Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:44:17 GMT

پيروزي قاطع اصلاح‌طلبان در شوراها

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۴۵۱۲

خبرگزاري آريا - گروه سياسي_رسانه‌ها: روزنامه «شهروند» نوشت: شمارش آراي انتخابات شوراهاي شهر و روستا نشان مي‌دهد كه شوراي پنجم در شهرهاي اصفهان، سمنان و قزوين، كرمان و اردبيل با پيشتازي ليست اميد در دست اصلاح‌طلبان است. البته هنوز شمارش آرا در تهران تمام نشده است اما نتايج اوليه شمارش از حدود دو‌ هزار صندوق تا لحظه تنظيم گزارش از وضعيت مشابه اصلاح‌طلبان تهران در شوراي پنجم در پايتخت خبر مي‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش‌ها، محسن ‌هاشمي، مرتضي الويري، احمد مسجدجامعي از جمله افراد شاخصي‌اند كه جزو ٢٥ نفره اول ليست پنجمين دوره شوراي شهر بيشترين رأي را دارند.
بعد از نهايي‌شدن نتيجه انتخابات رياست‌جمهوري نوبت به صندوق‌هاي شوراهاي شهر و روستا رسيد، اگرچه حالا ٩٠‌ درصد نتايج قطعي شمارش آرا در شوراهاي شهر و روستا مشخص شده، اما هنوز تركيب شورا در تهران و برخي كلانشهرها به‌طور رسمي اعلام نشده است. روز جمعه سه ميليون و 278 هزار تهراني همزمان با شركت در انتخابات رياست‌جمهوري آراي خود براي انتخابات شوراي تهران را هم به صندوق انداخته‌اند. حالا اخبار غيررسمي از وضعيت مثبت اصلاح‌طلبان شورا تا لحظه تنظيم گزارش حكايت دارد. گفته مي‌شود ٢١ نفر اول فهرست شوراي شهر تهران از ليست «اميد» رأي آورده‌اند.
با وجود اين، «فرهاد تجري» يكي از اعضاي هيأت نظارت بر انتخابات شوراهاي شهر و روستا درگفت‌وگو با «شهروند» از احتمال تغيير آراي شوراي شهر تهران خبر داد: «از زمان آغاز شمارش صندوق‌ها تاكنون آراي ٥٠ نفر از ليست‌هاي اصلاح‌طلبان و اصولگرايان در صدر قرار دارد و جا‌به‌جا مي‌شود اما چون هنوز شمارش صندوق‌ها در نواحي مختلف تهران به پايان نرسيده است، احتمالا نتايج هم تغيير خواهد كرد.»
او اين را هم گفت كه حدود‌ هزار و ٦٠٠ صندوق تا ظهر ديروز شمارش شده است: «هنوز جمع‌بندي نهايي مشخص نيست اما از آنجايي كه كار شمارش آراي رياست‌جمهوري ظهر ديروز به پايان رسيده، بهتر است از شتابزدگي پرهيز كنيم تا دقت فداي سرعت نشود.»
عليرضا رحيمي، رئيس هيأت عالي نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران هم البته گفته كه نتايج قطعي روز دوشنبه اعلام خواهد شد: «درشهرستان تهران بيش از سه‌ميليون‌ونيم تعرفه رأي مصرف شده و تعداد کانديداها نيز بيش از 2‌ هزار و 700 نفر است، طبيعتا اين حجم بالاي استقبال مردم درکنار تعداد زياد کانديداها شمارش آرا را زمانبر خواهد کرد، پيش‌بيني مي‌شود نتايج نهايي تا روز دوشنبه به اطلاع مردم برسد.» البته بادامچي، نماينده مردم تهران درمجلس دهم هم ديروز گفت كه شمارش آراي انتخابات شورا تا روز يكشنبه به پايان مي‌رسد.
حالا اگرچه تا ساعت تنظيم خبر نتيجه شمارش آرا به صورت رسمي اعلام نشده اما ظاهرا ليست «اميد» كه مورد حمايت شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان بود، بيشترين استقبال را درميان تهراني‌ها داشته است و از اصولگرايان هم افرادي چون چمران، عليرضا دبير، پرويز سروري يا حبيب كاشاني هم نامشان درميان ٢٥نفر اول جا‌به‌جا مي‌شود.
طبق گزارش‌هاي رسيده محسن ‌هاشمي، مرتضي الويري، احمد مسجدجامعي، بهاره آروين، محمدجواد حق‌شناس، شهربانو اماني، ابراهيم اميني، حسن خليل‌آبادي، محمد سالاري، افشين حبيب‌زاده، آرش حسيني ميلاني، زهرا صدراعظم‌ نوري، سيدحسن رسولي، ناهيد خداكرمي، علي اعطا، مجيد فراهاني، محمود ميرلوحي، زهرا ن‍ژادبهرام، الهام فخاري، بشير نظري، مجيد عليخاني، مهدي چمران، عليرضا دبير، مرتضي طلايي و حبيب كاشاني تا لحظه تنظيم گزارش به ترتيب جزو ٢٥ نفر اول ليست شوراي شهر تهران قرار دارند. مهدي چمران كه تا همين حالا ١١‌ سال رياست شوراي شهر تهران را برعهده داشت، در ليست ٢٥نفره پنجمين دوره شوراي شهر تهران در رتبه ٢٢ همراه با عليرضا دبير درميان اعضاي علي‌البدل است.
بر اساس گزارش‌هاي کميته روابط عمومي و اطلاع‌رساني ستاد اصلاح‌طلبان تهران از ٤١٠٠ صندوق رأي در تهران، ري و شميرانات تا عصر روز شنبه آراي ١٨٠٠ صندوق شمارش‌شده به شرح زير است؛ محسن هاشمي‌رفسنجاني با بيش از ٧٨٠ هزار آراي سر ليست اصلاح‌طلبان بيشترين رأي را کسب کرده و نفر بيست‌ويکم محمد عليخاني با آراي بيش از ٤٤٠‌هزار رأي است. مهدي چمران هم با اختلاف بيش از ٢٠٠‌ هزار رأي نسبت به نفر بيست‌ويکم به‌عنوان نفر بيست‌ودوم قرار گرفته است. برخي از شنيده‌ها هم حاكي از اين است كه افرادي چون ياشار سلطاني و محمدعلي زم از خارج ليست هم آراي خوبي نسبت به ديگر اصلاح‌طلبان دارند.
بانوي اصلاح‌طلب، نفر اول شوراي شهر اردبيل
خبرها از اردبيل، كرمان، اصفهان، سمنان و قزوين هم حكايت از پيشي‌گرفتن اصلاح‌طلبان دارد. حالا چهارنفر از اعضاي ليست اميد وارد شوراي شهر اردبيل شده‌اند. براساس آراي شمارش‌شده در اردبيل به ترتيب زهرا قديمي، عليرضا غريبي، عليرضا پوستي، حبيب‌الله فتحي شيخ احمد، يعقوب ‌هاشمي، يعقوب عزيززاده، يونس رونقي، جواد انصاري، رحيم آقازاده، حسين افسانه، اسفنديار هوشيار به‌عنوان اعضاي اصلي و رويا کنعاني، ابراهيم عبدي، بهمن آذروش و ابراهيم صفري به‌عنوان اعضاي علي‌البدل حايز بيشترين آرا شده‌اند. سه‌نفر اول انتخابات اردبيل از ليست اصلاح‌طلبان هستند و درمجموع چهارنفر از فهرست به‌عنوان اعضاي اصلي و سه‌نفر بعدي به‌عنوان عضو علي‌البدل انتخاب شده‌اند.
شوراي شهر كرمان شوراي بعدي است كه در دوره پنجم در دست اصلاح‌طلبان است، اگرچه دوره چهارم اكثريت اصولگرايان را داشت. حسين چناريان، علي بهرامي(ليست اميد)، زهرا ايرانمنش(ليست اميد)، محمد فرشاد(ليست اميد)، رامين ارجمند کرماني (ليست اميد)، محمدجواد کامياب(ليست اميد)، سيدمحمدرضا معين‌زاده ميرحسيني(ليست اميد)، منصور ايرانمنش، علي خدادادي (ليست اميد)، علي‌اکبر مشرفي، ماه‌بانو معصوم‌زاده به ترتيب تركيب شوراي آينده كرمان را تشكيل مي‌دهد.
در اصفهان هم پس از شمارش نيمي از صندوق‌ها تمامي 13نفر ليست اميد بيشترين رأي را آورده‌اند و پس از آنها هم مقتدايي و حاج رسولي‌ها از ليست «نجبا» و «خدمت» رأي خوبي آورده‌اند. براساس گزارش ايلنا، خبرهاي اوليه از نتايج انتخابات شوراي شهر سمنان نشان مي‌دهد كه چهارنفر از هفت عضو منتخب شوراي شهر، در فهرست اميد قرار دارند، درحالي كه پيش از اين شوراي شهر سمنان دراختيار اصولگرايان بوده است: «براساس اين گزارش، سيدمسعود سيادتي با کسب 17‌هزار رأي، مجيد نظري 12‌هزار و 276 رأي، مهدي خراسانيان 11‌هزارو804 رأي، محمد همتي 11‌هزارو520 رأي، عباس آلبويه و عباس طالب بيدختي به ترتيب با کسب 10‌هزارو10 و 9239 رأي، محمد زحمتکش 8485 رأي به‌عنوان اعضاي جديد شوراي شهر سمنان انتخاب شده‌اند. درميان اين افراد، سيدمسعود سيادتي، محمد همتي، عباس آلبويه و محمد زحمتکش درفهرست معرفي‌شده ازطرف اصلاح‌طلبان قرار داشتند.»
همچنين براساس نتايج اوليه انتخابات در قزوين هم اصلاح‌طلبان برنده انتخابات شوراي شهر دراين شهر شده‌اند. برخي گزارش‌هاي تأييدشده ازسوي مقامات قزوين نشان مي‌دهد اصلاح‌طلبان موفق شده‌اند شش کرسي از 9 کرسي شوراي اين شهر را از آن خود كنند: «داودي، عبدالرزاقي، قوامي، يوسفي، دقيقي و قافله‌باشي از فهرست اميد و احد چگيني، محسن حق‌شناس و فصيحي رامندي اعضاي شوراي شهر قزوين در دوره پنجم هستند.» اين ليست البته خالي از فوتباليست نيست و سعيد دقيقي از ليست اصلاح‌طلبان شوراي شهر قزوين به شوراي پنجم اين شهر راه يافته است.
اعلام ليست ٢١ نفره اصلاح‌طلبان با نام اميد درهمان ابتدا اختلافاتي را ميان جاماندگان ليست و اعضاي شوراي‌عالي سياست‌گذاري اصلاح‌طلبان به وجود آورد تا جايي كه برخي از آنان با ليست‌هاي ديگري چون ائتلاف بزرگ اصلاح‌طلبان يا اميد اصلاحات براي رقابت انتخاباتي رفتند اما درميانه‌هاي راه رئيس دولت اصلاحات رأي به تأييد ليست اميد داد و روند انصراف به نفع اين ليست كه از روزهاي قبل با كناره‌گيري فاطمه راكعي و مهرعليزاده شروع شده بود، با انصراف كساني چون محمد حقاني و غلامرضا انصاري سريع‌تر شد. با اين حال، برخي اصلاح‌طلبان چون ترانه يلدا، ياشار سلطاني يا احمد حكيمي‌پور همچنان به فعاليت‌هاي انتخاباتي خود ادامه دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم

تیم ملی امید آقایان برابر تیم کشور روسیه و شهر خانتی مانسیسک که در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت به رقابت پرداخت و با نتیجه ۳.۵ بر ۰.۵ به پیروزی رسید و تیم ملی بانوان برابر تیم عراقی از شهر بغداد که در جایگاه نهم قرار داشت با نتیجه ۳ بر ۱ پیروز شد و با احتساب این نتایج تیم ملی امید آقایان هم‌اکنون در جایگاه دوم و تیم ملی بانوان در جایگاه ششم جدول رده‌بندی و ۱۵ تیمی مسابقات قرار دارند. تیم ملی امید آقایان در فاصله‌ای بسیار نزدیک و ۲ امتیازی با تیم صدرنشین و نماینده روسیه میزبان قرار دارد و هم‌اکنون با ۱۴ امتیاز در جایگاه دوم قرار دارد.

تیم ملی بانوان نیز با ۹ امتیاز تیمی در رتبه ۶ جدول ۱۵ تیمی مسابقات شهر‌های آسیا قرار گرفته است و به دنبال بهبود رتبه خود طی دور پایانی است. دور نهم و پایانی این پیکار‌ها فردا برگزار می‌شود و طی این دور حساس تکلیف قهرمان، نایب قهرمان و مقام سومی مسابقات مشخص خواهد شد.

عملکرد ایرانی‌ها در این تورنومنت مورد تمجید روس‌ها و شطرنج‌بازان دیگر کشور‌ها قرار گرفته، زیرا چندین سال از این مسابقات دور بودند، اما امسال به همت سرپرست فدراسیون شطرنج اعزام به این مسابقات صورت گرفت و ایران هم‌اکنون نیز مدعی کسب عنوان در این جام معتبر آسیایی است.

تیم ملی امید آقایان در صورت کسب پیروزی و حداکثر امتیازات در دیدار فردا و از دست دادن امتیاز توسط صدرنشین شانس بسیار خوبی نیز برای کسب عنوان قهرمانی دارد؛ در غیر این صورت کسب مقام دومی ایران در این تورنومنت قطعی است. از آن طرف تیم ملی بانوان نیز می‌تواند امیدوار به کسب امتیاز و ارتقاء جایگاهش باشد، زیرا در دور‌های گذشته همواره میان ۴ یا ۵ تیم اول قرار داشت.

گفتنی است؛ تیم ملی امید آقایان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی بانوان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • انتقاد تند جهره شاخص اصلاح‌طلبان از سوپر افراطی حزب‌اللهی دیروز!
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • پیگیر اصلاح قانون شوراها در کشور هستیم
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • فاکتور اشتباه و شیطنت آمیز اصلاح طلبان در خصوص شرایط امید در جامعه/ آغاز کنش‌های انتخاباتی رادیکال‌ها پس از عملیات تحریم!
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • برنامه‌های خود را در فرصت باقیمانده به سرانجام می‌رسانم
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • سپاهان پیروزی را با تساوی عوض کرد/ کار به وقت های اضافه رسید