Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- تکرار پيروزي حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران و به دنبال آن شادي هواداران اين نامزد در سراسر کشور، به تيتر يک بسياري از تارنماهاي خبري فرانسه تبديل شد.

به گزارش روز يکشنبه ايرنا، خبرگزاري فرانسه امروز نيز همچون روزهاي گذشته با انتشار گزارش هايي از روند انتخابات رياست جمهوري ايران، نوشت: «زنده باد روحاني، زنده باد اصلاحات.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهها هزار ايراني به ويژه جوانان، شنبه شب شادي خود را پس از پيروزي مجدد حسن روحاني ميانه رو در انتخابات رياست جمهوري به نمايش گذاشتند.»
از شب هنگام، پس از يک روز کار يا تحصيل صدها تن به خيابان ها آمدند و به خاطر پيروزي مجدد حسن روحاني، با بوق زدن و هياهو، فرياد شادي سردادند.
در طول شب، جمعيت افزايش يافت و هزاران تن به خيابان ها و ميادين بزرگ شهر رفتند. دختران و پسران باهم، در حالي که دست مي زدند، عکس هايي از رئيس جمهوري منتخب، روبان ها، دستمال ها و نوارهايي به رنگ بنقش و سبز که نشانه حمايت از اصلاح طلبان و روحاني است، حمل مي کردند.
تارنماي شبکه تلويزيوني فرانس 24 با انتشار يک گزارش مکتوب که به آن چندين فيلم و عکس ضميمه شده بود، جلوه هايي از جشن و شادي مردم ايران پس از پيروزي مجدد روحاني در انتخابات رياست جمهوري را به تصوير کشيد.
گزارشگر فرانس 24 با حضور در خيابان هاي تهران، حضور مردم به ويژه جوانان پايتخت را در جشن پيروزي روحاني بسيار گسترده و چشمگير ارزيابي کرد و گفت: ايرانيان پيروزي حسن روحاني را در خيابان هاي تهران جشن گرفتند.
در ادامه اين گزارش آمده است: عصر شنبه در جاي جاي پايتخت، هزاران شهروند تهراني به ويژه جوانان شادي خود را از انتخاب مجدد حسن روحاني ميانه رو به نمايش گذاشتند.
گزارشگر اين شبکه تلويزيوني با بيان اينکه تصاوير باورنکردني در اين جشن مي توان ديد، از عظمت و شور و شوق شرکت کنندگان در فضايي بسيار صميمي و خانوادگي خبر داد.
اين شبکه تلويزيوني روز گذشته نيز با اعلام نتايج اوليه انتخابات رياست جمهوري ايران، تيتر يک خود را به اين حوزه اختصاص داد و نوشت: «انتخابات رياست جمهوري ايران: بر اساس نتايج اوليه روحاني پيشتاز است».
تارنماي روزنامه فرانسوي لَکروا نيز با اختصاص تيتر يک خود به پيروزي دوباره حسن روحاني در انتخابات رياست جمهوري ايران، نوشت: «ملت ايران راه توافق با جهان را انتخاب کردند.»
در اين گزارش آمده است: حسن روحاني رئيس جمهوري ايران براي بار دوم با کسب 57 درصد آرا در انتخابات روز جمعه 29 ارديبهشت پيروز شد.
اين رسانه فرانسوي با بازتاب سخنان رئيس جمهوري منتخب ايران که از تلويزيون دولتي پخش شد، نوشت: «مردم ايران راه توافق با جهان و دوري از افراط گرايي را انتخاب کردند.»
تارنماي فيگارو که پرشمارگان ترين روزنامه فرانسه بشمار مي رود نيز، تيتر يک خود را به انتخابات ايران اختصاص داد و نوشت: حسن روحاني با اختلاف زياد پيروز انتخابات ايران شد.
در ادامه اين گزارش آمده است: حسن روحاني استادانه پيروز آزمون شد. رئيس جمهوري وقت ايران به مدت چهار سال ديگر با کسب اکثريت آرا انتخاب شد. روحاني ميانه رو حامي سياست گشايش با جهان، 57 درصد آرا را کسب کرد.
اين گزارش مي افزايد: بر اساس آمار منتشر شده توسط وزير کشور ايران، ابراهيم رئيسي رقيب وي فقط 38 درصد آرا را کسب کرد.
به نوشته فيگارو، حسن روحاني در مقايسه با نخستين انتخاباتي که در سال 2013 پيروز شد، برنده پنج ميليون راي (بيشتر) شد.
تارنماي اين روزنامه پرشمارگان در صفحه اختصاصي اخبار ايران نيز تحليل ها و گزارش هاي متعددي در زمينه دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ايران منتشر کرده است.
تارنماي روزنامه لوموند نيز از روز گذشته با اختصاص تيتر يک خود به انتخابات ايران، نوشت: حسن روحاني رئيس جمهوري ايران با اختلاف زيادي پيشتاز است.
اين روزنامه فرانسوي در دو گزارش ديگر خود با اشاره به نتايج اوليه انتخابات از تيترهاي «حسن روحاني در مسير انتخاب مجدد رياست جمهوري» و «ايران: سياست گشايش حسن روحاني محبوب راي دهندگان» استفاده کرد.
لوموند همچنين در يک گزارش اختصاصي ديگر در زمينه انتخابات ايران، از شکست وعده هاي عوامگرايانه مبني بر حمايت از محرومان، خبر داد.
اين روزنامه فرانسوي در روزهاي اخير همچنين با انتشار گزارش هايي در اين زمينه از تيترهايي همچون «حسن روحاني، ميانه روي به دنبال پايداري» بهره برد.
به گزارش ايرنا، در مجموع رسانه هاي فرانسوي زبان حضور مردم ايران در پاي صندوق هاي راي را بسيار گسترده و انبوه ارزيابي و در کنار گزارش هاي مکتوب، عکس ها و فيلم هاي متعددي در اين ارتباط منتشر کردند.
اشاره به صف هاي طولاني راي دهندگان، تمديد چند باره ساعت راي گيري، نرخ بالاي مشارکت مدني و پيشتازي مطلق روحاني در کسب آرا، از ديگر شاخص هايي بود که در بيشتر اين گزارش ها بر آن تاکيد شده است.
همچنين بسياري از رسانه هاي فرانسه نتايج اوليه و نهايي انتخابات ايران را در شبکه هاي اجتماعي همچون توييتر به صورت لحظه به لحظه منتشر و دوشادوش رسانه هاي داخلي حرکت مي کردند.
اروپام***2090
گزارش از: سعيد زارع کندجاني**ناشر: فريبا مدني



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۸۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور سابق که در انتخابات اخیر خبرگان رهبری از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده بود، در دیدار دوره‌ای با مدیران خود عنوان کرد: یکی از موارد ردصلاحیت من یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام. به گزارش انتخاب، وی در این نشست از انتشار عمومی پاسخ خود به نامه شورای نگهبان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
روحانی همچنین گفته است: باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

کد خبر 848583 منبع: ایران برچسب‌ها خبر ویژه حسن روحانی شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • شبکه ملی تنظیم‌گری ایران رونمایی شد
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • مشورت با آیت الله برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری /به محسن رضایی گفتم پیروز نمی شود و دو سه میلیون رأی خواهد داشت
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • حسن روحانی دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد
  • گیشه روزنامه بازار پادکست |تیتر خوانی روزنامه‌های اقتصادی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • پیروزی بدون جنگ