Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان اصفهان و علمای دینی استان اصفهان ضمن تقدیر و تجلیل از رقم زدن حماسه دشمن شکن دیگری توسط حضور باشکوه مردم در انتخابات تاکید کردند: امروز بر سیاستمداران و اهل ریاست فرض است که کیاست کنند و گامی موثر و بلند برای حل مشکلات مردم که خواسته مشترک ۸۰ میلیونی ایرانی است بردارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از مباحث؛حضور پرشور مردم در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بار دیگر چشم جهانیان را به خود خیره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون شک خلق این حماسه که در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری و موقع شناسی مردم بصیر ایران به رغم تبلیغات گسترده دشمنان برای دور کردن مردم از صندوقهای رای صورت گرفت، پیروزی دیگری برای نظام جمهوری اسلامی وملت ایران رقم زد

آما آنچه که مهم است اینکه، انتخابات پایان راه نیست، آغاز یک مرحله جدید است و از این پس مردان ریاست مصمم تر از گذشته باید راهی را برای اعتلای کشور و حل مشکلات مردم آغاز کنند، هم چنان که رهبر فرزانه ما فرمود “خرمشهرها در پیش است” بنابراین مردم خود را برای عرصه های سخت و دشوار دفاع از انقلاب و پشتیبانی از مردم آماده و آماده تر کنند و در این راه از تهدید دشمنان و ملامت ملامت گران نهراسند.

*پیام حضور میلیونی درانتخابات، وحدت همه سلایق و گرایش ها در برابر بیگانه و پشتیبانی از نظام

در همین رابطه تعدادی از بزرگان و ائمه جمعه استان در گفت و گو با خبرنگار مباحث، پیرامون مهمترین دستاوردهای حضور میلیونی مردم در انتخابات، اینگونه پاسخ دادند.

حجت الاسلام محمد تقی رهبر در گفت وگویی، تصریح کرد: مهمترین دستاورد این حضور میلیونی این است که ملت ایران در صحنه است و هرگز ناامید نبوده و ملت ایران ثابت کردند به آنچه که برایش انقلاب کرده اند، متعهد هستند.

وی ادامه داد: حضور یکپارچه مردم ایران نشان از آن دارد که ملت ایران در برابر بیگانه دست در دست یکدیگر هستند و اتحاد دارند، هرچند که در داخل کشور ممکن است سلایق و گرایش های مختلفی داشته باشند، حضور مردم در صحنه از دیگر پیام های حضور میلیونی مردم ایران است که به جهان و دشمنان مخابره شد.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: در حقیقت پیش از آنکه هر فردی در این انتخابات رای به نامزد خود دهد، با حضور پای صندوق رای در این حاکمیت، مهر تاییدی به نظام اسلامی و حاکمیت زده است، این حضور پرشور پاسخ به وظیفه شرعی و ندای رهبری است.

*مسئولان منتخب اخلاص در عمل را از مردم بیاموزند و به جای شعار عمل کنند

وی در پاسخ به اینکه مسئولان منتخب در برابر این حضور میلیونی مردم ایران که امروز در جهان بی بدیل است، گفت: وظیفه دولتمردان این است که از این مردم همت و تلاش را بیاموزند، مردم همیشه پیشرو بوده؛ دولتمردان باید به خوبی و با چشمان باز مشاهده کنند که مردم با هزاران مشکل و گرفتاری و نامهربانی هایی که بعضا دیده اند، باشکوه در صحنه عمل حاضر شدند.

حجت الاسلام رهبر تاکید کرد: متاسفانه در مناظره ها سخنان ناخشویایندی شنیده شده که در شأن نظام و ملت ایران نبود، حال مسئول منتخب باید بدون در نظر داشتن به رقابت ها با رفاقت هدف والای خدمت به همه 80 میلیون ایرانی را در راس امور خود قرار دهد.

*رئیس جمهور منتخب چشم خود را بر روی جناح بازی ببندد و شایسته سالاری را حاکم کند

وی ادامه داد: شایسته سالاری و سپردن مسئولیت به افراد شایسته باید در دستور کار رئیس جمهور منتخب باشد و مسئول منتخب بداند که افراد شایسته در همه جناح های سیاسی وجود دارند و وظیفه رئیس جمهور ملت 80 میلیونی ایران این است که باید چشم خود را بر روی هر گونه جناح بازی سیاسی ببندد و فرد اصلاح را برای هر پستی انتخاب کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: هدف رئیس جمهور منتخب، باید خدمت صادقانه به مردم باشد، وعده هایی که به مردم دادند را باید در پیش روی چشم خود قرار دهد و از مسیر تحقق وعده های خود و صلاح مملکت منحرف نشود.

حجت الاسلام دهشیری امام جمعه اردستان در ادامه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم فرموده بودند اصل در انتخابات، حضور پرشور مردم در انتخابات است، چرا که پشتوانه ای قوی برای نظام اسلامی است که به حمد الله این مهم محقق شد.

وی با اشاره به حضور غیر قابل پیش بینی مردم ایران پای صندوق ها از منظر دشمنان گفت: این حضور براساس حس وظیفه شناسی مردم ایران و براساس دعوت رهبری رقم خورد، این حضور میلیونی دارای پیام داخلی و خارجی است، پیام داخلی این حضور پرشور این است که مردم ایران اعلام کردند برای هر نقش آفرینی در صحنه انقلاب و نظام اسلامی آمادگی کامل و همه جانبه دارند.

امام جمعه اردستان تصریح کرد: پیام خارجی این حضور میلیونی ایران این است که دشمنان و بدخواهان اگاهی داشته باشند که باید دندان طمع خود نسبت به این میهن و مرز و بوم و آرمان های انقلاب اسلامی را از ریشه بکنند، این ملت گرچه ممکن است در درون خود اختلافات سلیقه ای هم داشته باشند، ولی در برابر بیگانگان که پای نظام اسلامی و حیثیت ملی مطرح است، همه به میدان می آیند و نقش آفرینی می کنند.

وی عنوان کرد: امروز بر سیاستمداران و اهل ریاست فرض است که کیاست کنند و گامی موثر و بلند برای حل مشکلات مردم که خواسته مشترک 80 میلیونی ایرانی است بردارند.

*مشارکت بالای 70 درصدی مردم ایران، خاری در چشم دشمنان و بدخواهان نظام و مردم ایران

همچنین حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف آباد هم یادآور شد: اتحاد، انسجام و همدلی معجزه این نظام برای پیشرفت است، مسئولیت ها میدان امتحان مردان الهی است و باید بدانیم اگر برای خدا به میدان آمدیم که تکلیف خود را انجام دادیم، و اگر برای کسب نان و آب آمدیم، پس با سرنوشت یک ملت بازی کردیم.

به گفته وی، برخی اقدامات و روش های غیراسلامی و غربی نشان از فاصله گرفتن جامعه ما دارد و باید بعد از انتخابات همه مراقب باشیم که بر اثر یک بی دقتی شرینی این حماسه، به تلخی تبدیل نشود.

وی عنوان کرد: وجود برخی رفتارها در مناظرات دور از شأن نظام اسلامی بود، متأسفانه در عرصه مناظره ها گاهی جفا شد، گاهی از مرز عدالت پا بیرون گذاشته و سیاه نمایی شد، درست است که کشور با مشکلاتی روبرو است ولی نظام اسلامی در طول این 38 سال در هر دوره ای پیشرفت هایی نیز داشته و نباید از انصاف به دور بود.

حجت الاسلام حسناتی خاطرنشان کرد: افزایش اقتدار نظام اسلامی و برافراشته شدن دوباره پرچم نظام اسلامی به پشتوانه مشارکت بیش از 70 درصدی مردم ایران در انتخابات، چشم دشمنان را کور کرده و چون خاری در چشم بدخواهان این ملت و رهبری است .

*برنده اصلی انتخابات نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران است

آیت الله نمازی امام جمعه کاشان در گفت و گو با رسانه های محلی کاشان، اذعان کرد: 29 اردیبهشت ماه بعنوان روز جشن ملی و حماسه بزرگ مردمی و جلوه ای از اندیشه نو، جذاب و مردم سالاری اسلامی در برابر دیدگان جهان بود، دراین انتخابات، فارغ از فرد متخب مردم، برنده اصلی انتخابات ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

وی ادامه داد: هر انتخاباتی که در هر دوره ای برگزا

ر می شود در واقع صحنه درخشش ملت ایران و حماسه عظیم مردمی است که سبب افزایش عزت ملت و قدرت ملی است.

امام جمعه کاشان خاطرنشان کرد: روز انتخابات برای نظام جمهوری اسلامی روز جشن ملی و شادی و شور بود و جمهوری اسلامی ایران با لطف و عنایت الهی و با آرامش و امنیت کامل این آزمون را برگزار کرد، من معتقد به برنده و بازنده در انتخابات نیستم زیرا هرکس رای بیاورد برنده اصلی انتخابات نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

گزارش از «سید امیر حسین ابطحی»

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۱۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند

جامعه‌شناس سیاسی گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود. - اخبار سیاسی -

محسن ردادی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشت‌ماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، طی سخنانی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در عرصه داخلی و منطقه‌ای رخ داد، می‌تواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این وقایع در دور اول انتخابات بود قطعاً تأثیر جدی‌تری داشت و موجب حضور پرشورتر مردم در صحنه می‌شد.

وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است وی افزود: از یک طرف خیزش جهانی علیه اسرائیل و از طرف دیگر اتفاقی که درخصوص پاسخ ایران به اسرائیل افتاد و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد. این دو واقعه جوّ جامعه را به‌گونه‌ای پیش بُرده که حضور مردم پای صندوق‌های رأی هم از لحاظ تعداد و هم از نظر نوع رأی حتماً می‌تواند تحت تأثیر این دو واقعه قرار بگیرد.

جامعه‌شناس سیاسی گفت: از سویی دیگر حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث می‌شود که قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یابد. بعضا هستند کسانی که تصور می‌کنند که کار انتخابات تمام شده و قرار نیست انتخابات در سراسر کشور برگزار شود و ممکن است به شکلی که باید، برای موضوع انتخابات اهمیت قائل نباشند، که البته صحیح نیست.

ردادی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران از یک‌طرف اثبات شده و از طرف دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته؛ این‌زمان بسیار اهمیت دارد پیامی به دنیا صادر شود که نشان بدهد جمهوری اسلامی از داخل هم مستحکم، متحد و منسجم است.

وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کسانی که رأی می‌دهند توجه داشته باشند که رأی و تلاش آن‌ها برای حضور در انتخابات و این احساس وظیفه که رخ می‌دهد مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل بوده و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

این جامعه‌شناس سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در سراسر دنیا هستیم؛ رأی و حضور گسترده‌ی مردم پای صندوق‌های رأی می‌تواند موضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.

ردادی هم‌چنین درخصوص میزان اهمیت و تأثیر حضور مردم در صحنه انتخابات نیز بیان کرد: مهم‌ترین اثر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان را بالا می‌برد یعنی افرادی که با گزینش تعداد زیادی از مردم به مجلس راه پیدا کنند حتما هم کیفیت‌شان و قدرت نمایندگی‌شان بیشتر از افرادی است که با تعداد آراء کم به مجلس راه پیدا کرده باشند.

وی اضافه کرد: اگر می‌خواهیم مجلس در رأس امور باشد هم‌چنان که امام خمینی(ره) فرمودند، یکی از ابزار و یک مقدمه‌ این است که اصولاً نمایندگان در طراز و بهترین نمایندگانی که در دسترس مردم هستند به عنوان نماینده به مجلس فرستاده شوند.

جامعه‌شناس سیاسی اظهار داشت: این اگر اتفاق بیفتد مجلس از لحاظ راهبردی و عقل تصمیم‌گیری در مرتبه بالایی قرار خواهد گرفت و عُقلایی که آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. هم‌چنین این افراد حامل آرای زیادی از مردم‌اند یعنی نماینده قشر گسترده‌تری از مردم هستند و با زبان بازتری می‌توانند به نظارت پرداخته و این رأس امور بودن را اجرا کنند.

ردادی گفت: صندوق رأی جایی است که افراد حرف‌هایشان را می‌زنند و اختلاف نظرهایشان را برطرف می‌کنند؛ این‌جاست که حساب‌ها صاف می‌شود پس اگر مردم و سیاستمداران پای صندوق رأی نتوانند اختلاف نظرشان را حل کنند، احتمالاً قرار است این اختلاف نظر کف خیابان و یا در دعواهای رسانه‌ای خودش را نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر باشیم وحدت و انسجام جامعه خدشه بردارد؛ به‌خاطر اینکه افراد نتوانستند به اندازه کافی در مجلس و رأی آوردن حرف‌شان را منطقی بزنند و بعد هم مردم به قضاوت این افراد بنشینند.

عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی قادر است مشکلات مردم را حل کند که اولاً از لحاظ فکری و از لحاظ حکمرانی شایسته باشد، که حضور بیشتر مردم به معنای انتخاب شایسته‌ترین‌هاست و دوم اینکه تعداد آرائی که دارد به‌قدری باشد که اگر قصد نظارت بر دولت را دارد و می‌خواهد تصمیمی بگیرد؛ کسی ان‌قلت نیاورد که مگر شما نماینده‌ی چند درصد از مردم هستید بلکه بلافاصله به رأی و نظر مجلس شورای اسلامی تمکین کند.

ردادی در پایان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث می‌شود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • صندوق سرمایه‌گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • فهرست مشترک جبهه پایداری و شانا برای دور دوم انتخابات تهران