Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-01@01:25:23 GMT

فضائلی: توجه به محرومان اولویت کار دولت دوازدهم باشد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۷۹۹۷۶

کارشناس مسائل سیاسی گفت: باید پذیرفت که آقای رئیسی یک چهره شناخته‌شده برای افکار عمومی نبود و در مدت زمان کوتاهی چنین موجی را در جامعه ایجاد کرد. به گزارش جنوب نیوز، مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به نتیجه انتخابات اظهار داشت:‌ انتخابات 96 با حضور و مشارکت بسیار بالای مردم یک رکورد جدید را به ثبت رساند و این محصول یک رقابت جدی بود که همه نامزدها در آن نقش داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضائلی در عین‌حال ادامه داد: غیر از فعالیت جناحی که نزدیک به رئیس‌جمهور مستقر بود، طبیعی بود که نقش آقای رئیسی در ایجاد شور و تقویت این رقابت بسیار حائز اهمیت بود.

*رئیسی در مدت زمان کوتاهی موج 16 میلیونی در جامعه ایجاد کرد

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید پذیرفت که آقای رئیسی یک چهره شناخته‌شده برای افکار عمومی نبود و در مدت زمان کوتاهی چنین موجی را در جامعه ایجاد کرد و 16 میلیون رأی را به خود اختصاص داد، افزود: این نکته قابل توجه است که هیچ تحلیل‌گری نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: ریاست جمهوری در همه ادوار بعد از انقلاب دو دوره تکرار شده است و از این‌رو تکرار آقای روحانی اتفاق جدیدی نیست و طبیعی بود، اما آنچه عجیب و خلاف رویه به نظر می‌رسد، چالش جدی در این دوره بود که می‌توانست به تک‌دوره‌ای شدن ریاست جمهوری روحانی بیانجامد که نهایتاً منجر به 16 میلیون رأی رقیب آقای روحانی شد.

فضائلی تصریح کرد: آقای روحانی حتماً توجه دارد اگرچه این 16 میلیون نفر اقلیت خوانده می‌شوند، اما از لحاظ کمی و کیفی یک اقلیت قابل توجهی هستند که باید از آقای قالیباف نیز تقدیر کرد و روحانی باید در تصمیم‌گیری‌ها و مواجهه خود آن را مدنظر داشته باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد:‌ به اذعان بسیاری از کسانی که صحنه انتخابات را دنبال می‌کردند، آقای رئیسی در این کوران رقابت تلاش بیشتری برای حفظ اخلاق و دور نشدن از انصاف داشت که این امر ستودنی است.

*روحانی به‌دلیل نگرانی از پیروزی رقیب تسلط به اعصابش را از دست داده بود

وی با اشاره به بداخلاقی‌های انتخاباتی به ویژه در مناظره‌ها و تأکید بر اینکه این بداخلاقی‌های صورت گرفته تنها منحصر به روحانی نبود، گفت: البته آقای روحانی به دلیل نگرانی جدی از اینکه دوباره رئیس‌جمهور نشود و نگرانی ناشی از قوت گرفتن رقیب، تسلط بر اعصاب خود را از دست داده بود و خارج از قاعده پرخاشگری می‌کرد، طوری‌که برخی نیروهای اصلاح‌طلب نیز به‌صورت نامه یا خصوصی در این باره به او تذکر دادند.

فضائلی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر دوران جدیدی از تلاش برای کار و اقدام و تحقق وعده‌ها آغاز شده و همان‌طور که رهبری انقلاب نیز فرمودند؛ مبارزه با فساد با توجه به محرومان و مستضعفان باید مورد توجه باشد.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۷۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: اعضای شورا باید توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری،  شورایی موفق است که مسائل منطقه را شناسایی و راه‌حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد، چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد خانچی امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش ملی روز شوراها اظهار کرد: همزمانی عملکرد شوراها با شروع دولت سیزدهم و تزریق اعتباراتی که سال‌های سال پرداخت نشده بود می‌تواند در کارنامه شورایی‌ها تأثیرگذار باشد، باید در مدت باقی‌مانده کارهای عقب مانده و روی زمین مانده جبران شوند و تحول جدی و اساسی در منطقه ایجاد شود.

وی افزود: باید همه توجه کنند شورای شهر یا روستا هستند نه شورای شهرداری، شورایی موفق است که مسائل منطقه را احصاء کرده و راهکار حل آن را ارائه دهد نه اینکه صرفاً صبح تا شب دنبال شهردار و برخی مسائل حاشیه‌ای شهرداری باشد و چنین شورایی عملکرد خوبی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان تصریح کرد: اینکه یک شهردار با حضور اعضای شورای شهر پیگیر مسائل است تا بتواند مشکلات را رفع کند لذت بخش است، این شورا قطعاً شورای شهر به معنای واقعی است.

خانچی با اشاره به اهمیت استفاده از نظرات مردم و توجه به مسائل از نگاه مردم و استفاده از تجارب گفت: باید در کنار مردم بودن تمرین شود و از مردم فاصله گرفته نشود تا موفق باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان توضیح داد: با تزریق نقدینگی تقریباً معوقات حقوقی به حداقل رسیده است و باید به گونه‌ای رفتار شود تا شکاف ایجاد نشود؛ باید توجه شود مبلغ عوارض آلایندگی محدود است و نباید به این پول وابسته شد زیرا اگر به این پول وابسته شوند و منابع جایگزین خلق نشود دچار مشکل خواهند شد.

خانچی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای دهه کرامت و اربعین حسینی (ع) اضافه کرد: از هم اکنون باید برای اربعین حسینی (ع) برنامه‌ریزی شود و فضای شهرها به ویژه روستاها و شهرهایی که در محور طرق الحسین (ع) باید تغییر کند به گونه‌ای که زائران متوجه تغییر شوند.

وی خاطرنشان کرد: جهاد تبیین عملکرد مسئولان است و در این راستا باید کارها منعکس شود تا نگاه مردم نسبت به ما خوب باشد.

کد خبر 748863

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • ادعای وزیر رئیسی درباره تحقق وعده مهم دولت سیزدهم! | فیلم
  • ببینید | درخواست معاون حقوقی رئیسی از نمایندگان مجلس آینده برای رفع مسائل اقتصادی!
  • رئیسی: دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟