Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید پذیرفت که آقای رئیسی یک چهره شناخته‌شده برای افکار عمومی نبود و در مدت زمان کوتاهی چنین موجی را در جامعه ایجاد کرد، گفت: مبارزه با فساد و توجه به محرومان در اولویت کار دولت دوازدهم باشد

به گزارش گروه رسانه های بی‌باک، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو بافارس، با اشاره به نتیجه انتخابات اظهار داشت:‌ انتخابات 96 با حضور و مشارکت بسیار بالای مردم یک رکورد جدید را به ثبت رساند و این محصول یک رقابت جدی بود که همه نامزدها در آن نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضائلی در عین‌حال ادامه داد: غیر از فعالیت جناحی که نزدیک به رئیس‌جمهور مستقر بود، طبیعی بود که نقش آقای رئیسی در ایجاد شور و تقویت این رقابت بسیار حائز اهمیت بود.

*رئیسی در مدت زمان کوتاهی موج 16 میلیونی در جامعه ایجاد کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید پذیرفت که آقای رئیسی یک چهره شناخته‌شده برای افکار عمومی نبود و در مدت زمان کوتاهی چنین موجی را در جامعه ایجاد کرد و 16 میلیون رأی را به خود اختصاص داد، افزود: این نکته قابل توجه است که هیچ تحلیل‌گری نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: ریاست جمهوری در همه ادوار بعد از انقلاب دو دوره تکرار شده است و از این‌رو تکرار آقای روحانی اتفاق جدیدی نیست و طبیعی بود، اما آنچه عجیب و خلاف رویه به نظر می‌رسد، چالش جدی در این دوره بود که می‌توانست به تک‌دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی بیانجامد که نهایتاً منجر به 16 میلیون رأی رقیب آقای روحانی شد.

فضائلی تصریح کرد: آقای روحانی حتماً توجه دارد اگرچه این 16 میلیون نفر اقلیت خوانده می‌شوند، اما از لحاظ کمی و کیفی یک اقلیت قابل توجهی هستند که باید از آقای قالیباف نیز تقدیر کرد و روحانی باید در تصمیم‌گیری‌ها و مواجهه خود آن را مدنظر داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:‌ به اذعان بسیاری از کسانی که صحنه انتخابات را دنبال می‌کردند، آقای رئیسی در این کوران رقابت تلاش بیشتری برای حفظ اخلاق و دور نشدن از انصاف داشت که این امر ستودنی است.

*روحانی به‌دلیل نگرانی از پیروزی رقیب تسلط به اعصابش را از دست داده بود

وی با اشاره به بداخلاقی‌های انتخاباتی به ویژه در مناظره‌ها و تأکید بر اینکه این بداخلاقی‌های صورت گرفته تنها منحصر به روحانی نبود، گفت: البته آقای روحانی به دلیل نگرانی جدی از اینکه دوباره رئیس‌جمهور نشود و نگرانی ناشی از قوت گرفتن رقیب، تسلط بر اعصاب خود را از دست داده بود و خارج از قاعده پرخاشگری می‌کرد، طوری‌که برخی نیروهای اصلاح‌طلب نیز به‌صورت نامه یا خصوصی در این باره به او تذکر دادند.

فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوران جدیدی از تلاش برای کار و اقدام و تحقق وعده‌ها آغاز شده و همان‌طور که رهبری انقلاب نیز فرمودند؛ مبارزه با فساد با توجه به محرومان و مستضعفان باید مورد توجه باشد.

سایر رسانه‌ها


-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، آیت الله سیدابراهیم رئیسی امروز سه‌شنبه در جشنواره ملی امتنان از کارگران طی سخنانی اظهار کرد: باید در تمام ایام سال به کار و کارگر توجه شود اما به دلیل آنکه این ایام موضوع کار و کارگر بیشتر مورد توجه همگان است به آن پرداخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد

وی افزود: ما باید بتواینم آنچه رهبر معظم انقلاب اسلامی و قانون و سیاستهای کلی مشخص کرده‌اند و برای رشد اقتصادی کشور موثر است به انجام برسانیم. این نشست در کارخانه بزرگی که کرگران آن کارهای قابل عرضه‌ای در بازارهای داخلی و خارجی دارند، برگزار می‌شود. این نشان دهنده توانایی نیروهای کشور ما و نشان دهنده آن است که در کشور می‌توان کارهای بزرگی انجام داد.

رئیس جمهور ادامه داد: عزیزان ما علی رغم بسیاری از کاستی‌ها و تحریم‌ها تولیدات امید آفرینی برای کشور دارند. ما با همین روحیه ارزشمند و جهادی کارگران و مهندسان عزیز پای کار کشور هستیم و دشمن همچنان که در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است در عرصه اقتصادی هم ناکام خواهد ماند.

رئیسی با بیان اینکه کارگران محور تولید هستند، عنوان کرد: باید همه حمایت‌های حقوقی،‌ مالی و اجتماعی از کارگر صورت بگیرد تا شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات کشور باشیم. در سفری که اخیرا به سریلانکا داشتیم شاهد کاربزرگی که با صدرو خدمات فنی و منهدسی ما به این کشور انجام شده بود، بودیم، این کار از جهت تکنیک بسیار کم نظیر و به تعبیر مدیران‌ آن کشور بی نظیر بود. اینگونه اقدامات از دست فناوران ایران بر می‌آید.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما در بین جامعه کارگری افرادی را داریم که نخبه هستند و باید به این افراد توجه کرد تا ایده پردازی آنها تقویت شود و نخبگی آنها باید مورد توجه خاص قرار بگیرد و ما هم در دولت ایده‌های نخبگان را مورد توجه قرار می‌دهیم.

وی توجه به فرهنگ کار را موضوع بسیار مهمی دانست و عنوان کرد: توجه به عمل به هنگام و زمان شناسانه بسیار مهم است. در دوارن دفاع مقدس کارهایی در کارخانه‌های ما انجام شد که ما را از کشورهای بیگانه بی نیاز کرد. امروز هم شاهد یک جنگ اقتصادی هستیم اما به لطف خدا جوانان ما تا کنون نشان داده‌اند که همچنانی که رزمندگان ما در جنگ نظامی سیلی محکمی به دشمن زدند کارگان ما نیز در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمن خواهند زد.

رئیس ادامه داد: دشمن تصور کرده است با تهدید و تحریم می‌تواند ما را متوقف کند در صورتیکه امروز شاهد رشد تولید و رشد در حوزه‌های دانش بنیان هستیم. این بدان معنا است که جوانان کشور ما در حال انجام کارهای بزرگی هستند.

رئیس جمهور در ادامه از تصویب لایحه امنیت شغلی در دولت خبر داد و گفت: برای خانوداه‌ها ثبات و امنیت شغلی بسیار مهم است و ما هم به این موضوع معتقدیم.

رئیسی با اشاره به نحوه تعیین دستمزد کارگران گفت:‌ به نظر من همین شیوه سه جانبه‌گرایی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران شیوه مناسبی است و ما با این شیوه موافقیم.

کد خبر: 1229005 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • توصیه دادستان کرمان به مقامات قضائی استان‌ برای مبارزه جدی با فساد 
  • مجلس، مقدم‌ترین لبه تماس حاکمیت با مردم است/ توجه به تبیین خدمات دولت در مجلس
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • هم‌میهن آمریکا و انتساب رکورد تورمی روحانی به رئیسی!
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • مبارزه با فساد و تأمین امنیت روانی جامعه اولویت دستگاه عدلیه است
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است