Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@17:50:09 GMT

کوچه ارمنستان به پاک‌ِستان تبدیل شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۳۸۱۵۹۹

کوچه ارمنستان به پاک‌ِستان تبدیل شد

در حالی شمارش آرای انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اردبیل به پایان رسید که تنها دو عضو شورای چهارم موفق شدند که در شورای پنجم راه یابند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر اردبیل، با همه حواشی خود به پایان رسید و 11 نفر راه یافته به پارلمان مدنی_محلی مشخص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نکته جالب در این انتخابات حضور گسترده مردم و البته آرای فوق العاده نفرات راه یافته به شورای شهر بود.
با بررسی تعداد آرا مشخص می شود که سه نفر اول راه یافته به شورای پنجم، آرایی بیشتر از نفر اول دور چهارم را کسب کردند؛ و در واقع رکوردی جدید در این عرصه را به ثبت رساندند.
این در حالی بود که با توجه به تعداد زیاد کاندیداها، بیشتر افراد، انتظار داشتند که نامزدهایی با آرایی ما بین 8 تا 15 هزار، راهی کوچه ارمنستان شوند.
نکته دیگر این انتخابات، سونامی تغییرات در اعضای پارلمان محلی اردبیل بود؛ با توجه به حضور تمامی اعضای شورای چهارم در انتخابات دور پنجم، انتظار بر این بود که حداقل نصف این کاندیداها، در این دوره نیزموفق باشند که این اتفاق نیفتاد و تنها، دو عضو شورای چهارم موفق شدند که در بین 11 نفر عضو اصلی قرار گیرند.
البته بررسی وضعیت منتخبین شورای پنجم نیز نشان از حضور برخی چهره های جوان در کنار با تجربه های حوزه شهری دارد.
زهرا قدیمی که با کسب 32092 رای توانست به عنوان نفر اول، به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ هرچند با توجه به تبلیغات گسترده این بانوی کاندیدا، حضور او در جمع شورانشینان محتمل بود اما شاید هیچ کس پیش بینی رای بالای 30 هزاری را برای او نمی کرد.

علیرضا غریبی نیز توانست با کسب 29339 رای، به عنوان نفر دوم به پارلمان محلی_مدنی اردبیل راه یابد؛ البته همه اتفاقات خوب انتخاباتی از جمله حضور با رای بالا در کوچه ارمنستان برای غریبی پیش بینی می شد و اتفاقا محبوب ترین کاندیدا_مهندس ادوار مختلف انتخابات توانست با رایی بالا، یکی از کرسی ها را از آن خود کند.
علیرضا پوستی که او هم از چهره هایی بود که انتظار موفقیتش می رفت و اتفاقا توانست با رای 27018 به عنوان نفر سوم راهی کوچه ارمنستان شد.
حبیب الله فتحی مجری موفق تلویزیونی که این بار به عنوان یک کاندیدا حضور پیدا کرد و با توجه به سابقه حضور افرادی از خانواده صدا و سیما در ادوار مختلف در شورای شهر،پیش بینی می شد که این کاندیدا نیز در این عرصه موفق باشد.
البته موفقیت او برخلاف چهره های دیگر انتخاباتی از خانواده تلویزیون را نباید تنها مختص به حضورش در این نهاد دانست؛ هرچند بی تاثیر نیز نبود.
فتحی با 19339 رای توانست یکی از کرسی ها را به نام خود ثبت کند.
یعقوب هاشمی که سابقه فعالیت های متعدد در حوزه شهری را دارد توانست با 18365 رای به عنوان پنجمین عضو، در شورای پنجم حضور داشته باشد.
یعقوب عزیززاده نیز که البته پیش بینی می شد جزو بالانشینیان باشد با کسب 18361رای به عنوان نفر ششم انتخاب شد.
یونس رونقی که تبلیغات منظم و البته با برنامه ای داشت توانست با کسب 17483 رای به شورای شهر راه یابد.
جواد انصاری نیز از چهره هایی بود که در برخی از مناطق انتظار رای بالایی برای او می رفت و همین آرا نیز، نام او را به عنوان نفر هشتم شورای پنجم ثبت کرد.
16406 تعداد آرایی بود که به نام انصاری ثبت شد.
رحیم آقازاده جزو شورای چهارمی ها بود که توانست در شورای پنجم نیز حضور یابد.
این کاندیدا توانست رای اعتماد 15199 نفر را به دست آورد.
رویا کنعانی؛ بی شک او را باید به عنوان پدیده انتخابات نام برد. بانوی جوانی که توانست با کسب 15157 رای به عنوان نفر دهم راهی شورای شهر شود.
اسفندیار هوشیار نیز از چهره های دور چهارمی شورا بود که توانست با 15123 رای به عنوان نفر یازدهم انتخاب شود.

در این انتخابات حسین افسانه با کسب 15048 رای،بهمن آذروش با 14883 رای،ابراهیم عبدی با 14381 رای، علی هدایتی با 13940 رای، ابراهیم صفری با 13497 رای، سالار شاکر با 13187 رای و محمد اصلانیان با 12977 رای به عنوان اعضای علی البدل شورا انتخاب شدند.
انتهای پیام/م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۳۸۱۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از دور هشتم مرحله قهرمانی رقابت های لیگ یونان، فردا شب تیم فوتبال آ.ا.ک در تومبا استادیوم میهمان پائوک خواهد بود. در صورت پیروزی زرد و مشکی پوشان و توقف پاناتینایکوس، آنها می توانند در فاصله دو هفته مانده به پایان مسابقات، قهرمانی خود را قطعی کنند.

هفته قبل بود که در دیدار فینال گونه مسابقات، آ.ا.ک آتن توانست در استادیوم خانگی خود با سه گل از سد پاناتینایکوس عبور کرده و فاصله خود با این تیم را از عدد یک به چهار امتیاز افزایش دهد تا گام بزرگی به سوی قهرمانی بردارد.

سایت یونانی SDNA در گزارشی به ارزیابی نفرات صدرنشین لیگ یونان پرداخت و درباره احسان حاج‌صفی، کاپیتان پیشین تیم ملی ایران، نیز نوشت: احسان حاج‌صفی در این فصل سال پرکاری را پشت سر گذاشت و در ۲۶ بازی برای تیمش توانست سه پاس گل بدهد و یکی از خوب‌های آاک آتن در مسیر دفاع از عنوان قهرمانی در سوپرلیگ یونان بود.

قرارداد این بازیکن ملی‌پوش ایرانی تابستان پیش رو به پایان می‌رسد. با این حال بندی در قراردادش وجود دارد که باعث می‌شود در صورت رضایت باشگاه برای یک سال دیگر بتواند در یونان و آاک آتن بماند. ادامه حضور یا جدایی او به آلمیدا سرمربی آاک آتن بستگی دارد که در هفته‌های اخیر حساب ویژه‌ای روی بازیکن ایرانی باز کرده بود.

علاوه بر حاج‌صفی، استاوروس پلیوس نیز در پست مدافع سمت چپ توپ می‌زند و در کنار حاج‌صفی برای فصل بعد حفظ خواهد شد.

حاج‌صفی ۳۴ساله سومین فصل حضورش را در آاک آتن سپری می‌کند. او فصل قبل توانست قهرمانی در لیگ و جام حذفی را با تیمش به دست بیاورد و اکنون نیز امیدوار به تکرار قهرمانی است.

دیگر خبرها

  • افغانستان،حسرت ما و جام جهانی
  • تبدیل ایران به صادرکننده تجهیزات پزشکی
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد
  • رفع مشکلات معابر خاکی و پرتردد محله شهدای صفری
  • اتفاق خوب برای حاج صفی در یونان
  • از کوچه‌باغ تا باغ‌کاجی | طرشت هنوز به باغ‌هایش معروف است
  • کاپیتان تیم ملی ایران، یک سال دیگر لژیونر می‌ماند
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • پرسپولیس حریف گربه سیاه نشد/ حضور یک تیم از لیگ دسته اول