Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه قدس گیلان برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد سالروز آزادی خرمشهر در استان را تشریح کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، سردار محمد عبدالله پور ظهر امروز در نشست خبری پیرامون برنامه های سوم خرداد روز مقاومت و آزادسازی خرمشهر در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان اظهار داشت: پیشاپیش خدای را از بابت حماسه بینظیر مردم در مشارکت بالای ۷۰ درصدی در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها سپاسگزاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه در اوج تضارب آرا این انتخابات برگزار شد تصریح کرد: برای منتخبین شهر و روستا و ریاست جمهوری آرزوی موفقیت داریم.

وی در خصوص حماسه سوم خرداد گفت: خرمشهر شهر ۳۶ میلیونی معروف بود چرا که همه ی دلها برای آزاد سازی این شهر می تپید، خرمشهر ۴ بار مورد اشغال قرار گرفت، ۲۰ ماه اشغال رژیم بعث به طول انجامید اما اینبار با درایت امام و خون شهدا خرمشهر با عزت آزاد شد.

عبدالله پور با اشاره به تقوایی که موجب آزاد سازی خرمشهر شد مطرح کرد: ما ۲۶۲ شهید از استان گیلان در این عملیات داریم، از هر ۲۳ شهید این عملیات یک نفر گیلانی بود.

وی افزود: در این عملیات ۱۹ هزار اسیر از عراق گرفتیم و بیش از ۵۳ هواپیمای دشمن را از بین بردیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اظهارات رژیم عراق در خصوص سرعت باورنکردنی ایرانی ها در پیشبرد عملیات گفت: عراقی ها توان جنگیدن را از دست داده بودند و ایرانی ها ۲۴ شبانه روز در این دشت خوزستان یک نفس جنگیدند.

وی با اشاره به بیانات امام راحل مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرده است اظهار کرد: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، یک ملت وقتی به خود متکی شد و مومن شد در همه میدان ها پیروزی او قطعی است درس خرمشهر برای ما این است و ملت ایران نباید ایم درس را فراموش کنند.

عبدالله پور با اشاره به برنامه های سپاه در این ایام گفت: صبحگاه مشترک نیروهای نظامی در سوم خرداد در سپاه قدس گیلان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم شهدای عملیات بیت المقدس با محوریت شهیدان دانا و حق وردیان با مسیولیت سپاه ناحیه مرکزی رشت در گلزار شهدای رشت برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه های نماز جمعه افزود: همچنین رزمندگان دفاع مقدس نیز پیش از خطبه های نمازجمعه سخنرانی خواهند کرد.

وی تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران را از دیگر برنامه های سپاه دانست و تصریح کرد: فضاسازی فرهنگی در حوزه های مقاومت و فضای عمومی شهرها از دیگر برنامه ها خواهد بود، همچنین۹۷ واحد مسکونی مددجویان در راستای همان ۱۰۰۰ واحد در اختیار مددجویان کمیته امداد قرار میگیرد.

عبدالله پور با اشاره به افتتاح ۲۴ پروژه ساختمانی اعم از ساختمان های ورزشی در این ایام خاطر نشان کرد: تجلیل از خادمین شهدا و دست اندرکاران راهیان نور در روز پنجشنبه همزمان با گلباران گلزار شهدا برگزار می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری کرسی آزاد اندیشی بسیج دانشجویی یادآور شد: اجرای مسابقات ورزشی در سطح پایگاهها، مسابقات ورزشی قهرمانی استان، پیاده روی و کوهنوردی نیز در این ایام برگزار خواهد شد.

عبدالله پور با اشاره به اینکه استان گیلان بیش از ۴۰۰ زن رزمنده دارد گفت: گردهمایی خواهران رزمنده در استان نیز که در عملیات بیت المقدس نقش داشتند در این ایام برگزار می شود، همچنین اعزام تیمهای درمانی به روستاها در شهرستان های آستارا رودسر و ماسال را در این ایام خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خاطره گویی رزمندگان در مساجد، ادارات و نهادها گفت: ویزیت رایگان توسط بهداریهای سپاه، برپایی ایستگاههای صلواتی در ۵ نقطه پر تردد رشت در سوم خرداد نیز انجام خواهد گرفت.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان گفت: فصل نامه ستارگان درخشان از سوم خرداد توزیع می شود همچنین از ۴ عنوان کتاب شهدا، با عنوان ساقیان حرم ۱ تا ۴ مربوط به شهیدان مدافع حرم، شهید سعید مسافر،حامد کوچک زاده، اسماعیل سیرت نیا و حبیب روحی رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۱۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای گیلان ؛ آیت الله رسول فلاحتی امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های دهه کرامت گفت: دهه‌ی کرامت فرصت مناسبی است تا رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی با محتوا سازی و تببین معارف دینی جایگاه اهل بیت علیهم السلام به ویژه حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام در کنار ایجاد شادی تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در گیلان نصب سخنان و روایت کوتاه از ائمه اطهار (ع) در مناطق مختلف را یکی از راه‌های تببین جایگاه اهل بیت (ع) به عنوان جهادگران عرصه تبیین و ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: باید با استفاده از ظرفیت همه دستگاه‌های اجرایی و رسانه‌ها و با مشارکت مردمی به ویژه در این دهه برای اجرای کار‌های فرهنگی اثرگذار، برنامه ریزی و اقدام شود.
وی با تاکید بر اینکه در مساجد باید با جوان گرایی، نشاط و امید را در جامعه ایجاد کرد، گفت: برگزاری نشست‌های فصلی با حضور امامان جماعت و طلبه‌های جوان در پیشرفت کار‌های فرهنگی در جامعه بسیار موثر است.
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی اشجری رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این نشست با تشریح مهمترین برنامه‌های دهه کرامت گفت: در دهه کرامت بیش از ۴۰۰ برنامه در نقاط مختلف استان برگزار خواهد شد.
همچنین در این نشست هر یک از اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان گیلان برنامه‌های خود را بیان کردند.
۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت مصادف با یکم تا یازدهم ذی القعده، میلاد حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا (ع) دهه کرامت نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • کدام بانوان گیلانی نخستین مدارس دخترانه را تاسیس کردند؟
  • دهه کرامت فرصتی مناسب برای تببین جایگاه اهل بیت علیهم السلام
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می‌شود
  • توزیع ۴۰۰۰ جلد کتاب برای پویش «قهرمان شهید شهر من» در استان تهران
  • محفلی به یاد مربیان شهید سپاه فجر فارس
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • هدیه ویژه فرمانده سپاه تهران به فرمانده کل ارتش