Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر علی حنانه در اعتراض به ساخت سردیسی از پدرش در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: نمای ظاهری این سردیس با چهره پدرم همگون نیست و چهره وی را شبیه مشاهیر اروپایی درآورده اند. کسانی که با مرتضی حنانه آشنایی دارند قطعا می دانند که این اثر شبیه به او نبوده و از طرفی هم نمی توان گفت که اصلا به چهره وی شباهتی ندارد و به نوعی نه می توان گفت این اثر چهره مرتضی حنانه است و نه می توان گفت نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از بابت ساخت سردیس پدرم خوشحال شدم و قصد شکایت از این شرکت را ندارم ولی حرفم این است که اگر این کار را انجام می دهید؛ درست عمل کنید. اخیرا تصویری از این سردیس را در سایت خودم دیدم که بعد از سال ها سردیس و تندیس شاگرادان استاد حنانه در بسیاری از نقاط کشور ساخته شده، ولی هیچ تندیس و یا سردیسی از پدرم هنوز ساخته نشده بود و این سردیس که جدیدا تولید شده، برایم قابل توجه بود.اگر یک مقدار تاخیر بیشتری می کردند و تماسی با من می گرفتند، تعدادی عکس از استاد به آنها می دادم که این سردیس به این صورت ساخته نمی شد به عنوان مثال در این سردیس پدرم پاپیونی به گردن دارد؛ در حالی که استاد حنانه اصلا پاپیون نمی بست.

فرزند استاد حنانه اظهار کرد: شرکت نقشینه پاریس هیچ تماسی برای ساخت این سردیس با من نداشت و شاید روال کارشان به این شکل است که با هیچ کس تماس نمی گیرند زیرا اگر در ساخت این اثر با من مشورت می کردند که می خواهیم سردیس استاد حنانه را منتشر کنیم، یک عکس ،توصیه یا نظری را برای ساخت این اثر به آنها ارائه می دادم زیرا من چهره پدرم را بهتر از آنها می شناسم. و نه تنها برای ساخت این سردیس با من تماسی گرفته نشد، حتی یکی از این سردیس ها را نیز برای من نفرستادند.

فرزند استاد حنانه اظهار کرد: البته تماشای این آثار برای همه افراد جامعه به خصوص هنرمندان جالب است ولی آثار دیگر این شرکت نیز به نظر من به هنرمندان دیگر شبیه نبودند، مانند سردیس استاد شجریان یا فروغ فرخزاد. البته ساخت آثار هنری، توسط این شرکت به نوعی تجاری گونه است و البته شاید یک سبک خاصی را شرکت نقشینه پارس اعمال می کند یا می خواهد آن طور که خودشان دوست دارند حق کپی رایت اثر را برای خودشان نگه دارند زیرا به هیچ وجه نمی توانید این سردیس را مال خود بدانید و حقش را ندارید. البته با من قراردادی امضا نشده و نمی خواهم این مساله بحرانی بشود و من ابدا در این مورد شلوغ کاری نمی کنم، زیرا مسائلی که در مورد ما اتفاق می افتد قشنگ نیست.

امیر علی حنانه اضافه کرد: آنها بایستی با من، به عنوان پسر استاد حنانه هماهنگ می کردند؛ البته من نیازی به حق کپی رایت اثر ندارم تا به حال پولی از این راه نگرفته و از این به بعد نیز نخواهم گرفت؛ ولی این شرکت برای ساخت این اثر می توانست با هماهنگی با من، عکسی از استاد بگیرد که این سردیس به این شکل در نیاید و به طوری شخصی و سلیقه ای این اثر را ساخته اند و به نظرم نقاشی که این اثر را در ابتدا کشیده، ناوارد بوده است.

فرزند استاد حنانه ابراز کرد: سابقاً با کمپانی ماهور که یک کمپانی بزرگ هنری است و کار تجاری می کند قرارداد بستم و این کمپانی هرکدام از آثار استاد را در قالب 30 سی دی را به من هدیه داد و این یک روال هنری است و اثر یک هنرمند منتشر می شود باید با بازماندگانش هماهنگ کنند.


خبرنگار: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۵۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان

محمدتقی اکبری مدیرعامل و مؤسس یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح فعالیت و کارکردهای این شرکت اظهار کرد:‌ تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت بوده است، سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرده و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شدیم.

وی افزود:‌ طراحی و ساخت برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان از دیگر فعالیت‌های این شرکت است. برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فراوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.

اکبری ادامه داد:‌ ساخت این‌گونه از برج‌ها در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار طراحی و ساخت آن در ایران توسط این شرکت بومی‌سازی شد. لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.

مدیرعامل و مؤسس شرکت «بهین اسانس آویژه» مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.

وی مطرح کرد:‌ دانش مواد شیمایی گیاهی که امروزه با عنوان فیتوشیمی به شدت در حال گسترش است به‌طور روزافزون در صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و آرایشی به کار گرفته شده، بسیاری از دارو‌های پیشرفته درمان کبد مانند سیلیمارین و ضد سرطان مانند تاکسول از منابع طبیعی استخراج می‌شوند در همین راستا این شرکت توانسته با تولید محصولات گیاهی بخشی از نیاز‌های مردم و کشور را برطرف کند.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، عنوان کرد:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.

اکبری بیان کرد:‌ برای رشد و شکوفایی مراکز رشد در دانشگاه‌ها نیازمند همکاری و تعامل مراکز رشد و شهرک‌های صنعتی، واگذاری بازاریابی به افراد متخصص و تنوع‌بخشی به روش‌های تأمین سرمایه مانند مشارکت عام دانشجویان و خانواده‌ آنان هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • تقدیر از سه چهره تاثیرگذار تئاتر ایران در شب کارگردان
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در کازرون
  • افتتاحیه برنامه های هفته سنه / سردیس استاد عباس کمندی رونمایی شد + فیلم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • سردیس استاد عباس کمندی در سنندج رونمایی شد
  • پیام تسلیت رئیس جمهور در پی درگذشت مرحومه معصومه حائری