Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:42:16 GMT

کارگاه‌های تولید کود ارگانیک در بوشهر توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۱۳۷۶

کارگاه‌های تولید کود ارگانیک در بوشهر توسعه می‌یابد

بوشهر - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر گفت: توسعه کارگاه‌های تولید کود ارگانیک جزو برنامه‌های اولویت‌دار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر است.

به گزارش خبرنگار مهر، امراله احمدی بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از کارگاه تولید کود ورمی کمپوست اظهار داشت: با توجه به روند کاهش استفاده از کودها و سموم شیمیایی و به منظور تولید محصولات ارگانیک و توسعه استفاده از کودهای آلی به‌ویژه ورمی کمپوست ایجاد کارگاه‌های تولید کود ارگانیک جزو برنامه‌های اولویت‌دار این مدیریت محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر اضافه کرد: ورمی کمپوست، سبک و فاقد هرگونه بو، عاری از تخم علف‌های هرز و حاوی میکرو ارگانیسم هوازی سفید مانند ازت و باکتری ها است.

احمدی ادامه داد: بالا بودن میزان عناصر اصلی غذایی در مقایسه با سایر کودهای آلی و دارا بودن عناصر میکرو مانند آهن، روی، مس و منگنز از دیگر ویژگی‌های کود ورمی کمپوست است.

وی بیان کرد: دارابودن مواد محرکه رشد گیاهی نظیر هورمون ها، قابلیت بالای نگهداری آب و مواد غذایی، فرآوری سریع تر از سایر کمپوست ها، عاری از باکتری های غیرهوازی، قارچ ها و میکروارگانیسم های پاتوژن و قابل مصرف در پرورش همه محصولات کشاورزی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بوشهر افزود: این واحد تولیدی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن در سال فعالیت دارد و از سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت چهار هکتار راه‌اندازی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۱۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران