Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@09:47:40 GMT

اولین برد تیم ملی فوتبال جوانان در جام‌جهانی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۹۲۴۶

تیم ملی فوتبال جوانان ایران و کاستاریکا در نخستین بازی خود در جام‌جهانی زیر ۲۰ سال کره‌جنوبی از ساعت ۱۲:۳۰ در ورزشگاه جام جهانی ججو مقابل هم صف‌آرایی کردند. این دیدار حساس که با بازی فیزیکی و خشن کاستاریکا همراه شده بود در نهایت با پیروزی یک بر صفر شاگردان امیر حسین پیروانی تمام شد.

محمد مهدی مهدیخانی در دقیقه ۸۲ تک گل ایران را به ثمر رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این بازی، زامبیا توانست پرتغال را با حساب دو بر یک از پیش‌رو بردارد و صدرنشین این گروه شود. ایران هم به دلیل تفاضل گل کمتر با سه امتیاز در رده دوم قرار گرفت و کاستاریکا و پرتغال سوم و چهارم شدند.

بازی دوم ایران روز چهارشنبه سوم خرداد مقابل رامبیا صدرنشین این گروه است.

ادواردو خوارز و استبان گونزالز از کاستاریکا و مهران درخشان مهر و علی شجاعی از ایران با کارت زرد داور سوئدی جریمه شدند.

قضاوت این دیدار را یوناس اریکسون و دوم هموطن دیگرش از کشور سوئد بر عهده دارند.

در مسابقات جام جهانی جوانان دو تیم اول گروه به صورت مستقیم راهی مرحله یک هشتم نهایی می‌شوند و از میان تیم‌های سوم نیز، چهار تیم از میان شش تیم راهی این مرحله خواهند شد. ایران با پیروزی در بازی بعد صعود خود را نهایی می‌کند و اگر مساوی هم کسب کند، احتمال صعود به مرحله بعد را خواهد داشت.

گزارش نیمه نخست

در دقیقه ۵، سانتر خوب بازیکن ایران، در حالی که می‌توانست منجر به موقیعت خطرناکی شود با تیزهوشی مدافع کاستاریکا برگشت داده شد.

در دقیقه ۸، شوت محکم محمد سلطانی مهر از مقابل دروازه کاستاریکا را دروازه بان این تیم در آغوش گرفت.

در دقیقه ۱۲، رضا شجاعی پس از نفوذ به داخل محوطه جریمه کاستاریکا توسط دروازه‌بان این تیم سرنگون شد که داور دستور به ادامه بازی داد.

در دقیقه ۱۵، سانتر بازیکنان ایران به داخل و محوطه جریمه این تیم آمریکایی با ضربه سر رضا شکاری و دفع توپ دروازه‌بان این کشور همراه شد.

در دقیقه ۲۴، روی اشتباه بازیکنان ایران در دفاع، بازیکن کاستاریکا در گوشه محطو ۶ قدم در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت که در یک برخورد بازیکنان ایران توپ را برگشت دادند اما بازیکنان کاستاریکا اعتقاد به پنالتی داشتند.

در طول بازی بازیکنان کاستاریکا میل به بازی فیزکی داشتند و این موضوع مانع از بازی هجومی ایران شده بود.

گزارش نیمه دوم

در دقیقه ۴۶، رضا شکاری روی پاس بازیکنان ایران مقابل محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد اما ضربه او از فاصله چند متری به آسمان رفت تا بازی بدون گل دنبال شود.

در دقیقه ۵۱، روی اشتباه بازیکن ایران در دفع توپ، توپ به بازیکنان کاستاریکا رسید و در حالی که بازیکن این تیم قصد دریبل زدن نیما میرزازاد را داشت، دروازه‌بان ایران توانست توپ را در آغوش بگیرد.

در دقیقه ۵۸، در حالی که بازیکنان ایران ضد حمله سریعی را روی دروازه کاستاریکا انجام داده بود، با تک روی بازیکن ایران این موقعیت از دست رفت.

در دقیقه ۷۰، کار تیمی بازیکنان ایران در زمین کاستاریکا در داخل محوطه جریمه به رضا جعفری رسید اما شوت بی دقت او با اختلاف زیاد به بیرون از زمین رفت.

در دقیقه ۷۴، سانتر مهران درخشان‌مهر از روی نقطه کرنر با ضربه سر رضا جعفری همراه شده و پس از برخورد به مدافع حریف به تور کنار دروازه برخورد کرد و کرنر شد.

در دقیقه ۷۵، بار دیگر مهران درخشان مهر پشت ضربه کرنر قرار گرفت و ضربه او به صورت مستقیم و پس از برخورد به دیرک افقی دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۷۶، حرکت انفرادی بازیکن کاستاریکا در داخل محوطه جریمه با شوت محکمی همراه شد که بازیکنان ایران توپ را به کرنر فرستادند.

گل در دقیقه ۸۲، سانتر مهران درخشان مهر به دخال محوطه جریمه، به محمد مهدی مهدیخانی رسید و او با یک شوت دقیق گل ایران را به ثمر رساند.

در دقیقه ۸۳، شوت محکم بازیکن کاستاریکا با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

در دقیقه ۸۴، بازیکن کاستاریکا در حالی که می‌توانست هم تیمی خود را صاحب موقیعت خوبی کند، با شوت یک ضرب این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه ۸۵، روی اشتباه مدافعان و دروازه بان ایران کاستاریکا می‌توانست صاحب موقعیت گلزنی شود که مدافع‌های ایران به سرعت توپ را دور کردند.

این دیدار حساس در نهایت با پیروزی یک بر صفر جوانان ایران خاتمه یافت.

ترکیب ایران:

نیما میرزازاد، علی شهسواری، مهران درخشان مهر، نیما طاهری، محمد سلطانی مهر ( نیما مختاری ۶۵)، علی شجاعی ( ابوالفضل رزاق پور ۷۹)، محمد مهدی مهدی خانی، رضا شکاری، رضا جعفری ( سینا خادم پور ۹۰)، امید نورافکن و عارف آغاسی.

ترکیب کاستاریکا:

پیندا ، میسن، اسمیت ، گونسالس، هرناندز ( سیکوئرا ۶۹)، مارین، مارتینس لیل سالیناس، خوآرس، تورس

ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۹۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در بازی پایانی هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال ایران دو تیم ملوان و سپاهان در ورزشگاه سیروس قایقران انزلی برابر هم به میدان رفتند که این بازی با برتری ۲ به یک زرد پوشان اصفهانی به پایان رسید.    نیمه نخست بازی دو تیم با حملات تیم ملوان همراه بود و پس از چند حرکت ترکیبی، روی پاس رضا جعفری، محمدرضا سلیمانی موفق شد دروازه نیما میرزازاد را باز کند و ملوان را پیش بیاندازد. در ادامه شاگردان تارتار یک بار هم به تیرک دروازه سپاهان زدند تا با بدشانسی نیمه نخست را با نتیجه ۱-۰ به پایان برسانند.   اما در نیمه دوم این سپاهان بود که نمایش مسلط و خوبی را ارائه کرد. در شروع کار و روی یک فرار، شهریار مغانلو موفق شد از حبیب فرعباسی یک پنالتی بگیرد و خودش هم ضربه را گل کرد تا بازی یک بر یک شود.   در ادامه یک بار دیگر در عمق دفاع و روی حرکتی مشابه گل اول ملوان، پاس کاوه رضایی که به جای فرشاد احمدزاده مصدوم وارد زمین شده بود، باعث شد تا مغانلو گل دوم را به سادگی بزند.   ۱۵ دقیقه پایانی بازی با حملات بی امان ملوان همراه بود و آنها یک بار روی حرکت محمدرضا سلیمانی تا آستانه گلزنی پیش رفتند، اما نیما میرزازاد توپ را گرفت و مانع از گلزنی شد.   ورزشگاه سیروس قایقران   تیم داوری: مرتضی منصوریان، حسن ظهیری با کمک‌های محسن سلطانی و فرهاد امینی/ ناظر: فریدون اصفهانی   ترکیب ملوان: حبیب فرعباسی، حامد نورمحمدی (۷۲- محمد طیبی)، میلاد باقری، آرمان اکوان، ابوذر صفرزاده، مجید عیدی، پویا پورعلی (۶۸- حسین صادقی)، محمدرضا بردبار، محمد عمری (۶۸- مهران احمدی)، رضا جعفری (۸۳- سهیل فداکار)، محمدرضا سلیمانی سرمربی: مهدی تارتار   ترکیب سپاهان: نیما میرزازاد، میلاد زکی پور، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، رامین رضاییان، برایان دابو، امیدنورافکن، محمدکریمی، فرشاداحمدزاده (۳+۴۵- کاوه رضایی)، رضا شکاری (۶۴- علی اصغر اعرابی) و شهریار مغانلو سرمربی: ژوزه مورایس   شرح گل: گل اول ملوان: (محمدرضا سلیمانی - دقیقه ۱۲): روی حرکتی از سمت راست، رضا جعفری پاس خود را به دهانه دروازه فرستاد و محمدرضا سلیمانی با یک تکل دروازه نیما میرزازاد را باز کرد.   گل اول سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۵۳): در موقعیت تک به تک، شهریار مغانلو از حبیب فرعباسی عبور کرد و او با خطا این بازیکن را متوقف کرد. پشت ضربه پنالتی هم مغانلو ایستاد و توپ را به گوشه سمت راست دروازه زد و گل شد.   گل دوم سپاهان: (شهریار مغانلو - دقیقه ۷۳): یک پاس در عمق باعث شد تا کاوه رضایی در سمت راست صاحب توپ شود و پاس را به دهانه دروازه ارسال کرد تا شهریار مغانلو گل دوم را بزند. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   ­ با این نتیجه سپاهان ۴۵ امتیازی شد و به رده سوم جدول لیگ بازگشت؛ ملوان هم با ۳۸ امتیاز در مکان پنجم باقی ماند.

دیگر خبرها

  • شب داغ فوتبال آرژانتین: کامبک بوکا و حذف ریور
  • بازگشت سپاهان به رده سوم جدول لیگ برتر فوتبال با پیروزی مقابل ملوان
  • صعود دلهره‌آور فوتسال ایران در مسابقات فوتسال قهرمانی آسیا - تایلند
  • دعوت ۵ فولادی به اردوی تیم فوتبال جوانان کشور
  • محافظت‌کار: تیم‌های قوی‌تر از ذوب‌آهن را برده‌ایم
  • ایران ۵ بحرین ۳: انجام موفقیت‌آمیز اولین مأموریت
  • ببینید | بردی که زنگ خطر را به صدا درآورد | صعود دلهره آور فوتسال ایران
  • عبور سخت شاگردان شمسایی از سد بحرین/ صعود دلهره‌آور فوتسال ایران
  • بردی که زنگ خطر را به صدا درآورد/ صعود دلهره آور فوتسال ایران
  • فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد