Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@10:44:32 GMT

کودکان نوپا بسیار باهوش‌تر از تصورات ما هستند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۷۶۳۵

کودکان نوپا بسیار باهوش‌تر از تصورات ما هستند

تحقیقات نشان داده است که کودکان در سن 2 سال، ارزش کار تیمی را متوجه می‌شوند.

مطالعات قبلی نشان داده بود که کودکان در سن 2 تا 3 سالگی کار مشارکتی را شروع می‌کنند؛ بر اساس همین یافته‌ها، محققان نمی‌توانستند قطعی اعلام کنند که کار گروهی این سن، به دلیل «درک ارزش کار گروهی» است یا علت دیگری پشت بازی‌های تیمی آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین پژوهش‌ها نشان داده‌ است، کودکان نوپا ارزش کار گروهی را می‌دانند و حتی در بازی‌های کودکانه خود رفتارشان طوریست که تلاش می‌کنند خودخواهی‌های کودکانه را در جمع خود از بین ببرند.

این مطالعات جدید همچنین نشان داده است، سطح بالایی از هوش و پیچیدگی عاطفی در کودکان نوپا وجود دارد که تا قبل از این هیچ پژوهشی آن را نشان نداده بود.

مطالعات مؤسسه ماسک پلانک و دانشگاه دوک آلمان نشان داده، کودکان نوپا بسیار باهوش‌تر از تصورات ما هستند.

بر همین اساس، پژوهشگران از والدین فرزندان نوپا، می‌خواهند فضای بازی گروهی را برای فرزندشان فراهم کنند و اگر تمایل دارند فرزندشان در روابط اجتماعی آینده موفق باشد و بتواند در عین تصمیم‌گیری درست با قدرت به راه خویش ادامه دهد، کار گروهی باید جزئی جداناپذیر از زندگی آنها در سنین پایین (2 تا 3 سالگی) باشد.

ضمن اینکه کار گروهی در این سن موجب بروز و شکوفایی استعداد کودکان نوپا می‌شود و استعدادیابی به پرورش آن استعداد در کودکان کمک بسیاری می‌کند که والدین از این طریق می‌توانند در راه موفقیت فرزندشان گام بردارند.

علاوه بر تمامی اینها کار گروهی از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا کودکان با حضور در فعالیت‌های تیمی وظیفه‌شناسی، مسئولیت‌پذیری، نظم و انضباط و احترام به حقوق دیگران را آموزش می‌بینند.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۷۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال تاجیکستان در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا موفق شد با کسب تساوی برابر ژاپن ۴ امتیازی شود و به عنوان صدرنشین راهی مرحله یک چهارم نهایی شود و در این مرحله باید به مصاف افغانستان برود.

وحیدوف سرمربی تیم ملی فوتسال تاجیکستان در خصوص عملکرد تیمش گفت: در بازی با ژاپن موفق شدیم به تساوی برسیم و در رده اول گروه قرار بگیریم. ژاپن برای اولین بار از مرحله گروهی بالا نیامد.

او در خصوص دیدار با افغانستان در مرحله یک چهارم نهایی گفت: باعث خرسندی است که هم ایران، هم افغانستان و هم تاجیکستان به عنوان ۳ کشور همزبان صعود کردیم. با با تیم افغانستان قبلاً بازی کرده ایم و شناخت خوبی از این تیم داریم.

کد خبر 6085854

دیگر خبرها

  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • (ویدئو) لشکری از سوسک‌های سایبورگ کوله‌بر که از راه دور هدایت می‌شوند
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید
  • برنامه بازی‌ های مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های فوتسال آسیا مشخص شد
  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • سرمربی تاجیکستان: صعود تیم های فارسی زبان باعث خرسندی است
  • وزیر خارجه اسرائيل: جلوی ایران را بگیرید / انتشار فیلم عزاداری کنار برج ایفل
  • کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی‌شود
  • حدیث روز | گروهی برای پایداری مردم
  • نتایج مرحله سوم گروهی لیگ ملی بسکتبال