Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@19:16:11 GMT

بیست‌ویکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۱۴۳۱

بیست‌ویکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا آغاز شد

بیست‌ویکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا با عنوان «فلسفه در مواجهه با فضای مجازی» با حضور اساتید برجسته فلسفه اسلامی در مجموعه فرهنگی آدینه آغاز شد.

به گزارش «قدس آنلاین»، بیست و یکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا با موضوع «فلسفه در مواجهه با فضای مجازی» امروز(یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه) با حضور اندیشمندان و صاحبنظران در مجتمع آدینه آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مراسم افتتاحیه آیت‌الله محمد خامنه‌ای رئیس بنیاد حکمت اسلامی صدرا به عنوان نخستین سخنران این همایش با موضوع «جایگاه مواجهه فلسفی» سخنرانی می‌کند، همچنین رضا داوری‌اردکانی رئیس فرهنگستان علوم به موضوع «فلسفه، تکنولوژی و فضای مجازی» ‌ می‌پردازد، دیگر سخنران مراسم افتتاحیه آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد است که در خصوص «گسترش عقلانیت در فضای مجازی» به ارائه مطلب می‌پرداز.

کریم مجتهدی با موضوع «تفکر فلسفی و فضای مجازی»، غلامرضا اعوانی با موضوع «وجه ملکوتی وجود عالم مجازی از دیدگاه حکمت متعالیه»، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه با موضوع «ارزیابی فضای مجازی با رویکرد حکمت اسلامی»، حسن بلخاری با موضوع «مفهوم شناسی مجاز در حکمت، عرفان و هنر» و غلامحسین ابراهیمی دینانی با موضوع «واقعیت مجاز» در نشست دوم با دبیری قاسم پورحسن، حسین کلباسی اشتری و مقصود محمدی در سالن همایش سخنرانی می‌کنند.

در ادامه در سالن آموزش نشستی همزمان برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام حسینعلی رحمتی با موضوع «تدوین نظام اخلاقی اسلام درباره فضای مجازی: ضرورت‌ها و بایسته‌ها»، عبدالرزاق حسامی‌فر با موضوع «فضای مجازی و بسط هویت شخصی»، صالح حسن‌زاده با موضوع «فضای مجازی، آسیب‌ها، خانواده و تصمیم واقع بینانه»، عبدالله صلواتی با موضوع «سهم فضای مجازی بر پوچ‌گرایی با تأکید بر فلسفه صدرایی»، رضا ماحوزی با موضوع «آموزش و پژوهش فلسفه در دانشگاه‌های مجازی» به ارائه مطالب خود می‌پردازند.

در نشست سوم در پنل عصرگاهی علی بداشتی با موضوع «فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی برای اخلاق اسلامی»، حسین کلباسی اشتری با موضوع «حقیقت و مجاز در فضای مجازی»، قاسم پورحسن با موضوع «شبح‌وارگی رسانه»، طوبی کرمانی با موضوع «هویت رابطه مجازی و پیامدهای آن بر ساحت‌های وجود آدمی»، غلامرضا فدایی با موضوع «مبانی فلسفی و زبان‌شناختی فضای مجازی» سخنرانی می‌کنند.

در نشست پایانی نیز سعید ضرغامی به طرح «نمودشناسی نقش بدن در ادارک، چالش‌های فراروی تجربه مجازی» می‌پردازد و علیرضا منصوری درباره «هستی‌شناسی فضای مجازی و تبعات آن» سخنرانی می‌کند، «نادیده گرفتن واقعیت مجاز و پیامدهای اخلاقی آن در روابط خانوادگی» موضوع سخنرانی رهام شرف است.

به گزارش فارس، بیست‌ویکمین همایش بزرگداشت حکیم ملاصدرا با حضور اساتید برجسته فلسفه اسلامی در بزرگراه آبشناسان، بعد از پل روگذر اتوبان ستاری، خیابان شقایق، کوچه ۱۰، مجموعه فرهنگی آدینه در حال برگزاری است و تا ساعت ۱۹ ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۱۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر اجرایی خانه حکمت گفت: ابن سینا از بزرگ‌ترین حکما و فیلسوف‌های جهان است، او همواره در سفر بوده، اما بیشترین زمانی که در یک شهر ساکن بوده مربوط به اصفهان و ۱۰ سال تحصیل و تدریس وی در این شهر است.


سعید محمدی افزود: در این سینمار دکتر «حسین کلباسی اشتری» استاد تمام گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی با موضوع «ابتکارات ابن سینا در فلسفه در مقایسه با ارسطو» و دکتر «قاسم پورحسن» دانشیار گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص «اهمیت و جایگاه ابن سینا» در شکل‌گیری مکتب فلسفی متقدم اصفهان سخنرانی می‌کنند.


وی با بیان اینکه برپایی این سمینار نقطه قوت شهر اصفهان در حوزه مباحث علمی خواهد بود، گفت: علاقه‌مندان به فلسفه می‌توانند روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور در خانه حکمت واقع در چهارراه دهش، ابتدای خیابان شیخ مفید شرقی از این سمینار بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • علی ربیعی: تعطیلی روز شنبه توطئه نیست /بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟ وقتی خودتان هم در شبکه های مجازی هستید و تیک آبی و خاکستری می گیرید
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • ربیعی : فلسفه بقا بر فلسفه توسعه کشور چربیده است / تغییر سبک زندگی که در خیابان می بینید، توطئه نیست / جریان پرقدرتی سالهاست مقابل حاکمیت تفکر توسعه و پیشرفت ایستاده
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • عمار حکیم: جامعه جهانی رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای آتش‌بس کند
  • سمینار «ابن سینا» در هفته فرهنگی اصفهان
  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • موضع‌گیری جدید عمار حکیم درباره غزه
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)