Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار «پارسینه»، نیویورک تایمز در گزارش از حال و هوای عربستان سعودی، اشتیاق این کشور در استقبال از ترامپ را نادر توصیف کرد. بیلبوردهای بزرگ از تصاویر دونالد ترامپ و ملک سلمان در سراسر شهر حضور دارند و پرچم های عربستان و آمریکا در خیابان شهر آویخته شده اند.
بیلبوردهای دیگری هم از دوستی قدیمی دو کشور می گویند و ملک عبدالعزیز آل سعود، بنیانگذار پادشاهی سعودی، را در کنار فرانکلین روزولت، رییس جمهور اسبق آمریکا، زمانی که در یک کشتی در دریاچه «گریت بیتر» در کانال سوئز در ۱۹۴۵ دیدار کردند، به تصویر کشیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ در حالی مورد استقبال گرم سعودی ها قرار گرفته است که اوضاع نامساعدی در کاخ سفید دارد. زمانی که «ایر فورس وان»، هواپیمای اختصاصی رییس جمهور آمریکا، پایگاه هوایی مریلند را ترک کرد، اخبار منتشر شده جزئیات تازه ای از بررسی ها راجع به ارتباط میان مشاوران ترامپ و روسیه را افشا کردند.
ترامپ ابتدا با ملک سلمان و دیگر اعضای خاندان سلطنتی دیدار می کند اما هیچ کنفرانس خبری ای در طول سفر او برنامه ریزی نشده است. هرچند، او برای ثبت تصاویر در کنار رهبران خاورمیانه خواهد ایستاد و این فرصت برای خبرنگاران وجود دارد تا او را به چالش بکشند.
انتظار می رود رییس جمهور ایالات متحده در سفر دو روزه خود یک توافق ۱۰۰ میلیارد دلاری به اضافه فروش سلاح امضا کند تا بار دیگر بر تعهدات واشنگتن به امنیت کشورهای خلیج فارس تاکید کند.
ترامپ در سخنرانی هفته گذشته خود گفت از جهان اسلام خواهد خواست تا علیه افراط گرایی و ترور متحد شوند. در عین حال، یک مقام رسمی دولت آمریکا گفت که ترامپ قصد دارد تا تصویری را که بعد از اعمال ممنوعیت های مهاجرتی مسلمان ایجاد شده، بازسازی کند.
سی‌ان‌ان هم به نقل از رینس پریبوس، فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا، نوشت که دونالد ترامپ در سفر ۱۴ ساعته خود به ریاض مدت بسیاری کم خوابیده است.
رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه در مقابل ده ها نفر از سران کشورهای اسلامی سخنرانی خواهد کرد. پیش نویس متن سخنرانی او نشان می دهد که رییس جمهور آمریکا از عبارت «تروریسم اسلام بنیادگرا» استفاده نخواهد کرد. این در حالی است که او در دوران رقابت های انتخاباتی بر استفاده از این عبارت تاکید می کرد.
این نخستین سفر خارجی ترامپ از زمان ریاست جمهوری او است و پس از ریاض به تل آویو، رم، بروکسل و سیسیل خواهد رفت.
سفر هشت روزه ترامپ در حالی آغاز شده است که نتیجه انتخابات ایران نشان از پیروزی حسن روحانی دارد و اظهارات رییس جمهور آمریکا در عربستان و اسرائیل روشن خواهد کرد که روابط تهران و واشنگتن در سال های آینده چگونه خواهد بود.
پیش از برگزاری انتخابات ایران، دونالد ترامپ تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای ایران را بر اساس توافق هسته ای تا ۱۲۰ روز دیگر تعلیق کرد.
آخرین اخبار، تحلیل‌هایویژهو صفحه نخست نشریه‌های انگلیسی زبان درصفحه بین‌الملل


منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۵۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • عکس | غریق نجاتی که به سمت شما پرواز می کند
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم