Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزاش ایسکانیوز از سازمان پزشکی قانونی کشور، حسین‌ زارعی در مروری بر اقدامات پزشکی قانونی در حادثه انفجار معدن یورت افزود: سازمان پزشکی قانونی کشور مرجع رسیدگی به مرگ های غیرطبیعی و تعیین علت فوت و صدور جواز دفن، ضمن تشخیص هویت در این نوع از مرگ ها است.


او ادامه داد: در بیشتر حوادث دسته جمعی، بلایا و سوانحی که رخ می دهد، پزشکی قانونی ضمن بررسی اجساد به جای مانده با اقدامات و آزمایش های تخصصی و کارشناسی هویت آنها را تعیین و اجساد را به بستگان تحویل می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان گفت:یکی از حوادثی که به تازگی پزشکی قانونی نسبت به شناسایی اجساد آن اقدام کرد حادثه انفجا معدن یورت استان گلستان بود که در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه رخ داد و طی آن 43 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.
زارعی در خصوص اقدامات صورت گرفته در این حادثه اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه تیم ستاد بحران پزشکی قانونی استان تشکیل و برای بررسی و معاینه اجساد به محل وقوع حادثه اعزام شد.


او افزود: پس از گذشت 12 ساعت از حادثه در ساعات نیمه شب 22 جسد در اختیار پزشکی قانونی قرار گرفت و با وجود امکانات محدود معاینه اولیه تمامی اجساد تا بامداد روز 14اردیبهشت به انجام رسید و مجددا صبح روز چهاردهم پس از اخذ شرح حال از خانواده و معاینه نهایی و احراز هویت اجساد با شرح حال اخذ شده و مشاهده اولیای دم پس از هماهنگی با ستاد سازمانی در خصوص علت فوت جواز دفن آنها اقدام شد.


به گفته زارعی در مرحله بعد 13 جسد و پس از آن 7 جسد به پزشکی قانونی ارجاع شدند که شرایط نامناسب و علائم فساد داشتند و پس از انجام 2نوبت معاینه کامل و اخذ شرح حال از خانواده ها هویت 15 تن محرز و جواز دفن به نام آنان صادر شد.
وی تاکید کرد: نمونه خون متوفیان نوبت دوم در خصوص وجود گاز مونوکسید کربن بررسی شدکه نتیجه همه آنها مثبت بود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان یادآور شد: در نوبت دوم خانواده های مفقودین فراخوان شد و نمونه های لازم از افراد مورد نظر مطابق با دستورالعمل و هماهنگی با واحد ژنتیک پزشکی قانونی مشهد گرفته شد.


زارعی ادامه داد: به دلیل عدم احراز هویت 5 تن باقی مانده نمونه‌ها برای بررسی از نظر DNA به پزشکی قانونی مشهد ارسال شد و پس از حدود 2روز هویت تمامی اجساد با آزمایش های انجام شده مشخص و جواز دفن ها صادر شد.
وی در خصوص شناسایی آخرین جسد کشف شده در این انفجار نیز گفت : جسد شماره 43 نیز در روز 23 اردیبهشت از معدن خارج شد که پس از انجام معاینه و نیز تایید انگشت نگاری هویت وی محرز و جسد به نیروی انتظامی تحویل داده شد.
معدن زغال سنگ زمستان یورت شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان مقارن ظهر چهارشنبه 13 اردیبهشت منفجر شد.

دریافت کننده :سولماز ظریفی/ انتشار دهنده : زهره حاجیان

704/700

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا

همشهری آنلاین _ حوادث: به نقل از دیلی نیوز، روز دوشنبه حادثه هولناکی در منطقه مای ماهیو در شهر ناکورو در کنیا رخ داد.

از چند روز قبل از این حادثه، بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب باعث پر شدن سد قدیمی در این منطقه شده بود و حجم آب به حدی بود که فشار زیادی به سد وارد می‌شد. در نهایت نیز همین فشار باعث شد که روز دوشنبه، سد قدیمی در هم شکسته و فرو بریزد.

به دنبال این حادثه سیل عظیمی به سمت پایین دست سد و شهر ناکورو به راه افتاد.

گل و لای به همراه شاخه درختان با صدای مهیب شهر را در بر گرفت و در چشم بر هم زدنی خانه‌ها را با خود برد و راه‌ها را قطع کرد.

تصاویر منتشر شده از این حادثه خودروهایی را نشان می‌دهد که به دنبال شکسته شدن سد، در میان گل و لای سیلاب گیر کرده‌اند و راه‌هایی که مسدود شده‌اند و خانه‌هایی که در هم فرو ریخته‌اند.

سوزان کیهیکا، فرماندار شهرستان ناکورو گفت: تا کنون اجساد ۴۲ نفر که در این حادثه کشته شده‌اند، پیدا شده‌ و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تعداد قربانیان بیش‌تر از این‌هاست، زیرا هنوز تعداد زیادی در گل و لای مدفون هستند که جست‌وجو برای یافتن اجساد آنها ادامه دارد.

شکسته شدن سد تنها حادثه مرگبار ناشی از بارش شدید باران در کنیا نبود و در روزهای گذشته جاری شدن سیل در نقاط مختلف این کشور، دست‌کم جان ۱۵۵ نفر را گرفته است. برخی از آنها سرنشینان دو قایق بودند که در سیل واژگون شده بودند.

وزارت آموزش و پرورش این کشور اعلام کرده که به دلیل «باران های شدید مداوم» بازگشایی مدارس یک هفته به تعویق افتاده، مدارس مجبور به تعطیلی پس از تعطیلات میان ترم شدند.

بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، تیم‌های امداد و نجات مشغول جستجو در بین گل و لای برای یافتن بازماندگان هستند.

کد خبر 848137 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سيل کنیا حوادث جهان

دیگر خبرها

  • تصادف شدید نیسان با پژو در پارس آباد / 4 نفر جان باختند
  • روایت تازه از شکسته شدن سد در کنیا
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • جنایت هولناک در ویلای زیبا!
  • ۱۱ کشته و ۷۵ مجروح در سقوط باورنکردنی آسانسور
  • نظریه پزشکی قانونی یکی از ارکان اساسی رأی قاضی است
  • گزارشی از زنده به گورشدن ۲۰ نفر + جزئیات | جسدهایی که به دلیل تکه تکه شدن یا تجزیه آنها قابل شناسایی نیستند...
  • گزارش سازمان ملل از زنده به گورشدن ۲۰ نفر در بیمارستان ناصر
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • خواهرکشی ناموسی در مشهد | قتل زن ۲۳ ساله به دست برادر ۱۷ ساله