisture Defense Lotion SPF 50 لوسیون ام دی ساینس با اس.پی.اف 50



حفاظت از پوست از نور خورشید در برابر نورخورشید برای کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست ضروری بوده، در ایالات متحده سرطان پوست یکی از شایع ترین انواع سرطان ها است به همین دلیل کارشناسان و متخصصان پوست توصیه می کنند که علاوه بر استفاده از ضدآفتاب حتی المکان از ایستادن در معرض نور خورشید اجتناب و در زیر آفتاب از چتر یا کلاه استفاده کنید.

گفتنی است؛ میزان SPF ضدآفتاب در افراد با پوست روشن بالاتر و در پوست تیره تر کمتر است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۳۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت، برابر با ۲۱ شوال و ۳۰ آوریل
اذان صبح ساعت ۳ و ۵۹ دقیقه
طلوع آفتاب ساعت ۵ و ۳۵ دقیقه
اذان ظهر ساعت ۱۲ و ۲۷ دقیقه 
غروب آفتاب ساعت ۱۹ و ۱۹ دقیقه
اذان مغرب ساعت ۱۹ و ۳۹ دقیقه 
و نیمه شب شرعی امشب هم ساعت ۲۳ و ۳۹ دقیقه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • اوقات شرعی ۱۲ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • اوقات شرعی دوازدهم اردیبهشت در سمنان
  • پیری زودرس و سرطان؛ سیگار همه چیز را نابود می‌کند
  • کیمیای سایه در اهواز/ خورشید در کمین است+فیلم
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • اوقات شرعی ۱۱ اردیبهشت به افق شهرکرد
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • اوقات شرعی امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اوقات شرعی یازدهم اردیبهشت در سمنان
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود