Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمارش آرا در برخی شعب با حضور نمایندگان وزارت کشور، ‌ هیئت نظارت و هیئت اجرایی و نیروی انتظامی، ناظران صندوق و تیم اجرایی برگزار کننده انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است. آفتاب‌‌نیوز : سرویس سیاسی- انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت ۸ صبح دیروز (جمعه ۲۹ اردیبهشت) در سراسر کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد و در برخی حوزه‌های رای‌گیری تا ساعت ۲۴ ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۴ نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات ۲۹ اردیبهشت بودند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ نفر رای اولی به حساب می‌آمدند. بیش از ۶۳ هزار شعبه و ۲۰۰ میلیون تعرفه رای برای برگزاری این انتخابات آماده شده بود.
همچنین ۱۶۰ هزار نیروی نظامی و انتظامی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را برعهده داشتند. حدود یک و نیم میلیون نفر عوامل اجرایی و نظارتی و ۷۰ هزار بازرس نیز برای برگزاری انتخابات مهیا شده‌ بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد روحانی،در ۱۴۱ شهر هم انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد. انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار شد.
شهرستان حمیدیه
کل آرای ماخوذه انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان حمیدیه 26 هزار و 506 رای بوده است که از این تعداد، 15 هزار و 720 رای متعلق به آقای سیدابراهیم رییسی و 7 هزار و 853 رای متعلق به آقای حسن روحانی است. همچنین از کل آرای ماخوذه انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان حمیدیه 454 رای به آقای سیدمصطفی میرسلیم و 262 رای به آقای سیدمصطفی هاشمی‌طبا اختصاص دارد و در مجموع 85 رای از کل آرای ماخوذه انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان آرای باطله بود.
آغاجاری
فرماندار آغاجاری نتایج نهایی شمارش آرای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان را اعلام کرد.
محمود عیدانی، فرماندار آغاجاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به پایان شمارش آرا شهرستان آغاجاری اظهار کرد:‌ در این شهرستان 5 هزار و 199 رای به نام سیدابراهیم رییسی، 4 هزار و 910 رای به نام حسن‌ روحانی، 100 رای به نام سیدمصطفی آقامیرسلیم و 42 رای به نام سیدمصطفی هاشمی‌طبا ثبت شد. مردم این شهرستان مشارکت 71 درصدی در انتخابات داشتند.
کرمانشاه
خبرگزاری مهر نیز نوشته است که شمارش آرای صندوق‌هایی که بررسی آراء ماخوذه آن به اتمام رسیده در استان کرمانشاه نشان می‌دهد آرای حسن روحانی با نسبت بالا پیش است.در دیگر شهرهای استان کرمانشاه نیز شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری همچنان ادامه دارد.
وزارت کشور برای اعلام رسمی نتایج انتخابات منتظر تایید شورای نگهبان است
نماینده روحانی برای هماهنگی با شورای نگهبان: نتایج انتخابات روشن است منتظر اعلام وزارت کشور هستیم
محمد رضا صادق نماینده دکتر حسن روحانی برای هماهنگی با شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: منتظر اعلام نتایج انتخابات از طرف وزارت کشور هستیم.
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد روحانی، صادق در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفت: کار شمارش آرا به خوبی پیش می‌رود و نتایج آن روشن است و منتظریم تا وزارت کشور نتایج بدست آمده را اعلام کند.
قرار است نتایج به دست آمده در انتخابات همزمان با شمارش آرا به صورت تدریجی اعلام شود.
حسن روحانی پیشتاز است
زیر نویس شبکه خبر: منابع آگاه از پیشتازی آقای حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری خبر می‌دهند، وزارت کشور هنوز نتایج اولیه انتخابات را اعلام نکرده است.
سخنرانی عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آغاز شد
احمدی رییس ستاد انتخابات کشور: نتایج نهایی را همین امروز اعلام خواهیم کرد

نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد
وزارت کشور نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری را از ۲۵۱۸۲۳۱۰ رای صحیح به این ترتیب اعلام کرد:کل آرای ماخوذه شمرده شده25966729آرای صحیح25182310آرای باطلهحسن روحانی14619848 ابراهیم رییسی10125855مصطفی میرسلیم297276مصطفی هاشمی‌طبا139331
درصد آرای کسب شده نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در شمارش اولیه:
روحانی: 56.3 درصد
رئیسی: 38.99 درصد
میرسلیم: 1.14 درصد
هاشمی‌طبا: 0.53 درصد


دومین نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام شد
وزارت کشور نتیجه اولیه انتخابات ریاست‌جمهوری را از 38914470 رای صحیح به این ترتیب اعلام کرد:

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۳۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت

 سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تبریک فرا رسیدن روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی به «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور و مردم این کشور ابراز امیداوری کرد با مساعی و تلاش‌های مجدانه مقامات عالی‌رتبه آفریقای جنوبی و جمهوری اسلامی ایران، دو کشور و دو ملت شاهد توسعه و تقویت روزافزون روابط دوجانبه و اشتراک نظر در عرصه‌های بین‌المللی باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رئیسی فرا رسیدن روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی حساب‌کشی کنید
  • مهاجری خطاب به ذوالنور: از رئیسی و دولت حساب‌کشی کنید
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی با کاربرد در صنعت خودروسازی با حضور معاون علمی ریاست جمهوری
  • کنایه مهاجری به ذوالنور: اگر می‌خواهید همین مجلس ضعیف، ضعیف تر نشود از دولت و شخص رئیس‌جمهور حساب کشی کنید
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • استقبال رسمی رئیس جمهور سریلانکا از آیت‌الله رئیسی