Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-28@12:53:33 GMT

آغاز به کار کشتی ایران جواندر دهکده گردشگری بوشهر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۶۸۸۴۲

آغاز به کار کشتی ایران جواندر دهکده گردشگری بوشهر

تین نیوز |

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از استقرار کشتی ایران جوان در دهکده گردشگری دریایی بوشهر از تابستان امسال خبر داد.

به گزارش مانا، ناصر امیرزاده اظهار داشت: دهکده گردشگری دریایی بوشهر به عنوان یکی از مهمترین اماکن تفریحی استان بوشهر مطرح شده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: هم اکنون در این دهکده گردشگری دریایی انواع تفریحات دریایی و خدمات پذیرایی به گردشگران ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر ضرورت افزایش گشت های دریایی از طریق این دهکده گردشگری دریایی تاکید کرد و گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی و علاقه مندان فعال در زمینه ترددهای دریایی می توانند پس از اخذ مجوزهای لازم، نسبت به ورود شناور خود به این دهکده اقدام کنند.


این مقام مسئول استان بوشهر، در ادامه گفته های خود از اعلام آمادگی سرمایه گذار کشتی ایران جوان به منظور فعالیت در این دهکده گردشگری دریایی خبر داد.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: پیش بینی می شود با اخذ مجوزهای لازم برای فعالیت این شناور تفریحی، از آغاز فصل تابستان شاهد فعالیت این کشتی و انجام گشت های دریایی شبانه در دهکده گردشگری دریایی بوشهر باشیم.


وی دلیل فعالیت شبانه این کشتی در ایام تابستان را گرمای شدید هوا در طول روز عنوان کرد و گفت: شبهای تابستان در بوشهر برای گردشگران مناسب تر است.


امیرزاده یادآور شد: این کشتی از ظرفیت 120 نفر گردشگر برخوردار است و در آن امکانات پذیرایی و تفریحی به گردشگران ارائه خواهد شد.


وی در ادامه گفته های خود به دهکده توریستی دریایی عسلویه واقع در ساحل شیرین نو این شهرستان صنعتی اشاره کرد و گفت: بهره برداران این دهکده توریستی دریایی روز به روز با رفع برخی نواقص موجود در جلب بیشتر گردشگران تلاش می کند.


وی با بیان اینکه امسال دومین سالی است که از فعالیت این دهکده گردشگری دریایی می گذرد، بیان کرد: با رفع برخی نواقص موجود در سال گذشته، امسال گردشگران رضایت بیشتری از نحوه خدمات رسانی در این مجموعه دارند.


این مقام مسئول در استان بوشهر اذعان داشت: هم اکنون با وجود گرمای هوا در جنوب کشور، این دهکده در شب ها بسیار مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یادآور شد: در این دهکده گردشگری ویلاهای روی آب نیز ساخته شده که هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.


وی وجود این دهکده گردشگری دریایی را یکی از زمینه های رشد و توسعه توریسم دریایی در آبهای خلیج فارس اعلام کرد.


امیرزاده اذعان داشت: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در تلاش است تا با همکاری بخش خصوصی زمینه های جذب هر چه بیشتر گردشگران را از طریق ایجاد امکانات جذاب گردشگری و پذیرایی در این استان فراهم کند.


وی در ادامه گفته های خود از انجام اقدامات گسترده اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان با همکاری استانداری در راستای فراهم کردن امکانات گردشگری در سواحل استان خبر داد.


مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر یکی ازمهمترین این اقدامات را انجام مطالعات به منظور جانمایی ساخت پلاژ های ویژه شنا در طول نوار ساحلی استان بوشهر اعلام کرد.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۸۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • تصویب محدوده و ضوابط بافت تاریخی شهر لاهیجان
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو