Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@08:12:21 GMT

تغییرکاربری معضل جدی در تالاب بین المللی امیرکلایه

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۶۵۹۲

تغییرکاربری، معضل جدی در تالاب بین المللی امیرکلایه محسوب می‌شود.

‌به گزارش ایسنا، ابراهیم غلامی رییس اداره محیط زیست آستانه اشرفیه با بیان اینکه یگان حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه همراه با مامورین پاسگاه سرمحیط بانی تالاب بین‌المللی امیرکلایه در مانور مشترکی شرکت کرد، گفت: با توجه به هم مرز بودن حوزه استحفاظی آستانه اشرفیه با تالاب امیرکلایه در لاهیجان و حساسیت موضوع در بحث زمین خواری و تصرفات غیرقانونی اراضی تالابی مامورین یگان دو منطقه طی مانوری مشترک اقدام به گشت و کنترل و پایش مناطق مشترک در منطقه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این مانور معاون و رییس شورای حل اختلاف دادگستری کل استان گیلان و همچنین رییس دادگستری و دادستان و قضات آستانه اشرفیه نیز در حمایت از انفال و بیت المال از نزدیک شاهد اجرای عملیات بودند.

تغلامی تصریح کرد: تصرفات غیرقانونی اراضی تالابی و تغییر کاربری آنها از بزرگترین معضلات تالاب بین المللی امیرکلایه است که با عنایت به توجه ویژه دستگاه قضایی، حفاظت محیط زیست گیلان با جدید و قدرت با هرگونه زمین خواری و تجاوز به حقوق بیت المال برخورد می‌کند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۶۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید روزانه بیش از هفت هزار مسافر نوروزی از تالاب شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان،جمال صالح‌زاده گفت: این تعداد افراد شامل گردشگران، کاروان‌های راهیان نور، میهمانان داخلی و خارجی بوده و در روز‌های آینده بر تعداد بازدیدکنندگان از این تالاب افزوده می‌شود.
برای تامین فضای مناسب استراحت گردشگران ۵۰ آلاچیق در تالاب شادگان و ۲۰ آلاچیق در روستای صراخیه تهیه و نصب شده است.
به گفته فرماندار شادگان: در ایام تعطیلات نوروز امسال بیش از ۱۰۰ فروند قایق تفریحی به گردشگران و میهمانان نوروزی برای بازدید از جاذبه‌های تالاب شادگان خدمات ارایه می‌کنند.
وی افزود: چشم انداز زیبای روستای صراخیه برای گردشگران از جذابیت خاصی برخوردار است و پوشش گیاهی تالاب، نیزارها، بلم‌هایی که در بین خانه‌ها و روستای صراخیه می‌چرخند و بافت سنتی این روستا همواره نظر گردشگران را به خود جلب کرده است.
تالاب بین‌المللی شادگان با بیش از ۵۰۰ هزار هکتار وسعت در جنوب خوزستان قرار دارد که بزرگ‌ترین تالاب ثبت شده کشور در فهرست تالاب‌های بین المللی است.

دیگر خبرها

  • ضیافت افطاری گروه جهادی شهید «یعقوب پرناک» در آستانه اشرفیه
  • ۵ درصد از تالاب بین‌المللی گاوخونی آبگیری شد
  • بازدید روزانه بیش از هفت هزار مسافر نوروزی از تالاب شادگان
  • اجرای سند الگوی کشت در حوزه‌های تالابی کشور
  • شروع به کار دستگاه دروگر سنبل آبی در تالاب انزلی
  • برپایی ایستگاه صلواتی در حرم سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه
  • تشکیل کارگروه ملی احیاء و ساماندهی دریاچه نمک 
  • ورود بیش از ۳۰۰ فلامینگو به تالاب بین المللی گاوخونی
  • میهمانی ۳۰۰فلامینگو در گاوخونی/ نخستین کلونی‌های جوجه‌آوری ثبت شد
  • سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به آستانه اشرفیه