Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، فیروز فاضلی در این باره گفت: امروزه بسیاری از رسانه های دشمن با برنامه ریزی منسجم در حال تهدید فضایل اخلاقی، دینی و اجتماعی جامعه هستند؛ لذا شایسته است تا هنرمندان خلاق و توانای کشور با ابزار تأثیرگذار هنر و بهره مندی آگاهانه از فرهنگ غنی اسلامی - ایرانی و با مشارکت دلسوزانه و دغدغه مند در راستای رشد و تعالی جامعه و ساختن شهری امن، آرام، با نشاط و پویا تلاش نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که تئاتر خیابانی اکنون به یک رسانه ارزشمند، تاثیرگذار، پر مخاطب و مردمی تبدیل شده است، ادامه داد: این هنر می تواند با ارتباط صمیمی و رو در رو با مخاطب خاص و عام به طرح مسایل اساسی، معضلات و مشکلات پرداخته و با تقویت شناخت، انگیزه و شور، در ساختن جامعه ای سالم و مطلوب تاثیرگذار باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری موفق هفت دوره از جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان، اظهار کرد: امسال برنامه ریزی برای برگزاری این جشنواره زودتر از قبل صورت پذیرفت تا زمان لازم برای تولید آثار نمایشی با موضوعات مرتبط شهروندی فراهم گردد.

فاضلی افزود: شکل اجرایی جشنواره هشتم نیز نسبت به سال های گذشته کمی تغییر کرده است؛ به این شکل که ابتدا طرح دریافت می شود و سپس کارگردان ها فایل ضبط شده از کارهایشان را برای داوری نهایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می کنند.

وی با بیان این که فرهنگ سازی و آموزش در مقاطع کودکی تأثیرگذاری بیشتری دارد، اضافه کرد: نظر به لزوم توجه ویژه به تولید و عرضه آثار متناسب و ارزشمند نمایشی به ویژه با مضامین شهروندی و آموزشی برای رده سنی کودک و نوجوان؛ این دوره از جشنواره پذیرای نمایش های تولید شده در قالب های نمایش زنده و عروسکی می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه؛ «حفظ ریشه های فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی»، «ارتقای سطح دانش شهروندی، بهبود زندگی شهری» و «استحکام پیوند شهروندی، مشارکت در ساختن شهر سالم و پاک» را از اهداف برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان عنوان کرد.

به گفته فاضلی؛ موضوعات جشنواره امسال نیز شامل شهروند و فرهنگ ایثار و شهادت، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، فرهنگ دینی و اسلامی، آگاهی از حقوق شهروندی، آسیب های اجتماع، ترویج کتاب و کتابخوانی، محیط زیست، امکانات و آسیب های فضای مجازی، مشارکت مسئولانه در صرفه جویی منابع انرژی، حفظ فضای سبز، اموال عموم، مدیریت زباله و پسماند، ترافیک؛ فرهنگ پهلوانی و رادمردی و شهروند نوجوان، نشاط، باور و مسئولیت پذیری است.

وی با بیان این که علاقمندان برای مشاهده فراخوان جشنواره و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اطلاع رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه نمایند، ابراز امیدواری کرد: این دوره از جشنواره به همت هنرمندان، حضور و مشارکت سازنده شهروندان و حمایت مدیران و مسئولان، محملی برای پیشرفت، عزت، آبادانی و نشاط ایران اسلامی باشد.

هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لاهیجان و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، مردادماه ٩٦ در شهر لاهیجان برگزار می شود.

دانلود فایل فراخوان هشتمین جشنواره تئاتر خیابانی شهروند لاهیجان

http://gilan.farhang.gov.ir/ershad_content/media/image/2017/05/466991_orig.pdf

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۶۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری

امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا (ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد قائمیان در دیدار مدیران و دبیران جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) با محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این نکته اشاره کرد: امسال با جشنواره فیلم رضوان این بخش از جشنواره امام رضا(ع) هم فعال می‌شود که یک فیلم سینمایی با فرهنگ و نوع نگاه ما به فرهنگ رضوی است. یک فیلم‌نامه از کتاب «از عشق‌آباد تا عشق‌آباد» اقتباس شده و در راستای فرهنگ امام رضا (ع) است و امید است این فیلم از حیث بزرگی و تاریخی بودن برای سال آینده ساخته شود تا بگوییم جشنواره‌های امام رضا(ع) به اهداف والای خود خواهد رسید.

اتابک نادری به نمایندگی از دبیران بخش‌ هنرهای نمایشی جشنواره با اشاره به اعلام نهضت پلاتوسازی را انقلابی برای بچه‌های تئاتر دانست و گفت: مجتمع‌ها آماده شده‌اند اما برای واگذاری سالن‌ها به بخش خصوصی در استان‌ها ساده‌ترین روش را برگزیدند که واگذاری کامل است. بدنه کارشناسی وزارت فرهنگ باید وارد شود. هزینه روزی 30 میلیون تومان برای کنسرت قابل تامین است اما برای تئاتر هزینه بالایی است.

وزیر ارشاد وعده ساخت «بازمانده‌ها» را دوباره تکرار کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تمدید یک دوره دیگر مسئولیت مدیران جشنواره امام رضا(ع)، گفت: با تمدید مدیریت آقای قائمیان در جشنواره امام رضا(ع) امیدواریم تمدید و تکمیل کارها را داشته باشیم. هر جامعه‌ای بخواهد به حوزه تمدنی برسد، با اختناق و سلب آزادی اتفاق نمی‌افتد. علت درخشش تمدن دوره اسلامی، ذات آزاداندیشانه این تمدن است که محوریتش تسامح و تساهل و پذیرش اختلاف سلیقه‌هاست، از تمدن علی‌بن موسی الرضاست. 

وی همچنین اشاره کرد: در سفر اخیر به پاکستان، هرچه بین مردم، اهالی فرهنگ و دولتمردان پاکستانی دیدم، عشق و علاقه به علی‌بن موسی الرضا(ع) بود. کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس با ذوق و شوق از علی‌بن موسی الرضا صحبت می‌کنند.

 

.

 

اسماعیلی همچنین به ساخت فیلمی درباره اقبال لاهوری هم اشاره کرد و گفت: نمی‌خواهیم کیفیت را فدای سرعت کنیم و تا پایان سال یا اوایل سال آینده کار ساخت اقبال لاهوری را به اتمام می رسانیم.

او درباره پنج توافق مشترک بین ایران و سریلانکا و سفر به آذربایجان، تأکید کرد: از پنج توافق مشترک بین ایران و سریلانکا، چهار مورد آن در حوزه فرهنگ و هنر بود. طی چند روز آینده به چند کشور دیگر منطقه از جمله آذربایجان سفر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • خبرهایی از ساخت دو فیلم درباره امام رضا(ع) و اقبال لاهوری
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود