Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@10:43:51 GMT

تقديس فرقه ضاله و تمسخر ايرانيان در کن!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۲۱۹۶

تقديس فرقه ضاله و تمسخر ايرانيان در کن!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، در جشنواره امسال کن و در بخش «نوعي نگاه» فيلمي به نام «لرد» حضور دارد؛ فيلمي به کارگرداني محمد رسول اف که هرچند ادعا مي‌شود پروانه ساخت آن صادر شده است، اما هنوز پروانه نمايش آن در داخل صادر نشده، ضمن اينکه اجازه نمايش اين فيلم در جشنواره فجر سال قبل هم داده نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال گويا براي حضور اين فيلم در جشنواره کن از سوي اداره نظارت پروانه نمايش جشنواره‌اي صادر شده است، آن هم براي نسخه‌اي از فيلم که پر شده از طعنه و تمسخر به ايران و حتي تقديس فرقه ضاله بهائيت. به مانند اغلب آثار جشنواره‌اي سال‌هاي اخير سينماي ايران، «لرد» هم تا توانسته به سياه‌نمايي و کدر نشان دادن مناسبات حاکم در جامعه ايران پرداخته است. در مرکز فيلم جواني وجود دارد که به مانند شخصيت اصلي فيلم توقيفي «عصباني نيستم» دانشجوي اخراجي است و بعد از اخراج وقتي مي‌خواهد به زراعت بپردازد با سيکلي اغراق‌آميز از آدم‌هايي روبه‌رو مي‌شود که اجازه فعاليت به او نمي‌دهند. اين جوان که مدام در فيلم سعي مي‌شود به عنوان فردي فرهيخته و نماينده‌اي از جامعه روشنفکر جا زده شود به طور پياپي از سوي افرادي مورد اذيت و آزار قرار مي‌گيرد که گويا همه وابستگان حکومت هستند و آمده‌اند تا حتي حق حيات را نيز از اين دانشجوي اخراجي بگيرند!

در امتداد سياه‌نمايي درباره ايران و ساختار حاکم بر آن، در سکانسي از فيلم علناً به تقديس فرقه ضاله بهائيت پرداخته مي‌شود؛ يک دانش‌آموز به اتهام بهائي بودن از مدرسه‌اي اخراج مي‌شود و بعد از خودکشي، حتي اجازه دفن وي در گورستان داده نمي‌شود! نمايش اين فيلم در جشنواره کن نه فقط تمسخر تماشاگران به هنگام نمايش فيلم به ايران و ايرانيان را موجب شد که سبب‌ساز آن شد که يکي، دو نفر از فيلمسازان ايراني حاضر در جشنواره هم به سازنده‌اش ايراد بگيرند. جالب است كه نمايندگان رسمي سازمان سينمايي حاضر در اين رويداد و از جمله مدير مادام‌العمر بخش بين‌الملل يک نهاد سينمايي دولتي که با پول بيت‌المال راهي اين سفر شده‌اند، نه تنها کمترين واکنش منفي به سازنده فيلم نشان ندادند بلکه کوشيدند به‌طور کاملاً پنهاني و دور از چشم دوربين‌ها به او تبريک بگويند! پرسش آنجاست، اداره نظارت سازمان سينمايي چرا براي نسخه‌اي از فيلم که مملو است از استهزاي ايرانيان مجوز نمايش جشنواره‌اي صادر کرده است؟

منبع: روزنامه جوان

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم‌تبار که پیش از این در چهاردمین جشنواره بین‌المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود، رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودرامای تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودرامای تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.

این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نداشت و لوح قدردانی و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده‌خواه، نام‌ برد.

کد خبر 6097163 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • جنایت‌های منافقین فراتر از مرزهای زمانی و جغرافیایی
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • جایزه منتقدین جشنواره مونودرامای تونس به «آلاء» رسید
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • راهیابی نمایش خسوف از کاشان به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • آقای علم الهدی! برای دفاع از حجاب از زن باده نوشی مثل منیژه دفاع می‌کنید؟
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند