Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:52:53 GMT

معاون وزیر بهداشت:ایران در دوران طلایی جمعیت قرار دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۴۱۸۶

معاون وزیر بهداشت:ایران در دوران طلایی جمعیت قرار دارد

به گزارش خبرنگارعلمی ایرنا، دکترعلی اکبر سیاری روز شنبه در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری در سالن همایش های رازی افزود: در حال حاضر 60 تا 70 جمعیت کسانی هستند که آماده اشتغال بوده و این فرصت را می توان برای توسعه پایدار کشور استفاده کرد.
وی تاکید کرد که اگر از این فرصت استفاده مناسب نکنیم یا از آن غفلت کنیم، کشور می تواند دچار آسیب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده است
وی ادامه داد: هرچند نرخ باروری در کشور کاهش پیدا کرده اما سالانه حدود یک میلیون نفر به جمعیت کشور افزوده می شود.
سیاری گفت : نرخ باروری در دهه 70 کمتر از 2.1 درصد بوده است اما شیب این نرخ کم شده است و باید تلاش کنیم تا دغدغه رهبری و مسئولان را در این زمینه برطرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه سالانه 1.5 میلیون نفر در کشور متولد می شوند، اظهار کرد: وزارت بهداشت با تمام تلاش به دنبال تحقق زایمان سالم و ایمن است تا از مرگ مادر و کودک جلوگیری کند.
وی پوشش بیش از 90 درصدی زایمان ایمن را یکی از دستاوردهای بزرگ کشور اعلام کرد و گفت: زایمان طبیعی رایگان فرصتی برای افزایش این موضوع در کشور است.
وی با اشاره به اینکه برنامه گسترده برای بهداشت باروری و فرزندآوری در دست اجراست، گفت: در قالب طرح تحول سلامت ، اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.
ادامه دارد...
** 1201**1440
** خبرنگار: عبدالکریم جبارپور** انتشار:‌گلشن

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۴۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، وی افزود: هفته ملی ماما با شعار هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت از ۱۵ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و جامعه مامایی برای ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌ می کند.   صیادی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زایمان طبیعی در استان انجام شده است و زایمان طبیعی در مادران ایرانی فرزند اول با رشد ۲/۳ درصدی همراه بوده است.    رییس دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: استان البرز در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی رتبه ۲ کشوری را دارد و در سال گذشته این شاخص رشد داشته است.    وی با عنوان اینکه طبق استاندارد جهانی به ازای هر دو مادر باید یک ماما وجود داشته باشد گفت:  این شاخص در تمامی بیمارستان‌های استان که زایشگاه دارند رعایت شده است و فقط بیمارستان کمالی با این استاندارد کمی فاصله دارد و یکی از اولویت‌های دانشگاه در ارتقا جامعه مامایی افزایش تعداد ماما شاغل در بیمارستان کمالی است که به شاخص جهانی استاندارد برسیم.

دیگر خبرها

  • فعالیت ۸۰ هزار ماما در کشور/ نقش مؤثر ماماها در جوانی جمعیت
  • دفاع «بانکی» از قانون جوانی جمعیت/ رشد نرخ باروری در ۱۴ استان
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت
  • ایران در سایه تهدید بحران سالخوردگی
  • بیش از ۱۲۰۰ ماما در استان البرز فعالیت می‌کنند
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • ایران در تهدید بحران سالخوردگی قرار دارد
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت