Web Analytics Made Easy - Statcounter

تروریست‌های داعش با انفجار چهار خودروی بمب‌گذاری شده در پایتخت و استان «بصره» عراق، 50 نفر را شهید و صدها تن دیگر را مجروح کردند.

تروریست‌های داعش جمعه شب چهار خودروی بمب‌گذاری شده را در بغداد و استان بصره منفجر کردند؛ انفجارهای بغداد در مناطق جنوبی این شهر رخ داد و 35 شهید برجای گذاشت. شمار زخمی‌های این دو حادثه تروریستی، «صدها نفر» گزارش شده و با توجه به وضعیت جسمانی وخیم برخی مجروحان، ‌احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر دو عملیات تروریستی فوق، به شیوه انتحاری صورت گرفت و داعش مسئولیت آنها را پذیرفت.
از بصره نیز خبر رسیده، دو خودروی بمب‌گذاری شده که از صحرای «الرطبه» الانبار به سمت بصره در حرکت بودند، قبل از انفجار توسط نیروهای امنیتی شناسایی شدند.
خبرگزاری ایسنا به نقل از «جمیل الشمری» فرمانده عملیات بصره نوشته: خودروی بمب‌گذاری شده اول به اتوبوس مسافربری چسبیده بود و نیروهای امنیتی نتوانستند این خودرو را از اتوبوس جدا کنند و انفجار آن، مرگ 11 نیروی وزارت کشور و چهار مسافر و زخمی شدن 25 تن دیگر را به دنبال داشت.»
دراین انفجار، هفت زائر ایرانی نیز مجروح شدند.
به گفته فرمانده عملیات بصره، عامل انتحاری دوم با خودروی بمب‌گذاری شده قصد حمله به یک مرکز پلیس را داشت، اما وقتی خود را در حلقه محاصره پلیس دید، ناگزیر به انفجار خودرو شد که به غیر از هلاکت خودش، هیچ تلفاتی برجای نگذاشت.
استان بصره یکی از استان‌های امن عراق است، با این حال عناصر داعش تلاش می‌کنند خود را از طریق استان الانبار، به بصره برسانند و دست به عملیات تروریستی بزنند.
موصل
«عبدالامیر رشیدیارالله» فرمانده عملیات آزادسازی نینوا هم گفته که نیروهای عراقی بخش شمالی محله «17 تموز» در بخش غربی و شمالی موصل را از داعش پس گرفتند.
به گزارش تسنیم، تروریست‌های داعش در غرب موصل آخرین روزهای خود را می‌گذرانند و هم‌اکنون از چند محور تحت فشار هستند.
نیروهای بسیج مردمی نیز حلقه محاصره تروریست‌ها در «قیروان» را هر لحظه تنگ‌تر می‌کنند و طبق آخرین خبرها، روستای «القاهره» در جنوب قیروان را از کنترل تکفیری‌ها خارج کرده‌اند.
در موصل همچنین، رسانه‌های عراقی با انتشار تصاویری از پایگاه‌های خارج شده از کنترل داعش، وجود ادوات و تجهیزات سعودی در این پایگاه‌ها را به نمایش گذاشتند.
رژیم آل سعود حامی اصلی داعش و تکفیری‌ها در منطقه است. در حال حاضر تنها چهارمحله در غرب موصل تحت اشغال داعش باقی مانده است.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۲۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از ایرنا به نقل از لوموند، اعتصاب بی‌سابقه کارکنان بخش کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه در روز پنجشنبه، روزی که به گزارش رسانه‌های فرانسوی «روز سیاه» فرودگاه‌های این کشور لقب گرفت و در چند دهه اخیر نیز بی سابقه بود، منجر به لغو صد‌ها پرواز در فرانسه شد.

در پی فراخوان بزرگ‌ترین اتحادیه صنفی کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرودگاه‌های فرانسه موسوم به «اس. ان. سی. تی. ای» که در اعتراض به تغییرات در خدمات کارمندان و وضعیت دستمزد‌های آنها از اعضای خود خواسته بود روز پنجشنبه دست از کار بکشند، شرکت‌های هواپیمایی مجبور به لغو بیش از نیمی از پرواز‌ها در ۲ فرودگاه اصلی شهر پاریس، یعنی «اورلی» و «رواسی شارل دو گل» شدند و در شهر مارسی در جنوب فرانسه نیز پرواز‌های بسیاری زمینگیر شدند.



سخنگوی این اتحادیه که بیش از ۶۰ درصد کارمندان کنترل ترافیک هوایی فرانسه را نمایندگی می‌کند، پیش‌تر با بیان اینکه این اتحادیه انتظار دارد اعضای آن با شرکت گسترده در این اعتصاب یک رکورد تاریخی را ثبت کنند، گفته بود: مردم باید انتظار اختلال شدید و تاخیر‌های طولانی در پرواز‌ها را داشته باشند.

آگوستین دورومانه مدیر عامل شرکت اپراتور فرودگاه‌های پاریس (ADP) نیز اعلام کرد که تعداد پرواز‌های لغو شده در روز پنجشنبه در ۲۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

وی روز چهارشنبه و پیش از برگزاری این اعتصاب هشدار داده بود که هر روز اعتصاب کارمندان کنترل ترافیک هوایی، باعث خسارت چند ده میلیون یورویی شرکت‌های هواپیمایی و فرودگاه‌های فرانسه خواهد شد.

به نوشته لوموند، سنای فرانسه روز ۹ آوریل (۲۱ فروردین) با تصویب لایحه‌ای به منظور مقابله با اعتصاب‌های بخش حمل و نقل در این کشور اعلام کرد که دولت فرانسه مجاز است هر سال در بازه‌های زمانی به خصوص، اعتصاب‌ها در بخش حمل و نقل را به منظور جلوگیری از بروز اختلال در زمان برگزاری رخداد‌های بزرگ همچون المپیک ۲۰۲۴ پاریس ممنوع اعلام کند، اما این لایحه هنوز در مجلس سفلای پارلمان فرانسه موسوم به «مجلس ملی» این کشور تصویب نشده تا رسما به قانون تبدیل شود.

دیگر خبرها

  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نامگذاری خیابانی در تهران به نام اولین روزنامه نگار شهید ایران
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • یک خبرنگار دیگر در غزه شهید شد/ شهادت ۱۴۱ خبرنگار از آغاز جنگ
  • کشف پیکر صدها فلسطینی در گورهای دسته‌جمعی، فرانسه را نگران کرد!