Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@19:19:28 GMT

اين اپليکيشن‌ها قاتل باتري گوشي‌ها هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۲۷۶۴

خبرگزاري آريا - وب‌سايت گجت نيوز - سيد حسن حسيني: بر هيچ‌کس پوشيده نيست که برخي اپليکيشن هاي نصب‌شده بر روي گوشي هاي هوشمند، بسيار پرمصرف بوده و نقش پررنگي در خالي شدن باتري دارند. در ادامه شما را با 8 مورد از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي آشنا خواهيم کرد.




اين برنامه ها در پس‌زمينه گوشي قرار گرفته و حتي اگر از آنها استفاده‌اي هم نداشته باشيد، باز هم به وظيفه ثانويه خود، يعني خالي کردن شارژ گوشي عمل مي‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين نرم افزارها که در واقع پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي هستند، به طور مداوم از اينترنت گوشي يا تبلت و يا سنسورهاي حرکتي موجود در اسمارت فون شما استفاده کرده و موجب خالي شدن سريع شارژ کوتاهي عمر باتري هستند.

متاسفانه، پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي که در ادامه به آنها اشاره خواهيم کرد، در نوع خود جزو محبوب‌ترين‌ها نيز به شمار مي‌آيند که همين مساله، عدم استفاده از آنها را سخت‌تر خواهد کرد. اين ليست، به لطف آمار منتشر شده از سوي اپراتورهاي تلفن همراه، سازندگان آنتي‌ويروس‌هاي Avast و AVG و نيز کارشناسان و علاقه‌مندان به دنياي تکنولوژي تهيه و عرضه شده است.

1. اپليکيشن اسنپ چت (Snapchat)




خبر بد براي طرفداران اسنپ چت اين است که اين برنامه محبوب جزو پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي به حساب مي‌آيد. Snapchat در ليست منتشرشده از سوي Avast در رتبه چهارم و در ليست AVG به عنوان دومين اپليکيشن پرمصرف و قاتل باتري گوشي شناخته شده است. بسياري از کاربران گزارش داده‌اند که با حذف اين برنامه از گوشي خود، به طرز چشمگيري شاهد افزايش طول عمر باتري بوده‌اند.

چه بايد کرد؟

فعال کردن Travel Mode يکي از جديدترين امکانات Snapchat است که بهتر است درمورد آن اطلاعاتي داشته باشيد. اين قابليت باعث مي‌شود تا از بارگذاري اتوماتيک تصاوير و ويديوها جلوگيري به عمل آيد. شما مي‌توانيد Travel Mode را از قسمت تنظيمات فعال کنيد.

شما همچنين مي‌توانيد رديابي موقعيت را غير فعال کنيد. البته با اين کار، برچسب‌هاي جغرافيايي -که يکي از جالب‌ترين امکانات اسنپ چت نيز هست- غير فعال خواهد شد.

اپليکيشن هاي جايگزين اسنپ چت

اين روزها تقريبا همه شبکه‌هاي اجتماعي قابليت‌هاي اسنپ چت (فيلترها، ماسک‌ها و استوري) را در خود جاي داده‌اند. پيشنهاد ما به شما استفاده از قابليت استوري اينستاگرام به جاي Snapchat است.


2. اپليکيشن Tinder




اگرچه Tinder يکي از پراستفاده‌ترين شبکه‌هاي اجتماعي در جهان است، اما در عين حال، از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي نيز به حساب مي‌آيد. اين نرم افزار با استفاده از موقعيت جغرافيايي و همچنين مصرف مداوم داده، در پيدا کردن افراد مختلفي که در نزديکي شما هستند کمک کرده اما از سوي ديگر، مصرف بالاي باتري و خالي شدن سريع شارژ گوشي را در پي خواهد داشت.

چه بايد کرد؟

با عدم استفاده مداوم و همچنين، عدم دسترسي‌دادن به اپليکيشن براي اجرا در پس‌زمينه و خاموش کردن نوتيفيکيشن‌هاي برنامه در زمان باز بودن نرم افزار، مي‌توانيد تا حد زيادي از مصرف بالاي آن بکاهيد. شما مي‌توانيد از نسخه تحت وب اين برنامه نيز استفاده کنيد.

اپليکيشن هاي جايگزين Tinder

برنامه‌هايي نظير OkCupid و Match.com از گزينه‌هايي هستند که با توجه به همه‌گير بودن آنها، مي‌توانند جايگزين Tinder شوند. البته با استفاده مداوم از همه اين برنامه‌ها، قطعا شارژ باتري شما باز هم به سرعت خالي خواهد شد. پس بهتر است از همان راه‌کارهايي که در قسمت قبل توضيح داديم، استفاده کنيد.


3. اپليکيشن هاي خبررساني (مانند آخرين خبر)




قطعا نرم افزارهاي خبررساني ابزاري مهم براي به‌روز بودن شما هستند، اما از سوي ديگر، جزو پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي نيز به حساب مي‌آيند. برنامه هايي نظير آخرين خبر و BBC News به طور مداوم در پس‌زمينه سيستم عامل شما در حال به‌روزرساني خود بوده و در نتيجه، مصرف باتري زيادي را به دنبال خواهند داشت.

چه بايد کرد؟

اين برنامه‌هاي پرمصرف را حذف کنيد و به راحتي، اخبار مهم را از وب‌سايت اصلي اپليکيشن، و در صورت نداشتن وب‌سايت، از منابع مهمتر و معتبرتر بخوانيد. به همين راحتي مي‌توانيد ميزان فضاي بالاتر، شارژ بيشتر و مصرف اينترنت کمتر را تجربه کنيد.

جايگزين اپليکيشن هاي خبررساني

براي به‌روز بودن و همچنين کاهش مصرف باتري اسمارت فون، شما مي‌توانيد اپليکيشن هايي نظير آخرين خبر و BBC News را از روي گوشي يا تبلت خود حذف کرده و در عوض، به استفاده از صفحه توييتر، کانال تلگرامي و يا باز کردن سايت اصلي منبع بر روي مرورگر خود بپردازيد.


4. اپليکيشن Outlook مايکروسافت




بله، اوت‌لوک نيز يکي از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي است. مايکروسافت تاکنون برنامه‌هاي اندرويدي زيادي را توسعه داده که يکي از محبوب‌ترين آنها، برنامه ايميل Outlook است. اما متاسفانه، اين نرم افزار به عنوان دهمين اپليکيشن پرمصرف در ليست Avast قرار گرفته که باعث مي‌شود کاربران در استفاده از آن تجديد نظر داشته باشند.

چه بايد کرد؟

در صورتي که فعاليت اپليکيشن هاي ايميل را در پس‌زمينه گوشي غير فعال کنيم، در واقع کارايي آنها را از بين برده‌ايم. اگرچه مي‌توان نوتيفيکيشن‌هاي اين اپليکيشن را حذف کرد، اما شايد بهترين راه، استفاده از نرم افزاري جايگزين براي آن باشد.

اپليکيشن هاي جايگزين Microsoft Outlook

در پلي استور گوگل برنامه‌هاي اندرويدي زيادي در اين زمينه وجود دارند. اما شايد بهترين انتخاب، استفاده از اپليکيشن Inbox by Gmail باشد که قادر است با وارد کردن چندين حساب (مايکروسافت، ياهو، جيميل و کلاينت‌هاي ديگر) همه ايميل‌ها را به صورت يک‌جا مديريت کند. بدين ترتيب، مصرف باتري نيز به طرز چشمگيري کاهش خواهد يافت.


5. اپليکيشن هاي Facebook و Messenger




بزرگترين شبکه اجتماعي جهان، يکي از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي را ساخته و عرضه کرده است. اپليکيشن هاي فيسبوک و مسنجر تقريبا بالاترين امتياز را در اين گزارش به خود اختصاص داده و بدين ترتيب، سريع‌تر از هر گزينه ديگري شارژ باتري گوشي و تبلت اندرويدي شما را خالي مي‌کنند. اگر نگاهي به دسترسي‌هاي فيسبوک در قسمت تنظيمات اسمارت فون خود بياندازيد، متوجه خواهيد شد که اين لقب شايسته اپليکيشن فيسبوک خواهد بود.

چه بايد کرد؟

اپليکيشن هاي اصلي را حذف کرده و به دانلود نرم افزارهاي رسمي جايگزين آنها تحت عنوان Facebook Lite و Messenger Lite بپردازيد. اين برنامه‌ها توسط خود فيسبوک ساخته شده و مصرف باتري و اينترنت بسيار کمتري نسبت به اپليکيشن هاي اصلي دارند. شما ممکن است امکاناتي نظير مکالمه تصويري را در نسخه‌هاي لايت از دست بدهيد، اما عملکرد کلي آنها بسيار عالي‌ست.

شايد بتوان گفت هيچ اپليکيشني نتواند جايگزيني براي فيسبوک باشد. بهترين راه، نصب نسخه لايت نرم افزار و يا استفاده از نسخه تحت وب اين شبکه اجتماعي است.


6. اپليکيشن هاي پيش‌فرض سامسونگ




گوشي هاي سامسونگ معمولا به صورت پيش‌فرض چندين اپليکيشن اختصاصي را درون خود جاي داده‌اند که احتمالا شما از بسياري از آنها استفاده‌اي نمي‌کنيد. اما بايد بدانيد اين برنامه‌ها در بک‌گراند گوشي همچنان فعال بوده و از شارژ باتري آن استفاده مي‌کنند. نرم افزارهايي نظير Samsung Link، Beaming Service for Samsung و WatchON سه مورد از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي سامسونگ هستند.

چه بايد کرد؟

شما بدون روت کردن گوشي اندرويدي خود، قادر به حذف برنامه‌هاي پيش‌فرض سامسونگ نخواهيد بود اما مي‌توان آنها را غير فعال کرد. ابتدا به مسير Settings > Applications > Applications Manager > All رفته و اپليکيشن هاي مربوط به سامسونگ را پيدا کنيد. همه آنها را باز کرده و تيک Show notifications را برداريد. سپس، Clear Data را لمس کرده و پس از آن، گزينه Disable را بزنيد. اين کار را براي همه نرم افزارهاي سامسونگ که به آنها نياز نداريد انجام دهيد.

گزينه‌هاي جايگزين اپليکيشن هاي پيش‌فرض سامسونگ

برخي از اين برنامه‌ها اضافي هستند، پس مي‌توان جايگزين‌هاي بهتري در پلي استور براي آنها يافت. به عنوان مثال، به جاي استفاده از S-Voice مي‌توان از Google Assistant استفاده کرد.


7. اپليکيشن هاي استريمينگ موزيک و فيلم (مثل يوتيوب و آپارات)




اگر به پخش آنلاين موزيک يا فيلم بر روي گوشي يا تبلت خود علاقه داريد، بايد بدانيد اپليکيشن هاي استريمينگ نظير آپارات و يوتيوب، علاوه بر مصرف بيش از حد باتري، حجم اينترنت شما را نيز به سرعت خالي مي‌کنند.

چه بايد کرد؟

کار زيادي نمي‌توان کرد؛ اما با استفاده از ترفندهايي نظير کم کردن نور صفحه نمايش و يا استفاده از هدفون به جاي اسپيکر گوشي يا اسپيکر خارجي، مي‌توان کمي از خالي شدن سريع شارژ موبايل جلوگيري کرد.

گزينه‌هاي جايگزين اپليکيشن هاي استريمينگ فيلم و موزيک

نسخه جديدي از يوتيوب توسط گوگل عرضه شده که تا حدي از مصرف باتري و اينترنت کم کرده است. در مورد آپارات نيز قطعا استفاده از نسخه تحت وب آن بر روي کامپيوتر و يا مرورگر گوشي موبايل، مصرف باتري کمتري را به دنبال خواهد داشت.


8. اپليکيشن هاي مديريت باتري (مثل lionMobi يا CleanMaster)




جالب است بدانيد برنامه‌هاي مديريت و بهينه‌سازي باتري و تميزکننده سيستم يکي از پرمصرف ترين اپليکيشن هاي اندرويدي محسوب مي‌شوند. به عنوان مثال، برنامه LionMobi توسط Avast جزو 10 اپليکيشن اول قرار گرفته و AVG نيز برنامه CleanMaster را به عنوان نرم افزاري با مصرف بيش از حد باتري معرفي کرده است.

چه بايد کرد؟

ساده است؛ اين اپليکيشن ها را از روي گوشي خود حذف کرده و به جاي آن، از اين 4 ترفند ساده براي افزايش سرعت گوشي استفاده کنيد.

گزينه‌هاي جايگزين اپليکيشن هاي مديريت باتري

تنها اپليکيشن توصيه‌شده براي بهينه‌سازي باتري گوشي، نرم افزار Greenify است. اين برنامه با الگوريتمي که دارد از اجراي اپليکيشن ها در پس‌زمينه گوشي جلوگيري مي‌کند.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمد محمدپور اظهار کرد: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مبارزه با احتکار، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی از وجود یک انبار احتکار باتری خودرو در شهرستان بابل مطلع شدند.

وی افزود: کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با هماهنگی قضائی و همکاری کارشناسان اداره صمت شهرستان بابل در بازدید از انبار مورد نظر ۳۰۰ عدد باتری خودرو احتکاری را کشف کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با بیان اینکه انبار کشف شده در سامانه جامع اداره صمت ثبت نشده بود، افزود: کارشناسان ارزش باطری‌های احتکاری را بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدپور با اشاره به اینکه مالک انبار دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و احتکار کالاهای اصلی و ضروری مردم، یکی از اولویت‌های مهم پلیس است.

کد خبر 6091116

دیگر خبرها

  • مرد در سایه به زودی مدیرعامل استقلال می شود؟ | مدیری که علی دایی را آبی‌پوش کرد!
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • چهار دلیل برای فرار از خرید پوکو X5 پرو
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • گوگل پلی قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن را فراهم کرد
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟