Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- تازه‌ترین آثار نقاشی مرتضی گودرزی دیباج در نمایشگاهی با عنوان «خاكی و آسمانی» به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از روز جمعه بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه در گالری شیرین به نمایش درخواهد آمد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، این نمایشگاه دربرگیرنده 17 اثر نقاشی از تازه ترین آثار گودرزی دیباج است كه همگی زیبایی‌های اقلیم ایران زمین را به نمایش می‌گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گودرزی دیباج نمایشگاه «خاكی و آسمانی» را این‌گونه توصیف می‌كند: در حالی كه فضای آثار به ظاهر رئالیستی است و تلاشی است برای روایتی از زیبایی‌های اقلیم تاریخی و فرهنگی سرزمین‌مان ایران، اما در پس این رنگ‌ها دریافتی عمیق و معناگرایانه‌ نهفته است كه شاید با چشم سر نتوان آن را مشاهده كرد.

همچنین احمدرضا دالوند، منتقد هنری، درباره این نمایشگاه می‌گوید: مرتضی گودرزی دیباج با توجه به پیشینه تحقیق و تدریس و با پشتكار مثال‌زدنی‌اش به عنوان نقاش، ما را به تماشای چشم‌انداز‌های ایران می‌برد؛ نه فقط با توجه به زیبایی بصری مناظر این سرزمین، بلكه با شوری كه در عمق كلبه‌ای، یا مناره‌ای سربرآورده از پیچ و خم تپه‌ای و یا با عبور مردمانی نجیب از كوره‌راهی روستایی....

مرتضی گودرزی دیباج، نقاش، محقق و منتقد هنری، دارای فوق‌لیسانس نقاشی و دكتری فلسفه هنر با 35 سال سابقه كار هنری است. علاوه بر فعالیت‌های هنری مرتضی گودرزی از وی علاوه بر مقالات متعدد تخصصی در زمینه هنر، تاكنون بیش از 12 اثر تألیفی و پژوهشی منتشر شده است كه از آن جمله می‌توان به: جست‌و‌جوی هویت در نقاشی معاصر ایران، هنر مدرن، تاریخ تطبیقی هنر در 4 جلد، تاریخ نقاشی ایران از آغاز تا عصر حاضر، یك پرسش از هنر دینی و دغدغه‌های ناپیدا، آینه خیال، معرفت هنر معاصر، تجزیه و تحلیل آثار نقاشی كلاسیك و تجزیه و تحلیل آثار نقاشی مدرن اشاره كرد. دو سال پیش نیز جامعه هنری شاهد برپایی نمایشگاهی از آثار نقاشی گودرزی دیباج با عنوان «هجوم سكوت» در گالری ساربان بود. سردبیری مجله تخصصی بیناب، عضویت در گروه نقد هنر فرهنگستان هنر، عضویت در شورای پژوهش هنر كشور، تدریس در دانشگاه‌های علامه طباطبایی، شاهد، تهران و سوره از دیگر سوابق هنری است.

نمایشگاه خاكی و آسمانی از روز 29 اردیبهشت‌ماه تا 3 خردادماه در گالری شیرین به نشانی: خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه سیزدهم، شماره 5 از ساعت 16 تا 20 روز جمعه و 11 تا 20 شنبه تا چهارشنبه پذیرای علاقه‌مندان به هنر نقاشی است. گالری شیرین روزهای دوشنبه‌ تعطیل است.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۳۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ حسین رنجبر مسئول برگزاری نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه ۹۳ اثر در تکنیک‌های اسکرچ برد، آبرنگ و کلاژ به تماشا گذاشته شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه